LPG li araçların ateşleme bobinini bozması

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Benzinli bir aracın ömrünün kısaldığı bir gerçek ise bunun 40000-80000 arasında kendini belli etmeye başlaması çok normaldir.
Bunlar maalesef mühendislik gerçekleri. Boş lakırdı gördüğünüze göre sanayiden olmalısınız. Bu sebeple sizinle daha fazla polemiğe girmeye gerek duymuyorum.

degerlere ispat istiyorum sadece ayrica sanayiden degilim normal kullaniciyim :D polemige giremezsin ki :D

ya alinti yapmayin yada tam yapin, 80 bine cevap lutfen o engin google copy & paste ile :D
 
Son düzenleme:

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
Güzel ispat olmuş tebrikler. Herkes özelden mesaj atıp sizi tebrik etti ve bana susmamı söyledi. Hayırlısı olsun...

Alıntıya gelince DONE yi siz istemiştiniz ya... Manasını bilmiyorsunuz belli oldu.
 
Son düzenleme:

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Güzel ispat olmuş tebrikler. Herkes özelden mesaj atıp sizi tebrik etti ve bana susmamı söyledi. Hayırlısı olsun...

Alıntıya gelince DONE yi siz istemiştiniz ya... Manasını bilmiyorsunuz belli oldu.

Yahu bir tane resimli, ayrintili karsiligi olan sizin gibi muhendislikten dem vuran birine yakisan ornek istedik veremiyorsaniz bu degerleri neden paylasiyorsunuz ki...

Tum LPG yapanlari ahmak yerine koyuyorsunuz :rakir:
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Güzel ispat olmuş tebrikler. Herkes özelden mesaj atıp sizi tebrik etti ve bana susmamı söyledi. Hayırlısı olsun...

Alıntıya gelince DONE yi siz istemiştiniz ya... Manasını bilmiyorsunuz belli oldu.

siz ispat ediceksiniz mehmet bey ben degil, siz deger verdiniz bizde ispatini bekliyoruz sizden... mumkunse video lu olsun...:sulanma:
 

ogretmen0761

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Bence böyle ortamlarda, üslubunuza dikkat edin.Sallama olmadığı aşağıda çıkacak ve utanacak mısınız yoksa utanmadan üslubunuzu savunacak mısınız herkes görecek ama siz üslup bozunca başka care kalmıyor..
DONE mi istediniz.. buyrun geçen sene yazdığım bir DONE.. DONE'yi görünce özür dileyecek misiniz? Karşı DONE ve İSPAT getirebilecekmisiniz?

Üstelik aşağıya verdiğim DONE OPEL'in ALMANYA MERKEZİNDEN. Burası OPEL forumu ise, OPELİ yapanlar ne demiş alın görün bakalım. Bilgisizlik yapacağımıza bilgiye saygı gösterelim:

Burada gizli ya da aleni dolaşan LPG satıcıları var. Bir taraftan onların işini engellemek istemiyorum ama bir taraftan da kamu yararı var...
Açıkçası, honda, ford ve mazdanın hiçbirine, opelin ise 2005 model üzerindekine LPG takmamak lazım. Ben dizel opelimin, haricindeki benzinli 2008 model corsa aracıma taktırmadım. Çünkü 2005 ten sonraki opellerde de LPG kullanılması halinde aynı Ford araçlardaki gibi VSR (valve seat recession) arızası yani motor hasarı ihtimali çok yüksek. Bunun sebebi motor teknolojisinde bir değişiklik yapılmış olması..
İnsanları bu konuda uyarmadan LPG montajı yapan bilgisiz ve sorumsuz kişiler hemen konuyu bir tartışma ortamına çekmesinler diye söylediklerimi kanıtlamak için aşağıdaki linki veriyorum. İngilizce ya da almanca bilmiyorsanız kısaca tercüme edeyim...

