Otobanlardaki yeni radar uygulaması

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
İlk yorum benden olsun. Ben bu uygulamaya şimdilik güvenlik değil de gelir amaçlı olduğunu düşünerek karşı çıkıyorum. Ayrıca sakıncalı gördüğüm, kafamı kurcalayan noktalar var.
 

burakdoker

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Mar 2015
Mesajlar
134
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bence bu durum gayet normal. Tartisilmasi gereken bence 120 km/h o yollar icin yeterli mi degil mi? olmali bence.
Bence yolun hakki degil ama burasi Turkiye. Adam lastiginin havasini daha iyi olsun diye 60 basiyor. Hatta bir Trabzonludan fi tarihinde bir ford escort almistik, adam hava atiyordu lastiklerin havasi bile 61 diye. Bu kafada bir adamin oyle yollara cikip 160-170 gittigini bir dusunsenize. En ufak bir ani harekette kontrol etmesine imkan yok direk facia. Cumartesi aracimi muayene ettirirken bir adamin biri cok buyuk cezasi varmis ondan muayene ettiriyorum yoksa 2-3 sene daha gelmezdim buraya dedi ve muayeneden kaldi. Sebep: ne farlari gosteriyor, ne frenleri tutuyor. Hani sadece kendine zarar verse bize ne de bizlere de zarar veriyorlar maalesef.
Bu yuzden ulkemiz icin daha yuksek hizlar icin daha erken diye dusunuyorum. Hele 1-2 kusak daha degissin o zaman belki.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Bilinçli sürücü demek bana göre kurallara uyan sürücü demek. Ama harbiden bazı kural tanımaz adamlar var ki öyle böyle değil. İnsanların güvenliğini düşünen bir sistem olduğuna bende inanmıyorum. Hep para gelsin de nereden gelir ise gelsin? Eğer ki insanların güvenliğini düşünen bir sistem olsa ülkemizde. Misal kırmızı ışık, alkol uyuşturucu kullanan kişilerin para ile bırakılması yerine adamların kesin kez hapse atılması gerek. Ama ülkemizde adamı ez öldür sonra ilk duruşmada bırakıyorlar ölen öldüğü ile kalıyor. Acı ama gerçek bu.
 

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,906
Tepki puanı
1,024
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Süre içinde ortalama hız aldığı sürece yine sıkıntılı bir sistem. Bu güzergahlarda hız sınırlarının çok üzerinde araç kullanıp yol kenarındaki tesislerde çay, yemek molası verip cezasız devam eden çok fazla kişi olacaktır..


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Süre içinde ortalama hız aldığı sürece yine sıkıntılı bir sistem. Bu güzergahlarda hız sınırlarının çok üzerinde araç kullanıp yol kenarındaki tesislerde çay, yemek molası verip cezasız devam eden çok fazla kişi olacaktır..
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Oda Allah ın emri zaten ama şimdi şahsen kendi adıma konuşayım yardıra yardıra gidip sonra da bir mola yerinde yaktığım onca benzini enayi gibi birde üzerine çay içmek şahsen benim içime pek gelmez. :D
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
herşeyden önce insanlara boş duran sağ şeridi kullanmayı ve aynaya arada bir bakmayı öğretsinler. otobanda 3 şerit var herkes orta şeritten gidiyor. 10 km hız farkı olan sola atıyor kendini... bekle adamın keyfini sonra. sağdan geçmekte ayna kullanmadıkları için maalesef riskli...
ortalama hız yerine araca göre max hız limitleri elden geçirilse ve sabit kameralar koyup daha fazla denetlense daha başarılı olur..
 

