Karoseri Kontrol Modülü Güncellemesi

hllb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
3,318
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: Karoseri Kontrol Modülü Güncellemesi

tc de muhtemelen öyledir bir miktar patinaj yapmasına izin veriyordur. aynı mantık patinaj olacak ki durumu algılayıp müdahale etsin. hiç patinaj yapmaması yada hiç kaymaması mümkün değil.
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Karoseri Kontrol Modülü Güncellemesi

+1
ben de bir türlü görememiştim esp uyarı lambasını, bugün vehicle_dynamics tavsiye ettiği gibi 40-50 km hızda direksiyonu sağ sol yaptım ve sonunda lambanın yandığını gördüm. hemen belirteyim epey sağ ve sol yapmanız lazım araba bayağı bir sağa sola savrulacak. mantık olarak zaten tekerlekte kayma olacak ki esp bunu algılayıp müdahele etsin. yada ıslak bir zeminde u dönüşü deneyebilirsiniz. ama yüksek hızlarda denemeyin derim.
[/quote]

Küçük bir ekleme yapmak istiyorum.ESP devreye girmek için yaw rate sensöründen veri alıyor.Yani tekerleğin kaymasından ziyade, aracın ataletinden ya da diğer dış etkilerden dolayı o andaki hıza ve direksiyon açısına uygun olmayan şekilde araç dikey eksen çevresinde dönüyorsa, yaw rate sensörü bunu algılıyor ve bağımsız olarak tekli veya çoklu tekerleklere anlık fren uyguluyor.Örneğin spin atma bunun bir örneği, direksiyon açısı az olmasına rağmen araç kontrolden çıktığında dikey eksende çok hızlı bir şekilde dönmeye başladığında sistem direksiyon açısında hesapladığı yaw rate değeri ile sensörün verdiği değerin çok farklı olduğunu gördüğünde ters yönde düzeltici moment oluşturuyor.

'Tekerlekler kaydı, ESP neden devreye girmedi' şeklinde bir kanı oluşmasın.ESP de asıl aracın düşey eksen çevresindeki dönme hızı, yani burnunu ya da arkasını ne kadar döndürdüğü önemli.
 

hllb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
3,318
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: Karoseri Kontrol Modülü Güncellemesi

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Küçük bir ekleme yapmak istiyorum.ESP devreye girmek için yaw rate sensöründen veri alıyor.Yani tekerleğin kaymasından ziyade, aracın ataletinden ya da diğer dış etkilerden dolayı o andaki hıza ve direksiyon açısına uygun olmayan şekilde araç dikey eksen çevresinde dönüyorsa, yaw rate sensörü bunu algılıyor ve bağımsız olarak tekli veya çoklu tekerleklere anlık fren uyguluyor.֖rneğin spin atma bunun bir örneği, direksiyon açısı az olmasına rağmen araç kontrolden çıktığında dikey eksende çok hızlı bir şekilde dönmeye başladığında sistem direksiyon açısında hesapladığı yaw rate değeri ile sensörün verdiği değerin çok farklı olduğunu gördüğünde ters yönde düzeltici moment oluşturuyor.

'Tekerlekler kaydı, ESP neden devreye girmedi' şeklinde bir kanı oluşmasın.ESP de asıl aracın düşey eksen çevresindeki dönme hızı, yani burnunu ya da arkasını ne kadar döndürdüğü önemli.
güzel bir düzeltme, işin tekniğini bilmek bambaşka bir şey  thnxx
 

ulas79

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
20 Ağu 2010
Mesajlar
15,327
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: Karoseri Kontrol Modülü Güncellemesi

esp yi neredeyse hep devreye sokmayı başarıyorum burada bir göbek var dönerken gaza yükleniyorum ve araç bastığım oranda değilde kendini stabil tutabileceği oranda gaz veriyor ve esp ışığını yakıyor.tc yi ise devrede görmek istiyorsanız ışıklarda aniden gazı diplediğinizde araç patinaja düşer ve bunu engellemek için aksı kilitleyip bırakır ve araçtan tak tak tak diye (ön takımdan )ses gelir sanki biri ön takımlara vuruyormuş gibi tecrübe ile sabit.
 

