Astra 1.3 cdti chip uygulandı

Mel-a-ku

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
3,983
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
chipli arabayı eski kullanım alışkanlığınızla kullanmaya devam ederseniz yakıt tuketımınız de herhangı bir değişme olmuyor. ama araba daha rahat ilerliyor kasılmıyorsunuz orası kesin... ben chip oncesi ve chip sonrası full depo ıle hep 700-750 km yol yapıyorum şehir içi. bi kere dipgaz edirneye gittim geldim , ayagımı paspastan hiç çekmedim. 550 km de bitti depom ki uzun yol olmasına ragmen.
 

msm89

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
494
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
mehmet bey, sizi tebrik ederim çok güzel bir şekilde açık ve net olarak gün gün yaşadıklarınızı anlatmışsınız :) çok güzel bir paylaşım olmuş gerçekten çok faydalı, tüm astracılar adına teşekkürler ;)
 

gsi.mert

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Şub 2010
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Wastegate iptal edilmedi.Edilse daha iyimi olurdu.Motoru yada turboyu elimize almayalım.Duyduğum arıza lambası da yakabiliyormuş.Turbo bıçaklarına zarar verebiliyormuş.

1 aRIZA IŞIĞI YAKIYOR
2 arada kesiyor
3 egr arzalanıyor
gerek görmemiş demekki gazihan güle güle keyifle kullanını
 
Son düzenleme:

gsi.mert

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Şub 2010
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
çok değerli omlet kardeşim,birincisi motorda yanma düzensizliği 100 150 km sonra rayına oturur felan demişsin boyle bişey olmaz yanmada düzensizlik olan dizel motor çalışmaz yani dizel motorda yanmadan kaynaklı düzensiz çalışma olmaz . hatta elektronik ateşlemeli benzinli motorlarda bile yanma düzensizliği olmaz bahsettiğiniz olay platinli meksefe ateşlemeli karbüratörlü motorlarda olur.bunu anlaman için önce motorun nasıl çalıştığını öğrenmen gerekli,ayrıca cipten sonra aracın sesinde turbonun sesindede bi değişiklik olmaz eğer siz sesler duymaya başladıysanız motorda bi problem var ama anladım siz cipin de ne olduğunu da pek bilmiyosunuz bunuda anlamanız için elektronik ateşleme ve programlı yakıt kontrolunu bilmeniz lazım cıp aracın fabrıka yakıt hava kontrol programının silinerek yerine yeni bir program yuklenmesidir üzerine yukleme dıye bısey olmaz.ayrıca yuklenen program sadece enjeksiyonun hızlı fazla ve çok zengin karışım hazırlamasına etki eder hava akışmetresi arabanın eski düzenine göre ölçüm yapar ama enjektör hava akış metresinin ölçümüne göre deil yeni yüklenen programın verdiği komuta göre hava karıştırır buda aracın kara duman atmasına neden olur çip yklenmiş kara duman atmayan ve eskisinden daha az yakan bi motor fizik kurallarına aykırıdır.cip uygulamasından sonra zamanla oluşabilecek tek şey aracın yuksek hızlardan sonra durunca kendi kendine gaz vermesidir.eğer aracın hava akışı orjınalse 5000 10000 km arası (kullanıma bağlı)yan sanayıyse 3000 km sonra başlar.yeni nesil ustalar buna hava akış metre bozulmuş der değiştirir biraz yapmaz sonra yine başlar çünkü hava akış deil hava akışın ölçümünü karışıma çevirem enjektör sensörü bozulmuştur.buda enjektörle beraber değişir ama cip yüklü binmeye devam edersen yine bozulur ayrıca aracın orjınal programını silmek 30 dakika felan sürüyo bence sen aracını bi dinamometreye sok eminim ustandan daha doğru soyleyecektir.carbon clean uygulaması pistonları sübapları yatakları temizlemez sadece enjektörü hatta sadece mazot üfürme memesi ve yanmayan mazotu geri yakıta sokan memeyi temizler sökülmüş bi motorun pistonlarını siboplarını görürseniz bunu daha iyi anlarsınız biz motoru temizlemek için bloğu söküp fırçalı borvek tezgahlarını kullanıyoruz 4 pistonun gömleklerin yatakların ve sübapların temizlenmeside 5 6 saat sürüyo zamanla açılma olayı bu durumda olabilir pistonların yanma odaları kurum kapladıkça üst kapağa daha çok yaklaşır daha fazla sıkışma olur dizel motorlarda patlama benzinliler gibi bujinin ateşlemesiyle deil sıkışmayla olduğu için fark bariz belli olur.bide opel corsa c de yol bilgisayarı yok.zaten yol bilgisayarı diye bahsettiğiniz cihaz casıo f 91 kol saatinden dha basit elektroniği olan bi cihazdır devir hız vitese göre kayıt edilmiş değerleri gösterir tabi aracın ciple programı dğiştikten sonra saçmalar bilirmisiniz bilmiyorum vectra b lerin 150 000 200 000 km arasında olanların yol bilgisayarları hep yanlış gösterir çünkü kayıtlı değerleri motorun fabrikadan çıktığı günki durumuna göre kaydedilmiştir yani zamanla motor eskidikçe hepsi şaşar.adı bilgisayar diye fazla inanmayın ekranında gördüğünüz rakamlar kanun niteliğinde değil kayıt edilen değerlerdir 1.viteste tam gaz 40 50 sanıye giderseniz anlık yakıt tuketımının 0 oldugunu gorursunuz buda bunun ıspatıdır.ben bilgisayardan da programdanda motordanda arabadanda iyi anladığımı düşünüyorum belki senin kadar profosyonel deilim ama anladığım kadarı işime yarıyo.allah kaza bela triger kopması göstermesin yolun açık olsun kardeşim.

