Z16xep supap yakma ve çelik supap ile değişimi(resimli)

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bir süre önce sadece sabahları yanan arıza lambası isimli bir konu açmıştım.
Sorunum şuydu sadece sabahları yada uzun süreli beklemelerden sonra p0304 yani "silindir 4 tekleme hatası"..alıyordum buraya dikkat.
Buna eşlik eden 3-5 dk lık sarsıntı,düzensiz çalışma,titreme vardı motor ısınınca tüm bu belirtiler sona eriyordu.
Supap sorunu mu emin olabilmek için şunlar yapıldı:
Carbon clean temizliği yapıldı
3 farklı bobin ile denendi bujiler yeniydi gerek duymadım şükrü kaptanın blogundaki manifolt kurum temizliği yapıldı temiz çıktı ama .lpg nin enjektör lehimleri kontrol edildi lpg siz kullanıldı vs vs.krank sensörü ne kadar deneme yapıldı arıza geçmedi ama..
Silindir kompresyon testi yapıldı 4 silindir de 110 çıktı.
En sonunda soğuk iken kompresyonu ölçtük 3 silindir 110 çıktı yine 4 nolu silindir ise 107 çıktı.bunun üzerine üst kapağı açtık
e676427643966e7a930e72de5898c51c.jpg

f4710794c6855fd7ed6b76adca0dc51c.jpg

a164cb6fe38c05d3fa1571e260cf4ee9.jpg

Bu resimde sağdaki sarı supaplar egsoz soldakiler emme,üst taraf 1 nolu silindir alt taraf 4 nolu
598be466298bf169b450803d7f3a76a3.jpg

Evet resimde anlaşılıyormu bilmiyorum ama p0304 hatasının sebebi en alttaki 4 nolu silindirin egsoz supaplarından bir tanesi yani altta sarı olanların en altındaki siyah olan subap yanmış durumda
81947a3003cf41e9eaa4e9812a9cda9c.jpg

Bu resimde soldakiyanmış sağdaki sağlam olan aynı supaplar gözle belirgin bir fark var.
1250 tl ye halledildi .motordan aldığım yanıtlar mükemmel.
-rölanti düşüktü yükseldi ve titreşimler yok oldu direksiyon yumuşadı
-performans yükseldi yokuşlarda dur kalklardaki hantallık yok oldu
-motorun sesi azaldı gaz tepkileri çok iyi şimdi
-baş belası lamba yanmıyor artık.son derece sarsıntısıZ ve düzenli bir rölanti var artık
Sorularınız olursa cevaplamaya çalışırım
Bu da son hali
a6cb7bb96097f1b637e85281a591041f.jpg

0a07dbf2fbb03ddde30817f9e237d89d.jpg



Sony Z5 ile gönderildi.
 
Son düzenleme:

davutoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ara 2015
Mesajlar
219
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Hayırlı olsun. Kaç km bindiniz lpg ile. Foruma birşey olmuş konularin çoğu silinmiş. Bir sorun mu var acaba
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Bilgim yok aracı 80 binde aldım böyleydi giderek arttı.kışın belirtiler arttı 1 yıldır kullanıyorum

Sony Z5 ile gönderildi.
 

a.culcu

Kayıtlı Kullanıcı
02-Adıyaman
Katılım
16 Nis 2016
Mesajlar
241
Tepki puanı
6
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Aynı motordan bende de vardı ama conta yanığından açıldı.açılmışken üst kapak da yapıldı,triger ,devirdaim,temostat değişti.motor saat gibi ama hala yağ eksiltiyor.piston sekman ellenmedi.keşke onlar da değişseydi.sorun şu ben de senin gibi çelik subap taktırdım.üst kapağı yapan usta değişen bir şey olmayacağını,subap yerinin eridiğini 70-80 bin km de bir yapılması gerektiğini söyledi.sebep te lpg imiş.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Hayırlı olsun. Kaç km bindiniz lpg ile. Foruma birşey olmuş konularin çoğu silinmiş. Bir sorun mu var acaba

