Lpg ile İlgili Sorular ve Sorunlar

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
dün itibariyle lpg kitimi sorgulamaya basladım. istanbul içinde sakin kullanıyorum gaza çeyrek bıle basmıyorum 21 kuruş cıvarı tuketımım var. dün gece fulleyıp yola cıktım. allah ne verdiyse sureklı bastım 200-220 arası 10 dakkaya yakın seyahat ettim. diğerlerinde de şehir içinde sürekli asıldım gaza. her kalkışımı patinaj ile yaptım ve aynı gazcıya girdim. sonuç 113 km de 25 tl. yani 22 kuruş. bu nasıl mümkün oluyor. arabamı sanki bir işletme gibi düşünmeye başladım. 20 kuruş sabit gideri var, her km de basarsan 2 kuruş basmazsan 1 kuruş yakıyor :) bir akıl verin nedir buna sebeP?

Size bir tavsiyede bulunacağım. İşin şu "Allah ne verdiyse sürekli basma" işini dikkatli şekilde yapacaksanız, LPG ve Benzin deponuzu tamamen fulleyip yapın. En az 70-80 km yüksek devirli gidin. Döndüğünüzde hem LPG hem benzin yakıp yakmadığınızı kontrol edin. Maalesef LPG sistemlerinin bir çoğu aracınız 4000-5000 devirlere çıktığında size hissettirmeden LPG yi kapatıp benzin yakar! Siz de basıp basıp yakıt çok az farkediyor zannedersiniz. Ama işin gerçeği 22 krş LPG ve belki de 15 - 20 krş de benzin tüketmişsinizdir...
Bunu yapın sonra görüşelim. Büyük ihtimalle LPG kitinizi daha fazla sorgulayacaksınız.
 

PN 635(PAMUK NURİ)

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2009
Mesajlar
342
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Dağ-Cey Lpg BEYE :

KARDEŞ CVP İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.ARABAM 2001 ASTRA 1.6 COMFORT İ.ECOTECH MARKA LPG VAR.SORUNUM ŞU ARABA ÇALIŞIP TÜPE GEÇTİKTEN SONRA KALKARKEN YAVAŞ YAVŞA KLAKIYOR YANİ GAZI YEMİYOR 3 SN FALAN SONRA GAZI YİYİNCE ARABA BİRDEN HIZLANIYOR VEDE NORMAL SEYİRDE GİDERKEN AYAĞIMIZ GAZDAN ÇEKİNCE ARAÇ TEKLİYOR.BENZİDE DE BU OLAY OLUYOMU DİYE BENZİNE ALDIM ANCAK BENZİDE MUAZZAM BİŞEKİLDE ÇALIŞTI.BU SORUNLARI USTAYA AYNEN AKTARDIM.USTA ÖNCE BİR AYAR YAPALIM DÜZELMEZ İSE BUJİLERDEN OLBİLİR DEDİ.AYAR ATILDI SORUN GİDERİLDİ.1-2 HAFTA SONRA YANİ ŞU ARALAR AYNI SORUN HAFİF HAFİF TEKRAR BAŞLADI.BUNA EK OLARAK ARABA BENZİDE İKEN GAZI POMPALIYORUM ARABA GAZI YEMİYOR TÜPE GEÇİNCE GAYET İİ Bİ ŞEKLİDE GAZ YİYOR.MOTOR ISINSADA 100 KM YAPTIKTAN SONRA MANUEL OLARAK BENZİ ALINCA GAZ YEMEME SORUNU AYNEN DEVAM EDİYOR.BU SORUNUN NEDENİ SİZCE NE OLABİLİR.
BİRDE ARABAMIN TANKI UZUN İNCE OLAN TANKTAN.DEPO BOŞ İKEN BAZEN 35 LİTRE (TAMAMINI)ALIYOR BAZEN DE 25 LİTREDEN FAZLA ALMIYOR.POMPA UYARI VERİYOR DOLDU DİYE.SORUN ŞAMANDIRADAN MI DIR SİZCE

aynı sorun bende var senden 4-5 mesay önce yazdım ama halen bi cevap veren olmadı ve bu durumda canımı çok sıkıyor
 

Mel-a-ku

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
3,983
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Size bir tavsiyede bulunacağım. İşin şu "Allah ne verdiyse sürekli basma" işini dikkatli şekilde yapacaksanız, LPG ve Benzin deponuzu tamamen fulleyip yapın. En az 70-80 km yüksek devirli gidin. Döndüğünüzde hem LPG hem benzin yakıp yakmadığınızı kontrol edin. Maalesef LPG sistemlerinin bir çoğu aracınız 4000-5000 devirlere çıktığında size hissettirmeden LPG yi kapatıp benzin yakar! Siz de basıp basıp yakıt çok az farkediyor zannedersiniz. Ama işin gerçeği 22 krş LPG ve belki de 15 - 20 krş de benzin tüketmişsinizdir...
Bunu yapın sonra görüşelim. Büyük ihtimalle LPG kitinizi daha fazla sorgulayacaksınız.

