Chip Tuning ' in araca verebileceği zararlar !

yalçın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
1,774
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
Sayın Mehmet Gazihan başta olmak üzere bilgisi olanlardan bu konuda yardım istiyorum.

Chip düşünen hemen herkes te , bu başlıktan korkularını dile getirebilir.

Umarım yararlı olur.
işin ehil kişilerin yazılımını alırsan performans ve ekonomiyi herkeze ballandıra ballandıra anlatırsın...

yazılımın üstünde çok bilmiş kişilerce oynanmış ve başardığınıı sanarak satanlardan ehil olmayan kişilerden alırsan gene anlatırsın ama nası piston erittiğini arkadan çıkan dumanı avans sesini motorun vuruntusunu yakışını gitmeyişini ve en sonda motoru nası eline aldığını...

yazılım yada chıp işte böyle bişi...
 

petro

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ara 2009
Mesajlar
834
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
araçla chipten önceki olması gereken kullanım alışkanlıkları devam ettirildiği sürece zararlı olduğuna inanmıyorum..ama ben chip yaptırdım aracım güçlü deyip farklı bir kullanım alışkanlığına yönelinirse sorun çıkarabilir..illa mutlaka sorun çıkacak gibi bir algılayış yanlış...
 

___Murat___

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.markafoniuyeol.co.cc
ben mehmet ustanın ankara bayisiyim
elimden geldiğince sorularınıza cevap verebilirim

harmandali.com'un içeriği değişmiş. chiptuning'çiler hakkında bazı şeyler yazıyordu şimdi yok. Önceden mehmet usta'ya rakiptiniz şimdi bayi olmuşsunuz. harmandali.com'un içeriği neden değişti acaba?

Bir de eskiden zararı yok mu diye sorulunca yok, var ama çok az, 500 bin değilde 400 bin gider diyenler işi abartıp zararı yok faydası vara getirmişler. Eğer zararı yok faydası varsa EGR'ler neden iptal ediliyor? Edilmeyince neden çabucak tıkanıyor. Bence var ama az demeye tekrar dönün yoksa biraz saçma oluyor.
 

cemal arslan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eki 2010
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
bugün itibari ile megachips bayiliğini karşılıklı olarak fesh etmiş bulunuyoruz.
daha önce olduğu gibi yazılımları yine kendi bünyemizde hazırlayacağız.
yine rakibiz ancak dostuz...tabi bu benim düşüncem...

harmandali.com artık benim değil...10 yıla yakın zamandır bana ait olan host ve domain artık bir arkadaşımızın...kendisi ne zaman isterse içeriği değiştirir. ben en son diğer siteyi kopyaladım öylece teslim ettim...

egr iptalinin zararı yok...ne motora ne başka bir parçaya...tek zararı az da olsa emisyon değerini artırıyor.

yalnız çok entresan bakın defalarca dedim...hala diyorum...vag grubunda yani vw audi seat skoda...bunlarda egr kafadan iptal durumda geliyor yani fabrika çıkışlı iptal...bunu serviste bir çok araçta gördük...kendi aracımda bile ben etmediğim halde iptal edilmişti...

egr iptalini faydası nedir ?? motora daha az karbo gidiyor...böylece yanmaya daha fazla temiz hava karışıyor böylece az da olsa araç güç alıyor ama bu abartılacak kadar değil...ya da ne kadar hissedilir orası tartışılır...
kesin olan tek başına egr iptali bir işte yaramaz...
filtre chip egzozt headers downpipe vs.vs. bunlar olmadan tam randıman alınmaz...
 

