Araç : Astra J 1.3 Dizel Sport Siyah
Toplam Ağırlık : Araç + 270 kg
Toplam Yol : 1450 km
Güzergah : Uşak(Sıfırlama noktası) - Afyon - Konya - Karaman - Mut - Silifke - Yanışlı - Anamur - Alanya - Manavgat - Antalya - Isparta - Afyon - Kütahya(Varış)
Mola verilen yerlerde 2 şer dk lık ilk çalıştırma ve durma sürelerine dikkat edilmiştir.(Bu beklemeler ortalama sürati yaklaşık 1.5km/h düşürmektedir.)
10 Parçalı İnceleme Güzergahı (Yol durumundaki değişkenlikten dolayı)
Sürüşün tamamında konfordan ödün verilmeden ortalama bir konfor değerinde gidilmiştir. Molalar ve beklemeler sıklıkla yapılmıştır. Klima kullanımı bütün yol boyuncadır.
Shell VPower yakıt kullanılmıştır
şehir Giriş çıkışlarında yol durumuna göre şehir içi trafik kurallarına uyulmaya çalışılmıştır( Maks Sürat olarak da double yollarda kullanılan 110 km/sa oldukça gözetilmiştir. Uygun olan mevkilerde Maks hızlar yapılmıştır). Konfor oldukça iyidir.. Öünkü yollar aslına bu hızları kaldıracak kadar iyi değildir)
1., 2. ve 3. güzergahlarda araç takibi yapılmıştır(Kayınpederin aracını takip ettim). Diğer güzergahlar tek araçla yapılmıştır
1. Güzergah : Uşak - Afyon - Konya - Karaman(%80 Double Yol - % 20 gidiş geliş) :
425 km yaklaşık - 330 km double - 95 km gidiş geliş - yaklaşık 45 km yol yapım çalışması
Trafik yoğunluğu orta-yüksek
şehir içi trafiğine girilen yer Konya 2 polis kontrolü(şehir içine dikkat adamın gözünün yaşına bakmıyorlar) ve şehir için zorunlu hız limiti 70 km, Karaman çkışına toplam mesafe 20 km
İlk Mola Yeri Kirazlıbahçe Afyon'un 50 km dışı(1 saat)
Ortalama Sürat = 95 km/sa
Ortalama Yakıt Tüketimi = 4.9 lt
Klima Kullanımı = %100
İlk Kaza Afyon-Konya arasında(Kafa kafaya çarpışma) Gidiş geliş yol)
Maks Sürat - 130(Min sürat gidiş gelişten dolayı çok düşük değerlere kadar inmiştir)
Hava Sıcaklığı 34-35 derece
Toplam polis kontrolü 5
2. Güzergah : Karaman - Mut - Silifke(%95 gidiş geliş - %5çift yol)
145 km yaklaşık mesafe - 7-8 km çift yol geri kalan gidiş geliş ve iniş yol. - 30 km kadar yol yapım çalışması
Trafik Yoğunluğu Orta
Mola yerleri Mut(1 saat) - Mut ve Silifke arası(30dk) - Silifke(Yaklaşık 1 saat)
Hava Sıcaklığı 36 Derece
Ortalama Sürat = 95 den 85 e düştü - Silifke şehir içi kullanım 15 dk(1-2 vites)- Ortalama Sürat 85 den 80 e düştü
Ortalama Yakıt Tüketimi = 4.7(Genel Ortalama 4.8 oldu)
Klima Kullanımı=%100
Maks Sürat = 90km/sa
İniş vitesi olarak 4-3. vites yoğun kullanımda
Viraj ağırlıklı iniş
3. Güzergah ve en kötülerinden birisi : Silifke - Yanışlı(veya Aydıncıktan az önce) - Yakın Araç takibi( Saat 22.00 da yola çıkıldı)
