''SFI'' Sahipleri..

bugraGT

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
3,755
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
okan abi son mesajında güzel fikirlerini sunmussun cvp vericek fazla bişey yok ama

yag-su karısmasında aceleci davranmadım sürekli su değişti gözlemledik kabı defalarca yıkadık defalarca yeni antfirizli su ile devirdaim yapıldı baktık suya karısan yeni yag ayrıca motorda yag kalmadı.

kalem torna benzetmeme gelelim sonucta bu meslege sizin kadar yakın değilim ticari terimlerin adını net olarak bilemem gözüm neye benzettiyse onu söyledim paintte çizifigim bölgenn pürüzlü olusundan dolayı vurguladım bu kalem torna işini bu işlemi ypan firma zaten belli servisin ustası direk kendi yapmıyor tkarken görebiliyor prüzü ben hissettiysem usta da hissederdi

image5.jpg


ben üç sey saymıstım aldıgım bilgilere dayanarak contanın iyi olmaması tkarken kaydırılması ve kapagın yüzeyinin pürüzlü olusu.
şimdi fikirlerimizi paylaştık beni kaydırmadıgınıza contanın iyi olduguna ikna ettiniz diyelim ama kapagın pürüzünü hissetmek için usta olmama gerek yok
contanız saglam silindir kapagını belli bir tork degeri ile sıktınız demekki kapakcınızın yüzeyi iyi temizlememesi sonucuna varıp birbirimizi kırmadan yag-su işini kapatalımmı??


tekrar ekleme yapıyım:

görülen yag sistemde kalan yag değil yeni yagın karısmıs oldugu sonucuna 1. serviste varıldı.
yaklasık 1 hafta su değişti ama yag yeniden doldu en büyük kanıtı motor yag seviyesinin minumuma düşmesi

sonraki motor yapından sonra 2 günde yagı attı motor
 
Son düzenleme:

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şu ana kadar 2 mesajım var sanırım ve buradan ne okuduysam tarafsız olarak yazmıştım açıkçası.Konunun son mesajlarında da aradaki mevzuyu bilmediğim için gayet tarafsız şekilde uzatılmamasını belirtmiştim.

Ancak diğer arkadaşların belirttiği gibi şu noktalar da bende hemfikirim:

Öncelikle yapılan bir iş ister usta , isterse rektefiyeci-kapakçının hatası olsun bu hatanın giderilmesi için gitmen gereken yer yine aynı adres olmalıdır.Ayakkabı bile tamir ettirsen senin için en menfisi ve mantıklısı budur.He o iş biter , yada birkaç kez gitmene rağmen muhatap bulamaz hale gelirsin ki o zaman servisi değiştirirsin.
Yapacağın şey çok basitmiş aslında.Baktın düzelmedi , aracı gidip GARAJ'ın kapısına atacaktın.Üstelik sert mizaç bile takınsan emin ol sonuna kadar hatayı gidermek adına ellerinden geleni yaparlardı.
Garajın işini beğenirim-beğenmem , o başkadır ama bir işime orada başlanmış ,takibe alınmışsa ve bu takibi servis kesmediği sürece , işinin arkasında olduğu sürece oraya devam etmek en doğrusudur.
Diğer konu ise hatanın ne olabileceği.Kapak problemi hakkında bilgi almak maksatıyla Hakan beni aradı.Senin aracın olduğunu bile bilmiyordum.Sonradan buradaki mesajlar kanalıyla tahmin yürütebildim sadece.c20xe ' de yağ-su karıştırma denildiği zaman kapak contası ve akabinde KS kapaklarda oluşabilen kronik kanal girişlerindeki aşınma kontrol edilir.C20XE motorda , bloğa sadece kol çıkararak yada subap çakarak hasar verebilirsin.Kısacası hesapsız kitapsız modifiye yapılmamış ise ve 5'ten 3' e çekmediğin sürece blokta hasar çok çok nadir bir durumdur.Bu durumda kapak ve contayı elden geçirdikten sonra takibe göre bloğa inmek maddi olarak müşteri açısından en mantıklısıdır.
Kapak yüzeyindeki prüzden yaparmı ? Evet yapar.Ve tek sorun da bu olsun diyelim.Kapağı kapakçı yapar ve getirir.Heee, burada usta yolunda olmayan birşeyleri farkedebilir mi? Tabiki farkedebilir.Ama farkedemedi ise de o işin ilk sorumlusu usta değildir.Çünki farketmek zorunluluğu yoktur.Ve bu yüzden işin ilk sorumlusu Kapakçıdır.Yukarıda söylemiş olduğum gibi tekrar aynı yere dönüp kafalarına atsaydın aracı , paşa paşa sökerlerdi kapağı ve kapakçıya tekrar giderdi.Diyelimki kapağıda esgeçip bloğu sökeceklerdi.Sonuç olarak bloktanda düzelmeyecekti.Ama düzelene kadar o işin maddi manevi yükünü sen değil GARAJ çekecekti.

