Atak Sürüş Teknikleri

Ejder1903

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
304
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Geldik yeni bir konumuza daha. Sorumuz. Aracımı en çabuk nasıl hızlandırırım?

Genelde herkes aracını hızlı kullanmak için aracı olduğunca bağırtır, sonra gazı bırakır vitesi büyütür gazı kökler ve köklediği gibi debriyajı bırakır. Bu arabayı en çok bağırtan en çok sarsan ve en tahrikli hızlanma sistemidir. Bakalım ben ne anlatacağım.

Aracınızla kalkacaksanız bu apayrı bir konu. Nasıl yapacağınızı uzun uzadıya anlatmayacağım. Özel kalkış teknikleri ve bunun uzun eğitimleri var. Ama şu kadarını söyleyim ki hızlı kalkmanın yolu patinaja kalmamaktan geçer. Şayet 1.viteste gazı kökleyip debriyajı birden bırakıyor iseniz. Sizin aracınız hareket etmeye başladığında baya bir zaman geçmiş olabilir. Amacınız patinaj çekmekse yapılacak en doğru hareket budur tebrik ettim. Ayrıca bu şekilde aracınız hareket etmeye başlar başlamaz siz patinajın bittiğini sanarsınız veya sanmasınız da araç son devrine ulaştığı için 2′ye takma ihtiyacı hissedersiniz ve 2. ye takar takmaz araç site bir tarafıyla güler.
icon_smile.gif
Sadece patinaj almışsınızdır. Hızınız yoktur ve 2′ye takarsınız bu kadar basit. Araç da 2. vites hızında olmadığından devirsiz bir şekilde hızlanmaya çalışacaktır. Aracınızda patinaj önleyici sistemler yok ise patinajsız nasıl kalkarım denemelerini kendiniz defalarca yaparak aracınız için en iyi olan gaz ve debrijay kombinasyonunu yakalayabilirsiniz.


Burayı geçelim ve hareket halindeki aracı hızlandırmaya gelelim. Bunun için yine aracınızı tanıyor olmanız gerekmekte. Aracım hangi devirler aralığında nasıl hızlanıyor. Vitesi 4000 devirde mi 5000 devirde mi değiştirmem hızlanmam adına daha doğru (dizel için) sorularının cevabı motorunuzda gizli. Direk bunun cevabını veremem. Ama şunu söyleyebilirim ki kesicinin devreye girdiği noktalara yakın olan noktalarda araç hızlanmasını oldukça yavaşlatacaktır. Örneğin ben 1.3Multijet Grande Punto ‘da 5000 e kadar vaktim olmasına ramen 4300 civarı vites değiştirmeliyim. Çünkü orada beklediğim hızlanma süresi bir sonraki vitese takarsam daha kısa olacaktır. Sanırım burayı da anladık.

Gelelim vites değiştime konusuna. Çabuk hızlanmadaki en büyük etkendir. Ne kadar hızlı vites değiştirirseniz hızlanmanız da o kadar çabuk olacaktır. Peki neye dikkat etmeliyiz. Benim size tavsiyem amacınız çabuk hızlanmak ise vites değiştirirken gazı bırakmayın. Not: Bu hareket motorunuza zarar verecektir. Fakat hızlanmanız için de bir o kadar iyidir. Özellikle aracınızda turbo sistemi var ise gazı bıraktığınızda kapanacaktır. Daha sonra da yeniden açılmasını beklemenize gerek kalmayacaktır. Fakat gazı bırakmadığınız halde yeni vitese taktığınızda debriyajı son süratle de bırakmayın. Bu da arabadan arabaya değişir. Bazı arabalarda gaz sonra da olsa motor çok kısa bir sürelik bloklanabilir, bu da hızdan kayıp demektir. Eğer motor bloklanmaz vitesler arasında da patinaja kalırsa bu da artistik hareketten başka bir şey olmaz. Yani hızlanmadan kayıp olacaktır. Tekrar söylüyorum bu hareketler çabuk hızlanmak için geçerlidir ve tüm sistemlerinize zarar vermektedir. Zarardan sorumlu değilim
icon_smile.gif
Babanız kızarsa karışmam
icon_razz.gif
.

Bu şekilde altınızdaki arabadan, hantal dediğiniz dizel arabanızdan bile beklemediğiniz performans alabilirsiniz. Turboyu hep açık tutmanız en hızlı sürüşü gerçekleştirmenizi sağlayacaktır. Tabi turbonun yanması için de büyük ısrar doğuracaktır.