elpadre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Nis 2008
Mesajlar
4,931
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
yazılanların hepsını okudum
bazılarınız zararlı yazmıs bazılarınız menmunum yazmıs

bı arabaya yazılım yapılıyorsa ust noktalara cıkıyorsa ara o sehıre gore yazılmıstır sonuc olarak rakım denılen bır olay vardır arac ankarada guzel yurur ıstanbulda o kadar guzel yurumez nedenı rakımdır ıste bu degerlerı goz onunle alınarak yazılım yapılır ve zengın fakırı gormek ıcın chıplı aracların hemen hemen hepsınde wide band takılmalıdır kotu yakıtı bıle gorebılıyorusnuz yakıttan bellı eder zengınmı fakırmı olayını ıngıltereden bır kac arkadasım hazır yazılım aldı ama menmun kalmadı oranınhava sartları farklı buranınkı farklı yanı olay budur
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
egr iptalinin zararı yok...ne motora ne başka bir parçaya...tek zararı az da olsa emisyon değerini artırıyor.

Türk işi bir yaklaşım olmuş.... o parça sökülsede bi zarar vermez... tabi adamlar boşuna koymuşlar ;)

egr ne işe yarıyor tam olarak... öncelikle sizden sonrada gerçekten işi bilen bir makina mühendisi arkadaşımız egr'nin amacını yazabilir mi?
 

cemal arslan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eki 2010
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
Türk işi bir yaklaşım olmuş.... o parça sökülsede bi zarar vermez... tabi adamlar boşuna koymuşlar ;)

egr ne işe yarıyor tam olarak... öncelikle sizden sonrada gerçekten işi bilen bir makina mühendisi arkadaşımız egr'nin amacını yazabilir mi?

istersen dükkana gel...her hangi bir vag grubunun (vw audi seat skoda) egrsini açalım ve bakalım...

egr iptal mi değil mi ??
bende merak ettim...acaba egr yi koyup sonra neden iptal etmişler ???

tabi benim adım ONNO usta değil bu yüzden inansanız şaşardım

eğer vag grubunda egr iptalse...arabanın anahtarını alırım...

egr çıkış manifoldundan çıkan gazın bir kısmını tekrar yanma odasına gönderiyor...bundan dolayı yanmayan yakıt yanıyor ve çok az da olsa yakıt ekonomisi sağlıyor...ayrıca dışarı daha az kara duman çıkıyor

ancak bununla birlikte karbon-kurum tekrar yanma odasına girdiği için özellikle enjektör uçları kurum bağlıyor....


egr iptal edince araba fazladan duman atmıyor aradaki farkı gözle göremezsiniz ancak egzoz muayenesinde bindelik farklar çıkar



egr nin ne işe yaradığını bilmek yada anlamak için makine mühendisi olmak gerekmez

google yazınca bir çok kaynak çıkıyor

okursanız belki daha iyi anlarsınız





EGR (Egzoz Gazı Resirkülasyonu) Sistemi:

İçten yanmalı motorlardan atmosferi kirleten temel üç kirletici CO, HC, NOx lerdir. Bu kirletici oranlan H/Y oranıyla doğrudan orantılıdır. Bunun içindir ki H/Y oranını değiştirerek CO ve HC oranlan kontrol altına alınmaktadır. Fakat yanma sonu sıcaklığının artması sonucu NOx oranında artış diğer kirleticilerle ters orantılı olduğundan büyük sorunlar ortaya çıkmıştır.

EGR Sistemlerinin Çeşitleri

1. Floor-Jet Sistemi

Manifold içerisine giren egzoz gaz miktarını ayarlayan bu sistem egzoz gaz kesişmesine, emme manifoldunun zeminine yerleştirilen iki küçük fıskiye ile egzoz gazlarının geçişi sağlanır. Motor çalışırken, egzoz gazının ayarlanan bir miktarı (fıskiyenin çapına bağlı olarak) fıskiyelerden emme manifoldu içerisindeki yakıt hava karışımının içerisine geçer. Ve böylece EGR sağlanmış olur. Bu sistem, motorun tüm çalışma koşullarında istenilen randımanı veremediği için fazla kullanılmaz.

