Yay-Jant- Lastik ile başım dertte lütfen yardım edin

beyazitcakir31

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Mar 2009
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Herkese merhabalar. yenilerde 1.7 dti aldım. Aracı üstünde orjinal yaylarına soğuk pres yapılmıştı yaklaşık 5 cm düşmüştü diye tahmin ediyorum. İlk foto soğuk pres yapılmış orjinal yaylar. en ufak bir tümsekte çukurda ön arka çamurluğa sürtüyordu. arkaya 1 kişi otursa sürte sürte gidiyorduk ve araç ceylan gibi sekiyordu konfor sıfır anlayacağınız. Bende acilen yay işine girmek istedim. Bu arada Jantlar 16" astra jantı lastikler 205/45/16 orjinal 175/65/14'e göre %1.3 büyüme var. Ege distr. olduğunu düşündüğüm bir firmadan eibach 3.5 cm yay sipariş ettim yaylar geldi bugün taktık ama eskisinden daha beter oldu. Konfor ve yol tutuşunda hissedilir bir artış oldu ama eskisinden daha fazla sürtmeye başladı. 2. 3. 4. ve 5. fotoğraflar 3.5 cm eibach olan fotolar. Orjinal yayda çok yüksek kalır diye takmak istemiyorum tahminim eibachlar 1 cm felan yükselse sürtmez. Bunun için takoz gibi vs. bir aparat var mı ya da ne yapmamı tavsiye edersiniz.
1. Soğuk pres orjinal yaylar

2. Eibach Yaylar



 

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Ya lastik yanaklarında yada ebatlarda değişim yapacaksınız yada davlumbazları söküp çamurluklara dodik yapıcaksınız. Diğer bir çözüm ise fabrikasyon yayları takacaksınız.
 

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Hocam bu tam olarak ne oluyor forumda örneği var mı?

Sizin aracınızda ufakta olsa bir dodik zaten mevcut.Bunun yanında dodik dediğimiz olay çamurluk ağızlarının plastik çıta ile çaplı olduğu bölgeyi biraz daha şişirmek anlamına geliyor fakat aracın orjinalliği bozulacaktır. Sizin için problem yaratmaz ise plastik çıtaları söküp şişirilmiş çamurluklara göre sil baştan çıta yaptırabilir yada bulabilirsiniz. Daha orjinalci bir çözüm arıyorsan lastikleri değiştirmen gerekir.
 

Jettaco

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2013
Mesajlar
1,111
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
lastik değişimi ile sürtmeden kurtulabilir..45 fazla zaten bence 40 olmalı..ha sürtme kesilirmi tamamen bilemiyorum.bu arada jantlar cok yakışıyor
 

beyazitcakir31

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Mar 2009
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Lastikleri daha 1 hafta önce aldım malesef değiştirmem söz konusu değil. hem 45 yanak bile türkiye şartlarında yeterince ince iken 40 düşünemiyorum. En kötü ihtimal orjinal yaylara döneceğim sanırım. 3.5 ile bu durumdayken orjinasl yaylarla çok kötü durmaz sanırım.
 

beyazitcakir31

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Mar 2009
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Sizin aracınızda ufakta olsa bir dodik zaten mevcut.Bunun yanında dodik dediğimiz olay çamurluk ağızlarının plastik çıta ile çaplı olduğu bölgeyi biraz daha şişirmek anlamına geliyor fakat aracın orjinalliği bozulacaktır. Sizin için problem yaratmaz ise plastik çıtaları söküp şişirilmiş çamurluklara göre sil baştan çıta yaptırabilir yada bulabilirsiniz. Daha orjinalci bir çözüm arıyorsan lastikleri değiştirmen gerekir.

lastik değişimi ile sürtmeden kurtulabilir..45 fazla zaten bence 40 olmalı..ha sürtme kesilirmi tamamen bilemiyorum.bu arada jantlar cok yakışıyor


Beyler bu işi bugün çözmem lazım rahatsızlık verdiysem kusura bakmayın aklıma şöyle birşey geldi. Dizel 1.7 DTi aracıma benzinli corsa yayı taksam ne olur?
 

Rozetmen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2014
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Beyler bu işi bugün çözmem lazım rahatsızlık verdiysem kusura bakmayın aklıma şöyle birşey geldi. Dizel 1.7 DTi aracıma benzinli corsa yayı taksam ne olur?


O yayların ayrı olma sebebi motor ağırlıkları diye biliyorum.dizel motor daha ağırdır .benzinli yayın takarsan araba hesap ettiğinden daha çok yere yapışır.


iPad'dan gönderildi .
 

beyazitcakir31

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Mar 2009
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
O yayların ayrı olma sebebi motor ağırlıkları diye biliyorum.dizel motor daha ağırdır .benzinli yayın takarsan araba hesap ettiğinden daha çok yere yapışır.


iPad'dan gönderildi .

Benim amacım da bu zaten. Araç biraz yere bassın ama eibach gibi preslenmiş yay gibi çamurluğun içine girmesin istiyorum.
 

teoman2580

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2010
Mesajlar
1,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kardeşim plastik dodigin iç kısmını ufaktan traşlatirsan sanırım problemin çözülür. Olmazsa tekerlere çok ufaktan kamber verdirip bu iş çözülür gibime geliyor. Çamurluklar la oynatma bence arabanın orijinalini bozdurursun.
 
Üst