Lastik alacaklara, ne alayim diyenlere.

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,512
Tepki puanı
242
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Genelde öne iki marka çıkmış: Michelin Energy Saver ve Bridgestone ER 300 Turanza. Michelin'i uzun süre kullandığım için çok iyi tanıyorum, bence asfalt ağırlıklı kullanımlarda süper. Yaklaşık son beş senedir asfalt ağırlıklı olmak üzere anadolu yollarında da kullandım, paramın karşılığını fazlasıyla aldım diyorum. Bridgestone hiç kullanmadım. Şimdi tutup bu lastik kötü dersem Allah çarpar, ama sert hamurlu diye duydum. Şimdi burada atlanan bir konu dikkatimi çekti. Bu iki lastiğin karkas yapısı nasıl. Michelin'i bez karkas olarak biliyorum. Bridgestone'yi bilmiyorum, sert yapısı nedeniyle çelik tel karkas olabilir. Eğer çelik tel karkas ise anadolunun bozuk yollarında bu durum alehte olur, sert kasislere düşünce çelik teller kırılırsa lastik bir daha balans tutmaz, yok eğer Bridgestone'lerde bez karkaslı ise o zaman sağlamlık açısından bir adım öne geçer.
 

FTH

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ocak 2008
Mesajlar
448
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Contınentalin lastikleride yumuşaktır ve bu yumuşaklığa rağmen gayet uzun ömürlü ve güvenli. Aracın üstünden çıkan lastiklere göre bunu söylüyorum. 50.000 km de değiştirdim görünürde hala iyiydi,kılcal çatlak yok gibiydi. Diş derinliğide gayet iyiydi. Ömrü dolduğu için değiştirdim, yine Conti aldım ve memnunum.
 

GkhncnK

Kayıtlı Kullanıcı
46-Kahramanmaraş
Katılım
23 Kas 2009
Mesajlar
807
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Şunu eklemek isterim Bursanın en büyük Bridgestone-Lassa bayisi bana ikisi aynı lastik sadece etiket farkı veriyorsunuz demişti. Eğer Bridgestone alacaksanız bence Lassa alın..
Michelin normal koşullarda elbette daha iyi lastik ama yolların durumu malum o yüzden boynumuz bükük ..
İkisi 1 takım lastikte 60 ila 100 lira farkediyor..(Lassa & Bridgeston) ve (Bridgestone & Michelin)
Seçim sizin..

Yorumunuz için teşekkürler bugün bayiye gittim;
Lassa İmpetus Revo 4 lastik montaj ayar dahil 540 TL

Bridgeston Turanza Er300 4 lastik montaj ayar dahil 560 TL fiyat verdiler.

Turanza alacaktım ama stokta sadece 2 adet kalmış benim ölçülerde o yüzden bu perşembeye kadar bekleyeceğim. Lassa ellerinde vardı ama ben beklemek istiyorum turanza takalım dedim. Gerçekten desenlerine baktım ikiside aynı lastik sadece kullanılan kauçuk miktarında ve yapısında değişiklik olduğunu söyledi yetkili satıcı.
Saygılar...
 

browerdi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
1,868
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Yorumunuz için teşekkürler bugün bayiye gittim;
Lassa İmpetus Revo 4 lastik montaj ayar dahil 540 TL

Bridgeston Turanza Er300 4 lastik montaj ayar dahil 560 TL fiyat verdiler.

Turanza alacaktım ama stokta sadece 2 adet kalmış benim ölçülerde o yüzden bu perşembeye kadar bekleyeceğim. Lassa ellerinde vardı ama ben beklemek istiyorum turanza takalım dedim. Gerçekten desenlerine baktım ikiside aynı lastik sadece kullanılan kauçuk miktarında ve yapısında değişiklik olduğunu söyledi yetkili satıcı.
Saygılar...

Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın
 

miralay

Kayıtlı Kullanıcı
41-Kocaeli
Katılım
2 Ocak 2010
Mesajlar
723
Tepki puanı
7
Puanları
18
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
her ne kadar bridgestone ve lassa aynı fabrikada yapılsa da compound ( hamurları ) farklı arkadaşlar...aynı makinelerde üretilen çok az benzer lassa ve bridgestone var. üzerinde ki yazı değişik gerisi aynı diye düşünmeyin. ki brisa fabrikasında makineler otomobil firmalarına göre ayrılmıştır. bir makine de sürekli opel için üretiliyorken başka makine de başka araç vardır...
 