65 km - %100 gidiş geliş ve yüksek derecede viraj ağırlıklı - %40 yol yapım çalışması 30 km stabilize yol ve viraj ağırlıklı 40 km sert virajlı yol, Yol genişliği: zaman zaman iki aracın yanyana geçemeyecek kadar dar olan yollar
Vites Kullanımı 1-2-3
Maks Sürat=60km/sa
Ortalama Sürat=70 km/sa
Klima Kullanımı=%100
Trafik yoğunluğu Orta
hava Sıkcalığı (saat 23.00) 27 derece
Ortalama Yakıt Tüketimi Bu bölümde 6.5 - Ortalama Genel Yakıt Tüketimi 5.2 oldu
(Bu noktada bir ek yapmak istiyorum, araçlarımızı düp düz yollarda kullanmıyoruz, düm düz yolda aracımla giderken eğer önümdeki yol 1450 km olsa yakıt tüketimin 3.4 olurdu hem de klima ile yakından takip ettim çünkü. bunları detaylı yazabilmek için. demem o ki 50 kmlik 100kmlik yollarda uzun yol testleri olmaz)
Yanışlı 4 gün tatil
4. Güzergah: Yanışlı - Anamur - GaziPaşa(En kötü yolların ikincisi)
2 adet trafik kazası (kafa kafaya çarpışma ve tomruk yüklü kamyonun uçurumun kenarında benim yoluma yatması)
Toplam Mesafe 145 km (%80 gidiş geliş yol virajlı - %20 double yol) Yol yapım çalışmalarının en yüksek olduğu mevkii yaklaşık olarak 50 km kadar yol yapım çalışması
Vites Kullanımı 1-2-3
Maks Sürat 60 km/sa
Klima Kullanımı %100
Hava Sıcaklığı 36 derece
Ortalama Sürat 70 den 60 a kadar düştü
Ortalama Yakıt Tüketimi 5.2 den 5.3 e çıktı
Fotoğrafçılık çalışmaları için 3-4 kez mola verildi
Anamurda Mamure Kalesinde 1 saat mola verildi
Trafik Yoğunluğu Orta-Yüksek
Yakıt İkmali Yapıldı Araç yıkatıldı ancak tekrar mahfoldu bir daha dokunmadım
5. Güzergah: Gazipaşa - Alanya(Konaklı)
Yaklaşık 70 kmlik yol %90 double %10 gidiş geliş 5 km kadar yol yapım çalışması
Trafik yooğunluğu Orta -Yüksek
Maks Sürat 110km/sa
Ortalama Sürat 65 e yükseldi
Ortalama Yakıt Tüketimi 5.3
Klima Kullanımı %100
Molasız geçti
Alanya Konaklama 3 gün
Konaklama Süresince yapılanlar Alanya şehir içi kullanım yaklaşık 70 km kadar
Dim Mağarası yolu yaklaşık mesafe 30 km virajlı dağ yolu 10 km maks sürat 40,
20 kmlik bölümde maks sürat 80
Kızılkule- Alanya KAlesi ve Alanya içi gezinti ve Konaklıya geliş (Maks sürat 80 ve şehir içi kullanım)
Hava Sıcaklığı 36 derece
Klima Kullanımı %100
Ortalama Yakıt Tüketimi 5.4 Oldu
Trafik Yüksek yoğunluklu
ORtalama Sürat 60 a düştü
6. Güzergah : Alanya - Manavgat
50 km mesafe
%100 double yol
Maks Hız 120km/sa
Ortalama Sürat 65 km sa çıktı
Ortalama Yakıt Tüketimi 5.4
Trafik Yüksek yoğunluklu
Manavgat şelalesi için şehir merkezine girildi yaklaşık 10 km yol şehir içinde yapıldı. Mola yeri 1 saat - ORtalama Sürat tekrar 60 a düştü
Klima Kullanımı %100
Hava Sıcaklığı 36 derece
