Otomatik Şanzıman sorunları

ogen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
CASTROL ATF TQ-DIII bu yağı bulmanın tek yolu sanırım marketler ve BP istasyonlarında eskiden kalma yağları arayıp bulmak.
Türkiyede bu tip yağları bulmak geçekten çok zor çünkü Türkiyede otomatik şanzımanlar araşların sayısı oldukça sınırlı. Bizim Türk esnafları bir özellikleriyle batılı esnaflardan ayrılır, o da sadece satılan ürünü getirirler çeşitliliğe hiç mi hiç önem vermezler. Düşük sermayelerle hemen para kazanmaya çalışırlar.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tunç arkadaşımıza verdiği bilgiler için teşekkür ederek başlayım,

ama işi biraz daha basitleştireyim.
onunda dediği gibi TÜM YAĞLAR araçdan araca farklılık gösterdiği gibi BÖLGE BÖLGE de farklılık gösterir.
yani edirnede kullanılan yağ ile antalyadaki yağ yada erzurumdaki yağ farklı olmalıdır. bu sadece motor yada şanzıman için değil, fren hidroliğinin bile değişik olması gerekir.
fakat gelişen pazarda çeşitliliğin oluşturduğu stok maliyeti nedeniyle disbritörler biraz daha dar alana bu yağları toplamışlar ve az çeşitle o ülkeye uygun yağlarla piyasaya girmişlerdir.
yani sanayideki yağcı 100 çeşit yağ bulunduracağına, ülkemize uygun 2-3 çeşit yağ satarak bu işi götürüyor.
bu yağların zararı varmıdır, belki uzun vadede evet. çünki şartlara en uygun yağlar satılmakda. ama açığı ÜLKE ŞARTLARINA UYGUN BİR KM DEĞİŞİMİNE AYARLIYORLAR. yani avrupada 100binde değişen ülkemizde 50bin olabiliyor.

tavsiye edilen yağlar.
markaların tavsiyesi 2 şekilde olur. 1.şekilde yağ o markaya bedelsiz verilir ve karşılığında tavsiye etmesi istenir (en güzel örneği renault-elf). 2.şekildede markaya özel yağ üretilir ve o yağın markanın yedek parçası üzerinden alınması istenir.
yani tavsiye olayı tamamen kar amaçlıdır.

benim aracım finlandiya paketi, tavsiye edilen yağ ise finlandiya şartlarına uygun bir yağ. illa bunu önerdiler diye bu yağı alırsam sıcak havalarda aracımın sıkıntı yaşamasına neden olurum.

peki hangi yağ?
cevabı zaten piyasada kullanılan yağdır. dikkat edilmesi gereken gerçek ve güvenilir marka olmasıdır. pahalı her zaman iyidir diye birşey yoktur. motorunuzda mobil 1 kullanırsınız ama yağ yakma oranını 2 katından fazla olur. yada benim gibi yarı sentetik yağ ile (normal 10-40 ın yarı parasına) 36.000km yada 2,5 yıl kullanırsınız. benim aracımda verdiğim örnek tamamen lpg li olmasından kaynaklanıyor. lpg temiz bir yakıttır. ayrıca ben motorumu sıfırladığım için bu yağdan önce motorumda hiç kurum kalmamıştı, temizlenmişti.

bu yazım tamamen kendi fikirlerimden ve tecrübelerimden hazırlanmıştır. teknik dayanakları markaların (otomotiv ve yağ) eğitimlerinden gelmektedir.
marka bazında tavsiyede bulunamam, aralarında büyük bir fark yoktur. ancak aracınız ithal ise tavsiye edilen km nizi biraz daha geri çekin.
örnek; mercedesde çalışırken sattığım axor araçların motor yağı değişim km si 30bin idi. aynı tır avrupada 100binde motor yağı değiştiriyordu.
 

ogen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sonunda aracımda kullanılan yağın türünü buldum. Aracımda Audi ve WV de kullanılan ATF 3353 numaralı yağ kullanılmış.
Bu yağın özelliklerine bakıldığında 100 derecedeki viskozite değeri 6.3 oysa benim aracımda AISIN 55-50SN AF23 şanzıman kullanılıyor ve aisin firmasının önerdiği yağ Exxon T4 bildiğiniz gibi Exxon ile Mobil ortak firmalar Exxon T4 ün karşılığına bakıldığında Mobil ATF 3309 çıkıyor. ATF 3309 özelliklerine bakıldığında 100 derecedeki viskozitesinin 7.2 olduğu görülüyor.
Sonuç olarak aracımdaki ATF yağının olması gerekenden çok daha ince bir yağ olduğunu saptadım. Ve bu hatayı yapanların yetkili servis olması düşündürücüdür.
 

ogen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar şanzuman yağını sonunda değiştirdim. Hissedilir derecede bir iyleşme oldu. Çıkan yağ berbat durumdaydı. Hem siyahlaşmış hemde pis kokmaya başlamıştı. Yağa su karışmadığını anladım. Çünkü eğer su karışmış olsaydı hidrolik yağı tıpkı muhallebi gibi olurdu zaten genelde su karışmış olan şanzımanlarda üst viteslerde sorun çıkıyor. Oysa benim sorunum 2 ve 3. viteslerdeki geçişler.

Bundan sonra tekrar yağını değiştiricem çünkü eski yağının tamamını boşaltamıyorsunuz yaklaşık 4 litresi içinde kalıyor. Kalan yağdanda kurtulabilmek için tekrar yağ değişimi yapılacak ayrıca yağ filtreside değişmesi gerekiyor.
 

migo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
75
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Polat beye ismini unuttum dediğim şanzumanın adı sayeninizde ortaya çıktı AISIN.Birde birşey dikkatimi çekti banada söylenen şanzumanımın AF23 olduğu.Demekki biraz revizyonla yeni kasalardada kullanılmış.
 

ogen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sayın MİGO,

Bildiğim kadarıyla sizdeki aracın şanzımanı AISIN AW60-40LE AF13 olması gerek.
 
Son düzenleme:

migo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
75
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sayın MİGO,

Bildiğim kadarıyla sizdeki aracın şanzımanı AISIN AW60-40LE AF13 olması gerek.

Açıkcası yanlış yönlendirilmediysem AF23 bendeki 2000 cc motorlarda kullanılandan farklıymış sorun yaşadığığımdan hazırlık için çıkma yada yurtdışı getirmeyi düşündüğümden bunu söylemişlerdi.
 

ogen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
121
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sizin şanzımanda ısınınca vuruntular başlıyor demiştiniz. Sorunun yağ filtresinden olduğunu söylemiştiniz. Peki filtre değişiminden başka birşey yapmadan sorununuz düzeldimi?
Birde filtre değişimi için ne kadar ödediniz.
 

migo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
75
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ne yazıkki hayır.Yaklaşık 90000 km dir bende vectra .İki kez yağ değiştim.Ama her ikisinde de ısrarlarıma rağmen filitreyi değiştirmediler servisde.Gerek olmadığı söylediler.Benim yağ değişimimin şanzumana pek bir faydası olmamış filitre değişmediğinden.Bende sonuç olarak 192000 de şanzumanda türbün onarıldı ayrıca balataları ve contaları değişti.
 
Üst