Türkiye'nin niye otomobil firması yok..

AksngR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
232
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Türkiye'nin niye otomobil firması yok (TRT)

Trt'de böyle bir belgeselin reklamı yapıldı fragman yayınlandı hangi gün ve saat kaçta bilgisi olan varmı..
 
Son düzenleme:

turank

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2010
Mesajlar
1,524
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
jetfadıl imzayı çıkaracaktı. adam yerkli uretimden bahsediyordu. bi asılmadıgı kaldı. ihrac edip kar sağlayan firmalar varken adama yerli arac urettirilir mi...
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
trt yi bilmem ama zamanında teketek de fatih altaylıda bu konu alınmışdı türk mühendisleri ve türk sermayesiyle yerli hammaddeyle yeni bir fabirka açmak için yüzmilyon dolarlar harcamak gerekir denmişdi..

sırf rüzgar tüneli milyonlarca dolar tutuyormuş 4 tane uçak motoru oraya konuluyormuş falan filan.. yani tuzlu maliyeti olan bir iş zamanında yapsaydık sıfırdan ufak ufak taş üstüne taş koyarak bu gün büyük bir yerli markamız olurdu..

bütün şuandaki dünyadaki firmalara bakarsanız hepsinin kuruluşu 1900 lülerin başlarından başlarda en yenisi 1960-70 i yılları anca buluyor hyundai lada diye beğenmediğimiz firmaların bile kuruluşu 60 lı 70 li yıllar..

firmalar tabiki o zamanlardan minik fabrika atölyelerden başlamışlar zamanla ufak ufak tesislerini büyütüp birşeyler ekleyip ekledikçe bazı şeyleride artık standart olarak belirleyip bugünkü milyar dolarlık yatırımsal şekillerini almışlar..


şimdi sıfırdan bir fabrika kurmak yüzmilyon dolarlar tutan bir yatırım ister ve bu paranın hemen bir geri dönüşümüde olmaz.. ancak butik üretim olabilir dünyada böyle butik minik üretim yapan firmalar var.. garaj üretimleri denen sipariş üstüne üretilen araçlar pagani zonda gibi..
 

turank

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2010
Mesajlar
1,524
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu konuda milliyetçi olmak gerekir birazda. hatta kıtasal milliyetçilik.

1) gecen autoshow da sls amg nin bi motorunu turk bi muhendisin yaptıgından bahsediyordu satış personeli. imzası ustunde falan diyor. yani? bu işlerden anlayan Türk çok. çizen geliştiren tasarlayan dolu türk var.

2) geçen yine bi paylaşım vardı. iran ile ortak üretim diye.

şimdi iran gibi 2 3 ulke ilede mesela suriye, azerbaycan, lubnan vs ortak anlaşma yapıp ham personel le yeni tasarımlar ve markalar oluşturulsa ve bu araclar öncelikle bu ülkelerde satılsa fena olmaz mı? nie bmw mercedes opel wv ye para bayılalım ki? aynı kaliteyi daha ucuza yerli yapalım ve satalım.

iyi bir strateji ile 5 10 yıla çok şey yapılır senelere gerek kalmaz bence...
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu konuda milliyetçi olmak gerekir birazda. hatta kıtasal milliyetçilik.

1) gecen autoshow da sls amg nin bi motorunu turk bi muhendisin yaptıgından bahsediyordu satış personeli. imzası ustunde falan diyor. yani? bu işlerden anlayan Türk çok. çizen geliştiren tasarlayan dolu türk var.

2) geçen yine bi paylaşım vardı. iran ile ortak üretim diye.