starterbox

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
301
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
ya bende lassa almayi düsünüyorum ama pek kullana n yok sanirim almanyada dün sordum 290€uro fiyat verdiler 205 55 r16 91 v lastik impetus revo bu lastik nasildir bilmiyorum
 

VeCCtrA

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2008
Mesajlar
3,126
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Bu güne kadar Bridgestone Potenza G III (memnun kalmadım çabuk yıpranıyor) Goodyear Hydragrip (memnun kalmadım kalitesinden) ve Lassa Impetus Sport (içlerinde en elle tutulur olan) kullandım. Şu an Michelin Pilot Sport SP2 kullanıyorum. Michelinin bambaşka bir lastik olduğunu yeni anladım. Rot balansçının dedikleri de aynı yöndeydi (janttaki eğiklikleri tolere edebilmesi, balans ayarının kolay olması). Konforlu ve performanslı olması hemde yaşına rağmen eskime belirtisi göstermemesi harika. Bundan sonra alacağım lastik SP2 veya yeni çıkan SP3 olacaktır...Ayrıca michelin in Türkiye şartlarına uygun olmadığı önyargısının sadece bir önyagı olduğu kanaatine de vardım. Modeline göre değişiyormuş demekki. Misal Michelin Energy kesinlikle bizim şartlarımıza 30cm yüksekliğindeki zekice (!) yapılmış kaldırımlarımıza uygun değil...Unutmadan, en alınmaması gereken lastiğin Pirelli olduğunu söylemişti rot-balansçı, çok şikayet geliyormuş...
 

tunerrus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2007
Mesajlar
3,296
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Lastik alırken bayi er300 le impetus2 nin aynı hamurda olduğunu sadece desen farkı olduğunu söylemişti. Bizde üzerindeki 6 sene 60bin km lik fulda carat attiroları çıkarıp impetus2 taktık. Şimdiye kadar hiç bir sıkıntı yaşamadım. Kuru ıslak fark etmez gayet memnunum.

Ama eskiden üzerinde olan fulda lar süperdi. Lastik 60bin km de dişi filan kalmamış taş gibi olmuş olmasına rağmen hala çok iyi yol tutuyordu.
 

tank.er

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2010
Mesajlar
108
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
baya birşeyler söylenmiş...Türkiye yollarında ( bastıra bastıra söylüyorum Türkiye yollarında ) Ben 3 lastik fabrikasında da çalıştım ve mezun olduğum okulda lastik teknolojisi arkadaşlar...ülkemizde opel için ve tabii ki H serisi lastikler de bridgestone ER 300 turanza. gönül isterdi ki yumuşar sırtlı ve yanaklı michelinleri kullanıp rahat rahat gidelim ama yollar malum... Er 300 den sonra continental ve goodyear ı tavsiye ederim...pirelliden uzak durmanız da cabası. bunlar tabiki bütçeye göre değişir.ama madem para veriyorsunuz yer ile aracınızın temasını sağlayan tek nesnenin lastikler olduğunu unutmadan tercihlerinizi yapın.sağlıcakla


michelin,lassa,continental,goodyear bunlar kullandığım 4 lastik markasıydı.bunların arasında hangisi derseniz hiç düşünmeden continental derim.konforu,yol tutuşu,ıslak yolu çok iyi,sağlamlıkta michelinden iyidir derim .michelin para verseler üstüne arabama takmam tabiiki Türkiye yolları için diyorum çok nazik lastik.2-3 balans tan sonra ancak lastik değişimine karar vermiştim 120-130 km hızı geçince titreme olmuştu tabanlarda kırılma olmuş lastikte bırakın yanakları tabanları kırılmış.3 yıllık lastikti.
en son continental leri 6 sene kullandım ve şimdi uzun yola çıkacağım için deforme olduğu için değiştirmek zorunda kaldım şehir içi idare ederdi belkide yüksek hızlarda sakıncalı olur değmez risk almaya.
şimdi de goodyear efficientgrip aldım tavsiyeler üzerine ve ilk izlenimim bayağı iyi bir lastik.hafta sonu kısmetse tatile çıkıyorum fethiye :) tek geçerim.2500-3000 km. yaparım(her sene 2600-2700 yaparım bu sene tüp olayı var ya çok gezeriz) bakalım test eder yazarım buraya görüşlerimi.merak edenler için 130 tl.peşine aldım(195/60/15) .29/06/2010 tarih de yazalım:)
brigston uda düşünüyordum ama 2 yıl sonra sertleşme oluyor dendi çok vazgeçtim.continental ide 160 tl peşin dendi biraz hesap yaptık .
herkeze kazasız sürüşler dileklerimle saygılar.

 
Üst