Cam filmi ile ilgili bir haber

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Film Camlar Ölüme Yol Açıyor


Yasak olmasına karşın çok sayıda otomobilde bulunan cam filmlerinin, kaza sırasında camın dağılmasını ve araçtan çıkışı önlediği, aynı zamanda kırılan büyük parçaların yaralanmaya neden olduğu bildirildi.

Otomobillerde en çok gerçekleştirilen modifiye olan camlara film uygulanması, trafik kurallarına göre 115 YTL ceza gerektiriyor. Aynı araç üç kez camları filmli şekilde ceza alması durumunda trafikten men edilirken, araçların zorunlu fenni muayenelerinde de camları filmi araçlara onay raporu verilmiyor.

Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü Otomotiv Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, cam filmlerinin trafik kurallarına göre yasak olmasının nedeninin, kazalarda can güvenliğini azaltması olduğunu söyledi.

Film uygulaması yapılan camların kırıldığında “tuz-buz olmadığını” ifade eden Aydın, şöyle devam etti:

“Camlar, araçlarda 'acil çıkış' görevi görür ve bu nedenle kırılacağı bir darbe aldığında, camın tamamı küçük parçalara ayrılacak şekilde imal edilir. Bu araçtan çıkışı kolaylaştırır ve kesilmeleri azaltır. Özellikle 'güvenlik filmi' olarak satılan film uygulanan camları ise kırıldıklarında tuz-buz olmazlar. Bir kaza sonrası araçtan çıkılması gerektiğinde kırmak da çok zordur. Ayrıca kaza sırasında büyük parçalar halinde kalan cam, keserek yaralanmalara neden olabilir. Filmi camların diğer olumsuz etkisi de gece sürüşünde görüşü azaltmasıdır.”

Aydın, cam filmlerinin güvenlik açısından tek olumlu yanının ise hırsızların camı dışarıdan kırmak istediklerinde bunu zorlaştırması olduğunu, ancak mal güvenliğinden önce can güvenliğinin geldiğini söyledi.

Cilt sorunu olanlar

Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Dermatoloji Ana Bilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Hamdi Memişoğlu ise krom, nikel ve çinko metaller içeren plastik filmli camların, zararlı Ultraviyole A ışınlarını önemli oranda bloke ettiğini belirtti.

Güneşe karşı daha duyarlı olması gereken cilt hastalarının özellikle gün ortasında yapılan uzun seyahatlerde otomobil içinde korunabilmesi için bu tür bir koruyucu zırha ihtiyaç olduğunu belirten Memişoğlu, “kullanımı yasak olan bu filmler, dermatolog raporu doğrultusunda kullanılabilmeli” dedi

Mynet'ten alıntı
 

Capt.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
2,170
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Güzel ve dikkate alınması gereken bir konu, paylaşım için teşekkürler Savaş bey
 

habildinar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Mar 2009
Mesajlar
58
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
herkesin bilmesi gereken bilgiler vermişsiniz. Paylaşım için teşekkürler...
 

prens2381

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
395
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
savaş abi çok sağol paylaşımın için. ama bu yazıda cam filmi çekili camların kırılınca büyük parçalar halinde insanı yaraladığını belirtmiş. peki tuz buz olan camlar yaralanma riski taşımıyormu yada daha mı az taşıyor yani. oysa bu güne kadar rastladığım trafik kazalarındaki mağdurların (yaralı veya ölülerin) %90ının gözlerine çam parçaları girmiş olduğu ve bu nedenle gözlerinden olduklarına şahit oldum. bu tez bence biraz eksik araştırmalar sonucu yazılmış gibi. tabi bu benim düşüncem. bilgilerini paylaştığın için tekrardan teşekkürler..!
 

turgutoprak

Kayıtlı Kullanıcı
17-Çanakkale
Katılım
24 Ara 2008
Mesajlar
259
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
güzel bir konu ama neredeyse hepimizin aracında film var
 

MERKEZ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2009
Mesajlar
2,260
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Cam filimi konusun da bildiklerim tamami ile yanlışmış. Hatta güvenlik için polis sıkıntı yapmasın diye rensiz güvenlik cam filiminin faydalı olduğunu zannederdim.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
savaş abi çok sağol paylaşımın için. ama bu yazıda cam filmi çekili camların kırılınca büyük parçalar halinde insanı yaraladığını belirtmiş. peki tuz buz olan camlar yaralanma riski taşımıyormu yada daha mı az taşıyor yani. oysa bu güne kadar rastladığım trafik kazalarındaki mağdurların (yaralı veya ölülerin) %90ının gözlerine çam parçaları girmiş olduğu ve bu nedenle gözlerinden olduklarına şahit oldum. bu tez bence biraz eksik araştırmalar sonucu yazılmış gibi. tabi bu benim düşüncem. bilgilerini paylaştığın için tekrardan teşekkürler..!

Bildiğim kadarıyla araç camlarında kullanılan iki ana cam cinsi vardır, bunlar havalı cam ve mikalı camlardır. Havalı camlara sivri cisimler çarpınca (otobüslerdeki emniyet çekiçlerinin uçları o nedenle sivridir) cam tuzla buz olur ama büyük bir cisimle darbe almadığı sürece yerinden çıkmaz. Minnacık cam parçaları jilet gibi keskin olurlar, mikalı camlar ise kırıldıklarında ufak parçalara ayrılmazlar ama en büyük riskleri esnemeye çok müsait oldukları için cama isabet eden cisim camı delip karşı tarafa çıktığında bıraktığı delik cismin büyüklüğünden daha küçük olur. Başımız cama çarpıp içine geçerken oluşan delik (esnemeden dolayı) daha sonra yapısı itibariyle büzüşür ki o zaman boyun bölgesinde ciddi kesikler oluşur, kırılan camdan kafayı geri çıkarmak neredeyse imkansız olur. Son yıllarda bir de lamine ve tempered diye tabir edilen camlar kullanılmaya başlandı.
 
Son düzenleme:

Gökay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
1,706
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
o zaman dermatolog raporu alıp ruhsata işletmek lazım :)
teşekkürler savaş abi...
 
Üst