Chip Tuning ' in araca verebileceği zararlar !

Mel-a-ku

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
3,983
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
okudum ve gayet doğru anladım bence :) ben o devri kendi aracıma göre örnek verdim zaten. dizeli de örneğe katmak için REDLINE'a yakın devirlerde sürekli gezmek diyebiliriz.

motor ömrünü km olarak bilemem ama motorun TOPLAMDA yapacağı devir sayısı değişmez diyor mehmet bey.

şöyle açıklayayım redline civarında bir devirle arabayı bağırta bağırta gidip 50 bin km'de motor bitireceğinize makul bir devirde giderek belki 150 bin km yapabilirsiniz ama her iki durumda da aracın motoru aslında atıyorum 20 milyar devir çevirmiş olur. işte bu toplam devir 1 tane bile azalmaz ama gideceğin km değişebilir diyor. mantıklı da değil mi? :)

çok doğru anlamışsınız.
 

zafzaf00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
okudum ve gayet doğru anladım bence :) ben o devri kendi aracıma göre örnek verdim zaten. dizeli de örneğe katmak için REDLINE'a yakın devirlerde sürekli gezmek diyebiliriz.

motor ömrünü km olarak bilemem ama motorun TOPLAMDA yapacağı devir sayısı değişmez diyor mehmet bey.

şöyle açıklayayım redline civarında bir devirle arabayı bağırta bağırta gidip 50 bin km'de motor bitireceğinize makul bir devirde giderek belki 150 bin km yapabilirsiniz ama her iki durumda da aracın motoru aslında atıyorum 20 milyar devir çevirmiş olur. işte bu toplam devir 1 tane bile azalmaz ama gideceğin km değişebilir diyor. mantıklı da değil mi? :)

Durum anlaşıldı demekki:) 5000 6000 devir derken diesel motordan bahsettiğinizi sandım. benzinli diye belirtinki yanlış anlaşılmasın:) Zaten chipli chipsiz diesel yüksek devirde zevk vermez çünkü performans eğrisi düşmüş olur... Aynı şeyleri söylüyormuşuz zaten:)
 

.:Rivendell:.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
3,602
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Egzoz Emisyon değerleri artar denilmiş ya peki bu artan emisyon vizede egzoz pulu alırken sorun olmaz mı?

Ben zaten çok zorda kalmadan( uzun sollamalar vs.) 4000 Rpm'i geçmeyen biri olarak sorun olacağını zannetmiyorum.
 

kibritçi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2007
Mesajlar
231
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Egzoz Emisyon değerleri artar denilmiş ya peki bu artan emisyon vizede egzoz pulu alırken sorun olmaz mı?

Ben zaten çok zorda kalmadan( uzun sollamalar vs.) 4000 Rpm'i geçmeyen biri olarak sorun olacağını zannetmiyorum.
ben baktıklarını gormedım arabayı muayeneye aldıklarındada olcum kagıdı cebımdeydı deyerlerın yazılı oldugu kagıda olcumu yapan bıle bakmıyor karta bakıyolar onda sadece tarıh var
 

opelcalibra_1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ağu 2006
Mesajlar
357
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.calibra-tuning.com
Ne kadar (+) beygir o kadar (-) ömür ...

Fabrika normlarının dışında yapılan her ekstra aracın sağlığını olumsuz yönde etkiler. Onlarca mühendis gerizekalı değil heralde 120ps üretecek aracı 90 ps çıkarsın. 90ps sağlıklı ve uzun ömürlü olanıdır +chip = 120 hp ömürsüz mayın makina...

Bugün cadde de ne kadar chip'li 320d varsa simsiyah köfteci arabası gibi geziyor:)
 

Mehmet Gazihan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
1,981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.chiptuning.com.tr
Ne kadar (+) beygir o kadar (-) ömür ...

Fabrika normlarının dışında yapılan her ekstra aracın sağlığını olumsuz yönde etkiler. Onlarca mühendis gerizekalı değil heralde 120ps üretecek aracı 90 ps çıkarsın. 90ps sağlıklı ve uzun ömürlü olanıdır +chip = 120 hp ömürsüz mayın makina...

Bugün cadde de ne kadar chip'li 320d varsa simsiyah köfteci arabası gibi geziyor:)

bi o kadarıda duman atmadan geziyor emin ol (:)

doğru uygulama doğru kullanım motor ömrünü aksine uzatır..
 

Serhat_S

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2010
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ciddi ciddi chip yaptırmayı düşünüyorum ..
eski aracımız 2000 model 1,6 Benzinli Astra idi ... ve 10 seneyi geçkin süre en ufak bir sıkıntı dahi olmadan kullandık...
Üstelik babam son derece sakin kullanırken ben berber gibi makas atarım :)
ama buna rağmen en ufak bir sıkıntı yaşamadık bakımları zamanında yapıldı yağ değişimleri zamanında yapıldı .. ne bileyim filtreleri çok uzun aralıklar olmadan değiştirildi..
velhasıl son derece diri en ufak bir sıkıntısı dahi olmayan araçtı bunun sebebide bakımlı olmasındandır diye düşünüyorum ..
Chip yaptır yada yaptırma bakımsız araç her zaman motor ömründen yer ..

şimdiye kadar yazılanlara baktığım zaman net ve detaylı bir bilgi benmi göremiyorum yoksa bu şekilde bilgi verebilecek kimse yokmu ..