cuneyt4141

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Haz 2017
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
Umarım baş ağrıtıcı bir yazı olmaz ve sıkılarak okumazsınız.
Burada asıl tartışmaya açılan mesele elimizdeki yollar, yolların teknolojik durumu ve inşa şekilleri sanıyorum. Çevreyolları gayet düzgün ve her türlü hızı absorbe edebilecek kabiliyette çoğu yerde ki tekrar uyarımızı yapalım yasal sınırlar her zaman bizler için faydalıdır. Fakat şehirlerarası yollarımız ne yazık ki yeterli ölçüde stabilize edilememiştir ve hız sınırları aşıldığında kaçış manevrası fren mesafesi gibi sıkıntıları ardında getirdiği için radarlarla buralarda kontrol elzem hale gelmiştir. Bütün yollardaki hız sınırları belirlenirken alanında uzman inşaat mühendisleri, ekonometrisyenler, emniyet mensupları ve diğer ilgili uzmanlar büyük araştırmalara ve deneyler sonucu bu hızları belirlemişlerdir ve yol kapasitesi yanında ortalama araç kalitesi de değerlendirilerek bu hızlar belirlenmiştir. Hız limitleri ve denetimler hakkında yapılan bilimsel araştırmalardan bir kaçını örnek olarak verecek olursak (önemli başlıkları vereceğim isteyenler linklerden detaylı araştırabilirler) :
* TÜİK'in 2014 yaptığı araştırmalara göre "Sürücülerin trafik suçu işlemelerine engel olunduğu takdirde, trafik güvenliği alanında kazalara bağlı muhtemel can kayıplarında %50’lere varan oranda bir azalmanın sağlanabileceği öngörülmektedir. "
*Çok sayıda araştırmacı hız artışının karayolu güvenliğindeki olumsuz etkilerini doğrulamışlardır. Bu alanda yapılan ekonometrik ve istatistiksel çalışmalara göre;

-Ortalama hızdaki %5’lik bir artış, tüm yaralanmalı kazalarda yaklaşık %10, tüm ölümlü kazalarda %20’lik bir artışa sebep olmaktadır.

-Normal hızlardaki %5’lik bir azalma, tüm yaralanmalı kaza sayısında yaklaşık olarak %10, tüm ölümlü kaza sayısında %20 oranında bir düşüş sağlamaktadır.

1987 ve 1988 yılları arasında ABD’deki 40 eyalet, eyaletler arası hız sınırını saatte 55 milden (88 km/s) 65 mile (104 km/s) çıkarmıştır. Bu da araçların ortalama hızlarında yaklaşık saatte 3 mil’lik (5 km/s) bir artışa neden olmuştur. Aynı süre zarfında bu yollardaki ölümlerde %20-25 arasında bir artış gözlemlenmiştir.
Ve sayıştayın performans değerlendirme raporlarında da hız denetimlerinin karayollarında uygulanması sonucunda maddi hasarlı kazaların oluşmasında bir azalma meydana geldiği açıklanmaktadır.
Yol ne kadar düzgün olsa da hız limitleri şarttır ve uyulmalıdır. Ülkemiz altyapısı şimdilik 120 km/s hıza uygunsa buna uyulmalıdır.
Ve ben ülkemiz cezalarının caydırıcılığına deyinmek istiyorum. Çevreyolunda vs. farketmişsinizdir yabancı plakalı araçların hepsi yasal limitlere harfiyen uyarlar ve biz altımızda şahin de olsa o bmw 7 serilerini mercedes S serilerini sollar geçeriz limitleri aşarak. Bu uyum sağlama kriterini de adamlar taaa çocukken okulda eğitim, evde aile eğitimi ve tabiki cezalarda büyük yaptırım olarak sağlamışlar yıllar önceden ve bugün hepsi tamamen kuralcı bir millet. Almanya cezalarına bir bakmanızı öneririm 700 Euro ya kadar çıkan cezalar var ki bunlar normal olarak gördüğümüz cezalar ve Türkiye'de bu durumda hiçbir ceza yemeden yıllar yılı araç sürerim diyor. Konuşulacak çok şey var ama konu dışına çıkmak ve sizleri yormak istemiyorum, okuduysanız teşekkür ediyorum umarım faydalı olmuştur
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Umarım baş ağrıtıcı bir yazı olmaz ve sıkılarak okumazsınız.
Burada asıl tartışmaya açılan mesele elimizdeki yollar, yolların teknolojik durumu ve inşa şekilleri sanıyorum. Çevreyolları gayet düzgün ve her türlü hızı absorbe edebilecek kabiliyette çoğu yerde ki tekrar uyarımızı yapalım yasal sınırlar her zaman bizler için faydalıdır. Fakat şehirlerarası yollarımız ne yazık ki yeterli ölçüde stabilize edilememiştir ve hız sınırları aşıldığında kaçış manevrası fren mesafesi gibi sıkıntıları ardında getirdiği için radarlarla buralarda kontrol elzem hale gelmiştir. Bütün yollardaki hız sınırları belirlenirken alanında uzman inşaat mühendisleri, ekonometrisyenler, emniyet mensupları ve diğer ilgili uzmanlar büyük araştırmalara ve deneyler sonucu bu hızları belirlemişlerdir ve yol kapasitesi yanında ortalama araç kalitesi de değerlendirilerek bu hızlar belirlenmiştir. Hız limitleri ve denetimler hakkında yapılan bilimsel araştırmalardan bir kaçını örnek olarak verecek olursak (önemli başlıkları vereceğim isteyenler linklerden detaylı araştırabilirler) :
* TÜİK'in 2014 yaptığı araştırmalara göre "Sürücülerin trafik suçu işlemelerine engel olunduğu takdirde, trafik güvenliği alanında kazalara bağlı muhtemel can kayıplarında %50’lere varan oranda bir azalmanın sağlanabileceği öngörülmektedir. "
*Çok sayıda araştırmacı hız artışının karayolu güvenliğindeki olumsuz etkilerini doğrulamışlardır. Bu alanda yapılan ekonometrik ve istatistiksel çalışmalara göre;