Bu linkler Opelin istek halinde özel araç ürettiğ bir tesisin ve medyayı bilgilendirme departmanına ait. Yani girince göreceksiniz ki sayfalar opele ait. Bilgi notunun sonuna doğru diyor ki :
"
Modern LPG engines use all the advantages of selective fuel injection per cylinder. In order to maximize the resulting performance potential, the intake and exhaust valves, as well as all the engine's valve-seat inserts have been specially hardened in Opel LPG models. Opel engineers thus counteract the greater degree of wear and tear in LPG operation so that extra additives to compensate for the lower lubricity of alternative fuel are absolutely not required. Special service intervals are also not necessary.

AYRICA

LPG does not have the cooling and lubricating properties of a liquid fuel; the inlet and outlet valves and the valves seats in the engine are specially hardened and therefore specifically designed for the higher stress to which they are subjected in LPG operation. "


Yani "Lpg yeterli soğutma ve yağlama etkisi taşımadığı için, LPG montajı yapılacak olan araçlarımızı özel olarak sertleştirilmiş - güçlendirilmiş motor süpap yatakları ile üretiyoruz ki LPG ile ortaya çıkan yüksek strese dayanabilsinler"

Bu ne demek? yani siz benzinli bir opel alır LPG takarsanız motorunuz LPG stresine dayanamaz. Ama LPG li istiyorsanız ona özel üretilmiş bir motor montajlar ve bu sorunu yaşatmayız size....

Eğer Opeliniz bu özel hattan çıkarılmadı ise (ki alırken söylemezseniz bunu yapmazlar, ayrıca türkiyede bu motor seçenekleri yok yani hiçbirimizin türkiyeden aldığı benzinli opel bu özel motora sahip değil)

Ama Türk usulü alaturka düşünce ile biz arabayı üretenden daha iyi mühendis olduğumuz, metalurjiyi çok daha iyi bildiğimiz için buna kulak tıkarız..

Tabi ben bunu yazdıktan sonra Arabayı üreten bunu demiş olsa bile, "Aga biz taktık bişey olmuyo , araba 15 kuruş yakıyo benzinden iyi gidiyooo, taksiciler var 1 milyon km giden vs vs diyenler olacak mutlaka..... Ben arabayı üretene bakarım. Eğer memleketimizde adam gibi motor testi yapıp arabayı trafikte bozuk motorla dolaştımasalar o taksileri görürdünüz"

İşte linki aşağıda. inanmayan ve yabancı dili olmayan arkadaşlar tercüme ettirebilir...

http://www.opel-osv.de/Titel__Opel_L...S/Inhalte.aspx


http://media.opel.com/media/intl/en...tl/en/2010/OPEL/03_23_no_compromise_opel.html

şimdi bunların da yazdığınız gibi "gerçeklikle uzaktan yakından alakası yok mu"; Sallama mı bunlar.. Tabi yine alaturka mantıkla bu sitelerin hacklendiğini ve opelle alakası olmadığını iddia ederseniz bilemeyeceğim...

Bilgili kişiler gelirse, piyasadaki taksici rivayetlerine veya sanayi muhabbetine göre değil de mühendislik gerçeklerine göre yazarsa ya da bilemeyenler bilmediklerini bilip üsluplarına dikkat ederlerse yazışılabilir. Ben kamu yararına yazıyorum. Zamanında LPG li araç da kullandım. Mesele başka.. Zaten bu verdiğim linke itiraz edecek cesarette ve bilgide bir kişi çıkacaksa o zaman onun anladığı dilden şunu söylerim. Gidin bir sanayide 70-80 bin km yi LPG ile devirmiş araçların motorlarına ve Süpap yataklarına bakın..


Kaynağı opel olan bilgi yığını yukarıda. Bunun üzerine resimle ispat gereksiz ve yukarıdakine göre anlamsız olur ama illa resim isterseniz, Yine OPEL'den ama bu sefer HOLDEN markası ile


http://holdenpaedia.oldholden.com/Valve_Seat_Recession

Site moderatörlerine;
Bobin konusunu tamamen okuyup, VSR dahil başka arızaların bobin kaynaklı düşünüldüğünü gördüğümden bir önceki mesajımda önce bobin meselesi ile ilgili mühendislik gerçeğini yazıp sonra , karıştırılan diğer sorunları kullanıcıların boşuna bobinde aramamaları konusunda uyarıda bulundum. Tarafıma sallama ve gerçek dışı gibi ithamda bulunulunca, opel kaynaklı linklerle cevap vermek durumunda kaldım. Bozuk üslupla cevap verilmediği sürece uzatmayı düşünmüyorum.

