Otomatik Şanzıman sorunları

ogen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
adaptasyonkopya.jpg


Amerikada, bizim vectralarda kullanılan şanzumanın aynısı orada GM in Saturn adında bir modelde kullanıldığını biliyorum. Ayrıca motorda aynı z22se motor kullanılıyor.
Yukarıdaki bu doküman bu araca ait ve dokümanda kırmızı çizgiyle çizdiğim yazıyı okursanız ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız.
Dokumanda kullanılmasını söylediği yağ Mobil ATF 3309 dan başkası değil.

Yukarıdaki dokumanda kısaca ATF 3309 dan başka yağ kullanmayınız. Dextron III veya Dextron VI kullanırsanız vites geçişlerinde sorun yaşarsınız diye uyarıda bulunuyor.
 
Son düzenleme:

ogen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
geçmiş olsun peki benim aracım vectra b cd 2,0 1997 model şanz. cinsini ve yağını nereden öğrenebilirim teşekkürler...

Ben şanzumanda kullanılan yağı bilgisayar programından öğrenmiştim.
Programda diğer araçların şanzımanlarında kullanılan yağların birkaç çeşit marka eşlenikleri verilirken, her nedense vectra da kullanılan şanzuman yağının eşleniğinde ATF 3309 dan başka yağ yazmıyordu. Sonradan başka yerlere ve tablolarada baktım hiç bir yerde bu yağın eşleniği yok. Fakat Amerikada bazı tanınmamış yağ markaları bu yağa en yakın hidrolik yağı olarak Redline adı altında yüksek sıcaklık dayanımı bulunan ATF yağı diye satış yapıyorlar.
Sanırım bu yağın tek eşleniği bu yüksek ısılarda özelliğini kaybetmeyen ATF yağları.
 

muammer yaşar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Mar 2008
Mesajlar
1,375
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ben şanzumanda kullanılan yağı bilgisayar programından öğrenmiştim.
Programda diğer araçların şanzımanlarında kullanılan yağların birkaç çeşit marka eşlenikleri verilirken, her nedense vectra da kullanılan şanzuman yağının eşleniğinde ATF 3309 dan başka yağ yazmıyordu. Sonradan başka yerlere ve tablolarada baktım hiç bir yerde bu yağın eşleniği yok. Fakat Amerikada bazı tanınmamış yağ markaları bu yağa en yakın hidrolik yağı olarak Redline adı altında yüksek sıcaklık dayanımı bulunan ATF yağı diye satış yapıyorlar.
Sanırım bu yağın tek eşleniği bu yüksek ısılarda özelliğini kaybetmeyen ATF yağları.

hangi proğram bu bi link var mı?
 

kmp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Tem 2009
Mesajlar
191
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Opel automatik sanziman yagi DEXRON III kullanilacak veya yeni sinif Dexron IV
bu liqui moly olabilir veya Castrol ATF TQ Dexron III
 

ogen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Opel automatik sanziman yagi DEXRON III kullanilacak veya yeni sinif Dexron IV
bu liqui moly olabilir veya Castrol ATF TQ Dexron III

Şanzımanın markasına göre yağ değişiyor.
Aisin Warner kullanılmış ise yukarda söylediğiniz yağların hiçbiri geçerli değil.
Aisin Warner T-IV yağ kullanılmasını öneriyor. Aksi halde vites geçişlerinde sorun yaşarsınız diye uyaryor.
 

muammer yaşar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Mar 2008
Mesajlar
1,375
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Şanzımanın markasına göre yağ değişiyor.
Aisin Warner kullanılmış ise yukarda söylediğiniz yağların hiçbiri geçerli değil.
Aisin Warner T-IV yağ kullanılmasını öneriyor. Aksi halde vites geçişlerinde sorun yaşarsınız diye uyaryor.

işte bu şanzımanın tipinin ne olduğunu nasıl öğreneceğiz op -com gösterirmi acaba
 

kmp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Tem 2009
Mesajlar
191
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yağ konusu aslında hep sürüncemedeydi. bizde aslını opelin orjinal yağcısı texaco ya sorduk. laboratuvardan bir mühendis bizi aydınlattı.

yağ 3 çeşit ilki eski yani bizim amerikanlarda kullandığımız ve elektronik olmayan tüm şanzımanlarda kullandığımız dexton 1. aslında bildiğimiz direksiyon yağı.

sonra dexton 2 çıkıyor. beyinli ve elektronik şanzımanlarda kullanılıyor. beyinli derken benm omega ve vectra gibi tam otomatik ve elektronik destekli şanzımanlardan bahsediyorum.

sonra dsg gibi 6-7 ileri şanzımanlar geliyor. bunlarada dexton 3 konuluyor. dexton 3 2den daha ince ve özellikli. bu yüzden genelde son sistem şanzımanlarda ve texaconun söylediğine göre otomatik vitesli ağır araçlarda kullanılıyor. otobüs kamyon tır gibi. tabi onların otomatik şanzıman işi yakın bir zamanda başladığından dexton 3 konuluyor.

peki bizim sanayici ne yapıyor.
yeni yağ çıkınca bundan konulur diyip koyuyor. sonra orjinaline göre daha ince veya daha özellikli olan yeni yağ şanzımana uyum sağlamıyor. hafif problemli halde geziliyor.
bizim bu meseleyi sorma nedenimiz olan ankaradan barış arkadaşımızın eski kasa astra aracının yazın problemli olması kışın düzelmeside bu yüzden. dexton 3 yazın sıcakda dahada inceliyor ve şanzımanın içinde yapması gereken basıncı veya görevi her ne ise onu yapamıyor. geç vites atma yada basıp gidememe gibi sorunlar oluşuyor.
ve biz halen o yağı koyan ustaya güvenip aracımızı ve dolayısıyla canımızı paramızı emanet ediyoruz.

ha bu yağ 3 çeşit derken biraz daha açayım. mesela markalar şanzımana göre özel yağ istiyorlar. bu özel dediğim kısım ise ne biliyim mesela üst dayanma ısısı, alt donma ısısı veya viskositesinin (yani akıcılığının) değişme ısıları. öyle hemen dexton 2 koy demekle olmuyor. ama özel yağ demek özel bir fiyat anlamına geldiğinden, türkiye şartlarına uygun yağlar zaten piyasada oluyor. ve bu yağları kullanmak problem çıkarmıyor.
önemli olan dexton 2 koyulacağına dexton 3 konulmaması.

ben bunları geçen sene barışın aracının problemini araştırırken öğrendim. yoksa ben bile yanlış biliyordum.

bi okumakta fayda var
 
Üst