-Ortalama hızdaki %5’lik bir artış, tüm yaralanmalı kazalarda yaklaşık %10, tüm ölümlü kazalarda %20’lik bir artışa sebep olmaktadır.

-Normal hızlardaki %5’lik bir azalma, tüm yaralanmalı kaza sayısında yaklaşık olarak %10, tüm ölümlü kaza sayısında %20 oranında bir düşüş sağlamaktadır.

1987 ve 1988 yılları arasında ABD’deki 40 eyalet, eyaletler arası hız sınırını saatte 55 milden (88 km/s) 65 mile (104 km/s) çıkarmıştır. Bu da araçların ortalama hızlarında yaklaşık saatte 3 mil’lik (5 km/s) bir artışa neden olmuştur. Aynı süre zarfında bu yollardaki ölümlerde %20-25 arasında bir artış gözlemlenmiştir.
Ve sayıştayın performans değerlendirme raporlarında da hız denetimlerinin karayollarında uygulanması sonucunda maddi hasarlı kazaların oluşmasında bir azalma meydana geldiği açıklanmaktadır.
Yol ne kadar düzgün olsa da hız limitleri şarttır ve uyulmalıdır. Ülkemiz altyapısı şimdilik 120 km/s hıza uygunsa buna uyulmalıdır.
Ve ben ülkemiz cezalarının caydırıcılığına deyinmek istiyorum. Çevreyolunda vs. farketmişsinizdir yabancı plakalı araçların hepsi yasal limitlere harfiyen uyarlar ve biz altımızda şahin de olsa o bmw 7 serilerini mercedes S serilerini sollar geçeriz limitleri aşarak. Bu uyum sağlama kriterini de adamlar taaa çocukken okulda eğitim, evde aile eğitimi ve tabiki cezalarda büyük yaptırım olarak sağlamışlar yıllar önceden ve bugün hepsi tamamen kuralcı bir millet. Almanya cezalarına bir bakmanızı öneririm 700 Euro ya kadar çıkan cezalar var ki bunlar normal olarak gördüğümüz cezalar ve Türkiye'de bu durumda hiçbir ceza yemeden yıllar yılı araç sürerim diyor. Konuşulacak çok şey var ama konu dışına çıkmak ve sizleri yormak istemiyorum, okuduysanız teşekkür ediyorum umarım faydalı olmuştur

