VECTRA 2.0 ELAGANCE mi 2.0 CDX Mİ LÜTFEN YARDIM

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Baskı balatası da bir o kadar pahalı ama.... ve hemen bulamıyorsun...
Ben bundan önceki yaz 400 TL gibi bir rakama sadece baskı balatayı almıştım...
3. viteste 160 görüyorsun, bu da ayrı bir tarafı...

Bir de CDX motorunda biraz farklılıklar olduğunu söylüyorlar ama ne farkı var bilemiyorum. KArter yapısı falan biraz değişikmiş... Ustalarımız daha iyi bilir.... Mesela ben GT headersı taktıramadım... CdX için özel bir headers varmış... GT headersı için karterin değişmesi gerekiyormuş... Ben ustaların yalancısıyım :)

ben Aksaray gibi küçük bir şehirde baskı balata bulabiliyordum ki f23 bir elin parmağını geçmez burada. fiyat biraz tuzlu tabi ki...

headers olarak sizin usta ne dedi bilmiyorum ama benim aracımda bildiğiniz headers vardı. ancak tek başına yeterli değil, alt tarafta bağlantı noktasınında değişmesi gerekiyor.

cdx motorunun en temel farkı krank'ı. normal motorlarda krank üzerinde tek dişli var. cdx'lerde ise krank üzerinde 2 dişli var ve 2. olan dişli bazı ustaların tork bazılarının balans dişlisi dedikleri kısma oturuyor. ben motor yaptırırken 100 tane standart ölçüde krank'a karşılık 1 tane standart ölçüde cdx krankı bulabilmiştim. normal krank 700 lirayken ben cdx için 1100 lira para bayıldım kranka.
 

senih&asaf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2012
Mesajlar
1,273
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
ben Aksaray gibi küçük bir şehirde baskı balata bulabiliyordum ki f23 bir elin parmağını geçmez burada. fiyat biraz tuzlu tabi ki...

(headers olarak sizin usta ne dedi bilmiyorum ama benim aracımda bildiğiniz headers vardı. ancak tek başına yeterli değil, alt tarafta bağlantı noktasınında değişmesi gerekiyor.)

bu arada bahadır headersi kaça taktırmıştın benim de niyetim var ama maliyeti ne oluyo ve nelere dikkat etmek gerekiyo.
 

orucreis

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2010
Mesajlar
334
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
ankarada headers işçilik dahil 350 tl ye maloldu.

cdxlerde krankın altında balans şaftı adlı bir parça var. arızasının en belirgin özelliği şiddetli titreme ve uğultu.

motoru işlem görmemiş, gördüyse çok profesyonel çalışılmış bir cdx inanılmaz keyif verir.

bahsettiğim balans şaftı. arkadaşların açıkladığı gibi krank bu şaftın üstüne oturuyor.
canopel%20(148).JPG
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
F23 bende kullanıyorum geçen ay 250 tl ye almıştım luck marka 2.5 le fark var mı acaba ben f25 e çevirmeyi düşünyorum f23 uzun gibi geliyor bana :D
sende ki f25 değil mi zaten? f23'ü 250 liraya bulabileceğini hiç sanmıyorum baskı-balata olarak. sadece balatayı o fiyata bulabilirsin ama.
bu arada bahadır headersi kaça taktırmıştın benim de niyetim var ama maliyeti ne oluyo ve nelere dikkat etmek gerekiyo.

ben uzun zaman önce taktırmıştım. forumda bir arkadaş satıyordu ondan almıştım ve şansıma malzeme çok temiz ve sorunsuz çıkmıştı. yalnız ben sadece üst tarafı almışım. o zaman bende bilmiyordum. üzerindeki egzos bağlantı noktası ile headers'ın bağlantı noktası ters şekilde. yani headers alınca iş bitmedi. Hakan abi sağolsun bana gt'den çıkma orjinal alt parça bularak gönderdi. toplamda taktırmak dahil 500 lira gibi bir fiyata mal olmuştu bana. ama headers uyduruk dökümden değildi. hatta takan egzoscu bile şaşırdı, biliyorsunuz bizim egzos manifoldunun üzerinde metal koruma var. headers üzerinde onun vidalanabilmesi için yer orjinali ile bire birdi ve headers'ı hiç sorunsuz al/tak olarak monte etmiştik. dikkat edilmesi gereken şey headers'ın yüzeyininde eğrilik olmaması, yoksa oradan kaçırıyor, yani bloğa tam oturmuyor conta kısmı.
 

