LPG li araçların ateşleme bobinini bozması

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Durmadan istiyorsunuz ben de bilgi pompalıyorum.
Önceki mesajda kopy paste yapıyorsunuz dediniz. Tabii ki bir forum ortamında kaynak istendiğinde bu bilgi ancak copy paste ile paylaşılır. Ben yazıyorum siz inanmayıp kaynak istiyorsunuz. Kaynak gönderiyorum bunları biliyorum googledan copy paste yapma diyorsunuz. Eh başka nasıl bir metodla size bilgi vereceğim. Bana inanmıyorsunuz sonra muteber kaynak gösteriyorum bu durumda da internet üzerinden kaynak gösterince suçlu oluyorum.. Diploma no önemsiz. Kendinizle yukarıdaki gibi çelişince bu açık ortamda gören gördü. Diploma ile iş bitse...

Alın size biri üniversite kaynağı, iki link

Burada 1000 saatlik LPG kullanımının motorda oluşturduğu hasarla ilgili bilgiler var. Kaynak içinde türk proflar da bulunuyor. 1000 saat çalışan bir motor bir arabayı kaç km götürür? Ortalama 80 km/h olsa (şehir içi dışı ortalama en fazla 50-60 km arasıdır ama sizin için değeri 80 e çıkardım. 80.000 km olur) bir de iyi haberim var aradığınız resim de orada...

http://www.ijest.info/docs/IJEST10-02-10-063.pdf

Çürüyen 40.000 km için, üstelik bir gaz satıcısının verdiği bilgi.. Extra yağlama yapılmaz ise hasar (wear) 40.000 km de başlar diye açıkça yazılmış..

http://www.mastergas.pt/en/lubrificacao-valvulas-gpl.shtml


Sabahtan beri yazmayayım diye kendimi tutuyorum. Bu saatten sonra hala ne yazacaksınız bilmem ama insanın hatasını görmesi önemli bir Erdemdir. Sizin yerinizde olsam bu insanlık erdemini gösterirdim..
Daha ilk mesajda kibarca kaynak istemek yerine "gerçek dışı sallama" vs gibi ifadelerle insanları rencide etmenin arkasında durmayı sürdürüp yıpranma ve hasar bilgileri OPEL ALMANYA tarafından bile tasdik edilmişken km hesaplarına takılmak durumu kurtarmaya yetmiyor.. Şimdi KM yi de gördünüz. Sabahtan beri konunun anafikrinin dışına takıldınız. İnşallah durumu kavrar kendinizi daha fazla yıpratmazsınız.

Hala 80 binde bu sebepten motor acilan bir ornek veremediniz, laf kalabaligi ve demogoji yaparak gecistiriyorsunuz...

Verdiginiz linklerin hepsi daha once defalarca okudugum (ki turkceleride mevcut) cogu gereksiz bilgilerdir. Cogu dedim darilmayin diye :cool:

Neyse 80 bin ornegini verene kadar ugrasmayin istanbulda bir gun bulusalim aracimi kullanin bakalim 200 bin kmde LPG li arac nasil oluyormus gorun, caylar benden :rakir:

Cidden o ikinci linkte bilgiye muhendis olarak inandinizmi buna inanmis olmazsiniz ben inanmadim Muhendis olarak sizi bilmem sadece satis icin reklami guclndirmek yapilmis bir rakam degeri... Powerup, MotorUp,Motorsilk borpower gibi birsey inandirici bile degil :D
 
Son düzenleme:

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
Hala 80 binde bu sebepten motor acilan bir ornek veremediniz, laf kalabaligi ve demogoji yaparak gecistiriyorsunuz...

Verdiginiz linklerin hepsi daha once defalarca okudugum (ki turkceleride mevcut) cogu gereksiz bilgilerdir. Cogu dedim darilmayin diye :cool:

Neyse 80 bin ornegini verene kadar ugrasmayin istanbulda bir gun bulusalim aracimi kullanin bakalim 200 bin kmde LPG li arac nasil oluyormus gorun, caylar benden :rakir:

Cidden o ikinci linkte bilgiye muhendis olarak inandinizmi buna inanmis olmazsiniz ben inanmadim Muhendis olarak sizi bilmem sadece satis icin reklami guclndirmek yapilmis bir rakam degeri... Powerup, MotorUp,Motorsilk borpower gibi birsey inandirici bile degil :D

Teklif için teşekkürler. 160.000 km de LPG li aracım oldu. Çok da memnundum. 85.000 km de taktırmıştım. Motor VSR yapınca sattım. Astra CD 2000 model.
Sık sık bahsettiğiniz Gereksiz bilgi kavramı bana uzak bir kavram

LPG ve CNG sektöründe 3 Yıl genel müdürlük yaptım. Bir gün nasip olur gerçekten karşılaşırsak bu örneklere bile gerek olmadığını anlayacaksınız..
Hayırlı akşamlar.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Teklif için teşekkürler. 160.000 km de LPG li aracım oldu. Çok da memnundum. 85.000 km de taktırmıştım. Motor VSR yapınca sattım. Astra CD 2000 model.
Sık sık bahsettiğiniz Gereksiz bilgi kavramı bana uzak bir kavram

LPG ve CNG sektöründe 3 Yıl genel müdürlük yaptım. Bir gün nasip olur gerçekten karşılaşırsak bu örneklere bile gerek olmadığını anlayacaksınız..
Hayırlı akşamlar.

