LPG li araçların ateşleme bobinini bozması

cevo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2007
Mesajlar
49
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
bendede brc var sıralı aynı problem bendede var bujıleri bosch süper 4 ile değiştirdim bujı kablosunu değiştirdim olmadı demekki bobinde devir düzensizzliği tekleme yapıyo performansı 0 a cektik yani ekonomi diye napalım artık benzin 3500 e dayandı mecbur katlanacaz
 

calibra_06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
192
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
walla bende voltran var 1 senedir şükür bobin sağlam
 

güven3

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2008
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
orjinali pahalı diye başka bir marka aldım o da 2-3 ay sonra bozuldu orjinalini almak zorunda kaldım alacağınız zaman orjinalini alın
 

caglar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2007
Mesajlar
225
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Senin LPG sistemin sıralımı bilmiyorum ama, bu sorun genelde sıralı sistemlerde görülen bir sorun sanırım.

Maalesef araba aynı sistem aynı sorun aynı.Şimdilik sadece 1000-2000 devir arası var silkeleme.Biraz devirli kullanınca sorun yok.Tabi şimdilik...
Ben umursamıyorum artık bu haliyle 25000 km dir biniyorum.Uzun yola da çıkıyorum(Elazığ-Denizli).Nerde trak orda bırak kısmet.:rulet:
 

Chatin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2006
Mesajlar
1,685
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
yahu şimdi herkes bu sorunu lpg de mi yaşıyor .. hacı bu ne bohem böyle ..
benim cabbar benzinde ilk çalışma ile yola başlarsam hemen vurmaya başlıyor gaza basınca zaten dikkat ettim bugun benzinde iken boş vites te gaza basmaya başladığım gibi stop edecek derken bir canlanma oluyor .

ama işin ilginç yanı lpg de gül gibi bu araba hatta.. ne bir tekleme ne başka birşey.. amanda aman bobinler mi değişecekmiş ? hemen çıkmacılara gitmeli .ne de olsa 2 de bir değişeceğiz görünen. en azından şemsiye fazla açılmasın.
 

X18XE

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eki 2006
Mesajlar
260
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
bende 1.5 seneden fazla omvl sıralı var ne bir arıza lambası ne de bahsettiğiniz gibi bir tekleme sorunu ile karşılaştım 30 bin km civarı oldu. bu arada her 15 binde buji de değiştirirdim lpgden önce iki seferdir ustam değiştirmiyor bujilerimi iyi diye. sorunu yaşayan arkadaşların hepside 1.6 motor var acaba bağlantılarda bir hata mı var acaba ? ustalar bi el atmalı duruma
 
Son düzenleme:

TmaC

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
454
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
ben foruma ilk katıldığımdan beri dikkat ediyorum buna benzer konular okudum başrol oyuncusu hep genelde 2000 model 1.6 vectralar :confused: :confused:
 
E

Efkun

Bilgi Girilmemiş
sorun bendede var gibi ama 5.000 deviri vurdurduğumda tekleme yapıyo bende fazla gaza basmadan biniyorum ama işin ilginç yanı benzindede aynı sorun var.
 

KAAN ARSLANLI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2007
Mesajlar
253
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Sayın mrkeskintr,

Opel ve Renault araçlarda bobin sorunu kroniktir. Montaj Öncesi arıza tespit ettiğimiz müşterilere Bobin değiştirmesi yönünde tavsiyede bulunuruz.





Herkese selam , 2000 model Opel Vectra 1.6 GL aracıma Ocak ayında Zavoli Sıralı Sistem kit taktırdım. 5 aydır sorunsuz biniyorken , aracımda kesiklik silkeleme titreme gibi ifade edilebilecek bir sorun başladı. Araç benzinde iken hissedemediğim bu sorun, LPG de iken 3 ve sonrasındaki viteslerde 1500-2500 devir aralığında daha belirgindi. LPG montajını yapan servise bıraktım aracı , tüm sistemi kontrol ettik sorun yok bir de kendi ustana baktır, ateşleme bobininden kaynaklanabilir dediler. Götürdüm Opelci ustama bobin değişti sorun düzeldi. Bu arada bobin 180 YTL , bobinin bozulacağı varmış dedik parayı verdik. Yeni bobin 200 km dayandı , aynı sorun gene başladı. Tekrar götürdüm , baktılar bobin gitmiş gene. Takılan bobin markasızdı , bu sefer DELPHI marka olanını taktılar. Nedir bu niye böyle oldu diye sordum, LPG yi yakmak için araç daha fazla yükleniyormuş ateşleme sistemine , bu da bobinin bozulmasına neden oluyormuş. Parçacı da aynı şeyi söyledi , LPG li araçlar bobini bozuyor dedi.
Bu nasıl iştir arkadaşlar, araçlarımıza tasarruflu binelim diye LPG taktırdık, zırt pırt bobini yakacak sa nerde bu işin tasarrufu ? Bi kucak para verip aldığın parçaya garanti de vermiyorlar, bu işin kesin çözümü yokmu diyorsun cevap yok. Yani şok geçiriyorum resmen, şimdi ben bu araca güvenip nasıl uzun yola çıkacam bilemiyorum. Ne zaman 3. bobin bozulacak endişesini içimden atamıyorum. Herhalde arabada yedek bobin bulunduracaz.
Bu konuyu yaşamış birisi olarak, gerek tecrübesi olan arkadaşlardan ve gerek de sanayici ustalarımızdan şu konularda bilgi ve görüşlerini paylaşmalarını rica ediyorum.
** LPG kullanan araçlarda bu sorun kronikmidir? Yada belli marka araçlara veya belli marka kitlere özgü bir durummudur?
** Ateşleme bobini değilse bile, LPG sisteminin yol açtığı kronik sorunlar varmıdır? (arıza lambası haricinde)
** Bu sorunun tekrarlamasını önlemek adına yaptırabileceğim, herhangi bir önlem, kontrol, ayar, yükleme, düzeltme vs. gibi bir işlem varmıdır?

Bu konularda bildiklerimizi paylaşırsak, pek çok LPG dönüşümü düşünen arkadaşımıza da fikir vermiş olacağız. Saygılar
 
Üst