1.4 turbo kullanıcıları

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 turbo kullanıcıları

Tolga KARACA link' Alıntı:
Soğukken zorladığın motorla uzun süre devirli git, sonra birden vitesi boşa al...

Bu şekilde birkaç tanıdığım turbo kesti, diğerlerini hatılayamayacağım ama teki birkaç ay önce yeni Kangoo sunu bu şekilde servislik etti misal.

bow yok demekki Geri basan basınç kırmış gibi
Ben kış girmeden yağı değiştirip motorsilk koymayı ciddi ciddi düşünüyorum. Bakalım dexos2 ile ne diyecek servis?
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 turbo kullanıcıları

Servis bu konuda sana yeterli cevap veremez sanırım ama bor katkıları sürtünmeyi azaltsa da çok yeni motorlarda nadiren filtre tıknmasına neden olmuş, ben çok kullandım ama turbo dizel Focus uma koymamıştım, (şanzımanına koydum) Astra ya da şimdilik düşünmüyorum mevcut yağı bana çok kaliteli geldi, daha da açıkcası artık araçlara gereksiz yatırım yapmaktan bıkıyorum kardeşim :)
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 turbo kullanıcıları

Tolga KARACA link' Alıntı:
Servis bu konuda sana yeterli cevap veremez sanırım ama bor katkıları sürtünmeyi azaltsa da çok yeni motorlarda nadiren filtre tıknmasına neden olmuş, ben çok kullandım ama turbo dizel Focus uma koymamıştım, (şanzımanına koydum) Astra ya da şimdilik düşünmüyorum mevcut yağı bana çok kaliteli geldi, daha da açıkcası artık araçlara gereksiz yatırım yapmaktan bıkıyorum kardeşim :)

:)  Motorsilk mi kullanmıştın? Diğerlerini ben de hiç kullanmam ama bu katkı çok farklı. Hubble teleskobunun yağlama sisteminde kullanılıyor. Mucidi Prof. Ali Erdemir yüzyılın buluşu (ar-ge) ödülünü almış. Kullandık biliyorum aşınmış turboyu resmen kurtardı diyebilirim.
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 turbo kullanıcıları

Evet Motorsilk kullandım.

Kompresyonu ufaktan kaybolan Tempra mızı Restore kurtarmıştı, diğer hemen her aracımızda Motorsilk kullandım, özellikle çalışma sesi düşüyor ve motor üst devirlerde daha rahat nefes alıyordu. Şanzımana katınca vites değişimleri ve özellikle soğuk havada 1. ve geri vites geçişleri bariz şekilde rahatlıyordu araçların..
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 turbo kullanıcıları

Ben de bizzat gördüğüm için kullanacağım gibi bunda da. Buradaki ana bayi zamanında dağıtıcılık yapan kişi. Gemide denemişler ve geminin gidişi muazzam değişmiş kaptan motorun devrine inanamayıp pervanenin dönüşüne bakmıştı diyor :) Şanzuman katkısını hiç kullanmadım bunda kullanabilirim otomatik olduğu için beni biraz kasıyor açıkcası sıkıntı çıkarırsa diye :)
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 turbo kullanıcıları

Bir zamanlar çok kafa yorardım, viskozite değiştirmeler, katkılar, daha etkin bujiler, daha verimli filtreler vs vs vs..

Bilerek yaptığım için her girişimim başarıyla sonuçlandı ama artık dediğim gibi yaşlı hissediyorum, yakınen tanıyanlar bile garipsiyor arabamın paspasları bazen 4-5 gün tozlu kalıyorlar artık :D


