Vectra B Farklı Bijon Aralığında Jant

Chaossx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2011
Mesajlar
200
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar sizlere sormak danışmak istedim bu konuyu.5x110 bijon aralığına sahip vectra b araclarımıza 5x112 aralığındaki jantlar herhangi bir işlem yapmadan takabiliyormu ? Takılması riskli bir işlem midir?

Bazısı 5x108 olmaz 112 olur diyor,bazısı 5x112 108 ikiside olur diyor..
5x110 jant bulmak mesele gerçektende..Beğendiğim jantların hepsi 112 aralığında..Konuyla ilgili detaylı bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlardan yorumlarını bekliyorum herkese iyi forumlar..
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
5x112'ye kadar tolere edeyor. sıkıntısız kullanabilirsin. istiyorsan araya ek malzeme koyup daha büyük bijon aralıklı jantta kullanabilirsin. hiç bir zararı yoktur.
 

Chaossx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2011
Mesajlar
200
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Cevap için teşekkürler,bugün aramalarım sonucunda jantcılarda biraz tereddütde kalsalarda uyacağını bildirdiler.Spacer aman hocam bi tane kullanılmış araç gördüm yamuk yumuk dönüyor merkezlenmiyor acayip bir parça riskli işçiliği var araçlarımız çok ağır kırarız valla :D
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Bir süre sonra bijon saplamaları yalama olabilir. Benim eski model aracımın jantları araca ait değildi, havalı olsun diye mangel jant takılmıştı. Bijon saplamalarının bazıları devamlı yalama oluyordu, orjinal jantlara döndüm, saplamaları yeniledim, şimdilik bir sıkıntı yok. Havalar ısınsın tekerlekleri söküp yeniden kontrol edeceğim. Saplamalar sağlam çıkarsa sıkıntı yok, gene içlerinden bazıları yalama olmuşsa başka yerlerle ilgilenmek zorunda kalacağım.
 

Chaossx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2011
Mesajlar
200
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Bijon yalama olmasını duydum bende abi..Sürekli lastik çıkarıp takmaktan birde sökecek olan kişinin tabanca kullanmasından oluyormuş bu.eşit şekilde sıkılmalı,sırasıyla olmalı gibisinden bikaç püf noktasını duydum..
Benim korkum jantın oynaması,hareket halinde titreme yapması ve en kötüsüde bijon kesmesi..Taktıracağım bir hafta içinde umarım sıkıntı olmaz yine burdan uygulamalı resimleri paylaşırım.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Bijon yalama olmasını duydum bende abi..Sürekli lastik çıkarıp takmaktan birde sökecek olan kişinin tabanca kullanmasından oluyormuş bu.eşit şekilde sıkılmalı,sırasıyla olmalı gibisinden bikaç püf noktasını duydum..
Benim korkum jantın oynaması,hareket halinde titreme yapması ve en kötüsüde bijon kesmesi..Taktıracağım bir hafta içinde umarım sıkıntı olmaz yine burdan uygulamalı resimleri paylaşırım.
Ben imkanlar elverdiği sürece tekerlerimi kendim değiştiririm (Yazlık / kışlık veya belli km.lerde ön / arka yapmak gibi) Sürekli lastik çıkarıp takmak veya tabanca kullanmanın bijonları yalama yaptığını ilk defa duyuyorum. Tabancanın ayarı bozuksa sökme sırasında sıkıntı yaşanır, bir diğer husus diş kaptırılırsa yalama olur. Bijonları çok sıkmamakta fayda vardır ama nedense bizim lastikcilerimiz neredeyse intikam alır gibi bijon sıkıyorlar. Bizim arabaların bijon anahtarları çoğu zaman zayıf kaldığı için 4 li büjon anahtarı kullanmak birçok sürücü için kaçınılmaz oluyor (hatta ben bagajında kamyoncular gibi 70 cm lik boru taşıyorum :)). Bu işler için torkmetre güzel bir çözüm ama kaç kişide torkmetre vardırki?
 

Chaossx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2011
Mesajlar
200
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Ben imkanlar elverdiği sürece tekerlerimi kendim değiştiririm (Yazlık / kışlık veya belli km.lerde ön / arka yapmak gibi) Sürekli lastik çıkarıp takmak veya tabanca kullanmanın bijonları yalama yaptığını ilk defa duyuyorum. Tabancanın ayarı bozuksa sökme sırasında sıkıntı yaşanır, bir diğer husus diş kaptırılırsa yalama olur. Bijonları çok sıkmamakta fayda vardır ama nedense bizim lastikcilerimiz neredeyse intikam alır gibi bijon sıkıyorlar. Bizim arabaların bijon anahtarları çoğu zaman zayıf kaldığı için 4 li büjon anahtarı kullanmak birçok sürücü için kaçınılmaz oluyor (hatta ben bagajında kamyoncular gibi 70 cm lik boru taşıyorum :)). Bu işler için torkmetre güzel bir çözüm ama kaç kişide torkmetre vardırki?

:) Abi ben hiçbir lastikçinin kontrol ettiğini görmedim bijonların sıkılığını fln torkmetre özel premium araçların servisinde vardır bence :p
Bu kadar dikkat ederek takılıp ve üstüne birde yalama olmuş olmasıda düşündürmüyor değil açıkcası..Ama kafaya koydum deniycem bakalım :cool:

Havalı tabancalar sanırım çok hızlı takdığı için bijonların atlama yapma ihtimali olabilir..bu yönde bilgiler edindim ,bende kesin bir bilgiye sahip değilim.
 

Chaossx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2011
Mesajlar
200
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Konu bilgisi editleme :
5x110 aracıma 5x112 Jant takmıştım, daha sonra ,yay takma işlemi sırasında çıkarılırken iki bijon saplaması yalama olmuştur bilginize..Jantlar göbekten 0.6cm alındı ve bijonlar yenilendi..Lastikçim bunun sebebini bijonların kısa gelmesinden ve sökerken dikkat edilmemesi hususuna bağladı..Ben ise tereddütte kaldım..Jantlar göbekten traşlanınca saplamanın dişleri daha fazla içeri girecek ve böyle birşeyin tekrar olması ihtimali düşecek dedi..Yeniden lastik söktürdüğümde konuyu editlerim..Metal bilezik olmasına rağmen şimdilik durum bu..
 

OPEL33

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 May 2011
Mesajlar
35
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
bijon aralığı önemlidir ..çünkü 5x112 bijon aralığındak jantı 5x110 aralığındaki arabaya uyduruyorlar.yani 2 mm çok ufak gibi görünsede çok büyük bir değer öyle bir uygulama olsa aparatıyla jant firması satar :)
not: araçlar belli bir yükte ve hızda jantının balanslı dönmesi , bijon kesmesi ,yalama olması ve ya daha fazla sorunlar açabilir..
uzun yol yapmıyorsan idare eder ama tafsiye etmiyorum ...
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
bence sorun devam edecektir :(.
 
Üst