Yani eline bir belge alıp bak kardeşim senin aracını 90 hp den 115 e çıkartırsam motor ömründen şu kadar yer ...
90 hp den 100 e çıkartırsam motor ömrünü şu kadar kısaltır ...
Yani kulaktan dolma bilgilerle değil ... çünkü bende de kulaktan dolma bilgi çok ..
Otomotivde eskilerden kalam eş-dost hala mevcut onlarda bir şeyler söylüyor sonuçta
(örnek aracına takacağın her extra şey mesela jantını 16 dan 17 ye çıkarttığında bu da motorunu zorlayacaktır ve ömründen yiyecektir gibi )
evet bir çok kulaktan dolma bilgi mantıklı bazıları mantıksız ama kimse bak bu araçlar aynı şartlarda kullanıldı
birisinin jantı 16 idi diğeri 17 idi bunun motorı şu kadar km gitti diğeri şu kadar km gitti diyemiyor..
yada kimse bu 2 araçtan birisi chipli diğeri chipsiz aynı şartlarda binildi aynı zamanlarda bakımları yapıldı bu araç chipli olduğu için şu kadar km daha önce motoru yedi yada performansı düştü yada ne bileyim daha çok duman atıyor... diyemiyor..

İstediğim anlayabileceğim bir dille ( çünkü motorlardan çok uzak kalmışım bazı parça isimlerinde bu ne !! şimdi şeklinde bakıyorum )
Özellikle site üzerinde Mehmet beyin ismi üzerinde dönüyor her şey
bundan dolayı Mehmet beyden rica ediyorum ...
Desin ki ..
bak arkadaş aracın chipli olursa şu şu şu olur (ekonomi - performans- vs )
chiplemezsen zaten sana kalmış gibi ...
yada chipli olursa şu kadar tasarruf edersin oda motorunu yerse bile telafi eder diyebilmesini istiyorum...

Mehmet bey sizden bir cevap bekliyorum :)

Yada Mehmet bey kadar veya daha fazla bilgim var benim diyebilecek birisi çıkıp bunları bana detaylı bir şekilde anlatsın ..
Bana anlatsın derken... ortada anlatsınki..
Herkes artık şu soruyu sormaktan vazgeçsin..
Chip yaptırırsam motorum zarar görürmü ? Görmezmi ?
Box yaptırırsam motorum zarar görürmü ? Görmezmi ?

Bunlara cevap verilirse sanırım bir çok kişinin soruları cevaplanmış olur..
Ve tekrar tekrar bu konu sorulmaz gelen kişi o cevabı okur ..
ondan sonra da yaptırıp yaptırmayacağına kendisi karar verir :)
 

ADEMÜÇÜNCÜ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
467
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aslına bakarsanız chip tuning işlemi motor ömrünü kısaltabilir de kısaltmayabilirde.

Söylediğiniz gibi araç üreticileri; devirsiz kullanma,bakımları zamanında yaptırmama bir de Avrupa standartları co2 emisyonlarına uyum sağlamak amacıyla motorun performans verimini limitlerin altında belirliyebiliyor. Chip tuning işleminden sonra bazı araçlarda çok duman görülebilir, bazılarında da red line esnasında hafif bir duman görülebilir. Araç üreticileri de tüm bunları düşünerek özellikle müşterilerle sorun yaşamamak için böyle bir limiter koyuyor...

Ne yazık ki Dünya'da o kadar acemi sürücüler var ki, bazıları 1.000 devirde vites değiştirir, bazıları 20.000 km'de bir yağ filtresi değiştirir. E durum böyle olunca araç üreticisi der ki; ben size 75 hp'lik araç veriyorum buyrun sorunsuzca kullanın.



Chip tuning üreticileri de; Ben size +20-30 hp yüklüyorum eğer bakımlarını zamanında yapar,aracı doğru düzgün kullanırsanız sorun yaşamazsınız diyor. Zaten farkındaysanız chip tuning işlemini yaptıranlar veya yaptırmayı düşünen insanlar da araçlarına düşkün, yağını suyunu,huyunu bilen, bakımlarını zamanında yaptıran kişilerdir.

Bazıları da diyecek ki; chip le gelen 20-30 hp'lik gücü motor kaldırmaz. Onlara da diyeceğim şu; zaten chip işlemine giren araçlarda kullanılan mekanik parçalar bu gücü kaldıracak şekilde dizayn edilmiştir. Atmosferik motorlarda ise alacağınız güç 1,6 lt'lik bir motorda 6-11 hp ile sınırlı kalacağı için hiç bir zarar teşkil etmeyecektir.Turbo motorlarda ki blok,piston,kol,segman ve sıkıştırma oranı düşük olduğu için hiç bir sorun teşkil etmeyecektir. Tabi ekstra modifikasyonlarla sınırları zorlamadığınız müddetce.
Unutmadan; Bit pazarı usulü yerli yazılımlara yönelirseniz bu sorunlarla karşılaşmanız normaldir, deneyimlerimden yola çıkarak bunu söylüyorum, ben Superchips, All Car Racing'le gezerken, yerliciler yol kenarında çekici bekliyordular. Zaten çekiciye ve tamirciye verdiğiniz para ile 2 tane Superchips yaptırırsınız:)

Şunu da unutmayalım güçlü araç doğru kullanıldığında motoru en dayanıklı araçtır.
 
Son düzenleme:
Üst