Senin şanzımanın konvektörlü olduğundan yağ basıncı önemli, bu yüzden şanzımana katkı koymak düşündürücü :)
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 turbo kullanıcıları

http://www.motorsilkturkey.com/index.php?sayfa=urunler_otomatik#first

atf kullanan şanzumanlarda basıncı daha iyi seviyeye getirdiği söyleniyor Bu da açıkcası çok işime geliyor  Ne kadar basınç o kadar kayıpsız aktarma :)  Aracın çekişi artık yetmiyor  005hihih
 

omergokbulak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2011
Mesajlar
566
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
www.yerlikuyum.com
Ynt: 1.4 turbo kullanıcıları

eketen link' Alıntı:
[quote author=astraowner link=topic=2418.msg49992#msg49992 date=1318007416]
bu ses ilk  zorlamada falan çıkan bir ses değil yani ilk motoru kaldırırken sürekli böyle bir ses çıkmıyor turbolu araçlarda turbo hep çalışır ama efektif olarak mesela 1.4t de 1850-4900 devirleri arasında çalışır yani düzde giderken gaza yüklenince bu ses duyuluyorsa tamam problemdir ancak yani bu ses turbo genel ve hertürlü turbo araçta olan hava basma sesi yani sizin tabirle ıslığıdır bu ses herdevirde yani motor sesinin fazla olduğu devirlerde de yükselerek artıyorsa problemdir yani turbo hava basarken hortumunda bir çıkma oluşmuş olabilir buda havanın dışa çıkma sesidir yani bu gerçekleşirse araç çekişten düşer gidişi değişir ve bizim araçlar gibi her tarafı sensör olan araçlarda ekranda servis uyarısı verir.test etmek için araç durur halde yanınıza bir kişi alın kaput açıkken  3000 e kadar gaz versin ve çeksin bu şekilde kuvvetli bir hava dışa gidiyorsa veya düz hava dolma sesinden başka bir ses duyarsanız bir problem vardır ya da servis çok yakınsa gösterin içiniz rahat etsin

Aynı şeyden farklı yorumlarla bahsediyoruz. turbo ıslığı dediğim ve gerçekten çok sevdiğim turbo sesi bütün bindiğim turbolu araçlarda belli bir kısıtlı devir aralığında değil turbonun tüm aktif olduğu devir bandında geliyordu. ֜stelik motor sesi nekadar yüksek de olsa o tıslamayı duyarsınız. Bu ses ise arkadaşın anlatımına göre 2200 devire kadar geliyor ve aracın çekişinde şu an bir sıkıntı yok. ևekişte şimdi sıkıntı olmaması, turbonun tam devirlenmeye başladığı anda gelip sonrasında kesilmesi, arkadaşın turbo kullanım tekniklerini sorması(ki çok büyük bir sebep bence) ve hızdan bağımsız, devirle ilintili olması bizzat yaşayıp gördüğüm üzere pervanenin mil ve/veya mil yatağının hafif aşınmasını çağrıştırıyor bana. (Bilgisayar fanlarında da zamanla aşınma, tozlanma yüzünden ilk başlarda anlık ve gide gide süreklileşen vınlama gibi...)
Söylediğiniz gibi aslında sesi duyamadığımız için kendimizce yorum yapıyoruz Sesi duyabilsek herşey çok net anlaşılacak.
[/quote]

ben ilk defa turbolu bi araç kullanıyorum. turbolu araçlarda dikkat edilecek hususlarla ilgili hakan bey in verdiği linkleri okudum ve kullanım şeklimde ters bi durum yok sadece uzun yol sonunda motoru hemen durdurma konusu var o da aracım zaten 4500 km de. yanlız şu durum var ben yavaşladığım zaman vites değişmeden önce 1 veya 2. vitese hız düşene kadar ayağım sürekli debriyaj da kalıyo bunu ustaya anlattım doğru sıkıntı yok dedi. turbo daha nasıl doğru kullanılır bilmiyorum! bilen arkadaşım varsa paylaşırsa sevinirim...
   sayın erketen sen nasıl kullanıyosun mesala?
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4 turbo kullanıcıları