Samimiyetimle söylüyorum ki bunları taraf gözüyle yazmadım.Hatta Garaj' a taraf olacak bir durumum da yok.Hakan'ı son 3 ayda bir görmüşümdür belki ve aracım da servis için oraya gitmez.Belki kızacaksın bana da ama emin ol neyse görünen onu yazdım.

Yaşananlara üzüldüm elbet ama Sonuç olarak probleminin çözülmüş olmasına sevindim.

Anlayışlı olup "bundan sonra neler yapabilirim" i tecrübe edinmek en büyük kazanç olsa gerek.
Tekrar Geçmiş olsun.
 

ykcoskun

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2009
Mesajlar
228
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ya bu bi tercih meselesidir.8 tane arabam oldu.en son 0 km toyota avensis aldım ancak 2 sene binebildim.sfi ye döndüm.eğer sfi den anlıyorsan ve biraz para harcarsan üstüne araba yok.
Ayrıca temiz sfi kaldı.ankarada olanlara gösterebilirim.
herkese selamlar.
 

kadett

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
708
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
Ahaaaaaa Bugracim bak simdi o kapaga oyle cizdin ya :)
Kapagi acilirkenmi gordun ? Daha dogrusu kapagi Rektifiyeciden ciktiktan blogun uzerine conta ile konulup sikistirmadan once Gormedin degilmi ?
:)
Gene sadece aklimdan gecenleri yaziyorum .
2ci serviste de kapagi kesin cikarilirken gormussundur ? Oyle degilmi ?
Ah iste ah zamaninda benimde yirtindigim konu Bilmez iken .Conta kapaga birkere takildiktan sonra ve ISIyi gordukten sonra Nerdeyse kapakla birlesmis gibi yapisir ve gercekten partekul partekul iz brakir.
Cikan conta asla geri takilmaz sadece Kendi arabam icin konusursam duruma gore ben takarim ama kacirir . ister yeni olsun ister 10 saat sonra tekrar sokulmus olsun O conta yi takmak hep risktir.
Senin kapak acilirken Gordugun ASLINDA temizlenmis ama herseyi kapattiktan sonra Gorevini yapan ve yapisan contanin partukul izleridirrrr:)
Guven bana . Ve O serviste sana bunu soylemedi ise Yuh diyorum .Her actigim kendi kapagimda ustam Bos durmayayim diye sadece contayi kalin kullanmak adina keyfekeder degistirmem sirasinda bana spatula ile kazitmistir.
Garaja gel ilk Kapak acildiginda (METAL CONTALAR HARIC) EGER O IZ yOKSA yuzume TUKUR!!!!
Arti arabanin ilk bakim masrafinida ben ustlenirim.
Ama bana deki Okan abi Ben kapagi rektifiyeciden hemen sonra Gordum evet alti PIRIL PIRILDI amaaaa Aptal degilim Metal defektesi VARDI Heryeri egik buyuktu :)
Asla diyemeyecegine eminim . Bizim arkadaslarin ve rektifiyecinin elele verip sana dusman olup tamami ile kasti bisey yapmis Olmalari gerekir :)
Onada inan ALLAH YUKARDA Kimsenin sana kasti olamaz.
Guven bana 2 serviste gordugun yapisan contanin ince zarlari .