7. Güzergah Manavgat- Antalya - Kurşunlu şelalesi
85 km mesafe
%100 double yol
Maks Sürat 120 km/sa
Trafik Yopunlu Yüksek
Ortalama Sürat 63 km saat çıktı
Klima Kullanımı %100
Hava sıcaklığı 37 derece
Kurşunluya varış mesafesi 5km virajlı yol 1 saat mola ve geri dönüş - şelaleye giriş çıkış Ortalama Hız 60 km/sa oldu
Ortalama Yakıt Tüketimi 5.4
8. Güzergah Kurşunlu - Isparta
130 km mesafe %95 gidiş geliş ve tırmanma şeridi %5 double yol 40km m civarında yol yapım çalışması
Klima kullanımı %100
Yüksek oranda trafik yoğunlu
Hava Sıcaklığı 35 derece
Asfalt erimişti arkadaşlar
Tırmanma şeridi olan yerlerde Maks Sürat 90-110 km /sa ama ortalama hıza etkisi düşük
Ortalama Sürat 63 km/sa(Bir Miktar arttırmayı başardım)
Ortalama Yakıt Tüketimi 5.5
En Öok kullanılan vitesler 3-4
9. Güzsergah Isparta - Afyon
165 km toplam mesafe %90 double yol ve 1 polis kontrol noktası %10 gidiş geliş mesafe 20 km kadar yol yapım çalışması
Mola Yeri Afyon Mola süresi 2 saat
Maks Sürat 130 km/sa
Ortalama Sürat 68 km/sa Afyondan ayrılış 20.40
Hava Sıcaklığı 34 derece
Klima Kullanımı %100
Ortalama Yakıt Tüketimi 5.5
Orta yüksek trafik yoğunluğu
10. Güzergah Afyon - Kütahya
100 km toplam mesafe (ç.ok yorgun olduğumdam maks sürat 100 km/sa) %90 double yol %10 gidiş geliş mesafe 10 km kadar yol yapım çalışması
Ortalama Sürat 71 km/sa
Klima Kullanımı %100
Hava Sıcaklığı geliş vaktimde 23 derece saat 22.00
Ortalama Yakıt Tüketimi 5.5
Orta yüksek trafik yoğunluğu
Tüm bu süreç boyuınca elbette can sağılığı ve trafik güvenliği gözeitlmek zorundadır... Bunlarda işin içine katılınca ve yorgunluk da devreye girince işler istediğiniz gibi gitmez.. Eğer bir kazayı dağın başında yaparsanız ve eşinizle orada kalırsanız (ki kalanlar var ve çok üzüldük yol boyunca) o zaman sürüşü detayları önem taşır. AÖık açık yazmamın nedeni budur.
Yani Aslında konfordan kastım tüm bunlarında düşünülerek ve hiç kafayı yormadan(rahat olarak) hareket edilmesidir... Elbette bütün trafik kurallarına uyulmaya çalışılmıştır.
Toplam Ağırlık : Araç + 270 kg
Toplam Yol : 1450 km
Güzergah : Uşak(Sıfırlama noktası) - Afyon - Konya - Karaman - Mut - Silifke - Yanışlı - Anamur - Alanya - Manavgat - Antalya - Isparta - Afyon - Kütahya(Varış)
Mola verilen yerlerde 2 şer dk lık ilk çalıştırma ve durma sürelerine dikkat edilmiştir.(Bu beklemeler ortalama sürati yaklaşık 1.5km/h düşürmektedir.)
10 Parçalı İnceleme Güzergahı (Yol durumundaki değişkenlikten dolayı)
Sürüşün tamamında konfordan ödün verilmeden ortalama bir konfor değerinde gidilmiştir. Molalar ve beklemeler sıklıkla yapılmıştır. Klima kullanımı bütün yol boyuncadır.
