klıma acınca hararet yukselmesı

abdullah79

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Haz 2008
Mesajlar
295
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
fanlar hakkında baya yazı yazılmış onlar cok onemlı ama radyatörler bazen şişebiliyor devridayim tam anlamıyla yapamıyınca araba hararet yapıyor radyatörüde ıyı bır ustaya goturup şişletmek lazım faydası oluyor bunada antifiriz özelligini kaybediyor ve radyatörün içi pas tutuyor bu sebep oluyor
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,515
Tepki puanı
248
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
merhaba,

Savaş bey yorum için teşekkürler benim dikkat ettiğim 98 derecede fan açıyor normalde yaz-kış; kışın bile 98-100 kadar çıktığı oluyor yazın tabi klima açınca 100 geçiyor daha erken açması termostatlamı ayarlanıyor yoksa ecu'mu ayarlıyor, termostat ayarlıyorsa daha düşükmü almak gerekiyor, ustama anlatınca çok doğal karşılıyor birşey olmaz fazla gösteriyordur diyor..
Opel vectralarda orjinal fan müşürü maksimum 105 derecede devreye giriyor. Opeller Renault 9 ve 11 ler gibi motor verimi açısından ısıyı seven araçlardır. Araçlarında yol bilgisayarı olan arkadaşlar dikkat ederlerse araçları yeterli ısıya ulaşana kadar yüksek değerlerde yakıt tüketirler. Araçların hararet yapması kadar yeteri kadar ısınamamaları da problemdir. Bu nedenle yeterli ısınma değerlerine zor ulaşıldığı için araçlar kışın daha fazla yakıt tüketirler. Termostatın açılma zamanını ısı müşürü belirler. Düşük değerli termostadlar yazın aşırı sıcaklarda fanın sık sık devreye girmesine neden olur. Bizler eski nesil araçlardan kalma alışklığımız nedeniyle araçlarımızdakı ısı göstergesinin yarıyı geçmemesini arzuluyoruz. Onlarda yazlık kışlık termostatlar, müşürler kullanıyorduk. Ama şimdi yeni nesil Opel'lerde öyle bir şey yok. Takılar parçalar dört mevsimlik. Yani olay biraz psikolojik.
 

empra

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
98
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
verdiğiniz bilgi 97gsi astra içinde geçerlimi.?peki kutup başlarından dolayı gösterge fazla gösterirmi.?
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,515
Tepki puanı
248
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
verdiğiniz bilgi 97gsi astra içinde geçerlimi.?peki kutup başlarından dolayı gösterge fazla gösterirmi.?
Astra'ların değerlerini bilmiyorum, ama onlarında değerleri Vectra'larınkine yakın olmalıdır. Neticede motor yapıları birbirine yakın. Kutup başları ile ilgili yorumları ilk defa duyuyorum. Gevşek, eskimiş olanlar iletgenlik sorunları yaratır, ama bu durum zaten kendini çabuk belli eder. Genel anlamda böyle bir şeye benim bakışım olumsuz yönde ama imkansız demiyorum. Neden olmasın insan hergün hayatta yeni şeyler öğreniyor.
 

ugurdalkiran

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
savaş abi bugun bizzat denedim klima kapalı iken 90-95 arasında hararet. klimayı açınca şehir içinde 60 km kadar yol yaptım 100-102 arasında dolaşıyor normalmi abi bu değerler yalnız fanın devreye girip girmediğine dikkat etmedim
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,515
Tepki puanı
248
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
savaş abi bugun bizzat denedim klima kapalı iken 90-95 arasında hararet. klimayı açınca şehir içinde 60 km kadar yol yaptım 100-102 arasında dolaşıyor normalmi abi bu değerler yalnız fanın devreye girip girmediğine dikkat etmedim
Normal değerler. İzmir'de olsan bu değerleri mumla ararsın.
 

tansugurler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,319
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
www.egeopel.com
beyler sorunun cevabını yazıyorum motor fanın üstünde yuvarlak uzun bir parça var fanın üstünde görürsünüz bu parçanın içinde diyot vardır klimayı açtığınızda fanın 2.kademesini çalıştırır ama bu diyot patladığı için 2.kademe klimayı açınca çalışmıyor ve hararet yükseliyor bazı servisler fan değişecek derler ama gerek yok değişmeye yuvarlak parçayı ortadan kesip diyot değişecek veya düz bağlantı yapıalcak ve sorun ortadan kalkacak ok
 

ugurdalkiran

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
beyler sorunun cevabını yazıyorum motor fanın üstünde yuvarlak uzun bir parça var fanın üstünde görürsünüz bu parçanın içinde diyot vardır klimayı açtığınızda fanın 2.kademesini çalıştırır ama bu diyot patladığı için 2.kademe klimayı açınca çalışmıyor ve hararet yükseliyor bazı servisler fan değişecek derler ama gerek yok değişmeye yuvarlak parçayı ortadan kesip diyot değişecek veya düz bağlantı yapıalcak ve sorun ortadan kalkacak ok

oto elektrikçileri yaparmı bunu ustam benim araçta bu sorun var galiba servis değişecek dedi yan sanayisinede 140 ytl dedi
 

webbee

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2007
Mesajlar
2,024
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
www.harunonline.8m.net
beyler sorunun cevabını yazıyorum motor fanın üstünde yuvarlak uzun bir parça var fanın üstünde görürsünüz bu parçanın içinde diyot vardır klimayı açtığınızda fanın 2.kademesini çalıştırır ama bu diyot patladığı için 2.kademe klimayı açınca çalışmıyor ve hararet yükseliyor bazı servisler fan değişecek derler ama gerek yok değişmeye yuvarlak parçayı ortadan kesip diyot değişecek veya düz bağlantı yapıalcak ve sorun ortadan kalkacak ok
tansu kardesım ılgıne tsekkurler
bugun ındım baktım fan klıması calısıyor yuklendım normal fanda actı
ama dedıgın gıbı 2. kademe dedıgın klıma ıcın olanmı yoksa fanda 2 devırlı hız mı var
her ıkı fanda acıktı baktıgımda
 

sabrionur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 May 2008
Mesajlar
81
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Benim ustamın söylediğin göre motoru soğutan fan 2 devirli. Yetersiz soğutma durumunda 2.kademeye geçip daha hızlı çalıştığını tahmin ediyorum.
 
Üst