Özellikle konuya ek olarak iki konuya değinmek isterim. Birincisi bu trafik cezaları konusunda. Ülkemizde durmadan aflar olur ve trafik cezasını ödeyen bir kitle vardır ki resmen enayi olurlar çünkü her sıkıştığında af çıkaranlar cezaları ödemeyenlerin her daim ekmeklerine yağ sürmeye devam ederler. Bu adamlar her zaman bekler ve cezaları af olur ödeyenler de ödedikleri ile kalır. Diğer konu da otoban ve bölünmüş yol mevzusu arkadaş bu ülke de her iki yolu kullanan kişiler de yakıta aynı parayı öder iken özellikle bu bölünmüş yollar resmen tarla gibidir. Devlet diyor ki eğer para verir isen ana sana yol otoban yok ben para vermem diyor isen al sana tarla yolu gibi asfalt. Ankara Kayseri arasında bir yol var özellikle Akpınar a kadar olan kesim ve sonrasın resmen tarla arabanın götü bir oynuyor başı desen ayrı. İyi de hani yol yaptık diyor idiniz de ben neden hala bu yolları kullanamıyorum? Suçum iç bölge de yaşamak mı? Yada otoban kullanmamak mı? Buna ben sonuna kadar karşıyım. Eğer ki bölünmüş yollar adam gibi olsun kimse otobandan araç kullanmaz adım kadar da eminim. Otoban demek bana göre yontulmamış bir kazık demek. Otobana çıktığın an zaten kazık başlıyor. Misal yakıt alacaksın hali ile otoban tercih şahsın yok yan yola 2 tl olan yakıt orada 2.75 ister al ister alma.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Bu konudaki çekincelerimden hemen aklıma gelenler:

1- Çift plaka-standart dışı plaka- sahte plaka kullanımı: Denetimler yetersiz. Plakamız kopyalandığı için hayatımızda hiç gitmediğimiz bir şehirde radar cezası yedik. Üstelik radar görüntülerindeki araç ile bizim aracın ilgisi alakası yokken.
2- Azami hız demek? Neden her araç cinsi için aynı limitler kullanılıyor? Bir Mercedes otomobil ile bir hacı Murat'ın hız limiti nasıl aynı olabilir ki? Keza bir Socoter ile bir Yamaha motorun hız limiti aynı olabilir mi?
3- Ağır vasıtalardaki cihazların denetimi yetersiz. Dikkat ederseniz takoğraf kullanan ağır vasıtalar kendilerine tanınan hız limitlerini aşmadan kendilerinden daha fazla hız limitleri olan özel araçları solluyor. :(
4- Mimari yol kusurları: Karayollarını yapan firmaların denetimi yetersiz, yol kusurları her geçen gün artıyor, bunların sebep olduğu kazaların maddi manevi faturasını bu firmalar ve onları denetleyenler ödemelidir.
5- Bilinçsiz şerit takibi: Sürücü kursları bilinçsiz, adaylara "yolun sağında çukur olabilir, kaldırımdan yaya inebilir,....vb, nedenlerden dolayı yolun solundan gitmeye özen gösterin" diyorlar.
6- Devlet erkanının konvoyları: Sürat felaketse devlet büyüklerinin konvoyları neden yavaş gitmiyor? Onların canları çok mu değersiz. Devlet örnek olmalıdır.
7- Mola yerlerindeki esnaf: Mola yerlerindeki esnaf iş yapamıyoruz diye bu fikri ortaya atmış olabilir mi?
8- Amaç sadece gelir sağlamak mı? : Amaç vatandaşın can ve mal güvenliği ise diğer güvenlik tedbirleri neden alınmıyor? Mesela deprem, madenler gibi.
9- Araçlara kamera takılması özendirilse, trafikte hata yapanlara bu görüntüler nedeniyle ceza uygulansa nasıl olur?
10- Neden artık cezalar arkamızdan adrese yollanıyor, neden artık yollarda denetim azaldı? Yoksa polislerimiz büyük baskı altında mı?
11- Halen OGS, HGS gibi sistemleri, Marmaray geçişlerini sağlıklı çalıştıramayan devlet, bu uygulamada adaleti nasıl sağlayacak?
 
Üst