Motor sağlığı açısından bu tip sürüşlerden sonra turbo basıncının düşmesi ve motorun rahatlaması için motoru kesinlikle soğumadan ve dinlenmeden yani bir süre beklemeden söndürmeyin. Acısı büyük olabilir.
Not: İhtiyacınız yok ise bu anlattıklarımı uygulamanızı tavsiye etmiyorum. Bir gün lazım olur diye bilmenizde fayda var. Size bu anlattıklarımı uygularken kaza yaparsanız. Hasarınız kafadan 2-3 katına çıkacaktır. İlla uygulayacağım derseniz, sizin gibi gençleri pistlerde görmek isteriz biz. Lütfen trafiğe kapalı alanlarda uygulayın.
Hepinize yavaş ve dikkatli sürüşler dilerim.

Alıntıdır.
 

Ejder1903

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
304
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bi keresinde gaz kesmeden vites deistiriyim dedim gazı biraz fazla vermişim şanzumanı dağıtıyordum:D
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
öyle durumlarda ayağınızı debriyajdan kademeli olarak çekerseniz şanzumana zarar gelmez ama balatayı bayaaa sıyırır. yukarıda da buna benzer birşeyler yazıyor zaten. :D
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bizde bunlar geçerli değil.

gaza sonuna kadar bas ve çekme. kalanını otomatik hallediyor. sizin gibi gençleri otomatikçi görmek isteriz.
 

patriot1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Tem 2007
Mesajlar
2,529
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
paylaşım için teşekkürler, bende sohbet kısmında bu nasıl daha hızlı kalkarım diye konu açmıştım iyi oldu.:)
 

s3f!k

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
608
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arabadan arabaya fark var..
bu yazılanları benim mahlukatı verdiğim arkadaşım(ilk ve son oldu) yaptı.yan koltuktan üzerine atladım şanzuman dağılacak diye.:)
 

erman54

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2009
Mesajlar
118
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
cok seri kalkılaması gereken durumlarda aracı sardırmadan yerınden oynattıktan sonra dıp gaz 1-2-3 vitesler arası dıp gaz ayagı hıc cekmeden devir kesiciye girmek üzereyken vites değiştirmek ayağı gazdan cekmeden cok serı debrıyaj hareketıyle oldukca serı hızlanma saglıyo tabı debrıyajtan bılek hareketını tam anlamıyla yapamıcak olan bence hıc denemesın :)) ben genelde bu şekilde uzarım tabı bu anlattıgım olayın araca olan zararıda herhalde saymakla bıtmez :(
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
dıp gaz 1-2-3 vitesler arası dıp gaz ayagı hıc cekmeden devir kesiciye girmek üzereyken vites değiştirmek

bu şekilde en çabuk şekilde hızlanamazsın... motor devrinin devir kesiciye kadar gelmesini beklersen tork kaybı yaşarsın ve buda hızlanmanı yavaşlatır...;)
 

gOkO

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2009
Mesajlar
1,286
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Olay aracınızı tanımaktan geçer önce.Farklı motorların(dizel,atmosferik,turbolu v.s.) kendine has karakteristik özellikleri vardır.Bu özellikler aynı marka aynı model iki araçta bile değişiklik gösterebilir.Bu yüzden herkes aracını tanımalıdır.

Aracımızı tanımak demek onun hangi devir aralıklarında maksimum tork ve maksmum beygir verdiğini bilmek hatta abartıp hissetmek(ki iyi bir şoför kullanma kılavuzuna bakmadanda anlayabilir), aracın debriyajının kavrama stilini iyi öğrenmek, vites aralıklarını iyi tespit etmek ve aracınızı mekanik bir araç olarak değilde, vücudunuzun bir organı olarak hissetmekten geçer.Yukarda patinaja hiç düşmemesi gerekir denmiş ancak bu kısmen yanlış.Özellikle kalkışlarda aracın max tork aralığına gelinceye kadar, tekerleklerin boşa dönmesini engelleyerek(gerekirse yarım debriyaj) hafif patinajla uygun devire getirip, üst değer olarak belirlenen yerde seri bir şekilde vites değişimi yapılırsa en hızlı şekilde kalkılır.Eğer aracınız hiç patinaja düşmezse debriyaj ayarlayarak seri kalkmaya çalışırsanız çoğu zaman maksimum tork devrine gelmeden kavrama gerçekleşir, buda aracın kalkışını olmusuz etkiler.
Kalkışlar dışında normal ara hızlanmalarda en önemli nokta aracı ölü devir aralıklarına mahkum bırakmamaktan geçer.Mesela atmosferik bir motorda 3500devirde üst vitese geçerseniz araç ölü aralık tabir ettiğimiz devir aralığında seyrine devam eder ve istediğiniz seriliği elde edemezsiniz.(motorun gücünü gösteremediği alt ve en üst devirlerdeki bölgelere ölü tabiri kullanıyorum).Ayrıca vites atarken gaz kesmemek tabiki bir yöntem ancak bir süre sonra size yığınla masraf çıkaracağına emin olabilirsiniz.Baştada dediğim gibi her motor tipinin kendine has seri kullanım karakterleri vardır.

Kazasız belasız sürüşler.
 
Üst