"Yılda 10.000 yapmam, dizel lazım degil" sorunsalı, tartışma konusu...

siezma

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
609
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hesap işine kafam basamadı şimdi yılda 15 bin km max yaparım corsayı alırken diesel ve benzinli aynı fiyataydı diesel almıştık astra alma niyetimiz var ama aradaki far 6500 tl bana benzinli 1.6 115 hp daha mantıklı geldi ne dersiniz

arkadaşım aynısını ben aldım sakın ha 115 beygirlik araca bakma git dizel al
hem çok yakıyor hemde yaktığı yakıtın karşılığını performansa dönüştürmüyor
o kadar yaktığına göre seri bir araç olsa canım yanmayacak dizel alırsa en azından yakıtı iyi olur
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,457
Tepki puanı
2,240
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Eğer benzinli alacaksanız yeni Astra'daki 1.4 140 bg'lik motoru tercih ederdim. Hem yakıtı 115 bg'lik olanla aynı gibi.

yakıt değerleri kitapçıkta 115 bgden daha az ama bana sanki daha fazla yakar gibi geldi 1.4 olduğu için
115 bg 8.3 5.1 6.3
140 hp 7.9 4.7 5.9
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
yakıt değerleri kitapçıkta 115 bgden daha az ama bana sanki daha fazla yakar gibi geldi 1.4 olduğu için
115 bg 8.3 5.1 6.3
140 hp 7.9 4.7 5.9

Yalnız bu motor turbo şarjlı bir motor, eski 100 bg'lik atmosferik olan değil. Tork ve güç değerleri daha yüksek.
Forumda 1.4T kullanan arkadaşlar daha net bilgi verecektir. Bence normal kullanımda en kötü 1.6 115 bg'lik kadar yakacaktır.

Tabi buna göre fiyat dizele yaklaşacaktır. Aylık yakıt parası olarak ne kadar ayırmayı düşünüyorsanız ona göre bir hesap yapın.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Ömürlerini yollarda geçiren taksici arkadaşlar o kadar km rağmen daha çözememiş bu konuyu. Dizel kullanan dizelin daha uygun olduğunu belirtiyor, Lpg kullanan ise, tamir masrafı ile kafa kafaya geldiğini iddia ediyor. Çoğu Şöförler/Plaka sahipleri o kadar km rağmen dizeli tercih etmiyorlar. Matematik bilmeyenler mi taksici oluyor, biz mi bir şey atlıyoruz bilemiyorum... Eski benzinli araçlar çoğunlukta peki tamam hurdalar ile hizmet versinler. Yeni taksiler de eğilim ne yönde, dikkat eden oldu mu?
 

exclusive

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Haz 2007
Mesajlar
1,141
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
şahsen ben dir daha dizel almam diye düşünüyorum dizel ticari motordur..
yazın başında enjektör memesi arıza verdi 800 tl masraf çıktı.. nereye gitti yakıtın bana verdiği kar?
enjektörlerin komple gitmesi durumunda 2500tl masraf çıkacaktı..
 

memduhbey

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ara 2010
Mesajlar
83
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
taksicilerin dizel araba almamasının en önemli nedeni dizel araçlardaki turbonun bozulmasıdır. bununda sebebi taksicilerin arabaları hor kullanmaları.
 

hazanh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
815
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
bence bu konu dizel yada benzinli araçtan öte kullanıcıda bitiyor eğer dizel araç alıp benzinli araç normlarında kullanılırsa bir ekonomikliği kalmaz.. dizel araçta soğuk motorla araç yüksek devirlerde kullanılırsa gereksiz vites değişimi yapılırsa uygun devir aralığında vites değişimi yapılmayıp çok fazla düşük devirle kullanılırsa yakıt alınırken gelişi güzel motorin seçilirse turbolu araçlarda turbonun yağlanması beklenmezse dizel maliyetli olacaktır.. ancak düzgün kullanılırsa yılda 5000 km yapılsa bile ekonomik olacaktır..eğerki araç kısa mesafelerde kullanılacaksa örn. günlük 1-2 km dizel yine ekonomik olmayacaktır özellikle kış aylarında fazla yakıt tüketecektir.. benzinli alınıp lpg ye çevirmekte ekstra maliyet olacaktır güzel bir sistem için min.1500 tl ayrıca lpg bakımları filtre yazılım ayar v.s. bunlarda ek maliyete binecektir.. bunun haricinde lpg montajını düzgün yapacak usta sayısının parmakla sayılacak kadar olduğunu düşünürsek aracın elektirik tesisatına verdiği zararlar zamanla gün yüzüne çıkacak aşırı akımdan dolayı tesisat gevriyecek ve bobin v.s. ye kadar araçta değişmesi gerekecek kadar ileri maliyetler çıkabilir.. bence araç seçimi yapılırken 1. bulunulan yerin coğrafi yapısı dikkate alınarak daha sonra yapılacak km dikkate alınarak ve en önemlisi dizel araca gerekli hassasiyeti verebileceğine emin olarak seçim yapılmalıdır.. eğerki sırf ekonomi için dizel alınacaksa ve gerekli önem verilmezse kaş yapalım derken göz çıkarılabilir
 

Mel-a-ku

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
3,983
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim guzel 1.7 im yakmiyor 160 liraya basa basa saroz a gittik geldik ortalama surratim 140 civariydi 740 km de isik yakti
 

gkny

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2007
Mesajlar
1,188
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
50 bin para vericem sıfır araba alıcam sonra uzun yola çıkıcam en sağ şeritten 90 90 1000 km yola gidicem niye 110 120 yaparsam ibrenin hareketini gayet rahat takip edeceğim için boşversenize bende şuanda hem benzinli hem dizel araç var otralama km yapan herkese uyar dizel kullanmayı bilmedikten sonra benzinlide masraf çıkarır tüplüsüde elektrikliside
 

mavim1974

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
95
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
2008 eylul ayinda astra sedanimi alacagim zaman niyetim benzinli almakti, bende az yakacak diye fazla para vermeye karsiyim, tam o sirada bir kampanya oldu, dizel ve benzinli astra sedan fiyati esitlendi, bende tabi ki dizel aldim. Simdi benzinli bir arabanin depoyu fullediginde goremedigi menzil degerlerini 100 liralik mazotla gormek tarifsiz bir duygu...
 
Üst