Shell VPower yakıt kullanılmıştır
şehir Giriş çıkışlarında yol durumuna göre şehir içi trafik kurallarına uyulmaya çalışılmıştır( Maks Sürat olarak da double yollarda kullanılan 110 km/sa oldukça gözetilmiştir. Uygun olan mevkilerde Maks hızlar yapılmıştır). Konfor oldukça iyidir.. Öünkü yollar aslına bu hızları kaldıracak kadar iyi değildir)
1., 2. ve 3. güzergahlarda araç takibi yapılmıştır(Kayınpederin aracını takip ettim). Diğer güzergahlar tek araçla yapılmıştır
1. Güzergah : Uşak - Afyon - Konya - Karaman(%80 Double Yol - % 20 gidiş geliş) :
425 km yaklaşık - 330 km double - 95 km gidiş geliş - yaklaşık 45 km yol yapım çalışması
Trafik yoğunluğu orta-yüksek
şehir içi trafiğine girilen yer Konya 2 polis kontrolü(şehir içine dikkat adamın gözünün yaşına bakmıyorlar) ve şehir için zorunlu hız limiti 70 km, Karaman çkışına toplam mesafe 20 km
İlk Mola Yeri Kirazlıbahçe Afyon'un 50 km dışı(1 saat)
Ortalama Sürat = 95 km/sa
Ortalama Yakıt Tüketimi = 4.9 lt
Klima Kullanımı = %100
İlk Kaza Afyon-Konya arasında(Kafa kafaya çarpışma) Gidiş geliş yol)
Maks Sürat - 130(Min sürat gidiş gelişten dolayı çok düşük değerlere kadar inmiştir)
Hava Sıcaklığı 34-35 derece
Toplam polis kontrolü 5
2. Güzergah : Karaman - Mut - Silifke(%95 gidiş geliş - %5çift yol)
145 km yaklaşık mesafe - 7-8 km çift yol geri kalan gidiş geliş ve iniş yol. - 30 km kadar yol yapım çalışması
Trafik Yoğunluğu Orta
Mola yerleri Mut(1 saat) - Mut ve Silifke arası(30dk) - Silifke(Yaklaşık 1 saat)
Hava Sıcaklığı 36 Derece
Ortalama Sürat = 95 den 85 e düştü - Silifke şehir içi kullanım 15 dk(1-2 vites)- Ortalama Sürat 85 den 80 e düştü
Ortalama Yakıt Tüketimi = 4.7(Genel Ortalama 4.8 oldu)
Klima Kullanımı=%100
Maks Sürat = 90km/sa
İniş vitesi olarak 4-3. vites yoğun kullanımda
Viraj ağırlıklı iniş
3. Güzergah ve en kötülerinden birisi : Silifke - Yanışlı(veya Aydıncıktan az önce) - Yakın Araç takibi( Saat 22.00 da yola çıkıldı)
65 km - %100 gidiş geliş ve yüksek derecede viraj ağırlıklı - %40 yol yapım çalışması 30 km stabilize yol ve viraj ağırlıklı 40 km sert virajlı yol, Yol genişliği: zaman zaman iki aracın yanyana geçemeyecek kadar dar olan yollar
Vites Kullanımı 1-2-3
Maks Sürat=60km/sa
Ortalama Sürat=70 km/sa
Klima Kullanımı=%100
Trafik yoğunluğu Orta
hava Sıkcalığı (saat 23.00) 27 derece
Ortalama Yakıt Tüketimi Bu bölümde 6.5 - Ortalama Genel Yakıt Tüketimi 5.2 oldu
(Bu noktada bir ek yapmak istiyorum, araçlarımızı düp düz yollarda kullanmıyoruz, düm düz yolda aracımla giderken eğer önümdeki yol 1450 km olsa yakıt tüketimin 3.4 olurdu hem de klima ile yakından takip ettim çünkü. bunları detaylı yazabilmek için. demem o ki 50 kmlik 100kmlik yollarda uzun yol testleri olmaz)
Yanışlı 4 gün tatil
4. Güzergah: Yanışlı - Anamur - GaziPaşa(En kötü yolların ikincisi)
2 adet trafik kazası (kafa kafaya çarpışma ve tomruk yüklü kamyonun uçurumun kenarında benim yoluma yatması)
Toplam Mesafe 145 km (%80 gidiş geliş yol virajlı - %20 double yol) Yol yapım çalışmalarının en yüksek olduğu mevkii yaklaşık olarak 50 km kadar yol yapım çalışması
Vites Kullanımı 1-2-3
Maks Sürat 60 km/sa
Klima Kullanımı %100
Hava Sıcaklığı 36 derece
Ortalama Sürat 70 den 60 a kadar düştü
Ortalama Yakıt Tüketimi 5.2 den 5.3 e çıktı
