Rolantide düzensizlik ve vuruntulu çalışma

AstraGTwinport

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
84
Tepki puanı
7
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
2006 Astra G 1.4 Twinport (z14xep) aracımda özellikle sabahları ilk soğuk çalışmada belli olan, motor ısınınca azalan ancak tamamen kesilmeyen, 2-3 saniyede bir sanki hafif bir vuruntuyla beraber boğuluyormuş gibi bir düzensiz çalışma ve araç sanki gıdıklanıyomuş gibi hafif bir titreme var. gaz devir ibresi de 2-3 saniyede bir birkaç milimetre artıp tekrar 9. seviyede duruyor. Burada (Giresun) bosch car service vardı hiçbir sonuç alamadım ve yapılan müdahaleleri sıralıyorum:
1-Ateşleme bobini ve bujiler yenileriyle değiştirilip kontrol edildi, (üzerindeki bujiler orjinal GM bobin orjinal Bosch)
2-Boğaz kelebeği sökülüp temizlendi,
3-Bilgisayara bağlandı ve arıza kodu vermedi, (zaten şu anda da herhangi bir lamba yanmıyor.)
4-egzozcuya gittim katalizöre vs. baktırdım tertemiz durumda (zaten arabada çekiş ve boğulma sorunu yok, hızlanma çok iyi)

Son olarak araçta KME marka (AKL-Romano Grubu) LPG kit bulunuyor ve gaz ayarı yapıldı filtresi değiştirildi. Ama rolantideki bu gıdıklanma gibi titreme hem benzinde hem de Lpg'de var, motor düzensiz çalışıyor....

Tecrübeli ve bilgili arkadaşlardan yardım bekliyorum
 

CHa.AY

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
9 Nis 2008
Mesajlar
990
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
son kalan egr diye birşey kalmış hocam. bana söylenende buydu. corsa c
 

AstraGTwinport

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
84
Tepki puanı
7
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
evet sadece EGR kaldı ancak onda bir kirlenme veya arıza olsa arıza lambası yakardı diyerek (tahminim biraz da zor bir yerde olması ve uğraştırıcı olmasından kaçarak) hiç söküp bakmadan dahi EGR'den olmayacağını söylediler.
 

İBRAHİM29

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2011
Mesajlar
2,227
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
egr olma ihitimali yüksek demimetrede geçer...dün sanayideydim ve elektrikçiye bi araç geldi ve araç rolantide bi devir artıyor gibi gaz veriyor sorna duruyor boguluyor gibi oluyordu...yanımda 2 saat aradılar ve bulmadılar egryi söküp yenisini takdı adam..giderken tmm oldudedi ve giti. bi egrye baktırın derim...
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
evet sadece EGR kaldı ancak onda bir kirlenme veya arıza olsa arıza lambası yakardı diyerek (tahminim biraz da zor bir yerde olması ve uğraştırıcı olmasından kaçarak) hiç söküp bakmadan dahi EGR'den olmayacağını söylediler.

herzaman yakmayabilir:(
geriye agr de değilse sübaplar kalır oda kompresör ölçme ile belli olur
ama AGR olma ihtimalı %90
 

AstraGTwinport

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
84
Tepki puanı
7
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar bugün trabzonda opel aktif özel servisindeydim, egr valfini de temizlettim, tech 2 cihazında bir arıza görünmedi tek dikkat çeken benzindeyken yakıt değerleri 600-650-700 kw aralarında seyrederken lpg'de 450-700 arası sürekli değişiyordu, muhtemelen lpg sisteminde bir sorun var yazılımsal veya enjektrörlerle alakalı yarın da ona baktırcam, yalnız bosch bujileri atıp orjinal gm takınca daha bi düzeldi sabahları oluşan o dalgalanma ve vuruntu yok aldu az bi 3-4 saniyede bir gıdıklanma gibi bi his var ona da usta zaten normal dedi, bu arada cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.
 