şimdi iran gibi 2 3 ulke ilede mesela suriye, azerbaycan, lubnan vs ortak anlaşma yapıp ham personel le yeni tasarımlar ve markalar oluşturulsa ve bu araclar öncelikle bu ülkelerde satılsa fena olmaz mı? nie bmw mercedes opel wv ye para bayılalım ki? aynı kaliteyi daha ucuza yerli yapalım ve satalım.

iyi bir strateji ile 5 10 yıla çok şey yapılır senelere gerek kalmaz bence...

bende millyetçiyimdir ama ticarette milliyetçilik karın doyurmuyor bu bir gerçek.. bu böyle bilgisayar başında oturup bizlerin yazmasıylada olmuyor neyazıkki bu işe giricek insan yada insanlar sırf tesis kurmak için yüzmilyonlarca dolar harcaması gerekir..
burda yüzmilyonlarca dolar yazması basit birde birinin bu parayı harcadığını düşünün..
labaratuarlar kurulucak çarpışma odaları kurulucak rüzgar tünelleri kurulucak bunlar öyle basit şeyler değil yüzmilyonlarca dolarlık yatırım demek..
tabi bunlada kalmıycak tesis kurulur kurulmaz araba üretilmez birde ar-ge aşaması olucak bu aşamadada bir ton para gidicek ha deyince araba üretilmez o aracın yaradılış safhası olucak kısaca ilk aracın fabrikadan çıkması bile bir 2 yıl alır o sırada firma gene devamlı cepden yiyicek yani o kurulucak firma 5-6 yıl tesislerin kurulmasından ilk araçların banttan çıkmasına kadar olan süreçde yüzmilyonlarca doları geri dönmemek üzere harcıycak...
bunuda bu devirde bırakın türkiyede ne amerikada ne avrupada kimse yapmaz.. dediğiniz hayal olarak evet güzel olsada bu iş milli duygularla olmuyor diyelimki hazır bir araba firmamız var ve zor durumda batakda firma sahibi deseki bedava çalışın işçiler çalışır onların çaresi yok çünkü alternatifleri yok ama üst kafa ekibi ordaki sizin dediğiniz o tasarımcılar mühendisler en fazla bir iki ay bedava çalışır memleket hayrına sonra ben enayimiyim mercedesde bmwde her ay binlerce dolar maaş almak varken burda aç karna çalışıyım der gider..
yani bu devirde milliyetçi duygular artık kalmadı karında doyurmaz dünyada bir ticaret realitesi var..

ama dediğim gibi butik üretim araç olur yani sınırlı sayıda sipariş üstüne üretim yapan yerler olabilir bu tip yerler basit bir kaç milyon dolara kurulabiliyor genelde de mesela çarpışma testi için dışardan yer kiralıyorlar rüzgar tüneli için dışardan kiralıyorlar yani böyle dışardan başka firmalarla anlaşmalı testlerini yapıyorlar ufak çapda sayılı sınırlı araçlar üretiyorlar..
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
"heybeli ada" adlı yeni savaş oyuncağımızı biliyorsunuzdur herhalde. tane maliyeti 250milyon doların üzerinde ama dısarıdan alsak tanesi 500milyon doların üzerinde olacakmış. ve biz bunu zaten almak durumundayız... ee şimdi ne oldu. biz bundan 10 tane kendimiz üretsek 2milyar dolar kar etmiş olacağız. peki yeni bir prototip geliştirilemez mi bu parayla. tabi ki geliştirilir. ben TR tek basına yada baska bir devletle ortak üretim araç yapsın şans veririm açıkcası. uzun zaman şahin kullandım. ayağımı yerden kesiyormuydu? evet. konfor ve güvenlik varmıydı? hayır. ama bizimdi o...

belki evet ilk kurulum maliyetli olabilir ama artık firmalar tek baslarına üretim yapmıyorlar. mesela romanya malı dacia. karoser romanya malı motor fransız ve çekiş sistemleri japon malı. en azında bizde TÜRK çizgileri ve karakteri bir karoser yaratarak işe baslayabiliriz. örnek veriyorum mazda'dan motor alınır. opel'den yürüyen aksam alınır. ama yinede bir kısım TÜRK olur. ve ben bu araca binerim. 30bin liraya alacağım aracı 25bine alırım olur biter.

ama şu bir gerçekki bu ülkede buna izin verilmez. biz ki dıs baskılar sonucu elimizde var olan uçak fabrikasını kapatmısız, geliştirmek yerine...
 

