Konu hakkındaki görüşleriniz neler?
http://www.bizimtorbali.com/haber/otobana-1-saat-11-dakika-cezasi-geliyor-1738
http://www.bizimtorbali.com/haber/otobana-1-saat-11-dakika-cezasi-geliyor-1738
Süre içinde ortalama hız aldığı sürece yine sıkıntılı bir sistem. Bu güzergahlarda hız sınırlarının çok üzerinde araç kullanıp yol kenarındaki tesislerde çay, yemek molası verip cezasız devam eden çok fazla kişi olacaktır..
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Umarım baş ağrıtıcı bir yazı olmaz ve sıkılarak okumazsınız.
Burada asıl tartışmaya açılan mesele elimizdeki yollar, yolların teknolojik durumu ve inşa şekilleri sanıyorum. Çevreyolları gayet düzgün ve her türlü hızı absorbe edebilecek kabiliyette çoğu yerde ki tekrar uyarımızı yapalım yasal sınırlar her zaman bizler için faydalıdır. Fakat şehirlerarası yollarımız ne yazık ki yeterli ölçüde stabilize edilememiştir ve hız sınırları aşıldığında kaçış manevrası fren mesafesi gibi sıkıntıları ardında getirdiği için radarlarla buralarda kontrol elzem hale gelmiştir. Bütün yollardaki hız sınırları belirlenirken alanında uzman inşaat mühendisleri, ekonometrisyenler, emniyet mensupları ve diğer ilgili uzmanlar büyük araştırmalara ve deneyler sonucu bu hızları belirlemişlerdir ve yol kapasitesi yanında ortalama araç kalitesi de değerlendirilerek bu hızlar belirlenmiştir. Hız limitleri ve denetimler hakkında yapılan bilimsel araştırmalardan bir kaçını örnek olarak verecek olursak (önemli başlıkları vereceğim isteyenler linklerden detaylı araştırabilirler) :
* TÜİK'in 2014 yaptığı araştırmalara göre "Sürücülerin trafik suçu işlemelerine engel olunduğu takdirde, trafik güvenliği alanında kazalara bağlı muhtemel can kayıplarında %50lere varan oranda bir azalmanın sağlanabileceği öngörülmektedir. "
*Çok sayıda araştırmacı hız artışının karayolu güvenliğindeki olumsuz etkilerini doğrulamışlardır. Bu alanda yapılan ekonometrik ve istatistiksel çalışmalara göre;
-Ortalama hızdaki %5lik bir artış, tüm yaralanmalı kazalarda yaklaşık %10, tüm ölümlü kazalarda %20lik bir artışa sebep olmaktadır.
-Normal hızlardaki %5lik bir azalma, tüm yaralanmalı kaza sayısında yaklaşık olarak %10, tüm ölümlü kaza sayısında %20 oranında bir düşüş sağlamaktadır.
1987 ve 1988 yılları arasında ABDdeki 40 eyalet, eyaletler arası hız sınırını saatte 55 milden (88 km/s) 65 mile (104 km/s) çıkarmıştır. Bu da araçların ortalama hızlarında yaklaşık saatte 3 millik (5 km/s) bir artışa neden olmuştur. Aynı süre zarfında bu yollardaki ölümlerde %20-25 arasında bir artış gözlemlenmiştir.
Ve sayıştayın performans değerlendirme raporlarında da hız denetimlerinin karayollarında uygulanması sonucunda maddi hasarlı kazaların oluşmasında bir azalma meydana geldiği açıklanmaktadır.
Yol ne kadar düzgün olsa da hız limitleri şarttır ve uyulmalıdır. Ülkemiz altyapısı şimdilik 120 km/s hıza uygunsa buna uyulmalıdır.
Ve ben ülkemiz cezalarının caydırıcılığına deyinmek istiyorum. Çevreyolunda vs. farketmişsinizdir yabancı plakalı araçların hepsi yasal limitlere harfiyen uyarlar ve biz altımızda şahin de olsa o bmw 7 serilerini mercedes S serilerini sollar geçeriz limitleri aşarak. Bu uyum sağlama kriterini de adamlar taaa çocukken okulda eğitim, evde aile eğitimi ve tabiki cezalarda büyük yaptırım olarak sağlamışlar yıllar önceden ve bugün hepsi tamamen kuralcı bir millet. Almanya cezalarına bir bakmanızı öneririm 700 Euro ya kadar çıkan cezalar var ki bunlar normal olarak gördüğümüz cezalar ve Türkiye'de bu durumda hiçbir ceza yemeden yıllar yılı araç sürerim diyor. Konuşulacak çok şey var ama konu dışına çıkmak ve sizleri yormak istemiyorum, okuduysanız teşekkür ediyorum umarım faydalı olmuştur