Bütün yazdıklarınızı pür dikkat okudum,LPG'li Astra H kullanıcısı olarak her görüş benim için önemli.Mühendislik görüşlerini de okudum(İngilizce öğretmeniyim),ancak benim takıldığım nokta kırmızı ile alıntı yaptığım kısım.Şimdi arabam 2004 model Z16XEP,2005,2006 modeller de XEP bildiğim kadarıyla.Ondan sonraki modeller XER,son çıkanlar yani Classic olarak çıkanlar Euro 5 motor diye tabiredilen A motor.A motorlarda alaşım süpap var,Z motorlarda ise çelik süpap.Z motorlarda süpaptan yana çok sıkıntı yok gibi,ancak A motorlarda 40-50 binlerde süpap yakma olayı var.Ama süpap yatakları hakkında hiç bilgim yok.O yüzden 2004 2005 diye ayırmak yerine motor türlerine göre ayırmak lazım ki G kasalarda da Z16XEP motor kullanılan türleri var.
Ancak ben hiç 80 binde LPG'li Astra duymadım,görmedim.Ben 52 bin yaptım şimdilik.Bakalım zaman ne gösterecek,tasarruf mu getirecek,para mı götürecek.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Bütün yazdıklarınızı pür dikkat okudum,LPG'li Astra H kullanıcısı olarak her görüş benim için önemli.Mühendislik görüşlerini de okudum(İngilizce öğretmeniyim),ancak benim takıldığım nokta kırmızı ile alıntı yaptığım kısım.Şimdi arabam 2004 model Z16XEP,2005,2006 modeller de XEP bildiğim kadarıyla.Ondan sonraki modeller XER,son çıkanlar yani Classic olarak çıkanlar Euro 5 motor diye tabiredilen A motor.A motorlarda alaşım süpap var,Z motorlarda ise çelik süpap.Z motorlarda süpaptan yana çok sıkıntı yok gibi,ancak A motorlarda 40-50 binlerde süpap yakma olayı var.Ama süpap yatakları hakkında hiç bilgim yok.O yüzden 2004 2005 diye ayırmak yerine motor türlerine göre ayırmak lazım ki G kasalarda da Z16XEP motor kullanılan türleri var.
Ancak ben hiç 80 binde LPG'li Astra duymadım,görmedim.Ben 52 bin yaptım şimdilik.Bakalım zaman ne gösterecek,tasarruf mu getirecek,para mı götürecek.

ogretmenim (hocam demiyorum) 80 bin km yapmis olan ben gordum, 200 bin km de astra h kullaniyorum, bu konuya yazmamin sebebide insanlari yanlis yondirilip tasarruf yapmak isteyenelerin onunun kapanmasi, yani su yaziyi okuyan bir astra h kullaniciisi hic yoktan yere binlerce lira bos yere zarar edecek, araciniza inanin 200 bin km dahi bir sey olmayacaktir, siz yagini suyunu, filtreleri duzenli degistirin, yakitini koyun surun. (kanit isterse aracim kanittir :D)

Bakiniz 60 bin kmde ust kapak actiracaklardi subaplar ve yataklari kotu durumda diye (LPG yoktu o zaman aracimda) acmadim tabii... Uzerine 140 bin km oldu daha motoruna anahtar surulmeden hemde.

O yuzden ispat istiyorum yoksa her agizdan cikana inansaydik bugun aracimin motoru 3 defa acilmisti...:mad:
 
Son düzenleme:

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
Konuyu saptırmayalım...
Kimse Tasarruf yapamazsınız demedi.

LPG ile tasarruf yaparsınız.. Burada mühendislikten dem vurmamın sebebi HESAP tır.. Mühendislik hesap bilimidir.