Gel garaja Soktur 1 veya 2 gun icinde O PARAYI BEN VERECEGIM sokme takma parasini .METAL CONTA YANI MODIFIYE TARZI BIR CONTA TAKILMADI ISE ELINLE SEN SPATULA ILE CIZMEDEN KAZIYACAKSIN ANLASTIKMI ?
Tabi bana 1 ay sonra baska birsebepten dolayida soyleme bunu :)
:)
GUVEN BANA GUVEN ......Aynen dedigim gibi cikar zAMANINDA ciktida .
REKTIFIYECI KAPAGIN DURUMU COK IYI DEMIS ARTI IYI OLMASA IDI ARTI COK MASRAFIN CIKARDI .
bak genelde hasarlar nasil olur :)
AstraWeldRepair2.JPG


IC3.jpg


Daha yeni ayrilmis kapak Hasardan cok etrafindaki puruzlere bak :)
Seninki takildiginda boyle degildi Ama bu sekilde cikmasi lazim ki Yuzeyi opsun :)
Bazi contalarda sans eseri hic yapismaz ama nadirdir .102 derece su harareti var sen hesab et oradaki ates harareti nasildir kimbilir :)
TABIII BU KAPAK RESIMLERI BIZIM ARABANIN KAPAGI DEGIL ORNEK ARKADASLAR.

Gene diyorum dedigim gibi cikmaz ise arabanin ilk yag bakim masrafinin tamamini ben ustlenecegim . Contanida ben alacagim . PARASI BENDEN :)
Tabiki dedigim cikarsa SENDEN BANA NE GELECEK ? :)
AL SANA BIR KIYAK DAHA HELALINDEN GM SUPAP TAKIMI KAPAGIN UZERINDE DURUYO ONLARIDA VERECEGIM .SAPKALARINIDA VERECEGIM .
TURBO YAPARSAN ARABANI ILERDE TURBO EGZANTRIGIDE VAR ONLARIDA VERECEGIM !!!!!
Tabiii sen arada kapagi cikartip bilerek zedeleyipte taktirip bisey yaparsan Onuda sanin vicdanina birakiyorum :)
Guven .
Bence konuya artik biraz daha ilimli yaklas. Aracin biraz yurusun Daha onun yazilimi yapilacak biseyler edilecek insallah guzel yuruyecek.
Garaj emin ol hep arkanda olur.Olmus bitmis iste.INAN INSANLAR COK AMA COK UZUNTU ICERISINDELER. BEN ONLARIN ADINA IZIN ALMADAN KONUSTUM.
Bugram Bayramin kutlu olsun.
 

dj_oray

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
378
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
abi yeter ya olmuş bitmiş kimse kimseyi üzmesin valla bende kilitlendim kaldım bu konuya okan abi sende stress olmuşsun belli :) altı üstü bi teneke yıgını bayram günü muhabbetlere bakın öptüm hepinizi HAYIRLI BAYRAMLAR
 

dj_oray

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
378
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
madem konu amacını aştı bende bi soru sorayım.

94-95 SFI mi? 2.0 cc 150 hp
97-98 Civic VTİ mı? 1.6 cc 160 hp
 

VECTRAGTA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Haz 2008
Mesajlar
320
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
doğru 150 hp ama 192 hp araçlara ulaşabiliyor......o yüzden vtec in adını bile anmıyoruz
 

dj_oray

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
378
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
valla beyler gecen hafta ikitellide standart vtec ve sfi leri kaldırdılar caddede de denenmiş kalkışlar en az 8 10 kere denendi rooling drag vs tarzda vtec yedi. caddede uzunda sfi tamponunda gitmiş (şöför farkıda var tabi) bende vtec de yok sfi de yok yani ikisinide övmem yada aşalamam ama vti 5,500 den önce yakalamazsan yırtınırsın bilirim :)
 
Üst