2. Vakum Kontrollü EGR Sistemi

Egzoz manifoldunda bulunan egzoz gazlarını emme manifolduna transfer eden bir çelik boru bağlantısı vardır ve emme manifoldunda vakum değişmesini sinyal şekline getirip bir valfe vererek egzoz geçişini gaz kelebek açıklığına göre kontrol eden bir de vakum yardımlı kesme valfı mevcuttur. Manifold vakumuyla çalışan bu valfe vakum, motor soğutma suyu sıcaklığı ile çalışan bir termo valf tarafından sağlanır. Motor henüz ısınma esnasında iken termo valf kapalı olduğu için EGR valfı çalışmaz. Motor ısısı arttıkça termo valf açılarak emme manifoldunda ki vakum değişimlerini EGR valfine iletir ve motor hızına göre geri verilen egzoz gazı miktarı ayarlanmış olur. Isı ile çalışan valf motor su sıcaklığı 40°C’nin üstüne çıktığı anda bimetal disk genleşerek kanalı açar


Motorlarda NOx (nitrojen oksit) emisyonlarını kontrol edebilmek için iki yol vardır. Birinci yol katalitik konvertör kullanılarak egzoz gazını kimyasal işleme tabi tutmak. Diğer yol ise yanma esnasında nitrojen oksit oluşumunu azaltmaktır. Bir kısım egzoz gazları yanma odası içerisinde tutularak NOx in kontrolü için kullanılır. Bu egzoz gaz resirkülasyonu (geri dönüşüm- EGR) ile sağlanır.

H/Y oranı 15/1 oranına getirildiği zaman nitrojenin oksitlenmesi daha da artmaktadır ve NOx oranında büyük bir artış görülmektedir. H/Y oranını 18/1 veya 20/1 seviyelerinde tuttuğumuz zaman yanma sonu sıcaklığı düştüğü için NOx miktarında da düşme meydana gelmektedir. Öte yandan karışım oranının fakirleşmesinden dolayı da motor performansında büyük bir düşme meydana gelmektedir. Silindir içine giren havanın içeriğindeki gazlar: %75.5 Nitrojen ve %23 ise oksijenden oluşmaktadır. Bu iki element normal koşullarda tehlike arz etmez iken yüksek sıcaklıklarda birleşerek NOx gazını oluşturmaktadır. Bu iki elementin silindir içinde birleşmesi 1370 °C’de olmaktadır. Bu yanma sonundaki sıcaklığı düşürmek amacıyla bir metot uygulanmaktadır. Yanma odası içerisindeki egzoz gazları ile seyreltilmesi sonucu yanma sonu sıcaklıkları, dolayısıyla üretilen NOx miktarı düşmektedir.

Uygulanan bu metotta karışım içine bir miktar egzoz gazı verilerek yanmayı biraz olsun kötüleştirerek yanma sonu sıcaklığını düşürmek suretiyle NOx miktarını düşürülmektedir. Motor dizaynına bağlı olarak emme manifolduna giren egzoz gaz miktarı %6 ile %13 arasında değişir. Benzinli motorlarda, egzoz gazı geri dolaşımı yanma odasına emilen toplam dolgunun %10’u düzeyinde olduğunda. NOx emisyonu % 50- 60 kadar azalmaktadır. Zengin H/Y karışımını seyreltmek amacıyla N2, su buharı ve CO2 gazı silindir içerisine emdirilerek yanma sonunda egzoz gazlarının emisyonları azaltılmaktadır. Benzin motorunda bu yöntemin, yakıtın daha hızlı buharlaşarak karışımın oluşmasını hızlandırma ve tutuşmaya hazırlama gibi bir faydası da vardır. Bu şekilde, özellikle düşük yüklerde HC ve CO emisyonlarında da iyileşme elde edilmektedir . Egzoz gazlarındaki NOx miktarı, emme anındaki nitrojene, oksijenin miktarına, yanma sonu sıcaklığına ve bu sıcaklıkta kalma sürecine bağlıdır.

