Sonradan AFL ve Orijinal AFL karşılaştırması

KaHiN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2014
Mesajlar
487
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ynt: Re: Ynt: Sonradan AFL ve Orijinal AFL karşılaştırması

araba link' Alıntı:
Yorumunuza saygim sonsuz fakat fotograflardaki halinde far film korumayi yeni yaptirmistim o yuzden henuz hava baloncuklari uzerinde oldugu icin fotograflarda bulanik cikti.
Canli gozle suanki halini gordugunuzde fikrinizin degisecegini dusunuyorum.Sonucta farlar cakma far degil orjinal cosmo farlari.

Yeni fotoları bekliyoruz special_Yeah
 

araba

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Haz 2011
Mesajlar
326
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Re: Ynt: Re: Ynt: Sonradan AFL ve Orijinal AFL karşılaştırması

KaHiN link' Alıntı:
Yeni fotoları bekliyoruz special_Yeah

Esenlikler.
Aracimi sattigim icin malesef yeni fotograf cekemiyorum.
 

oktay toker

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2012
Mesajlar
431
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
Ynt: Sonradan AFL ve Orijinal AFL karşılaştırması

İnsignia farından yola çıkarak bu başlığa destek amaçlı ve çözüm konusunda fikirler vermek istedim.Far değişimi yapmak isteyenlere faydası olur kanısındayım.

Farlar insignia tasarımla aynı tarz olduğu açık.Merceklerden başlayayım.Halojen farlı sisteme bu farı takınca hali ile   orjinal olan bi-xenon merceği bi-xenon tadında kullanılamıyor.Bunun nedeni ise mercek yapısı tamamen pic sistem kontrollü servo motorlardan oluşuyor olması.Merceğin bi-xenon tadında kullanmak için gerekli olan sensör Ecu sistemlerine ihtiyaç var bunların temin edilmesi ve montajı oldukça pahalıya çıkacağıda aşikar.Mercek klasik bi-xenon ile değişmeden olmuyor ve Başka çözümü bence kesinlikle yok.Far içi rahatlıkla diyebilirimki işin ehli kişi için her çeşit oem bi-xenon merceğin takılmasına müsait.Ayrıca far yükseklik motoruda servo olduğu için kullanılamıyor.Bunun içinde motor manuel standard motor ile değişmesi gerekiyor.Far açılmadan bu mümkün değil.

Led sistem ise aslında orjinalde nasılsa aynen çalışabilir buna engel bir yapısı yok.Orjinal led dizaynının çalışması için gündüz farı için ana soketinde 1 uç kullanılıyor ama far içinde park modu için park hattından led Ecu süne uç paralel bağlı oluyor yada diyeyimki park ucu direk yine bu gündüz farı Ecu süne bağlanıyor.Hali ile gündüz farı ve park için ana sokette 2 uç var bunlar direkt olarak gündüz farına gidiyor.İnsignia da ise şu durum var bundada aynı diye düşünüyorum.Far sensörü orjinal olan bu orjinal yapıda farlar otomatikte iken gece ve gündüz ayrımı far sensörü Ecu süne bağlı.Böyle olunca gündüz farı ve park için gece gündüz ayrımı sensör tarafından far anahtarı auto konumda iken otomatik yapılıyor.Manuel bir anahtarlama yapılmamış.Manuel bağlantı içinse bu 2 uç bulunup soketteki uçlara direkt bağlanınca park yanınca ledler otomatik kısılır.Bence çalışmaması mümkün değil.
Bu yapıda park ve gündüz farı led olduğu için halojen olan orjinal yapıdan dolayı arıza ışığı hali ile olacak.Gündüz farı için ben insignia için 2 tane 25watt sogutucu direnci paralel bağladım ve geniş tabanlı sogutucu ile destekledim.Sorun çözüldü.Ledler 350ma mantığı ile akım destekli olduğu için dirençle destekli yapıya her hangi bir yükü olmayacak.Park arıza ışığı için ise içinde yeşil ledi olan 5 bacaklı role kullandım.Bu role ohm degeri 40 ohm ve bu araıza ışığını söndürmeye fazlasıyla yetti.Bu rolelerden paralel bağlı olarak 11 ohm yakalanırsa gündüz farınada kullanılabilir.Ama yer kaplayacağı kesin.Orjinal ampul ile yapılacaklar çözüme yardımcı ama sağlıklı olmaz tavsiye etmem.



Dönüş farları içinse sensör sitemi hali ile mecburi bir ekipman oluyor fakat bunada benim kafamda oluşan fikre şu şekilde karşılık veriyor diye düşünüyorum.Biraz manuel dijital bir çalışma ve sadece kagıt üzerinde ama sorun görünmüyor.