AstraGTwinport

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
84
Tepki puanı
7
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
üstadlar konuyu tekrar canlandırmak zorundayım, dün lpg servisinde lpg enjektörleri değişti idarelik enjektör takıldı orjinalini sipariş verdik dediler ve arabadaki benzindeki tekleme artık sürekli bir hale geldi, idarelik enjektörle yapılan ayarları izlemeiştim, -40 gibi bi yatay grafik değeri çıkıyordu, şimdi sizlerden cevap rica ettiğim sorular şunlardır:
1- LPG ayarları benzindeki çalışma sistemini (araç ECUsunun benzin grafiği vb.) etkilermi, çünkü bozuk LPG ayarı araçta fakir karışım algısı yaratıyor ve araç zengin karışım yapmaya çalışıyor, dolayısıyla araç benzine boğulup tekliyor, gaz verdikçe daha da boğuluyor.
2-kutup başlarını söküp LPGnin de sigortasını söküp sonra kutupları takıp benzinde bir süre kullansam araç orjinal değerlerine kendiliğinden döner mi, yoksa tüpü tamamen iptal etmenin başka yolu varmı,
3-Aracı orjinal değerlerinde düzenli bir hale getirip iyi bir serviste, orjinal enjektörleri taktırıp LPG ayarı yaptırmak sorunumu çözermi,

bu arada son yaptırdığım idarelik ayarda lpg'ye geçtiğinde tekleme düzeliyor, benzine geçirdiğimde tekrar başlıyor teklemeye, yani serviste arabanın kontrol edilmeyen yeri temizlenmeyen parçası kalmadı (boğaz kelebeği, egr ...) bütün oklar LPG'yi gösteriyo, ne zaman LPGye bi müdahale olsa aracın dünyası bozuluyor, en son sinirlenip komple söküp atacam zaten

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
 
Son düzenleme:

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Enjektörleri değiştirirken, iyi yerleştirememişler, aracınız oradan hava alıyor ve o yüzden artık benzinde de tekliyor.
 

AstraGTwinport

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
84
Tepki puanı
7
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Enjektörleri değiştirirken, iyi yerleştirememişler, aracınız oradan hava alıyor ve o yüzden artık benzinde de tekliyor.


yani hocam ben lpg'yi iptal etsem de hava alacağı için düzelmeyecek, peki hava alabileceği yerler enjektörlerin hortumla birleştiği yerler mi? zaten şu an idarelik taktıkları enjektörler 1.8 mm idi matkapla 2.0 mm yaptılar yine -40 gibi bi değer verince başka enjektör sipariş vereceklerini söylediler, tekleme yaptığında aradım lpg'den değil diyo beni servise yönlendirip duruyo servis bişey yok diyo, anlayacağınız arada kaldım ve internetten araştırarak sizlerden yardım alarak bu işi çözmeye karar verdim, benzinde tam olarak düzeni sağlayınca da kme'nin en güvenilir servisi hangisi ise ona gidip ince bir LPG ayarı yaptıracağım
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Enjektörleri, manifoltu delerek takıyorlar dediğiniz gibi. Ya büyük delmişlerdir, enjektörlerin kenarlarından hava alıyordur, yada enjektörleri tam oturtamamışlardır. Bunu Opel Servisinin anlaması lazım, Lpg cinin 10 kez anlaması lazım.

Çok ilginç, o lpg ciyi bir unutun ve bir servise giderek sorunu anlatın ve gözlemlesin, araç hava aldığı için yapıyor olabilir mi? Zaten iyi bir gözlemci direk hava aldığını söyleyecektir, çalışma şeklinden. Başka bir servis şansınız var mı?

Not: Lpg ecusu verileri okuyarak, kendi enjektörlerine hükmeder, araç beynine, benzine müdahale edemez. Düşüncek olursak;

1) %99 Araç hava alıyor, adamlar kurcalamadan delmeden önce bu sorun yoktu çünkü. Hava alıyorsa servisin çalışmasından anlaması gerek, iyi bir servis ise. Bunun üzerine ısrar edin, servis onaylarsa hava aldığını, bir lpg ci de düzeltin.

2) Lpg de tekleme yoksa, benzinde varsa, manifolt hava alırken lpg kalibre edildiği için sorunsuz olmuştur, ama benzin beyni bunu tolere edemiyor olabilir. Yani aslında gene 1. madde.
 
Üst