Sizede mehmet bey ama 80 binlik ornek bekliyorum hala... Firma adi verseydiniz lazim olurdu bize ileride bakarsiniz...

saygilar benden efem
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
Son 1 senede pek bağlanamadım ama 2 sene evvel bu konuda defalarca mesaj yazdım. Hiç direkt firma ismi yazmadım.. Sadece ABC mi DEF mi gibi marka soranlara o aracta bunu tercih edin dedim. O sektörün çok uzağındayım artık.

Sıralı sistemlerin yeni çıktığı günlerden sonra 3 sene boyunca bu işi yaptım. Her markayı gördüm inceledim. ABD'den Avustralyaya kadar kadar bu iş için gittim. Marka bağımsız olarak uzun süreli kullanımlar sonunda sorunlar gördüğüm için, ve LPG teknolojisinin 2015 ve sonrasında biteceğini gördüğüm için sektörden ayrıldım.Artık gelecek elektrikli otomobillerin. Tabii benzinli bir aracınız varsa daha önce belirttiğim gibi yıpratsa da motor masrafı çıkarma ihtimali çok yüksek olsa da ciddi şekilde tasarruf etmenizi sağlayan bir sistem.. Benzinli araç sahiplerinin bir nevi son çaresi.
Şuna benziyor, birçok insan zararını bile bile sigara içiyor. LPG bu kadar kötü değil tabi. zarara karşılık ciddi tasarruf var.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Son 1 senede pek bağlanamadım ama 2 sene evvel bu konuda defalarca mesaj yazdım. Hiç direkt firma ismi yazmadım.. Sadece ABC mi DEF mi gibi marka soranlara o aracta bunu tercih edin dedim. O sektörün çok uzağındayım artık.

Sıralı sistemlerin yeni çıktığı günlerden sonra 3 sene boyunca bu işi yaptım. Her markayı gördüm inceledim. ABD'den Avustralyaya kadar kadar bu iş için gittim. Marka bağımsız olarak uzun süreli kullanımlar sonunda sorunlar gördüğüm için, ve LPG teknolojisinin 2015 ve sonrasında biteceğini gördüğüm için sektörden ayrıldım.Artık gelecek elektrikli otomobillerin. Tabii benzinli bir aracınız varsa daha önce belirttiğim gibi yıpratsa da motor masrafı çıkarma ihtimali çok yüksek olsa da ciddi şekilde tasarruf etmenizi sağlayan bir sistem.. Benzinli araç sahiplerinin bir nevi son çaresi.
Şuna benziyor, birçok insan zararını bile bile sigara içiyor. LPG bu kadar kötü değil tabi. zarara karşılık ciddi tasarruf var.


Neyse yazdiklariniz arasinda yanlis olan cok bilgi olsada artik uzatmanin bir anlami yok
size kolay gelsin saygilar tekrardan....
 
Son düzenleme:

aligelen1975

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ara 2011
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
60
Siteyi ziyaret et
140.000 km de iken landirenzo kit taktırdığım ve yaklaşık 2 yıl LPG ile kullanıp 177.000 km de sattığım astra h aracımda LPG ile kullandığım süre zarfında: motor beyni,ateşleme bobini,subaplar değişti.Bu arızalardan dolayı; birdahaki arıza ne zaman çıkacak paranoyası yaşamaya başlayınca aracımı bayiye bırakarak dizel astra ile takas ettim.
Anladığım kadarı ile LPG benzine göre daha hassas bir motor sistemi istiyor.Yani benzinli olarak uzunca süreler kullanılmış motor bileşenleri, LPG takıldıktan sonra bu hassasiyet ve LPG nin de sisteme verdiği zararlar nedeniyle daha çabuk arızalanıyor. ( belki de var olan arızalar belirgin hale geliyor)
 

fleet14

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ağu 2012
Mesajlar
114
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Mehmet Bey,

Siz 160,000 kmde VSR yaptı diyorsunuz. Opcom gibi bir cihaz ile BLM, INT değerlerini kontrol ediyor muydunuz?