İlk etapta direksiyon miline 2 farklı bilezik tarzında aparat olacak.İlki direksiyon miline sabitlenecek digeride bunun etrafını çevreleyecek şekilde araç şasesine sabitlenecek.ևapraz yönde alt ve üstten birer tane direksiyonun dönüş açısı belirlenen kısmlarında dönüş farlarının hangi yöne ise aktif olması için karşılıklı bu iki bileziğe swich monte edilecek ve her iki sinyal için 2 ayrı yönlerde karşılıklı swich olacak.

Bu çalışmayı İnsignia için teklif ettim ama zaman ve bilezikleri yapacak kimse bulunmaz diye vazgeçildi.Bende dönüş farlarını sinyale bağladım ve tabiki sinyal yanınca sabit yanacak halde role dizayn ettim.Akşamları kısa farlar yanınca uzun hüzme sabit yandığında elektronik devre yaparak yaklaşık 15 saniye sonra yanacak şekilde aktif hale getirdim.Yani sellektör anında dönüş farları uzunlar ile yanmıyor.Uzunlar sabit yanınca 15 saniye sonra yanıyor.Buda ampulü koroyor hali ile.
 

onurgfb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ara 2010
Mesajlar
54
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Sonradan AFL ve Orijinal AFL karşılaştırması

Arkadaslar aynı sekilde bende sport aracıma  cosmo farlarını taktım bu işlem için farların mercekleri hella h7 mercekle değişti ds2  ampul  kullandım 4300k  arabanın havasını direk değiştirdi tek kafama takılan  kendi holejen farlarım  da gündüz canlı gece daha sönük yanarken bu farda gece gündüz en şiddetli sekilde yanıyor buna bi care yokumu acaba en kıza zamanda fotoları paylaşıcam
 

spitemre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Kas 2012
Mesajlar
2,090
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Sonradan AFL ve Orijinal AFL karşılaştırması

onurnisli link' Alıntı:
Arkadaslar aynı sekilde bende sport aracıma  cosmo farlarını taktım bu işlem için farların mercekleri hella h7 mercekle değişti ds2  ampul  kullandım 4300k  arabanın havasını direk değiştirdi tek kafama takılan  kendi holejen farlarım  da gündüz canlı gece daha sönük yanarken bu farda gece gündüz en şiddetli sekilde yanıyor buna bi care yokumu acaba en kıza zamanda fotoları paylaşıcam

Mutlaka yenı bır baslık altında beklıyoruz ayrıca malıyetı ne ooldu ve nerede yaptırdınız
 

GNSpower

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
12,968
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Sonradan AFL ve Orijinal AFL karşılaştırması

onurnisli link' Alıntı:
Arkadaslar aynı sekilde bende sport aracıma  cosmo farlarını taktım bu işlem için farların mercekleri hella h7 mercekle değişti ds2  ampul  kullandım 4300k  arabanın havasını direk değiştirdi tek kafama takılan  kendi holejen farlarım  da gündüz canlı gece daha sönük yanarken bu farda gece gündüz en şiddetli sekilde yanıyor buna bi care yokumu acaba en kıza zamanda fotoları paylaşıcam

Keşke bende de gece gündüz parlak yansa, benim ledli Sport farlarımda gece kısılıyor, halbuki ben kısılmasın istiyorum.
 

daos009

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2013
Mesajlar
1,129
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Sonradan AFL ve Orijinal AFL karşılaştırması

gece kısılmaması bir devre ile mümkün bunu oktay bey sağlıyabiliyor.
 

GNSpower

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
12,968
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Sonradan AFL ve Orijinal AFL karşılaştırması

daos009 link' Alıntı:
gece kısılmaması bir devre ile mümkün bunu oktay bey sağlıyabiliyor.

Keşke aynı şehirde olsak, valla hemen giderim yanına.
 

daos009

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2013
Mesajlar
1,129
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Sonradan AFL ve Orijinal AFL karşılaştırması

yedek farın var dostum sök yolla halletsin :) ben hala arabasızzım mesela :(
 

GNSpower

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
12,968
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Sonradan AFL ve Orijinal AFL karşılaştırması

daos009 link' Alıntı:
yedek farın var dostum sök yolla halletsin :) ben hala arabasızzım mesela :(

Yahu sökme 80 lira takma 80 lira, öp 80 lira, kokla 80 lira, her mıncık 80 lira olmuyor ama. (:)
 
Üst