Opel Astra H sabahları geç çalışıyor

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
opel astra h z16xep motor kodu yeni motor yapıldı motor yapılmazdan önce de sonrada sabahları yada uzun beklemeler sonucu araç çok geç marş alıyor pompa bakımı yapıldı benzin boruları sağlam arabada lpg vardı kullanılmıyor iptal 30 bin km lpg ıle bınıldı motor yandı kompresyon kacırıyordu boğaz kelebeğine yanıcı gaz sıkınca çalışıyor ustalar en son enjektörler soğuyunca acmıyor tupten tıkanmış dendı biraz bin düzelmes ise değişecek dendi ama maşşalah motor yapıldı hiç sorun sıkıntı çekişte yok bugün 60 70 km cıkıp bastık durmadan yola 3500 4000 cıvarı 160 170 hızla sorun yok ıdı ancak doner ıken aynı yolu uzun rampa var ıdı cıkarken araba al ver yaptı bır kac defa gelırken sabıt 90 la gelıyorduk rampa cıkarken al ver yapınca
P0325 - Vuruntu sensörü 1 devresi arizasi (Bank 1 ya da tek sensör anahtar işareti olan arıza yaktı ve direk lpg ye aldık anlık olan al ver düzeldi opcom ile baktım her usta artık farklı konuşuyor yaptır yaptır bitmiyor bıktık artık çözümde elde edemiyorlar
 

oknozyrt

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2019
Mesajlar
56
Tepki puanı
43
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Üstadım öncelikle geçmiş olsun. aklıma ilk gelen hava akış metre arızası oldu. İkincisi de Sıralı sistemlerde geri dönüş valfi. Üçüncüsü krank mili sensörü. Benzer sıkıntıları yaşatacak parçalar bunlar. Ve opelin bir çok modelinde (Benzin, dizel farketmez) beyin bu arıza kodlarını karıştırabiliyor. Tecrübeyle sabitledim.

Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
beyin genelde şase yaparsa bir yerden bozuluyor ve buda şasede genelde marş motoru revize görür se yapabiliyor yanlış telafuzum varsa affola 2 gündür araç ev önünde yatıyor ve arızayı ben buldum duman arızasını aracımın benim aracım motor yakmamış külbütör kapağı bozulmuş oradan manifolda yağ kacıryor ve yağ yaktırıyor arabaya buda işini bilmez ustular hemen motor yaktı diyor hala bulunayan bir sorun buydu ve yarın inşallah kapagı alıp kendım değişecegim ve araç benzınde bile zenginde çalışıyor bügün enjektörleri söktüm marşa bastım birisi işedi diğerleri çalışmadı bile acaba ev kendim 12 volt elektrık le denesem diyorum ama artı ve eksileri üzerinde yazmıyor
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
sadece devamlı gitmyen arıza kodu klima röle düşük arızası var oda sanırım kasnak sökülüp yapılıyor klimanın başka arıza yakmıyor
 

oknozyrt

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2019
Mesajlar
56
Tepki puanı
43
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Külbültör arızasını keşfetmen iyi olmuş. Zengin yakıta sebep olacağını sanmam ama inşallah o dur. Enjektörleri kendin deneme. Düzgün bir usta bulana kadar idare et bari üstad. Patlatırsan masraf çıkar. Klima rölesini voltmetre ile ölçme ölçtürme imkanın varsa Bi baktır. Belki arıza direk rölededir. Kasnağa inmene gerek kalmayabilir. Arızaları giderirsen yine bildirim yaparsın sana zahmet. Opel keyifli ama, arızaları da kendini aratmadan gitmiyor valla.

Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
4 yıl doya doya bindiğimiz araba bize dert oldu kardeşim külbütör kapağını değiştirdim devamlı zenginde çalıştır opcomla bakınca şuan ise fakir-zengin devamlı değişiyor birine klimayı gösterdim klima çalışıyorsa sorun yok bin dedi bir usta bunlarda klima beyni arıza yapıyormus yahu gelen kronık dıyor adam akılı usta yok sırf o külbütör kapağı yüzünden motor yapıldı araba içime oturdu ve bunların fanı 2 kadememidir birisi klima diğeri fanmıdır 118 de fan acıyor ve ben senede bir boğaz kelebeği olsun maf map olsun söker temizler takarım map sensörünü söktüm yağ dolmuş külbütör değiştirdim inşallah kalmaz bügün şunu fark ettim arac calışırken egzozdan su geliyor yer ıslanıyordu suda damlacık tarzında bir değişmedik enjektörler kaldı usta sogukta acmıyor dedi onuda halledersem inşallah calışır
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
peki zengin başka ne yüzünden çalışır
 