Hesaba göre süpap yatakları paralanana kadar 80 bin Km boyunca LPG li bir araç benzine göre km de en az 150 krş fark ile en az 12 bin TL yakıt tasarrufu yapar. Paralanan bu yatakların tamiri motor indirme vs en fazla 3-5 bin TL masraf çıkarır. Motoru yaptırdığınızda tasarrufunuz 8 bin TL ye düşse de ciddi bir tasarruf yaparsınız. Bu rakam EN AZ dır.. Motora, kullanıma ve yerel LPG fiyatlarına göre bu miktar çok daha fazla olabilir..

Ben LPG tasarruf ettirmez demedim ki? Sadece motorunuzu ciddi şekilde hırpalar dedim. 2 yıl öncesine dayanan mesajlarım var. LPG yi çok kişiye tavsiye ettim.. Ama bazı şeyleri göze almak kaydı ile..

Tekrar söylüyorum. Konuyu saptırmaya gerek yok.. LPG nin motoru hırpalaması da, buna rağmen genel hesapla tasarruf ettirmesi de gerçektir.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Konuyu saptırmayalım...
Kimse Tasarruf yapamazsınız demedi.

LPG ile tasarruf yaparsınız.. Burada mühendislikten dem vurmamın sebebi HESAP tır.. Mühendislik hesap bilimidir.

Hesaba göre süpap yatakları paralanana kadar 80 bin Km boyunca LPG li bir araç benzine göre km de en az 150 krş fark ile en az 12 bin TL yakıt tasarrufu yapar. Paralanan bu yatakların tamiri motor indirme vs en fazla 3-5 bin TL masraf çıkarır. Motoru yaptırdığınızda tasarrufunuz 8 bin TL ye düşse de ciddi bir tasarruf yaparsınız. Bu rakam EN AZ dır.. Motora, kullanıma ve yerel LPG fiyatlarına göre bu miktar çok daha fazla olabilir..

Ben LPG tasarruf ettirmez demedim ki? Sadece motorunuzu ciddi şekilde hırpalar dedim. 2 yıl öncesine dayanan mesajlarım var. LPG yi çok kişiye tavsiye ettim.. Ama bazı şeyleri göze almak kaydı ile..

Tekrar söylüyorum. Konuyu saptırmaya gerek yok.. LPG nin motoru hırpalaması da, buna rağmen genel hesapla tasarruf ettirmesi de gerçektir.

Hala 80 bin km diyorsunuz ispat istiyorum, benim aracim bir sey olamadiginin ispati, sizde bana olanini gosterceksiniz bekliyorum. 80 bin km nin ornegini...Ben LPG zarar vermez demiyorum, demedim 80 bin km yapmis arac gormediginizi dusunuyorum ben, bu kadar emin nasil oluyorsunuz...

Siz bunu soyledikten sonra kac kisi LPG yapmaktan vazgecer dusundunuzmu, kimse konu saptirmiyor okuduklarinizi tam olarak anlamadiginizi dusunuyorum muhendis bey (bu arada sanayiden degilim isterseniz ITU diploma numarami veririm :D)

Ogretmenimiz de 52 bin devirmis 40 bin curudu burdan, eee 80 binide biz curuttuk :D
 
Son düzenleme:

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Konuyu saptırmayalım...
Kimse Tasarruf yapamazsınız demedi.

LPG ile tasarruf yaparsınız.. Burada mühendislikten dem vurmamın sebebi HESAP tır.. Mühendislik hesap bilimidir.

Hesaba göre süpap yatakları paralanana kadar 80 bin Km boyunca LPG li bir araç benzine göre km de en az 150 krş fark ile en az 12 bin TL yakıt tasarrufu yapar. Paralanan bu yatakların tamiri motor indirme vs en fazla 3-5 bin TL masraf çıkarır. Motoru yaptırdığınızda tasarrufunuz 8 bin TL ye düşse de ciddi bir tasarruf yaparsınız. Bu rakam EN AZ dır.. Motora, kullanıma ve yerel LPG fiyatlarına göre bu miktar çok daha fazla olabilir..