Bilindiği gibi bir süredir Türkçe harfler nedeniyle sorun yaşanıyordu. Yaşanan sorun, formumuzun son kopyasının üzerinde çalışılarak düzeltilebildi (8.12.2016). Sorun giderildi ama bu arada da yaklaşık bir aylık verilerimiz gitti :(
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Aynı motordan bende de vardı ama conta yanığından açıldı.açılmışken üst kapak da yapıldı,triger ,devirdaim,temostat değişti.motor saat gibi ama hala yağ eksiltiyor.piston sekman ellenmedi.keşke onlar da değişseydi.sorun şu ben de senin gibi çelik subap taktırdım.üst kapağı yapan usta değişen bir şey olmayacağını,subap yerinin eridiğini 70-80 bin km de bir yapılması gerektiğini söyledi.sebep te lpg imiş.
Supap yerinin erimesi çok farklı bir durum.üst kapakta da yağ kanalları var conta tam sıkışıyormu yağ kanalından diğer bölümlere yağ sızıntısı varmı gibi konularla alakalı.
Ben çelik ile değişimi kesinlikle onaylıyordum her zaman ama supap değişiminde usta çok önemli randıman alamayan kişiler var.umarım sorun yaşamam.ama üsta kapak taşlamada bitince işi test yapılır bunlara dikkat edilmeli.taşlama kulübe gibi yerlerde bile yapılıyor taşlama çok önemli
70 binde bir supap mı yapılır ya o ne biçim iş sizin aracın ya üst kapakta bozulma var yok değilse ustanız bilmiyor bu işi

Sony Z5 ile gönderildi.
 
Son düzenleme:

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Hayırlı olsun.

Subaplar stelitli supsan mı ?

Saygılar .
 

a.culcu

Kayıtlı Kullanıcı
02-Adıyaman
Katılım
16 Nis 2016
Mesajlar
241
Tepki puanı
6
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Benim taktırdığım stelitli supsan markaydı.Üst kapağı yapan ustanın beyanı böyle,twinport motorlar,toyotalar,chevroletler de aynı subap sorunu olduğunu söyledi,çelik ile değiştirmenin fark etmeyeceğini söyledi.Ben ısrarla çelik subap taktırdım 20 bin km dir biniyorum.Subaplarla ilgili bir sorun çıkmadı.
 

awcii

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eki 2016
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
lampard;

Öncelikle hayırlı olsun, umarım bir sıkıntı yaşamazsın artık.

Hangi şehirde yaptırdın, usta açısından soruyorum, memnun kalırsan bizlerde uğrarız?

Bu kompresyon testini nasıl yapıyorlar? Daha doğrusu ölçüm cihazı dijital mi, analog mu. Şu sebepten soruyorum; ölçüm değerlerinden bir tanesi 3 birim az. O kadar hassasiyeti fark edebiliyorlar mı ?

Kaç saat sürdü tüm işlemler veya kaç gün? Ben bir ustaya sormuştum 4-5 gün kalacak demişti :)

Sorunlardan biride titreme demişsiniz, titremeyi nasıl anladınızi, nasıl bir titreme vardı ?
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Benim taktırdığım stelitli supsan markaydı.Üst kapağı yapan ustanın beyanı böyle,twinport motorlar,toyotalar,chevroletler de aynı subap sorunu olduğunu söyledi,çelik ile değiştirmenin fark etmeyeceğini söyledi.Ben ısrarla çelik subap taktırdım 20 bin km dir biniyorum.Subaplarla ilgili bir sorun çıkmadı.

Şimdi LPG li araçlarda yanlış bilinen çok olay var ama bunun en başında LPG nin daha yüksek yanma sıcaklığı olduğu geliyor. LPG nin subap hasarına sebep olmasının en büyük 2 sebebi fakir karışım ve avans ayarıdır.

LPG benzine göre düşük volumetrik enerjiye sahip ayar iyi yapılmaz ise benzin ile eşit ayarda araç fakir karışımda kalıp maalesef subap sorunu yaşar.

Diğer sorun ise avans, lpg benzine göre geç tutuşup daha uzun süre yanar. Ateşleme zamanı benzine ayarlı motorlarda maalesef bu uzun yanma süresi pistonun egzost zamanında üst ölü noktaya çıktığı esnada bile alevli devam eden bir döngü oluşturur. Bu esnada açık olan egzost valfleri alevin kapak boyunca ilerlemesine müsaade eder ve gaytlara kadar alevin ilerlemesine sebep olur . Bu konuda 2CR Performance ile çalışma yaptık A16XER motorda LPG nin yanmasına ve yüksek oktanına göre tekrar harita çalıştık . Şuan 1500km dir aracımı fabrikanın fabrikasyon LPG li araçlarında kullandığı yazılıma benzer bir yazılım ile kullanıyorum. Çok memnunum 115bg den 128bg çıktık hemde LPG için özel yazılım yaptık .

Subapların tek başına değişimi yetmez, araç kesinlikle fakir de çalışmayacak . Bahsettiğim yazılım ise işin nirvanası zaten 👌
 
Üst