El Freni Sorunu

northwestern

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Mar 2016
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhabalar,Aracı yeni almıştım belki hatırlayanınız vardır.C.tesi günü aracı sanayiye eksiklerini tamamlamak için götürdüm ses sistemini taktırdım. Bir de el freni sorunu vardı.Aracı aldıgımda arka burçlardan ses geliyordu vectra b kasaların hastalığıymış arka burçlar sağ ön z rotu triger filtreler değişti ve el freni çok sertti ve de tutmuyordu sözde Balıkesir Balaban Opel Servisi bakmışmış! Adam zamanla alışacak sonra gel bidaha ayar yapıcaz dedi. Dayımın sanayide tır servisi var sağolsun yeğenlerle açtık arka tekerleri ve bir ustayla beraber el frenine ayar çekicez.El frenine önce ayar yaptı usta olmadı sonra söktük göbeğini ve el freni balataları sıfır olmuş fotoğrafını çekmeyi unuttum.El freni balatalarını değiştirdik ve sonuç yine hüsran yine olmadı.El freni ile uğraşırken arka balataların bitik oldugunu farkettik.Gel de şimdi opel servisine kızma ulan insan evladı bu arabaya çoluk çocuk biniyor sen arabayı lifte alıp burçları sökmüssün arka balatalar bitik değiştireyim mi demek bu kadar mı zor ? Bu kadar geri kafalı ustalar olamaz ya c.tesi ilk işim o servise gitmek olucak ve adamın yüzüne aynen bu şekilde söyleyeceğim. Bu arada el freni teli de yeniymiş hala tutmuyor sorun ne acaba ?Yokuşlarda falan sıkıntı oluyor güvenip bırakamıyorum arabayı :mad:
http://i.hizliresim.com/y5NRV0.jpg
http://i.hizliresim.com/6Pr8mN.jpg
http://i.hizliresim.com/WkgEbq.jpg
http://i.hizliresim.com/3LvPAO.jpg
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Merkezler de kaçak filan olmasın. Diğer bir konu da balata yeni değişim olmuş aradan bir kaç yüz km kadar geçmesi gerek ki balata alışsın. Sonra zımba gibi olur. Bu arada bu ustaları anlamak çok kolay vatandaş bir daha gelsin o bir daha söksün vatandaş sürünsün oda işsiz kalmasın. ;)
 

sondoka

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
230
Tepki puanı
1
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Aracı yeni almışsınız yerinizde olsam komple fren bakımı yapardım,
sökmüşken diskleride kontrol edin bence üzerlerinde yazar olması gereken ölçü aralıkları,fren hidroliğinide değişin maliyeti oldukça düşük bahsedildiği gibi yeni balatanın ortalama 200km rodaj süresi var ani ve sert frenden kaçının bü süre zarfında,balata değiştiğine göre hidrolik seviyeside yükselmiştir kontrol etmediyseniz kontrol edin seviyesini.Servisler bu fren parçalarını siz talep etmediğiniz sürece pek kontrol etmezler en azından bana geçmişte denk gelen birkaçı böyle hepsi değil tabi,el feneri ile kayış kontrolü yapanları gördüm ben,siz burç değişimi için gittiniz usta bunu yapar başka şeye bakmaz,kitapçığa göre her 60.000 veya 4 yılda bir fren sistemi kontrol edilmeli yanlış hatırlamıyorsan 2 yılda bir hidrolik değişmeli yazıyor,kendim her yıl fren bakımı yapar 2 yılda bir hidrolik değişirim bahsettiğiniz gibi çoluk çocuk biniyoruz fren sistemi önemli.
 

northwestern

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Mar 2016
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merkezler de kaçak filan olmasın. Diğer bir konu da balata yeni değişim olmuş aradan bir kaç yüz km kadar geçmesi gerek ki balata alışsın. Sonra zımba gibi olur. Bu arada bu ustaları anlamak çok kolay vatandaş bir daha gelsin o bir daha söksün vatandaş sürünsün oda işsiz kalmasın. ;)