2.1. Relanti Devrinde EGR'nin Çalışması

Motor relantide çalıştığı durumlarda gaz kelebeği kapalı konumda olduğu için atmosfer basıncı ve diyafram yayı EGR kesme valfini kapatarak egzoz gazlarının emme manifolduna geçmesine izin vermez

Motor ara hızlarda çalışırken gaz kelebeği yavaş yavaş açıldığında emme manifoldunda ki kısmen yüksek vakum EGR kesme valfine tesir ederek diyafram yayın kuvvetini yener ve kanalı yavaşça açar. Egzoz gazları emme manifolduna girerek H/Y karışımına karışır. Bu durumda emme manifolduna egzoz gazı akışı çok az olmaktadır. Fakat gaz kelebeği açılıp motor devri arttığı anda emme manifoldunda ki vakum miktarı rtacağından EGR kesme valfı daha çok açılır ve egzoz gaz geçişi daha da artar. Bu anda maksimum bir egzoz gaz akışı vardır

2.3 Tam Yükte EGR' nin Çalışması

Motor tam yükte çalışırken motordan istenen güç çok fazla olacağından motorun çalışmasını olumsuz yönde etkileyen EGR sisteminin çalışmaması istenir. Motor tam açık gaz kelebeği konumunda çalışırken EGR sisteminde bulunan bir sınırlayıcı emme manifoldunda ki havanın hızının artmasıyla vakum o kadar düşerki sınırlayıcı vakumun EGR kesme valfine ulaşmasına izin vermez. Motor tam yük ve hızlarda çalışırken EGR sistemi devre dışı kalır.

3. Değişik Tip EGR Sistemleri

Valf ile kontrol edilen bir sistemde ayrı bir geçiş ile emme manifoldu egzoz manifoldu bağlanır. Bu geçiş vakum kontrolü ile çalışan EGR valfı ile açılır veya kapanır. Valini üst kısmı diyaframlıdır. Karbüratör vakum kanalı vakum borusu ile valfın üzerine bağlanır. Vakum kanalında vakum olmadığı zaman EGR valfindeki diyaframa vakum etki etmez. Bundan dolayı yay supabı kapalı tutar. Egzoz gaz resirkülasyonu olmaz. Bu, motorun boşta çalışma durumudur. NOx oluşumu en azdır.

V tipi Motorlarda Vakum Kontrollü EGR Sistemi (Chyrsler Şirketi) (1).

Gaz kelebeği açılmaya başlayınca vakum kanalında oluşan vakum, EGR valfinin diyaframına etki eder. Diyafram supabı açmaya başlar. Egzoz gazları, emme manifolduna geçer. Yakıt-hava karışımı ile egzoz gazlan karışarak silindirler içerisine girer.

Gaz kelebeği açıklığı arttığı zaman emme manifoldu vakumu düşer. Yanma oluşumu esnasında, yakıt-hava karışımındaki egzoz miktarının artması yanmayı kötüleştirir. Bundan dolayı gaz kelebeği açıklığı arttıkça egzoz gaz resirkülasyonuna daha az ihtiyaç duyulur. Vakumun azalması ile EGR valfi hemen hemen kapanır.

Motor sıcaklığı 37.8 °C ye ulaşıncaya kadar çoğu arabalarda termik vakum değişimi egzoz gaz resirkülasyonunu önler. Termik vakum değişimi de soğutucu-ısı düşürücü (CTO) şalteri ile sağlanır. Motorun sıcaklık değerini hissetmesi için, CTO su ceketlerine yerleştirilir. Bu sıcaklık 37.8 °C'den (100 °F) düşük olursa şalter kapalı kalır. Bu EGR valfine vakumun gitmesini önler böylece egzoz gaz resirkülasyonu yapılamaz. Çalışmaya başladıktan hemen sonra soğuk motorun performansı gelişir. Motor sıcaklığının artması ile egzoz gaz resirkülasyonuna müsaade edilebilmesi için CTO'nun valfı açılır. Vakum EGR valfine ulaşabilir böylelikle egzoz gaz resirkülasyonu başlayabilir.