oknozyrt

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2019
Mesajlar
56
Tepki puanı
43
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sensörlerde olsaydı obd de çıkardı. Birincisi Anahtar işaretinden bahsetmiştin bunun tek sebebi krank sensörü. Piston konumunu izler, ateslemeyi de etkiler. Arızaliysa zengin karışıma sebep olur. Ama komple bitik olsaydı araç hiç çalışmazdı. Hatta bazen hareket halinde stop etmesi tehlikesi var bizzat yaşadım. Allah korudu.
İkincisi Benzin geri dönüş valfi. Bu da aynı sorunu yapar. Araba soğukken ilk marşı almaz, bazen ikinci üçüncü marşta alır. Arıza sebebi de genelde sıralı LPG de çalışsa da benzinin sürekli devir daim yapması. Sürekli az depo benzinle gezmek, parça miyadı sebeplerinden dolayı arıza yapabilir. Ama komple bitik olsaydı araç çalışmazdı. İlk rölelerden sigortalardan başlanmalı. Özellikle söylüyorum opellerin bir çok modelinde elektrik tesisatı sıkıntılıdır. Ugrastirir. Sigorta kutusu araç kontrol kalemiyle voltmetre ile kontrol edilmeli. Hareket halinde akım kesen roleler olabilir. 20tllik fan sigortasının yatak sardirdigina şahidim.
118 derece çok afaki bi muşür eşiği. Termostatına da baktır. Şu eksiltme var mı?

Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

oknozyrt

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2019
Mesajlar
56
Tepki puanı
43
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Akü değerlerin de önemli. Marş akımı obd de okunabilir. Tavsiye edilen akü amperinin yanında marş amperi de önemlidir. Beyne giden kablolar kontrol edilmeli. Akabinde soğutma sistemi parçaları (radyatörün yeterli mi değil mi, muşür, termostat, triger, devir daim pompası, yedek su deposu) çünkü o sıcaklık değerlerin iyiye işaret değil.
Yağlama sistemlerinin (karter, yağ pompası, yağ filtresi, keçeler) kontrol edilmeli.
Motorda gerekenler yapılmış tabi ama krank mili sensörüne dikkat edilmeli. Manifoltta çatlak terleme var mı yok mu bakılmalı. Hava sensörlerini balata spreyiyle temizlemeyi önermiyorum. Kelebek temizlenebilir ama sensörler için özel spreyler var fiyatı da aynı. Egzoz sisteminde de spiralini kontrol ettir derim.

Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
su eksiltme yok zaten yeni motor yapıldı arabayı 2 yıldır takip ederim hep 118 de acıyor opcomla sadece fan 2 yi aktif edebliyorum yağ kaçakları vardı yine bi usta yüzünden sinir oldukk yağ kacagı var diyorum usta diyor normaldir motor yapılırken bütün yağ ve sogutma sistemi kontrol edildi ben 2 3 ay evvel orjınal termostat taktım termosta gövdesi müşür değiştim sağlam olmasına rağmen bütün bakımlar yeni aküde 60 amper takıldı büyük takacatım hiçbir şekilde sığmadı bir yerde 62 amper bulup taktım 3 hafta oldu marş anında önce voltaj 9 lara düşerdi şuan düşmüyor artık elektrik tesisatına bizzat baktım hiç bir yeri açılmamış benden önce aldığım adam bütün bakımları opel teymurda yaptırmış sensörler için sağolun artık o spreyi alacağım yarın birde söküp krank sensörüne bakacağım inşşallaj odur enjektör olsa araba devirlenmemesi lazım gibi geliyor bana marş motoru sıfır 2 yıl olmadı yenisi takıldı devir daim yedek su deposuda orj değişti verdiğiniz bilgileri unutmyacağım
Birincisi Anahtar işaretinden bahsetmiştin bunun tek sebebi krank sensörü demişssin anlamadım abi anahtar derken
allah korumuş sabah ilk işim krank sensörüne bakmak abi takip ettiğimde 108 109 gibi termostat acıyor ve sıcaklık 30 40 saniyede 100 düşüyor yine ben bir fan rölelerine bakayım sabah
 
Üst