Race chİp İle 80.000 km anim !

anilx1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Kas 2014
Mesajlar
122
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
MERHABA ARKADASLAR
İsmim Anıl kocaeliden katılıyorum aranıza yeni üyeyim :)
başlıktada okundugu üzere size yasadığım başımdan gecen her seyi anlatıcam
Eski sattıgım aracım Astra 1.3 ve suanda da 2 aracımda (corsa 1.3 ,astra 1.6t) race chip kullanıyorum..

Chipi taktırmadan önce aracım 65.000 km deydi,istanbulda chipi kendi yetkılı bayısınden 500 tl karsılıgında aldım ve uygulatım,

Uygulama için size bilgi vereyim sadece motorun ustundekı koruyucu plastik kapak sükülüyor ve chip enjektör lerın oldugu yerdekı sensore palalel baglantı ıle baglanıyor..

Benim kullandıgım cihaz normal olan bunların pahalılarıda var ( ultımate,pro2 ) gibi
lakin 2.0 lt araclar ıcın tavsıye ediliyor ,bizim araclarımızda en ucuz olan ve en pahalı olan arasında max. 5 beygir oynuyor :) buda 1000tl fazladan vermenize değer mi bilemem:)

Chipin üstünde iki adet pot var biri GÜÇ diğeri DEViR ( deneyimlerim karşısında 2. potun hem devir hemde torku arttırdıgını farkettim )

Race chiple son hız 190 gördüğüm aracımla 2.2 ayarında 205 gördüm bursa-ist yolunda

1 ay bitti yağ değişimini yaptım mobil esp 0-40 yağ koydum tum fılıtrelerı değiştirdim

200 tl karsılıgında Egr ve Dpf iptali yaptım

Evet sımdı sıra geldi Box un gucunu 2.2 den 7 - 7 seviyelerine cıkartmaya :)

ilk başta korkmadım dersem yalan olur motor patlar silindir erir pompa yanar vs vs :)

ama 80.000 km oldu şunu anladım opelin motorlar gerçekten sağlam :)

aracın gücüne gelmek gerekırse :) 1.2.3 üncü videslerde DEDE gibi giden aracım 4 nala koşmaya başladı :)

Ben buna kanmadım ve gittim 50 tl ye aracımı dynoya soktum :)

Sonuç 7-6 ayarında aracın gücü = 114 bg 244,2 Nm Tork

Görünce şok oldum ve yola koyuldum sıra geldi avlanmaya :)

çalıştıgım yerdekı arkadasımı gaza getirip Roll yaptık :)

Ford focus 1.6 tdci 110 hp 2010 model

beyler 4 kalkış yaptık ve hızım 110 km ye geldiğinde focusla aramda 3 boy fark oluyor :)

Lakin arkadasımın dedıgıne göre aracımın arkasından gercektende Sanayi bacası gibi siyah duman cıkıyor :)

Siyah duman konusanada değineyim 6 senelik dizel kullanıcısıyım, siyah duman motorun zengin karışımla çalıştıgını gösterir motorun yağ yaktıgıyla uzaktan yakından alakası yoktur !!!:mad::mad::mad:

7500 km de bir yağ deşimi yapılması gerekıyor :)

sonuc olarak sınfıımın cogu araca atladım :)
Seat ıbıza 1.2 tsı 115 hp +hava filt
ford focus 1.6 tdci 110 hp
Megane 3 1.5 dci 110 hp
reno clio 90 hp

motora her hangı bir zararını görmedim carbon clear yaptırmak gerekır ama :)
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Beni genellikle sök-tak modüller tedirgin ediyor, custom yazılımlarda devir bandı ve gaz pedalına göre yazılım yapılıyor, tuşlara basıp 7.7 falan ayarlamaya gerek kalmıyor. Alt devirlerde ekonomi sağlanırken üst devirlerde beygir gücü ve tork eğrisi fırlıyor, tamamen dengeli ve güvenli oluyor. Önemli olan nokta, bu race chip ile ekonomi modunda yakıt tüketimi ortalama kaç litre, race modunda kaç litre?
 

anilx1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Kas 2014
Mesajlar
122
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Yakıttan bahsetmemişiz hiç..

tasarruf modun da 2.2
sehir dişi = 3.8 - 4.2 lt (shell nıtro + )
sehir içi = 4.6 - 4.9 lt
kütahya - kocaeli arası hünharca kullandıgım bı gun oldu 170 tl mazot aldım kaç kılometre bılmıyorum :)
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,456
Tepki puanı
2,240
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
hangi araçta bu değerleri kullanıyorsunuz ben onu anlamadım benim corsa 4.4 bazen tekleme yapabiliyor
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Duman olayına açıklık getireyim madem :)

Beyaz duman: İlk çalıştırma sırasında ve soğuk havalarda havadaki nem egzozda yoğunlaşıp suya dönüşür, çıkan sıcak gazlarla da buhara dönüşür. Bu yüzden bir miktar beyaz duman çıkması normaldir, yoğunlaşan nem egzozdan tamamen atıldıktan sonra beyaz duman çıkmaz. Fakat motor ne kadar çalışırsa çalışsın beyaz duman kaybolmuyor, araç su eksiltiyor, pistonların yaptığı basıncı radyatör hortumlarını sıkınca hissedebiliyorsanız, conta yanmış yada silindir çatlamış demektir.

Mavi duman: Piston segmanlarının veya silindir duvarlarının hasarlı olduğunu gösterir. Kısaca yanma odasına sızan yağ mavi duman çıkmasına sebep olur.

Siyah duman: Zengin karışım yada verimsiz yanmayı haber verir. Benzinli araçlarda enjektörlerin yada yakıt sisteminin kontrol edilmesinde fayda var. Dizellerde ısınana kadar bir miktar siyah duman çıkartır, sıkıştırınca da çıkartır ama motor ısındıktan sonra normal kullanımda halen duman çıkıyor ise onunda yakıt sisteminin kontrol edilmesinde yarar var

Yapılan chip yada takılan box özetle motora daha fazla yakıt gönderip daha fazla güç elde edilmesini sağlıyor (tasarruf modu tam tersi) Stock araçlardaki hava/yakıt oranı bu cihazlar sebebiyle bozulduğundan siyah duman çıkması normal fakat bazı uyanıklar EGR valfini iptal edip dumanı azaltmaya çalışıyorlar. Her araçta EGR valfini iptal etsek sonumuzu düşünmek istemiyorum.
 
Üst