V-8 Motorlarında EGR Sistemi (Amerikan Motor Şirketleri) (1).

Temel EGR sistemi üzerine bazı değişiklikler uygulanabilir. Örnekte görüldüğü gibi. bazı EGR valfleri ikinci bir diyaframa sahiptir. Buradaki amaç, motorun ani ivmelerime esnasında ve ağır yüklerde egzoz gaz resirkülasyonunu artırmaktır. Ayrıca, bazı motorlarda kullanılan ek ayarlayıcı sistem arabanın hızından yararlanılarak sağlanır. Ayarlayıcı sistem şekilde çizgilerle kare içerisine alınmıştır. Bura da normalde açık selenoid valf dahil edilir ve emme manifoldu vakumunun direk geçişi sağlanır. Motor sıcaklığı yeterince yükseldiğinde termik şalter açılır, gaz kelebeği kısmen açıktır ve EGR valfı çalışabilir. Egzoz gaz resirkülasyonu başlar. Bununla birlikte, araba belirli seviyeye kadar hızlandığında, hız sensörü elektronik yükseltece bir sinyal gönderir. Bu yükselteç selanoid valfın kapanmasına neden olur. Şu anda vakum hattı kapalıdır ve egzoz gaz resirkülasyonu durur.

EGR vafinin çalışmasında yeterli vakum artışı için bir vakum yükselteci kullanılmıştır. Tam gaz konumunda yükselteç diyaframın iç kısmım düşürmesi ile resirkülasyon sona erer. Devamlı olarak yükseltece gelen vakum sinyalleri EGR valfı ve emme manifoldu vakumu ile kıyaslanır. Benzerlik görüldüğündeki gaz kelebeğinin tam açıklığında (hemen hemen aynı vakum benzerliğinde), yükselteçdeki vakum sinyallerindeki yükseltme durur. Şu anda EGR valimi açık tutmak için yeterince vakum yoktur bu da valfın kapanmasına neden olur ve resirkülasyon duraksar.

EGR Zamanlayıcı Röle ve Selenoidli ve Vakum Yükselteçli EGR Sistemi (Chyrsler Şirketi).

Soğuk bir motorun çalışmasının ardından 35 saniye içinde EGR’nin faaliyeti, EGR geciktirme kronometresi ve EGR gecikme selenoidi ile geciktirilir. Bu motorun ilk harekete kolay geçmesini temin eder. Motor ısınmaya başladıktan sonra motorun çalışmasında bozulma olmaksızın EGR başlayabilir. Motor çalışmaya başladıktan sonra hemen EGR başlar ise motor tekleyebilir veya stop edebilirdi. Bunu EGR geciktirme sistemi önler.

EGR'nin Motor Performansına ve Egzoz Emisyonlarına Etkisi

EGR sistemi kullanılan bir araçta Şekil 11'de gösterildiği gibi emme manifolduna uygulanan egzoz gazı miktarının CO, HC. ve NOx miktarı nasıl değiştirdiği görülmektedir.

Egzoz gazı resirkülasyonunun (EGR) iki etkisi bulunmaktadır.

1. Silindir içine geri dönen egzoz gazlan yanma sonu sıcaklığını düşürür.

2. İçeri giren taze H/Y miktarını azaltır.

Emme manifolduna giren H/Y karışımına direkt olarak etki eden bu egzoz gazları motor gücünü ve NOx miktarım düşürmektedir ve de özgü! yakıt tüketimini artırmaktadır. Gaz kelebek açıklık miktarı arttıkça buna bağlı olarak araç hızı artmaktadır araç hızının artmasına bağlı olarak yapılan EGR miktarında bir artış görülmektedir. Düşük araç hızlarında ve rölanti çalışmasında EGR olmaz.