Kaanka

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2007
Mesajlar
1,838
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
www.unicef.org
Bu Turkiye icin hayal denilebilecek kadar zor bir olay. Olayin zorlugu bilmemkac milyar dolara fabrika acmakta degil. Asil zorluk ondan sonra basliyor. Fabrika actiktan sonra uretecegin malin dunya standartlarina uymasi ve o standartlardaki mali piyasadaki diger benzerlerinin fiatina, hatta dahada ucuzuna imal edebilmek. En basit ornegi Lada. Rusyada birak arabayi, uzaya mekik gonderecek para, teknoloji vs var ama bir almanla bir japonun yaptigi arabanin aynisini yaptiginda iscilik, hammadde vs vs yi topladigin zaman fiat iki misli pahaliya geliyor. O yuzdende pazarda tutunamiyor ve yokolmaya mahkum oluyor.
 

haydut25

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
2,235
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
ARkadaşlar jetfadıl denen adamın tek amacı reklamdı.O sırada istanbul beylikdüzü nde bir site yapıyordu ve yatırımcı çekmesi gerekiyordu.Asla amacı bir araç üretmek olmadı.Şu anda yaptığı sitede oturanlarla konuşursanız yaptığı eserlerin niteliğini öğrenirsiniz.Geçenlerde de sarık sarmıştı kafasına oteline sermaye bulabilmek için.Öyle biri işte.

Türkiye'de araç üretilmesi için önce uluslar arası ticari sözleşmelerin yırtılıp yeni sözleşmeler yapılması lazım.Sonra Türk insanının kendi ülkesinde üretilene değer vermesi lazım.
Örneğin pirinç ithalatını kendi elimizle desteklemedik mi?Pirinç pahallandı ucuz diye yurt dışından gelen prinçleri aldık ithalatın yolunu açtık prinç üretimi yarı yarıya düştü çünkü çiftçi tarlasını söktü sattı.
1998 senesinde değişik bir telefon gördüm.Türkiye'nin ilk renkli ekran telefonu.Markası ise ''ASELSAN''.Ama malesef o zamanlarda avrupanın çöpleriyle birbirine hava atan Türk insanı, avrupadan çok daha üstün kalitede üretilen ve renkli ekranlı olan aselsan telefonlarını alıp yerli sermayeye katkıda bulunmak yerine, avrupanın dot matriks ekranlı ericson larıyla motorolalarıyla nokis larıyla birbirine hava atmakla meşguldu aslında kimsenin kalite ve sağlamlık umrunda değildi.Düşünsenize, biz Türk insanı olarak Türk sanayisinin yine önünü kestik.

Yerli araba üretilse, ben yerli arbanın da aynı muameleyi göreceğine adım gibi eminim.
 

BY_Corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
8,347
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
İnsanoğlu hayal ettiği herşeyi gerçekleştirebilecek kapasiteye sahip bir varlıktır.

Devrim de bu hayalin ilk ürünüydü ancak kısır düşüncelerin altında ezildi, yok oldu gitti.Eğer Türkiye o projenin üzerine gidip ilerletseydi, Türkiyede Otomotiv sektörünün en büyüklerinden biri olabilirdi......
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bence tek %100 yerli firma butik üretim tazrı sınırlı sayıda minik atolyelerde üretilen motorunu hazır başka firmalardan alan böylece arge yükünün büyük kısmını üstünden atıp daha düşük bütçe ile sadece tasarım yürüyen gibi şeylere önem veren firmalar kurulabilinir bu tip firmalar bir kaç yüz bin dolara bile minik atolyelerde kurulabilinir.. sınırlı sayıda sipariş üstüne üretim yapar seri olmaz böylecede satmama riskide olmaz dünyada bu tip markalar var..

pagani zonda adamlar garajlarında üretim yapıyorlar bu adamlarda mercedesden s600 600 sel den aldıkları motoru kendileri modifiye edip kullanıyorlar.. bu firmada mesela daha çok yeni 99 yılında kuruldu..

pagani-zonda-4-1.jpg

Pagani_Zonda.jpg
 
Üst