araba spın attıgında ne yapmalı

osmannn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
593
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kelmeyi şehadeti getirmek lazım :D işin şakası bi yana tecrübeli olmayan adamın aklına o hareketin gelmesi çok zor, gelsede korkudan yapamaz heralde :D o konuda pratikte yapılmaz ki deneyimimiz olsun...
 

MBugra1

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
2,516
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.karinca.tk
Virajda spin atmamak için ilk kural viraj içinde direksiyonu ikinci bir defa kırmamak. Gireceğiniz virajı önceden kestirip direksiyonu yeteri kadar kırmalı, ve viraj çıkışına kadar sabit tutmalısınız. Bunu ileri sürüş teknikleri hocasından dinlemiştim ben. Viraj içinde araba belli bir dinamikle dönüyormuş ve eğer siz ikinci bir kere direksiyonu kırarsanız arabanın dinamiklerini bozmuş oluyormuşsunuz. Bu da savrulmaya sebep oluyormuş. Bu ikinci kere kırma olayı da şu, diyelim ki sağa viraj var ve siz 15 derece direksiyonu sağa çevirdiniz, sonra baktınız ki araba virajı almıyor, dışa doğru kayıyor bir 15 derece daha sağa çevirdiniz. İşte bu ikinci 15 derece arabayı savurup spin attırıyormuş.

Ben çok kere (kasti olmayarak) viraja gereğinden fazla hızlı girip kontra yaparak hafif yanlama ile kurtardım. Ve inanıyorum ki bu konrta alışkanlığını Karting yarışlarından kazandım. Sürenler bilirler, kart yarışlarında hemen her virajda kayar kontra yaparsınız. Bir yerden sonra alışkanlık haline geliyor bu, reflex olarak kontra vermeye balşıyorsunuz ve ayarını öğreniyorsunuz. Böyle bir durumla ilk defa karşılaşan birinin kontra verebileceğini ben sanmıyorum. Kontrayı verse bile kesin ayarını kaçırır, sağdan vuracağına soldan vurur.
 

ELR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 May 2008
Mesajlar
416
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Virajda spin atmamak için ilk kural viraj içinde direksiyonu ikinci bir defa kırmamak. Gireceğiniz virajı önceden kestirip direksiyonu yeteri kadar kırmalı, ve viraj çıkışına kadar sabit tutmalısınız. Bunu ileri sürüş teknikleri hocasından dinlemiştim ben. Viraj içinde araba belli bir dinamikle dönüyormuş ve eğer siz ikinci bir kere direksiyonu kırarsanız arabanın dinamiklerini bozmuş oluyormuşsunuz. Bu da savrulmaya sebep oluyormuş. Bu ikinci kere kırma olayı da şu, diyelim ki sağa viraj var ve siz 15 derece direksiyonu sağa çevirdiniz, sonra baktınız ki araba virajı almıyor, dışa doğru kayıyor bir 15 derece daha sağa çevirdiniz. İşte bu ikinci 15 derece arabayı savurup spin attırıyormuş.

Ben çok kere (kasti olmayarak) viraja gereğinden fazla hızlı girip kontra yaparak hafif yanlama ile kurtardım. Ve inanıyorum ki bu konrta alışkanlığını Karting yarışlarından kazandım. Sürenler bilirler, kart yarışlarında hemen her virajda kayar kontra yaparsınız. Bir yerden sonra alışkanlık haline geliyor bu, reflex olarak kontra vermeye balşıyorsunuz ve ayarını öğreniyorsunuz. Böyle bir durumla ilk defa karşılaşan birinin kontra verebileceğini ben sanmıyorum. Kontrayı verse bile kesin ayarını kaçırır, sağdan vuracağına soldan vurur.


Virajdaki 2.kırma olayına katılmıyorum tabi kesik kontrasını ayarlarsanız. Benim en çok kullandığım yöntemlerden biridir baktım araba kastırıyor viraj içinde viraj açısına doğru 1veya daha fazla sert direksiyon hareketi ile aracın arkasını saldırmak ve dönüş açısını küçültmek..Limit viraj için apex ile kullanılabilecek en iyi yöntem olduğunu düşünüyorum. Diğer bir yanı ise viraj girişinde gaz çekerek kontra gaz yöntemi direk yanlama olduğu için limit değil estetik olarak düşünebiliriz. Kontra belli bir zaman sonra reflex haline gelecektir bu kesin bişey benim tavsiyem UYGUN virajlara hızla girip deneyin değil, düşük hızlarda el freni çekerek arabanın salınımı ile toplamaya çalışmaları.. Saygılar.
 

AstRA_ZN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Mar 2008
Mesajlar
457
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Vites küçültüp,debriyajı ve gazı kavrama da tutup çok fasla patinaja bırakmadan gaz vermek ve direksiyonu kaydığın yönün tersine çevirmek seni kurtarabilir öyle bir durumdan.Zaten bunların hepsini yapıp arabayı o halden sağsalim kurtarabilirsen Tomsfed e bir sonraki Türkiye rallisi için kaydını yaptır:)
 

halilertekin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
655
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
tr.netlog.com
yalçın abiye sonuna kadar katılıyorum..deneyim çok önemli..su birikintisine veya karlı havada nasıl gidileceğini ancak yaşıyarak anlarsın..şu önemli kesinlikle fren yapmamak lazım..çünkü direkt tekerlekler kilitlenir ve o andan sonra olay sizden çıkar..
 

samatya

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ağu 2007
Mesajlar
119
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
kontrayı bence kendi arabanızda deneyerek öğrenmeyin.en güzeli go kart yaparak öğrenilir.4-5 defa gitseniz en azından bir miktar reflex gelişir.
 

samatya

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ağu 2007
Mesajlar
119
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
yağmur olayına gelince ortalama araçlarınızın lastikleri 85 km ile 92 km leri ve üzeri su birikintisine girerseniz kızaklar.benim aracımda pirelli p4 var benimki 91 km.o yüzden su birikintilerine 80 km nin üstünde çok fazla girmemeye çalışıyorum.ama süpriz bi su birikintisine hızlı girdiğimde de direksiyonu olabildiğince düz tutup frene basmadan birikintiden çıkmayı bekliyorum.
 

yalçın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
1,774
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
yalçın abiye sonuna kadar katılıyorum..deneyim çok önemli..su birikintisine veya karlı havada nasıl gidileceğini ancak yaşıyarak anlarsın..şu önemli kesinlikle fren yapmamak lazım..çünkü direkt tekerlekler kilitlenir ve o andan sonra olay sizden çıkar..
yanlız abs li araçlarda bu fren işi değişir ben genelde sol ayak dip frenle virajlara girerimde :):) kötü örnek olmayalım biz yarışçılarda sol ayak fren işi çok basite indirgemişizdir fakat siz sakın ama sakın 25/30 deneme yapmadan uygulamayın gelelim abs ile frene savrulma kayma olanağı bayaa aza indirgenir buda güvenli sürüşün bi parçasıdır kaldıki şimdi genelde asr vsvs std olan araçlarda dahada kolaylaştı güvenli sürüşler hepinize
denemelerde kapalı alanlarda olsun pls
 
Üst