Klasik ve EGR Sisteminin Egzoz Emisyonlarının Karşılaştırılması

Düşük hızlarda ve rölanti devrinde EGR' de bir kararsızlık meydana gelir. Bu yüzden EGR bu devirlerde çalışmaz. Şekil 13"de araç hızına bağlı olarak egzoz emisyonlarının EGR'li ve klasik olarak karşılaştırılması görülmektedir. Burada klasik araçların aksine EGR'li araçlarda, NOx emisyonlarının araç hızının artmasıyla birlikte bariz bir şekilde azaldığı görülebilir. Klasik sistemli araçta taşıt 60 km/h hızda seyir esnasında egzoz gazındaki CO ve HC oranında epey bir düşme vardır fakat araç hızı arttıkça NOx miktarında bir artış meydana gelmektedir. Aynı araçta EGR sistemi kullanıldığında 60 km/h hızda CO oranında bir artış olmasına rağmen NOx oranında bir düşme meydana gelmektedir. Araç 20 km/h" in altındaki hızlarda seyrettiği zaman EGR' de bir kararsızlık oluşmaktadır

_____________________________________________________
ALINTI
 

cemal arslan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eki 2010
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
yazılanların hepsını okudum
bazılarınız zararlı yazmıs bazılarınız menmunum yazmıs

bı arabaya yazılım yapılıyorsa ust noktalara cıkıyorsa ara o sehıre gore yazılmıstır sonuc olarak rakım denılen bır olay vardır arac ankarada guzel yurur ıstanbulda o kadar guzel yurumez nedenı rakımdır ıste bu degerlerı goz onunle alınarak yazılım yapılır ve zengın fakırı gormek ıcın chıplı aracların hemen hemen hepsınde wide band takılmalıdır kotu yakıtı bıle gorebılıyorusnuz yakıttan bellı eder zengınmı fakırmı olayını ıngıltereden bır kac arkadasım hazır yazılım aldı ama menmun kalmadı oranınhava sartları farklı buranınkı farklı yanı olay budur


atmosfer basıncı aracın çekişini etkiliyor
bu doğru
özellikle atmoferik araçlarda bu daha sık görülür

ancak bizzat ford focus 1.6 tdci 110hp araç ile bingölün bilmem 2 bin rakımlı dağına çıkınca arabanın 3cü vitesten yukarı gitmediğini gördük
kontak açıp kapatınca...araç düzeldi...
yine bizimle gelen benzer bir araçta aynı şekilde çekişten düştü onlarda araba arızalandı diye düşündü sonra biz onlara kontak kapat aç düzelir dediğimizde rahat bir nefes aldılar...

ankara da 100hp araç istanbulda 110 hp gelir...


"ıngıltereden bır kac arkadasım hazır yazılım aldı ama menmun kalmadı oranınhava sartları farklı buranınkı farklı yanı olay budur"

buna katılmıyorum
çünkü yazılımda iklim koşulları yok...siz değerleri görür ona göre artış yaparsınız araba isterse orada isterse burada olsun
sadece aradaki fark şu olur
basınç farkından dolayı oradaki çekişi ile buradaki çekişi bir olmaz

mesela Van da bir araca güç vermek çok zor??

neden mi ? rakım farkı

yapılan işlem aynı ancak alınan sonuç farklı

bir müşterimin aracına ankarada işlem yaptık giresun şebinkarahisara gitti...telefon açtı abi araba oradaki gibi değil..acaba yazılım mı bozuldu ?

googlende baktım ankara rakım ile şebinkarahisar rakımıarasında nerdeye 1 bar yani 1000metre fark var...


yazılımlar iklime göre hazırlanmazlar...öyle bir şey yok

ben defalarca belçika yazılım verdim oraya farklı buraya farklı mı hazırlıyorum ???

hatta geçenlerde ingiltereye bile verdim :)
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
tabi benim adım ONNO usta değil bu yüzden inansanız şaşardım

eğer vag grubunda egr iptalse...arabanın anahtarını alırım...

egr çıkış manifoldundan çıkan gazın bir kısmını tekrar yanma odasına gönderiyor...bundan dolayı yanmayan yakıt yanıyor ve çok az da olsa yakıt ekonomisi sağlıyor...ayrıca dışarı daha az kara duman çıkıyor


egr nin ne işe yaradığını bilmek yada anlamak için makine mühendisi olmak gerekmez

Egzoz gazı resirkülasyonunun (EGR) iki etkisi bulunmaktadır.