senih&asaf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2012
Mesajlar
1,273
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
çok saol kardeşim. performans aldın mı peki sade bunu takınca. bu parçlar egzostcuda var mıdır yoksa biz kendimiz mi temin edecez. marksı felan var mı ?
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
çok saol kardeşim. performans aldın mı peki sade bunu takınca. bu parçlar egzostcuda var mıdır yoksa biz kendimiz mi temin edecez. marksı felan var mı ?

benim kullandığım parçalar birebirdi. yani sonradan yapılanlarda üst taraf ile alt parça arasında vidalı bağlantı yerine kaynak yapılacak şekilde olanı tercih edilebilir. o zaman sadece üst parça yeterli olacaktır. egzoscuda bulabileceğini sanmıyorum. çıkmacılarda bulabilrsin diye tahmin ediyorum ama. eğer orjinal bişeyler alacaksan katalitik konvertöre kadar olan tüm malzemeyi alman gerekli. kaynak olacaksa o zaman sadece headers yeterli olur. burda dikkat edeceğin bir nokta daha var. headers'ın boyu bizim araçlardaki egzos çıkışına göre daha kısa yani orjinal egzos çıkışının boyu yetişmiyor bağlantı noktasına. senin yerinde olsam çıkmacılardan gt'nin tüm sistemini alır takar geçerdim. çünkü bizim oksijen sensörü alt parça diye belirttiğim "headers'tan katalitik konvertöre kadar olan parça" üzerinde.

performans olarak alt devirler orjinaline göre haliyle daha cansız ama öyle çok bir fark yok. üst devirlerde ise aracın istediğini hissediyorsun ama. sıkışma, kesilme yapmıyor. İbrahim bilir 150'den sonra 130luk passat'ın yanına sinsice sokulmak çok zevkli. yakıt olarakta emin ol aracı olumlu yönde etkileyecektir.

egzos sistemini elden geçireceksen headers, kat. iptali ve onun yerine performans tip orta susturucu, ve çok geniş olmayan bir son susturucu ile inanılmaz ses ve zevk alırsın aracından. benim aracın son halinde egzos sistemi bu bahsettiğime benzerdi. 1000 lirayı gözden çıkarman gerek ama toplamda.
 

senih&asaf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2012
Mesajlar
1,273
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
çok sağol bahadır bilgilerin için. arabamda şun için kat iptali yaptırdım onun yerine düz boru kondu komple egzost aldım çünki eski susturucular çürümüş mecburen komple değiştirdim geçen sene. o zaman hiç aklıma gelmedi headers. şimdi çok kafayı taktım headersi yaptıracam. dediğin gibi gt nin takımını alsak daha iyi olur bencede. artı çok fazla ses istemiyorum hafif bağırsın araba bana yeter birde çok iddia ya giriyolar benle arabayı biraz güçlendirmem lazım. işe başlayalım yine senden bilgi alırım yardımcı olursan sevinirim. teşekkürler tekrar.
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
istediğin her zaman yardımcı olmaya çalışırım ;) şimdiden kolay gelsin. bu arada kat yerine düz boru geri basıncı düşürür ve alt devirlerin cansızlaşır bilgin olsun.
 

oktay38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
1,576
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
sende ki f25 değil mi zaten? f23'ü 250 liraya bulabileceğini hiç sanmıyorum baskı-balata olarak. sadece balatayı o fiyata bulabilirsin ama.

97 model olduğu f23 98 den sonra f25 e geçiyor Baskı balata setini 250 tl ye aldım çok iyi hatırlıyorum hatta debriyaj bilyesinide 150 tl ama çıkmaydı
 
Üst