İnşallah deneyeceğiz bakalım :)
 

northwestern

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Mar 2016
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracı yeni almışsınız yerinizde olsam komple fren bakımı yapardım,
sökmüşken diskleride kontrol edin bence üzerlerinde yazar olması gereken ölçü aralıkları,fren hidroliğinide değişin maliyeti oldukça düşük bahsedildiği gibi yeni balatanın ortalama 200km rodaj süresi var ani ve sert frenden kaçının bü süre zarfında,balata değiştiğine göre hidrolik seviyeside yükselmiştir kontrol etmediyseniz kontrol edin seviyesini.Servisler bu fren parçalarını siz talep etmediğiniz sürece pek kontrol etmezler en azından bana geçmişte denk gelen birkaçı böyle hepsi değil tabi,el feneri ile kayış kontrolü yapanları gördüm ben,siz burç değişimi için gittiniz usta bunu yapar başka şeye bakmaz,kitapçığa göre her 60.000 veya 4 yılda bir fren sistemi kontrol edilmeli yanlış hatırlamıyorsan 2 yılda bir hidrolik değişmeli yazıyor,kendim her yıl fren bakımı yapar 2 yılda bir hidrolik değişirim bahsettiğiniz gibi çoluk çocuk biniyoruz fren sistemi önemli.


Hocam önlere baktım önlerdeki balatalar yeni ama hidroliğe bakmak aklıma gelmedi.El freni de hidroliğe mi bağlı ben tel ile bağlı diye biliyorum. Birde el freni altında bir ayar var orası mı yapılacak kafam iyice çorba oldu:)
 

sondoka

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
230
Tepki puanı
1
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Merhaba,
ben genel olarak yazdım balata resminde et kalınlığı oldukça düşmüş gibi bundan dolayı sanki frenlerle ilgili genel kontrol ve bakımlar önemsenmemiş gibi geldi,disk olanlarda bildiğim kadarı ile germe halatının üstündeki vidadan yapılıyor,kampanalı olanlarda balata ve kampana arası buşluk sonrada germe halatı üstünden yapılıyor.
 

northwestern

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Mar 2016
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Normal frenlerde sorun yok da el freni sıkıntılı biraz :)
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Normal frenlerde sorun yok da el freni sıkıntılı biraz :)

telin gerginliği el freni kolundan anlaşılır. normalde iyi ayar yapılmış sağlıklı çalışan el freni 2 diş çekildiğinde tutmalı. daha fazla çekmek gerekiyorsa el freninin altında ayar civatası vardır bir miktar ordan gerilebilir. telin zamanla uzamasından ötürü oluşan boşluk giderilebilir.
 

northwestern

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Mar 2016
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
telin gerginliği el freni kolundan anlaşılır. normalde iyi ayar yapılmış sağlıklı çalışan el freni 2 diş çekildiğinde tutmalı. daha fazla çekmek gerekiyorsa el freninin altında ayar civatası vardır bir miktar ordan gerilebilir. telin zamanla uzamasından ötürü oluşan boşluk giderilebilir.
Hocam el freni en fazla 3 çıt çekiliyor zorlarsan 4 oluyorçok hafif yokuşlarda , düze yakın yokuşdiyebiliriz bunlarda sorun yok tutuyor ama araba dik bir yerde kaldığı zaman geriye kaçıyor. Kolun altındaki vida bayayı aşağıda sıkılı yani.Fren yerleri de iyi ayarlı ama telden mi oluyor zamanla mı alışıyor anlamadım 1 kerede bu işi çözecek usta lazım
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Acele etmeyin balata biraz aşınsın birde o teli ayar yapar iken dikkat edin düzgün yapılmayan ayar da bir taraf tam tutar iken diğer taraf tutmaya bilir sadece o değil o tel ayarı düzgün olmaz ise balata sürtünür.
 
Üst