Bende Astra X14XE motor kodlu 1.4 16V 2000 model Opel Astra var. Haziran ayında Baykan marka LPG taktırdım. O zamandan beri 10,000km yaptık. Şu anda bir sıkıntı yok. Baykan marka LPGde bir tek Baykan regulator var, elektronik parçalar Tamona adlı Litvanya üreticisinden, enjektörler ise Italyan Matrix HS. Zannedersem, fiyat/performans olarak piyasada bunun üstüne yok. OBD bağlantısı yok.

http://www.tamona.lt/index_en.php?parametr=TGstream&kategorija=lpg

http://www.tamona.lt/TamonaGaz/ClickGas_EN.pdf

http://www.matrix.to.it/UserFiles/File/Gas_components.pdf

LFT/SFT degerlerine baktim. Opcom cihazi ile %10 fakir oldugunu fark ettim (enjeksiyon sureleri BLM, INT %10 uzuyor). Bu durumda acik dongude benzin zenginlestirmesini de %10 fakir kopyaliyor demektir. Benzin zenginlestirmesi normalde %20 olacagi icin, ondan %10 fakir olmasi, kapali donguye gore %10 zenginlestirmeye tekabul ediyor. LPG sistemlerinde acik dongude %10 zenginlestirmenin yapilmasi gerekiyorsa, bu da iyi bir ayar bence.

Araç kapalı devre calışırken benzin enjektörü sinyal genişliğini otomatik olarak düzeltiyor. Bunun için oksijen sensöründen gelen sinyali kullanıyor benzin ECUsu. LPG Enjektör lineer olursa, LPG ECU aynen benzin enjektörü sinyalinibir çarpan ile kopyalıyor. Lineer değilse de onun bir profili var, mesela Valtek 3 Ohm. Devire, ve benzin enjektör sinyali süresine göre offset ve trim (gecikme ve ayar) yapılıyor.

Burada benzin enjektörünün de 1ms gibi gecikme ile açıldığı ve püskürttüğü miktarın enjektör sinyalinin genişliği ile doğru orantılı olduğunu farz ediyoruz. Kalibrasyon rölantide yapılıyor, LPG ECU arabayı gaz ve benzinde çalıştırıyor, LPGde çalışırken aynı benzinde çalısırkenki benzin enjektör milisaniyelerini yakalayınca kalibrasyon tamam diyor.


Mehmet

Teklif için teşekkürler. 160.000 km de LPG li aracım oldu. Çok da memnundum. 85.000 km de taktırmıştım. Motor VSR yapınca sattım. Astra CD 2000 model.
Sık sık bahsettiğiniz Gereksiz bilgi kavramı bana uzak bir kavram

LPG ve CNG sektöründe 3 Yıl genel müdürlük yaptım. Bir gün nasip olur gerçekten karşılaşırsak bu örneklere bile gerek olmadığını anlayacaksınız..
Hayırlı akşamlar.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Mehmet Bey, Afr nin fakir olması kadar tehlikeli bir şey yoktur, bilginize. Aracın detanasyon yaşama riski ortaya çıkabiliyor. Kol çıkartmak en kötü ihtimallerden ama, en iyi ihtimal de millet bobin yakıyor, sonra plug on bobinler arızalı oluyor.
 

fleet14

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ağu 2012
Mesajlar
114
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
BLM/INT değerlerinin fakir göstermesi problem değil, kapalı devrede oksijen sensoru o değere göre enjektör sinyalini uzatıyor, motor fakir çalışmıyor.

Açık devrede çalışırken motor stoichmetric orana göre %20 daha zengin benzin karışım verir. LPG de bu zenginleştirme %10 olmalıdır. O yüzden %10 fakir olan karısım, aşagı yukarı 0.9x1.20=1.08 zenginleştirme olacaktır. Bir problem yok.

Zaten detonasyon vs yaşamıyorum. Ama VSR problemi beni endişelendiriyor. Özellikle Tamona ECU da benzin tüketimi çok az, ama AEB ECU (mesela BRC, mesela Atiker Safefast) de LPG yanında az da olsa benzin kullanıyor. Bunun sebebi VSR midir? BRCnin VSR modu var, mesela 4000 devir üstü benzin kullanıyor.



Mehmet Bey, Afr nin fakir olması kadar tehlikeli bir şey yoktur, bilginize. Aracın detanasyon yaşama riski ortaya çıkabiliyor. Kol çıkartmak en kötü ihtimallerden ama, en iyi ihtimal de millet bobin yakıyor, sonra plug on bobinler arızalı oluyor.
 

ibo35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
22
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
AraÇ 1. Vİteste bİle zorla kalkiyorsa ama 4.5. Vİteste sorun yok gİbİ İse ama rolantİde bİle dİreksİyon tuttuĞunuzda tİtreme var İse bobİnlere ve bujİlere bİr baktirin daha 3 gÜn Önce baŞima geldİ bu olay ve bobİnİ komple deĞİŞtİrİnce sorun tamamen ortadan kalkti aracimin sesİ bİle deĞİŞtİ sankİ :)
 
Üst