aslına bakarsanız lpg kitimi sanırım sorgulamamam gerekıyor çünkü prins marka kit taktırdım. daha once arabamı 8.5 litre yakıt tuketımının altına ne yaptıysam düşürememiştim. tabi bu benzinde iken. şimdi ise 10.5 litre gaz tuketımının altına duşuremıyorum. yanlız ciddi çekiş farkı var. lpg ile başka bir sorunum yok. çekiş farkı olayı var ama dediğim gibi gene son hız aynı. ancak örnegin 100 sabit hızla gidiyorum rampa ya gelınce gazı hafif artırmama ragmen 80 lere kadar düşüyor. rampa bitiyor gene düzlüğe geliyorum araç 120 ye kadar ivmeleniyor. sanki benzindeyken böyle değildi diye hatırlıyorum. birde mesela olduda rampa çok falza eğimli ve 70 lere kadar düştü , hızımı 100 de koruyabilmek için ne kadar gaza yuklenirsem yukleneyim araba gazı yiyor motor sesinden duyuyorum anlıyorum ama istediğim verimde ilerlemiyor-ivmelenmiyor. otomatik vites arabam. ama el yardımı ile D den D3 e alınca (vites düşürünce) aynı oranda gaz pedalına bastığımda gidişi mükemmel. bunu neyden yapıyor olabilir? enjektörlere baktım çok uzak durmuyorlar manifolda motor bloğunun tam olarak önden bakarken sağ köşesinde duruyor. yani manifolda pek uzak değil hortumları.. çekişi artırıcı ne gibi işlemler yapılabilir. eski gidişi yok arabanın o kesin, şu anda da memnunıyetsız değilim son hız vs aynı gene, dediğinize zamanında çok dikkat ettim mumkun değil 5000 devır uzerı herturlu şartta zorladım benzıne almıyor.. ama şu performansa bir müdahale gerek. çünkü gazı yedirmeme ragmen araba yürümüyor rampalarda benzindeki gibi. lpg sisteminde sorun var gibi de gelmiyor herşey takır takır işliyor çünkü. çift tırnak vs buji denememi önerirmisiniz. yani acaba emme ye giden gazı mı doğru yakamıyorum.
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
aslına bakarsanız lpg kitimi sanırım sorgulamamam gerekıyor çünkü prins marka kit taktırdım. daha once arabamı 8.5 litre yakıt tuketımının altına ne yaptıysam düşürememiştim. tabi bu benzinde iken. şimdi ise 10.5 litre gaz tuketımının altına duşuremıyorum. yanlız ciddi çekiş farkı var. lpg ile başka bir sorunum yok. çekiş farkı olayı var ama dediğim gibi gene son hız aynı. ancak örnegin 100 sabit hızla gidiyorum rampa ya gelınce gazı hafif artırmama ragmen 80 lere kadar düşüyor. rampa bitiyor gene düzlüğe geliyorum araç 120 ye kadar ivmeleniyor. sanki benzindeyken böyle değildi diye hatırlıyorum. birde mesela olduda rampa çok falza eğimli ve 70 lere kadar düştü , hızımı 100 de koruyabilmek için ne kadar gaza yuklenirsem yukleneyim araba gazı yiyor motor sesinden duyuyorum anlıyorum ama istediğim verimde ilerlemiyor-ivmelenmiyor. otomatik vites arabam. ama el yardımı ile D den D3 e alınca (vites düşürünce) aynı oranda gaz pedalına bastığımda gidişi mükemmel. bunu neyden yapıyor olabilir? enjektörlere baktım çok uzak durmuyorlar manifolda motor bloğunun tam olarak önden bakarken sağ köşesinde duruyor. yani manifolda pek uzak değil hortumları.. çekişi artırıcı ne gibi işlemler yapılabilir. eski gidişi yok arabanın o kesin, şu anda da memnunıyetsız değilim son hız vs aynı gene, dediğinize zamanında çok dikkat ettim mumkun değil 5000 devır uzerı herturlu şartta zorladım benzıne almıyor.. ama şu performansa bir müdahale gerek. çünkü gazı yedirmeme ragmen araba yürümüyor rampalarda benzindeki gibi. lpg sisteminde sorun var gibi de gelmiyor herşey takır takır işliyor çünkü. çift tırnak vs buji denememi önerirmisiniz. yani acaba emme ye giden gazı mı doğru yakamıyorum.