(bide opel corsa c de yol bilgisayarı yok. ???) demişsinizde ???? tam okumadınız sanırım...)

araç astra 1.3cdtı diilmiydi sanırım sizyanlış okudunuz astralarda malesef yol bilgisayarı var hattacorsalardada var tr ye gelen versiyonlarında yok sadece almanyada mevcut zaten araçta astra h
alan memnun yapan memnun daha ne hayırlı kazasız belasız kullanmalar dilerim darısı başımıza
 

Cem Öktem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ocak 2010
Mesajlar
236
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
(bide opel corsa c de yol bilgisayarı yok. ???) demişsinizde ???? tam okumadınız sanırım...)

araç astra 1.3cdtı diilmiydi sanırım sizyanlış okudunuz astralarda malesef yol bilgisayarı var hattacorsalardada var tr ye gelen versiyonlarında yok sadece almanyada mevcut zaten araçta astra h
alan memnun yapan memnun daha ne hayırlı kazasız belasız kullanmalar dilerim darısı başımıza


Konu astraydı fakat , omlet nickli arkadaşımız "corsa c de yol bilgisayarına bakarsanız" tarzında bir cümle kullanmıştı. Yani "eee" de bir yanlışlık yok.

Bu arada çok yararlı bir başlık olmuş. Aracımın garantisi bitince( ki daha 1.5 senem var). Blow-off ve chiptunning uygulaması yaptıracağım.
 