1. Silindir içine geri dönen egzoz gazlan yanma sonu sıcaklığını düşürür.

2. İçeri giren taze H/Y miktarını azaltır.

bak ne güzel alıntı yapmışsınız. 2 tane temel görev var. 1.si silindirin içini kısmende olsa soğutmak ki 2.si gazın bir bölümünü tekrar silindir içine sokup silindir içinde fazladan basınç yaratmaktır. bunların yanında zaten yanmamış yakıt kalıntılarıda zaten yeniden yanacaktır ve haliyle emisyon değeri düşecektir.

verdiğiniz cevaba bakılırsa sadece yakıt ekonomisinden bahsetmişsiniz ama asıl amaç o değildir. demekki birşeyleri bilmek için iyice okumak gerekmiş. evet makina mühendisi olmak illa şart değil ama en doğru bilgiyi yine onlar verir. sonuçta siz işin içindesiniz biz dışındayız yaaa hani. inanmazsınız falan ben onları şahit göstermek istedim.
ben şimdi size hava yastığının görevi nedir dersem siz kafamızı direksiyona vurmaktan korur dersiniz...

gelelim anahtar muhabbetine. ben iddaya giren birisi değilimdir. iddalaşmayıda fazlaca sevmem. banane allahın almanının ürettiği aracın egr'sinin iptal olup olmamasından. zaten fabrikalar genelde belli bir alan üzerinde eğitim görmemiş kişileri işe davet ederler ve fkir beyan etsin diye beklerler değil mi?...
 
Son düzenleme:

cemal arslan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Eki 2010
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
- Türk işi bir yaklaşım olmuş.... o parça sökülsede bi zarar vermez...
- tabi adamlar boşuna koymuşlar ;)

türk işi , sanayi ağzı yada başka türlü olsa ne olur ??

ben varsayım yada tahmin üzere konuşmuyorum bildiğimi aktardım
ama siz dalga geçtiniz...

ben onno usta olsaydım böyle demezdiniz...değil mi ??

adamlar boşuna koymuşlar yada koymamışlar ....bana ne elin almanının neden böyle yapıyorsa yapıyor işte...

egr demiş ama iptal etmiş


fabrika iptal durumda arabayı piyasaya sürüyorsa neden bunu yapıyorsun diye gidip onlara sormak lazım

o kadar önemliyse neden böyle yapıyorlar...onlara sormak lazım...





size farklı bir daldan bir olay anlatacağım

vakti zamanında bir müşterimiz adsl modemini getirdi ışıkları yanıyor ama bu çalışmıyor dedi

bizde normalde adaptörsüz alamayız dedik ama mağdur olmasın diye cihazı aldık ve yine mağdur olmasın diye görevimiz olmadığı halde müşteri memnun kalsın diye kendi modemi gelene kadar yeni bir modem verdik

modem arıza yok diye geri geldi

müşteriyi çağırdık geldi durumu izah ettik cihazı teslim ettik
siz bu modemi açmamışsınız bile dedi...
bu modem arızalı
ben elektroknik mühendisiyim siz benden iyi mi bileceksiniz diye bağırmaya başladı

bizde adaptörün bozuk olabileceğini izah ettik ancak ikna olmadı

bunun üzerine adaptörü istedik...geldiğinde multimetre ile çıkış voltajına baktık olması gerekenden çok düşük çıktı

müşteri rezil oldu...


arkadaş elektronik mühendisi olmuş ama ...

insanların inandırıcı olması için illa bir sıfatı mı olmak zorunda ???
 
Üst