1.Benzine almıyor demişsiniz ama o zaten bunu size göstermeden yapar. Yani gösterge LPG de gösterir..! Bu sebeple anlamanın tek yolu benzini ölçmektir.
2.Sıralı sistemlerde aracınızın asla ve asla performanısının düşmemesi gerekir. Hatta yakıt ayarlamaları ile benzine göre beygirgücü ilave etmek dahi mümkündür.
3.Pahalı kit iyi kit demek değildir.


Bence aracınız aynı rampaya benzinle çıkarken performans sorunu göstermiyorsa sorunu LPG ciniz çözmeli. Ayarlarınız gözden geçirilirse sorun çözülür.
Ama benzinde aynı sorunu yaşarsanız, triger kayışının 1-2 diş kaçık olma sorununu araştırın. Süpap ayarları ve diğer motor bakımlarına da bakın. Sahip olduğunuz aracın çok yakınını LPG ile uzun süre kullandım. Samsun Vezirköprü şahinkaya kanyonunun dibinden toprak yolla yukarı çıkarken bile bagajdaki zodiac, ona ait motor ve bir dünya kamp malzemesi ve 4 kişi ile LPG'de banamısın demeden çıkardım.. :)
 

Mel-a-ku

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
3,983
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1.Benzine almıyor demişsiniz ama o zaten bunu size göstermeden yapar. Yani gösterge LPG de gösterir..! Bu sebeple anlamanın tek yolu benzini ölçmektir.
2.Sıralı sistemlerde aracınızın asla ve asla performanısının düşmemesi gerekir. Hatta yakıt ayarlamaları ile benzine göre beygirgücü ilave etmek dahi mümkündür.
3.Pahalı kit iyi kit demek değildir.


Bence aracınız aynı rampaya benzinle çıkarken performans sorunu göstermiyorsa sorunu LPG ciniz çözmeli. Ayarlarınız gözden geçirilirse sorun çözülür.
Ama benzinde aynı sorunu yaşarsanız, triger kayışının 1-2 diş kaçık olma sorununu araştırın. Süpap ayarları ve diğer motor bakımlarına da bakın. Sahip olduğunuz aracın çok yakınını LPG ile uzun süre kullandım. Samsun Vezirköprü şahinkaya kanyonunun dibinden toprak yolla yukarı çıkarken bile bagajdaki zodiac, ona ait motor ve bir dünya kamp malzemesi ve 4 kişi ile LPG'de banamısın demeden çıkardım.. :)

benzın ıbrem ayda 20 lıra kadar düşüyor. her ay başı fulluyorum. sureklı marş basıyorum. bana normal gibi geldi.
 

PN 635(PAMUK NURİ)

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2009
Mesajlar
342
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Dağ-Cey Lpg BEYE :

KARDEŞ CVP İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.ARABAM 2001 ASTRA 1.6 COMFORT İ.ECOTECH MARKA LPG VAR.SORUNUM ŞU ARABA ÇALIŞIP TÜPE GEÇTİKTEN SONRA KALKARKEN YAVAŞ YAVŞA KLAKIYOR YANİ GAZI YEMİYOR 3 SN FALAN SONRA GAZI YİYİNCE ARABA BİRDEN HIZLANIYOR VEDE NORMAL SEYİRDE GİDERKEN AYAĞIMIZ GAZDAN ÇEKİNCE ARAÇ TEKLİYOR.BENZİDE DE BU OLAY OLUYOMU DİYE BENZİNE ALDIM ANCAK BENZİDE MUAZZAM BİŞEKİLDE ÇALIŞTI.BU SORUNLARI USTAYA AYNEN AKTARDIM.USTA ÖNCE BİR AYAR YAPALIM DÜZELMEZ İSE BUJİLERDEN OLBİLİR DEDİ.AYAR ATILDI SORUN GİDERİLDİ.1-2 HAFTA SONRA YANİ ŞU ARALAR AYNI SORUN HAFİF HAFİF TEKRAR BAŞLADI.BUNA EK OLARAK ARABA BENZİDE İKEN GAZI POMPALIYORUM ARABA GAZI YEMİYOR TÜPE GEÇİNCE GAYET İİ Bİ ŞEKLİDE GAZ YİYOR.MOTOR ISINSADA 100 KM YAPTIKTAN SONRA MANUEL OLARAK BENZİ ALINCA GAZ YEMEME SORUNU AYNEN DEVAM EDİYOR.BU SORUNUN NEDENİ SİZCE NE OLABİLİR.
BİRDE ARABAMIN TANKI UZUN İNCE OLAN TANKTAN.DEPO BOŞ İKEN BAZEN 35 LİTRE (TAMAMINI)ALIYOR BAZEN DE 25 LİTREDEN FAZLA ALMIYOR.POMPA UYARI VERİYOR DOLDU DİYE.SORUN ŞAMANDIRADAN MI DIR SİZCE


ben sorunumu çözdüm kardeşim lpg servisine gittim böle böle sorunumvardım dedim lpg beynini degiştirdiler çözüldü
 

SNR!!!