hllb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
3,318
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: Karoseri Kontrol Modülü Güncellemesi

ulas79 link' Alıntı:
esp yi neredeyse hep devreye sokmayı başarıyorum burada bir göbek var dönerken gaza yükleniyorum ve araç bastığım oranda değilde kendini stabil tutabileceği oranda gaz veriyor ve esp ışığını yakıyor.tc yi ise devrede görmek istiyorsanız ışıklarda aniden gazı diplediğinizde araç patinaja düşer ve bunu engellemek için aksı kilitleyip bırakır ve araçtan tak tak tak diye (ön takımdan )ses gelir sanki biri ön takımlara vuruyormuş gibi tecrübe ile sabit.
180 beygir olunca daha bir başka savruluyor tabi araba :) bu arada konuyla alakasız.. geçenlerde başıma otobana çıkışta geldi devri biraz yükseltmişim :p kırmızı bölgeye geldiğinde gaz kesti. daha önce o devre çıkmadığım için bilmiyordum.
 

astraowner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2011
Mesajlar
3,338
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Karoseri Kontrol Modülü Güncellemesi

6500de devir kesici var 1.veya 2. viteste denerseniz fren yapar gibi bir anda gazi kestigni cok rahat gissesebilirsiniz
 

ulas79

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
20 Ağu 2010
Mesajlar
15,327
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: Karoseri Kontrol Modülü Güncellemesi

hllb link' Alıntı:
[quote author=ulas79 link=topic=1924.msg41336#msg41336 date=1311850690]
esp yi neredeyse hep devreye sokmayı başarıyorum burada bir göbek var dönerken gaza yükleniyorum ve araç bastığım oranda değilde kendini stabil tutabileceği oranda gaz veriyor ve esp ışığını yakıyor.tc yi ise devrede görmek istiyorsanız ışıklarda aniden gazı diplediğinizde araç patinaja düşer ve bunu engellemek için aksı kilitleyip bırakır ve araçtan tak tak tak diye (ön takımdan )ses gelir sanki biri ön takımlara vuruyormuş gibi tecrübe ile sabit.
180 beygir olunca daha bir başka savruluyor tabi araba :) bu arada konuyla alakasız.. geçenlerde başıma otobana çıkışta geldi devri biraz yükseltmişim :p kırmızı bölgeye geldiğinde gaz kesti. daha önce o devre çıkmadığım için bilmiyordum.
[/quote]

011zaa
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Karoseri Kontrol Modülü Güncellemesi

astraowner link' Alıntı:
Esp yi bilmemde cekis kontrol (tc) hic devreye falan girmiyor yokud yukari falan aracin on tarafi saga sola oynayacak patinaj yapti bir kere hic sallamadi bile ..

+1

Dün ışıklarda bekliyordum önümdeki ışıklardada bir araç vardı yaklaşık 10-12metre ilerde .. 
Yüksek sesle müzik dinliyordum ışık sarı olunca gaza bastım yeşile dönünce debriyajı bıraktım, artık her nasılsa gaza gereğinden epey fazla basmışım sanırım; araba beklediğimden çok hızlı kalktı ve zigzaglar çizmeye başladı, o anki panikle son anda direksiyona müdahelede bulunup öndeki araca çarpmaktan kurtuldum.

Bu esnada herhangi güç kısıtlaması olmadı, 156 ve Laguna araçlarımda benzer durumda çok erkenden çekiş kontrol sistemleri devreye girerdi Astra da sanırım geç devreye giriyor!?
 

efeksk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2007
Mesajlar
580
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Karoseri Kontrol Modülü Güncellemesi

Karoseri Kontrol Modülü Güncellemesi nedir bugün derviste tam öğrendim direkt olaraka raçtaki güvenlik ve stabilite sistemlerinin bir bütün halinde çalışması için bir güncellemeymiş. Bugün 3.stop lambamı da değiştirdim su alıyor diye. arka kaliperde çözüldü. tek derdim emniyet kemeri tıkırtısı ve debriyajın ses yapması.
 

türk_187

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
1,747
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
www.umithc.blogspot.com
Ynt: Karoseri Kontrol Modülü Güncellemesi

astraowner link' Alıntı:
Esp yi bilmemde cekis kontrol (tc) hic devreye falan girmiyor yokud yukari falan aracin on tarafi saga sola oynayacak patinaj yapti bir kere hic sallamadi bile ama birkez bir arac bozulmustu yag akitiyordu muhtemel yanindan gecerken lastiklere bulasinca sert bir sekilde tak tak yaparak korkutucu seslerle devreye girmisti biree yokus yukari geri geri yanasirken falan kapamanizi oneririm arac kesinlikle rahatliyor sanirim sistem gucu bastan keserek calisiyor hiz denemelerinde falan esp tc yi kapatmalarinin nedeni bu sanirim

aracı 6 aydır kullanıyorum bir kere petenaj yapmadım... TC'yi kapattığımda(şehir içi 1.2. vites kullanımlarda) araç %20 daha fazla performans gösteriyor. rahatladığını siz de hissedeceksiniz...
 
Üst