Ben LPG tasarruf ettirmez demedim ki? Sadece motorunuzu ciddi şekilde hırpalar dedim. 2 yıl öncesine dayanan mesajlarım var. LPG yi çok kişiye tavsiye ettim.. Ama bazı şeyleri göze almak kaydı ile..

Tekrar söylüyorum. Konuyu saptırmaya gerek yok.. LPG nin motoru hırpalaması da, buna rağmen genel hesapla tasarruf ettirmesi de gerçektir.

Yazmayi unuttum muhendislik hesap bilimidir demisiniz buyrun 32 nolu mesajda babasini yaptik :cool:

http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=87060

Ha sakin deme sende 100 binde subap gider demissin diye biz burda A serisi EURO5 den bahsetmiyoruz... :D
 
Son düzenleme:

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
Hala 80 bin km diyorsunuz ispat istiyorum, benim aracim bir sey olamadiginin ispati, sizde bana olanini gosterceksiniz bekliyorum. 80 bin km nin ornegini...Ben LPG zarar vermez demiyorum, demedim 80 bin km yapmis arac gormediginizi dusunuyorum ben, bu kadar emin nasil oluyorsunuz...

Siz bunu soyledikten sonra kac kisi LPG yapmaktan vazgecer dusundunuzmu, kimse konu saptirmiyor okuduklarinizi tam olarak anlamadiginizi dusunuyorum muhendis bey (bu arada sanayiden degilim isterseniz ITU diploma numarami veririm :D)

Ogretmenimiz de 52 bin devirmis 40 bin curudu burdan, eee 80 binide biz curuttuk :D

Durmadan istiyorsunuz ben de bilgi pompalıyorum.
Önceki mesajda kopy paste yapıyorsunuz dediniz. Tabii ki bir forum ortamında kaynak istendiğinde bu bilgi ancak copy paste ile paylaşılır. Ben yazıyorum siz inanmayıp kaynak istiyorsunuz. Kaynak gönderiyorum bunları biliyorum googledan copy paste yapma diyorsunuz. Eh başka nasıl bir metodla size bilgi vereceğim. Bana inanmıyorsunuz sonra muteber kaynak gösteriyorum bu durumda da internet üzerinden kaynak gösterince suçlu oluyorum.. Diploma no önemsiz. Kendinizle yukarıdaki gibi çelişince bu açık ortamda gören gördü. Diploma ile iş bitse...

Alın size biri üniversite kaynağı, iki link

Burada 1000 saatlik LPG kullanımının motorda oluşturduğu hasarla ilgili bilgiler var. Kaynak içinde türk proflar da bulunuyor. 1000 saat çalışan bir motor bir arabayı kaç km götürür? Ortalama 80 km/h olsa (şehir içi dışı ortalama en fazla 50-60 km arasıdır ama sizin için değeri 80 e çıkardım. 80.000 km olur) bir de iyi haberim var aradığınız resim de orada...

http://www.ijest.info/docs/IJEST10-02-10-063.pdf

Çürüyen 40.000 km için, üstelik bir gaz satıcısının verdiği bilgi.. Extra yağlama yapılmaz ise hasar (wear) 40.000 km de başlar diye açıkça yazılmış..

http://www.mastergas.pt/en/lubrificacao-valvulas-gpl.shtml


Sabahtan beri yazmayayım diye kendimi tutuyorum. Bu saatten sonra hala ne yazacaksınız bilmem ama insanın hatasını görmesi önemli bir Erdemdir. Sizin yerinizde olsam bu insanlık erdemini gösterirdim..
Daha ilk mesajda kibarca kaynak istemek yerine "gerçek dışı sallama" vs gibi ifadelerle insanları rencide etmenin arkasında durmayı sürdürüp yıpranma ve hasar bilgileri OPEL ALMANYA tarafından bile tasdik edilmişken km hesaplarına takılmak durumu kurtarmaya yetmiyor.. Şimdi KM yi de gördünüz. Sabahtan beri konunun anafikrinin dışına takıldınız. İnşallah durumu kavrar kendinizi daha fazla yıpratmazsınız.
 
Üst