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2010
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
merhablar benım 2005 model opel astra 1.6 elegance aracım var bu son benzın zamnlarından sonra babamla bırlıkte tüp taktrmyı dusunuorz artık sızce aracıma uygun marka hangısdr bana nekadar mal olur yakıtta nekadar tasarruf ederım ?? sımdıden tesekkur ederım
 

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
12
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Uzman arkadasa tesekkurler, benim de bazi endiselerim var mumkunse cevaplarini bilmek isterim.

Astra G Edition otomatik aracimin Sehir icinde 9-10 lt / 100 km benzin sarfiyati var. Otogaza gecersem 11 -12 Lt/ 100km gaz sarfiyati olacakmis.
Sarfiyat maliyetleri arasinda km basina max 10 kr tasarruf sozkonusu olacak gibi.

38 kurustan 10 kurus tasarruf, gaz da %40 -45 tasarruf var diyenler ne kadar yaniltici degil mi?

1.500 (O.G. sisteminin montaji)+400 (Ruhsata isletme vs) =1.900 TL. 1.900 / 010 = 19.000 km sonra kendini amorti edecek.
Ben yilda 10.000 km yapiyorum. Bu hesap dogru mu?
Ileride otogazin lt maliyeti benzin fiyatina yaklasir mi? trend ne?

Otogaz sorunlari yaygin gibi gorunuyor Montajcilara kalibrasyon vs nedeni ile abone mi olacagiz? Bunlar icin herseferinde odeme yapmak mi gerekiyor? Bunlar da tasarrufu olumsuz etkiler mi? performans dusuklukleri ile karsilasilmasi mi yoksa tersi mi daha cok beklenilir?

Otogaz sistemi olmasinin yani 2.000 TL lik ek yatirimin Otonun satis fiyatini artirmadigini hatta dezavantaj oldugunu duydum dogru mu?

Z16XE motor araca montajlarda sorun mu var? pipo mu manifold delme mi daha iyidir?
 
Son düzenleme:

muebbet

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
7 Ocak 2010
Mesajlar
1,679
Tepki puanı
2
Puanları
36
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Uzman arkadasa tesekkurler, benim de bazi endiselerim var mumkunse cevaplarini bilmek isterim.

Astra G Edition otomatik aracimin Sehir icinde 9-10 lt / 100 km benzin sarfiyati var. Otogaza gecersem 11 -12 Lt/ 100km gaz sarfiyati olacakmis.
Sarfiyat maliyetleri arasinda km basina max 10 kr tasarruf sozkonusu olacak gibi.

38 kurustan 10 kurus tasarruf, gaz da %40 -45 tasarruf var diyenler ne kadar yaniltici degil mi?

1.500 (O.G. sisteminin montaji)+400 (Ruhsata isletme vs) =1.900 TL. 1.900 / 010 = 19.000 km sonra kendini amorti edecek.
Ben yilda 10.000 km yapiyorum. Bu hesap dogru mu?
Ileride otogazin lt maliyeti benzin fiyatina yaklasir mi? trend ne?

Otogaz sorunlari yaygin gibi gorunuyor Montajcilara kalibrasyon vs nedeni ile abone mi olacagiz? Bunlar icin herseferinde odeme yapmak mi gerekiyor? Bunlar da tasarrufu olumsuz etkiler mi? performans dusuklukleri ile karsilasilmasi mi yoksa tersi mi daha cok beklenilir?

Otogaz sistemi olmasinin yani 2.000 TL lik ek yatirimin Otonun satis fiyatini artirmadigini hatta dezavantaj oldugunu duydum dogru mu?

Z16XE motor araca montajlarda sorun mu var? pipo mu manifold delme mi daha iyidir?

Hepside kafamdaki sorular Teşekkürler ,merakla cevapları bekliyorum
 

falcon_78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
4,327
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
işte dizel araç kullanmanın zararları forumda bu tip te ki hararetli yazışmaları kaçırıyoruzzz :)

aman sakinnn

6.jpg
 
Üst