Fotoğrafçılık çalışmaları için 3-4 kez mola verildi
Anamurda Mamure Kalesinde 1 saat mola verildi
Trafik Yoğunluğu Orta-Yüksek
Yakıt İkmali Yapıldı Araç yıkatıldı ancak tekrar mahfoldu bir daha dokunmadım
5. Güzergah: Gazipaşa - Alanya(Konaklı)
Yaklaşık 70 kmlik yol %90 double %10 gidiş geliş 5 km kadar yol yapım çalışması
Trafik yooğunluğu Orta -Yüksek
Maks Sürat 110km/sa
Ortalama Sürat 65 e yükseldi
Ortalama Yakıt Tüketimi 5.3
Klima Kullanımı %100
Molasız geçti
Alanya Konaklama 3 gün
Konaklama Süresince yapılanlar Alanya şehir içi kullanım yaklaşık 70 km kadar
Dim Mağarası yolu yaklaşık mesafe 30 km virajlı dağ yolu 10 km maks sürat 40,
20 kmlik bölümde maks sürat 80
Kızılkule- Alanya KAlesi ve Alanya içi gezinti ve Konaklıya geliş (Maks sürat 80 ve şehir içi kullanım)
Hava Sıcaklığı 36 derece
Klima Kullanımı %100
Ortalama Yakıt Tüketimi 5.4 Oldu
Trafik Yüksek yoğunluklu
ORtalama Sürat 60 a düştü
6. Güzergah : Alanya - Manavgat
50 km mesafe
%100 double yol
Maks Hız 120km/sa
Ortalama Sürat 65 km sa çıktı
Ortalama Yakıt Tüketimi 5.4
Trafik Yüksek yoğunluklu
Manavgat şelalesi için şehir merkezine girildi yaklaşık 10 km yol şehir içinde yapıldı. Mola yeri 1 saat - ORtalama Sürat tekrar 60 a düştü
Klima Kullanımı %100
Hava Sıcaklığı 36 derece
7. Güzergah Manavgat- Antalya - Kurşunlu şelalesi
85 km mesafe
%100 double yol
Maks Sürat 120 km/sa
Trafik Yopunlu Yüksek
Ortalama Sürat 63 km saat çıktı
Klima Kullanımı %100
Hava sıcaklığı 37 derece
Kurşunluya varış mesafesi 5km virajlı yol 1 saat mola ve geri dönüş - şelaleye giriş çıkış Ortalama Hız 60 km/sa oldu
Ortalama Yakıt Tüketimi 5.4
8. Güzergah Kurşunlu - Isparta
130 km mesafe %95 gidiş geliş ve tırmanma şeridi %5 double yol 40km m civarında yol yapım çalışması
Klima kullanımı %100
Yüksek oranda trafik yoğunlu
Hava Sıcaklığı 35 derece
Asfalt erimişti arkadaşlar
Tırmanma şeridi olan yerlerde Maks Sürat 90-110 km /sa ama ortalama hıza etkisi düşük
Ortalama Sürat 63 km/sa(Bir Miktar arttırmayı başardım)
Ortalama Yakıt Tüketimi 5.5
En Öok kullanılan vitesler 3-4
9. Güzsergah Isparta - Afyon
165 km toplam mesafe %90 double yol ve 1 polis kontrol noktası %10 gidiş geliş mesafe 20 km kadar yol yapım çalışması
Mola Yeri Afyon Mola süresi 2 saat
Maks Sürat 130 km/sa
Ortalama Sürat 68 km/sa Afyondan ayrılış 20.40
Hava Sıcaklığı 34 derece
Klima Kullanımı %100
Ortalama Yakıt Tüketimi 5.5
Orta yüksek trafik yoğunluğu
10. Güzergah Afyon - Kütahya
100 km toplam mesafe (ç.ok yorgun olduğumdam maks sürat 100 km/sa) %90 double yol %10 gidiş geliş mesafe 10 km kadar yol yapım çalışması
Ortalama Sürat 71 km/sa
Klima Kullanımı %100
Hava Sıcaklığı geliş vaktimde 23 derece saat 22.00
Ortalama Yakıt Tüketimi 5.5
Orta yüksek trafik yoğunluğu
Tüm bu süreç boyuınca elbette can sağılığı ve trafik güvenliği gözeitlmek zorundadır... Bunlarda işin içine katılınca ve yorgunluk da devreye girince işler istediğiniz gibi gitmez.. Eğer bir kazayı dağın başında yaparsanız ve eşinizle orada kalırsanız (ki kalanlar var ve çok üzüldük yol boyunca) o zaman sürüşü detayları önem taşır. AÖık açık yazmamın nedeni budur.
Yani Aslında konfordan kastım tüm bunlarında düşünülerek ve hiç kafayı yormadan(rahat olarak) hareket edilmesidir... Elbette bütün trafik kurallarına uyulmaya çalışılmıştır.