EWGIN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2008
Mesajlar
154
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Omlet nicli arkadaşımız herşeyi açık ve net bir şekilde yazmış üşenmemiş ona burdan teşekkürler ediyoruz...
 

petro

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ara 2009
Mesajlar
834
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
evet..fikirlerini paylaşan herkese teşekkür....benim için çok faydalı oldu..
 

can_06_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 May 2010
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
merhaba arkadaşlar konuyu dağıtmak istemem ama farklı biyer bulamadım bunu soracak daha önce vectra 2.0 gt kullanıcı idim şuan ford mondeo 2.0 tdci aldım 130 hp gücünde geçenlerde chip tuning yaptırmaya karar verdim internetten bir yer buldum ve gittim aracı test cihazına bağladı ve yola çıktık tam gaz seyir ettik cihaz ölçümü için daha sonra geldik ve bilgisayara bağladı aracı yazılımı attığını söyledi fakat 2-3 dakika sürdü yada sürmedi işin açıkcası biraz kıllandım günahınıda alamadım daha sonra aracın turbo temizliğini yaptı baya kurum vardı hepsini tertemiz yaptı araçta ben bariz sizin bahsettiğiniz şekillerde fark göremedim sadece küçük viteslerde çok yüklendiğinde örneğin 2.vites 50 km/h patinaja biniyor .. tekrar arayıp sorduğumda PUK değerleri ile oynadığını söyledi bilmiyorum nedir bu puk değeri? chip tuning işlemden farklı olarak aracın orjinal yazılımındaki değerlerli güncellediğini ve oynadığını belirtti otomotiv mühendisi bu işi yapan kişi birde kağıt verdi dyno testi tarzında 93 kw/126 hp çıkmıştı tekerleklerdeki güç + 12 beygir güçlenmiş dedi bana mantıksız geldi arac zaten fabrika çıkı 130 hp sizce bu araca chip tuning uygulaması yapılmışmı yoksa azda olsa farkeden çekiş gücü sadece turbo temizliğinden dolayımı oldu aracın torku zaten kuvvetli idi 330 nm torka sahip ara hızlanmaların gayet başarılıydı bir heves için yaptırmak istedim sadece ama bahseldiği gibi çok fark göremedim şuan 80 km oldu yaptıralı
 
Son düzenleme:

emrastra

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
1,953
Tepki puanı
4
Puanları
38
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
10. gün 540.km


Dün ile bugün arasında bir fark yok.Herşey süper.

Dün akşam saat 19:30 sularında Pendik Kartal arası sahilde 407 solladım,adama camdan bakıp yanından geçmek güzel oldu.Dikizden baktığımda adam gaz pedalına ve vitese göz gezdiriyordu bir problem mi var diye bakıyordu herhalde.Eskiden biri beni sollayınca bende aynısını yapardım.Şükür artık gözüm dikiz aynasındakilerden oldu.

Dün akşam Shell in yeni dizelinden aldım.Normalde 140 tl ye dolan depo yeni dizel mazotla 160 tl ye doldu.Gerek yoktu belki ama Shell in yeni dizelini de test etmiş olurum.
407yi kullanan adam eğer kafa tutsaydı sizi geçerdi...
 

Astra Maniaa

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2006
Mesajlar
1,768
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
11. gün km ye ve yakıt tüketimine bakmayı unuttum aceleden.
Herhalde dünden bu güne 30 km daha olmuştur.Herhangi bir değişiklik yok araçta.Yolda en son baktığımda 7.1lt/100 km gördüm yakıt tüketimini.

Paylaşın,paylaşmaktan korkmayın.
Konumuz chip;bence hiç eksisi yok,sadece + lar verebilirim.Eksisi olsaydı inanın bunu yapan ustayı yerden yere vururdum forumlarda rezil ederdim şüpheniz olmasın.Tek kelimeyle Mehmet ustanın yaptığı işlem süper.

Ellerine ve bilgine sağlık Mehmet usta.....hayırlı işler....

ben bişeyi merak ettim aynı aracı kullanıyoruz ama benim aracım şehir içi kullanmama rağmen 100km'de 5.6-5.7lt yakıyor siz 6.8den 7.1e çıkmışsınız anladığım kadarıylada.. aracınızın neden bu kadar çok yaktığını anlamadım aracınızda bi terslik olmasın diye bilgi veriyim dedim iyi akşamlar
 
Üst