omergokbulak link' Alıntı:
[quote author=eketen link=topic=2418.msg50060#msg50060 date=1318021588]
[quote author=astraowner link=topic=2418.msg49992#msg49992 date=1318007416]
bu ses ilk  zorlamada falan çıkan bir ses değil yani ilk motoru kaldırırken sürekli böyle bir ses çıkmıyor turbolu araçlarda turbo hep çalışır ama efektif olarak mesela 1.4t de 1850-4900 devirleri arasında çalışır yani düzde giderken gaza yüklenince bu ses duyuluyorsa tamam problemdir ancak yani bu ses turbo genel ve hertürlü turbo araçta olan hava basma sesi yani sizin tabirle ıslığıdır bu ses herdevirde yani motor sesinin fazla olduğu devirlerde de yükselerek artıyorsa problemdir yani turbo hava basarken hortumunda bir çıkma oluşmuş olabilir buda havanın dışa çıkma sesidir yani bu gerçekleşirse araç çekişten düşer gidişi değişir ve bizim araçlar gibi her tarafı sensör olan araçlarda ekranda servis uyarısı verir.test etmek için araç durur halde yanınıza bir kişi alın kaput açıkken  3000 e kadar gaz versin ve çeksin bu şekilde kuvvetli bir hava dışa gidiyorsa veya düz hava dolma sesinden başka bir ses duyarsanız bir problem vardır ya da servis çok yakınsa gösterin içiniz rahat etsin

Aynı şeyden farklı yorumlarla bahsediyoruz. turbo ıslığı dediğim ve gerçekten çok sevdiğim turbo sesi bütün bindiğim turbolu araçlarda belli bir kısıtlı devir aralığında değil turbonun tüm aktif olduğu devir bandında geliyordu. ֜stelik motor sesi nekadar yüksek de olsa o tıslamayı duyarsınız. Bu ses ise arkadaşın anlatımına göre 2200 devire kadar geliyor ve aracın çekişinde şu an bir sıkıntı yok. ևekişte şimdi sıkıntı olmaması, turbonun tam devirlenmeye başladığı anda gelip sonrasında kesilmesi, arkadaşın turbo kullanım tekniklerini sorması(ki çok büyük bir sebep bence) ve hızdan bağımsız, devirle ilintili olması bizzat yaşayıp gördüğüm üzere pervanenin mil ve/veya mil yatağının hafif aşınmasını çağrıştırıyor bana. (Bilgisayar fanlarında da zamanla aşınma, tozlanma yüzünden ilk başlarda anlık ve gide gide süreklileşen vınlama gibi...)
Söylediğiniz gibi aslında sesi duyamadığımız için kendimizce yorum yapıyoruz Sesi duyabilsek herşey çok net anlaşılacak.
[/quote]

ben ilk defa turbolu bi araç kullanıyorum. turbolu araçlarda dikkat edilecek hususlarla ilgili hakan bey in verdiği linkleri okudum ve kullanım şeklimde ters bi durum yok sadece uzun yol sonunda motoru hemen durdurma konusu var o da aracım zaten 4500 km de. yanlız şu durum var ben yavaşladığım zaman vites değişmeden önce 1 veya 2. vitese hız düşene kadar ayağım sürekli debriyaj da kalıyo bunu ustaya anlattım doğru sıkıntı yok dedi. turbo daha nasıl doğru kullanılır bilmiyorum! bilen arkadaşım varsa paylaşırsa sevinirim...
   sayın erketen sen nasıl kullanıyosun mesala?
[/quote]

Turbo yu doğru kullanmak istiyorsanız ilk çalıştırdığınızda ve stop etmeden önce mutlaka ama mutlaka 30 saniye motor rolantide çalışacak Uzun yolda ayağınız sürekli gazda gitmeyeceksiniz arada ayağınızı gazdan çekip turboyu rahatlatacak soğumasını sağlayacaksınız. Motor soğukken kesinlikle yüklenmeyecek normal ısısına ulaşmasını bekleyeceksiniz.

4500 km bu konularda hafife alınacak bir km değildir. Turbonun arıza vermesi için oldukça yeterli bir süreç. Debriyaja basmanız da debriyajınız açısından sıkıntılı, turbo ile alakalı olmasa bile...

Son olarak bunlar benim ve buradaki birkaç arkadaşın kendi kafasından uydurduğu şeyler değil. Otomobil litaratüründe turbo ana başlığı olan konular ve tüm otoriteler tarafından kabul edilen olaylar. Bunlara uymak veya uymamak, inanıp inanmamak size kalmış birşey. O konuda da bizim açımızdan herhangi bir durum yok. Kendi aracınızı nasıl kullanmak isterseniz kullanırsınız. Lakin size tavsiyem her gördüğünüz, konuştuğunuz ustanın ustalığına da pek güvenmeyin.
 
Üst