araba spın attıgında ne yapmalı

CorsaBursa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2010
Mesajlar
295
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
bi defa başıma geldi... makas halindeydim, orta şeritte ilerleyen otobüsün arkasından kafamı çıkarttığımda su birikintisine geldimki, otobüsü soluma almıştım hızım 120 km idi. ani bi yavaşlama ve sola çekme olacağını tahmin ettiğim için hafif sağ yaptım ve aracı 4 e çektikten sonra yüklendim gaza. dümdüz geçtim fakat benimle makaslayan arkadaş önce otobüse sonra kaldırıma bindirdi :D
 

bigali3417

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
99
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
bütün bu bilgiler için teşekkürler...ben daha önce tipo kullanıyordum yere çok yakın ve yol tutuşu neredeyse mükemmel bir araçtı virajlara çok sert girebiliyordum...bu aracım varken şimdiki aracım astra h cdti arkadaşımdaydı ve hergün gittiğim yolda her zamanki hızımla viraja astrayla girdim ve sonuç aracın kıçı kaydı...bir saliselik telaşla ve istemdışı olarak araca kontra yaparak toparladım... daha önceden çok need for speed oynadığım için bu hareketi yaptığımı düşünüyorum; özellikle drift bölümü...yani pc oyununun faydasını ilk orda gördüm...ikinci söylemek istediğim aracın lastikleri bayağı kötüydü ve hava soğuk gece yollar kaygandı ve tanımadığım nerdeyse ilk kez kullandığım bir araçtı...ben insan kullandığı aracı iyi tanımalı her sürprize açık olmalı ve araç kesinlikle her yönden bakımlı olmalı...bir de dikkatli sürüş....herkese hayırlı yolculuklar ve umarım kimsenin başına kaza bela gelmez.....hepinize tekrar tekrar teşekkürler
 

efedkr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2009
Mesajlar
981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
araba spin attığında yapıcak tek şey aracın durmasını beklemekten başka birşey değildir.. eğer kayma anında müdahale edebiliyorsan kontra uygundur.. herkes kendince kontrayı açıklamaya çalışmış ama bence en önemlisi aracın kaymasına fırsat vermemektir..
 
Son düzenleme:

cedoo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2010
Mesajlar
1,783
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
araç spin attığı zaman ilk olarak eüzü besmele çekilir. sonra yüce rabbim günahlarımı affet söz bir daha hızlı araba kullanmayacam denir ve çarpma şiddetine göre pozisyon alınır.bunu uçuşlarda uçak kalkmadan hosteslerin anlattığı şekilde kafa bi yere çarpmasın diye kol altına alınır ve gözler kapanır. sonrası artık sizin kontak teniğinize yada gazlamanıza kalcağını sanmıyorum...
 

omcell

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaslar herkes ayi seyi soylemis bende bisey eklemek isterim.
aracanizi, yolu ve kendinizi tanimak icin karli ve yagisli yolarda en genis ve muasit yerde arac kayiyormu diye biraz fren yapmak, spin attrimaya calismak aracin ve yolun verecegi tepkileri onceden anlamak icin yeterlidir. ben bilmedigim yolarda hep denemisimdir (her seferinde esimden laf yerim heyacan ariyorum diye ama bir turlu alatamadim) simdiye kadar hic bir yerdede kontrolsuz kaymadim buzlu yolarda 90-120 arasi gittigimde oldu.

ayrica viraja girmeden biraz fren yapip viraj icinde gaza dokunmak aracin savrulmasini engelliyor, yola daha iyi tutunuyor.

kazasiz belasiz yolculuklar....
 

gOkO

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2009
Mesajlar
1,286
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaslar herkes ayi seyi soylemis bende bisey eklemek isterim.
aracanizi, yolu ve kendinizi tanimak icin karli ve yagisli yolarda en genis ve muasit yerde arac kayiyormu diye biraz fren yapmak, spin attrimaya calismak aracin ve yolun verecegi tepkileri onceden anlamak icin yeterlidir. ben bilmedigim yolarda hep denemisimdir (her seferinde esimden laf yerim heyacan ariyorum diye ama bir turlu alatamadim) simdiye kadar hic bir yerdede kontrolsuz kaymadim buzlu yolarda 90-120 arasi gittigimde oldu.

ayrica viraja girmeden biraz fren yapip viraj icinde gaza dokunmak aracin savrulmasini engelliyor, yola daha iyi tutunuyor.

kazasiz belasiz yolculuklar....

Motor sporlarında bu çok önemlidir.Eğer fren noktasını kaçırırsan araç virajda dengesini kaybeder.Viraj içerisinde kademeli olarak gaza basarsak kompresyon yığıması olmadığı için, süspansiyon daha iyi dengelenir ve araç virajı daha hızlı alır.
 

Qabus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2009
Mesajlar
1,521
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaslar herkes ayi seyi soylemis bende bisey eklemek isterim.
aracanizi, yolu ve kendinizi tanimak icin karli ve yagisli yolarda en genis ve muasit yerde arac kayiyormu diye biraz fren yapmak, spin attrimaya calismak aracin ve yolun verecegi tepkileri onceden anlamak icin yeterlidir. ben bilmedigim yolarda hep denemisimdir (her seferinde esimden laf yerim heyacan ariyorum diye ama bir turlu alatamadim) simdiye kadar hic bir yerdede kontrolsuz kaymadim buzlu yolarda 90-120 arasi gittigimde oldu.

ayrica viraja girmeden biraz fren yapip viraj icinde gaza dokunmak aracin savrulmasini engelliyor, yola daha iyi tutunuyor.

kazasiz belasiz yolculuklar....
babamda aynısını yapıyor viraja yaklaşırken salıyor virajda bir yükleniyor akıllara zarar :)
 
Üst