LPG DE SON DURUM NEDİR??

spitemre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Kas 2012
Mesajlar
2,090
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: LPG DE SON DURUM NEDİR??

REİS38 link' Alıntı:
LPG Kiti landirenzo 20.000 km dir kullanıyorum hiç sorun yok ayrıca yağlama sistemide yok ben aracın  2. el aldım lpg nin takıldığı yer tanıdık sorun olup olmayacağını sordum daha önceki aracım leondu leonda ne kadar risk varsa bunda bu kadar risk var hiç takma lpg yi sorun çıkarmaz dedi. yağlama sistemine gelincede turba araçlarda kısmen ama ne kadar faydası var tartışılır diyor. atmosferik motorlara sadece ticari amaçlı olduğunu söyledi ve bu kişide can ciyer arkadaşımş
ikinci bir husus diğer yorumlarda 100.000 km cruz aracın 3 defa sibop yaltığı söylenmiş resvis anlaşmalı landirezolar 2 yıl veya 100.000 km lpg den kaynaklı hatalara veya vereceği deformasyona karşı garantili eğer sıkıntı olacak olsalardı 100.000km garanti verezlerdi diye düşünüyorum

Vallahi dedgım gıbı kendı gozlerımle gordum cruze yı ve dedgım gıbı konustgum yer maslak sanayının en buyuk ve kapasıtelı ve cok ısmı bılındık bır lpg bayısı bas usta bu sekılde dedıyse bır dusunmek lazım kendı kanımca bırazdaha bekleme taraftaryım en azından ve sızınde dedgınız gıbı yaglama tamammemn tıcarı baska bır cacıga yaramıyor sıze soylenen bana da aynı sekılde soylenmıstı ıns uzun km ler sorunsuz kullanırsınız bızede ornek teskıl edr ve taktırırız sızı takıpteyım ;) ;)
 

onur1982

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2012
Mesajlar
112
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: LPG DE SON DURUM NEDİR??

sallierim link' Alıntı:
1.6 larda(atmosferik olan turbo değil) sübap erimesi gibi bir problem yok.atmosferik motor çünkü.lpg uyumlu.zaten bu motora opel almanyada fabrikasyon lpgli astra üretip satıyor.ancak geçen gün olgun lpgyle görüştüm.atmosferik motora yağlama sistemi gerekmiyor fakat taktıranlar var dedi.ama turbo araçlarda yağlama sistemi olmak zorunda dediler.
Mühendislik açısından araştırdığımda,lpgnin doğası gereği benzine göre geç yandığını gördüm.yani yanmış gazın dumanını emmeye açılan 2 subap,egzoz yerine yanıpta sönmemiş lpg kıvılcımıyla karşılaşıyor.ve bunu milyonlarca kez yaşıyor.egzoz gazı ile kıvılcım ısısı arasında fark vardır.subaplarda sanırım magnezyumdu bizim astraların.ergime derecesi aşağı yukarı 650 santigratlarda oynar.zamanla zarar vereceğini düşünüyorum.turbo olayı falan değil yani.yanma prensibi.soğutucu için sistemler gelişti fakat sırf bu yüzden ben bozdurmuyorum aracı.
 

onderak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
1,770
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
jb.iphoneturkey.net
Ynt: LPG DE SON DURUM NEDİR??

onur1982 link' Alıntı:
Mühendislik açısından araştırdığımda,lpgnin doğası gereği benzine göre geç yandığını gördüm.yani yanmış gazın dumanını emmeye açılan 2 subap,egzoz yerine yanıpta sönmemiş lpg kıvılcımıyla karşılaşıyor.ve bunu milyonlarca kez yaşıyor.egzoz gazı ile kıvılcım ısısı arasında fark vardır.subaplarda sanırım magnezyumdu bizim astraların.ergime derecesi aşağı yukarı 650 santigratlarda oynar.zamanla zarar vereceğini düşünüyorum.turbo olayı falan değil yani.yanma prensibi.soğutucu için sistemler gelişti fakat sırf bu yüzden ben bozdurmuyorum aracı.

- orası öyle zaten, o yüzden lpg'li araç motoru daha çabuk bitirir...
ama yani bu farkta o kadar önemli değil...
çünkü o motor bitesiye kaç tane, kulanıcı değiştirir...
kaç yüz bin kilometreyi bitirir...

- astra h lerde 150 bin de olan bi sürü tüplü arabalar görebilirsiniz arkadaşlar...

http://www.sahibinden.com/opel-astra-1.6-cosmo/benzin-lpg?a5_min=2005&a4_min=100000&a4_max=150000&a5_max=2009&viewType=Gallery

sonuçta aynı motor bu..
sadece biraz geliştirildi... tıpkı dizelinin geliştirildiği gibi...
 

REİS38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Eyl 2012
Mesajlar
4,137
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: LPG DE SON DURUM NEDİR??

sallierim link' Alıntı:
abi peki çekişi ne kadar etkiliyor lpg?ve ne kadara taktırmıştın?Simit şeklinde mi taktırdın?
LPG Yİ  ben taktırmadım aracı aldığımda takılı idi evet deposu simit çekişte çok dik bayırda belki hiisedersin güç kaybı yaşanmıyor denecek kadar azdır.muhtemelende 1500 tl civarıdır fiyatı
 

onur1982

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2012
Mesajlar
112
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: LPG DE SON DURUM NEDİR??

onderak link' Alıntı:
- orası öyle zaten, o yüzden lpg'li araç motoru daha çabuk bitirir...
ama yani bu farkta o kadar önemli değil...
çünkü o motor bitesiye kaç tane, kulanıcı değiştirir...
kaç yüz bin kilometreyi bitirir...

- astra h lerde 150 bin de olan bi sürü tüplü arabalar görebilirsiniz arkadaşlar...

http://www.sahibinden.com/opel-astra-1.6-cosmo/benzin-lpg?a5_min=2005&a4_min=100000&a4_max=150000&a5_max=2009&viewType=Gallery

sonuçta aynı motor bu..
sadece biraz geliştirildi... tıpkı dizelinin geliştirildiği gibi...
Yani dediğiniz gibi uzun vade için farkeder.tercih meselesi kişiye kalmış.motor 100.000 içinde ölür diye bir kaide yok.bende astra g mi 217.000 km de sattım,son 104.000 km de araç full lpg çalıştı. en ufak bir sorun yaşamadım,satarkende elimden kaptılar.piyasadaki full orijinal 14 yaşına gelmiş astralardandı :)
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: LPG DE SON DURUM NEDİR??

Motor aynı motor da eski serideki motor bileşenleri ile yeni motorların bileşenleri AYNI malzeme yapısına mı sahip? Birindeki piston,subap alaşımı diğerindeki ile birebir aynı mı? Burasını tam olarak bilemeyince herzaman risk faktörü var. Ve eski araçlarda 100bin yaptı demek havada kalan bir söylem oluyor.
 

onderak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
1,770
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
jb.iphoneturkey.net
Ynt: LPG DE SON DURUM NEDİR??

eketen link' Alıntı:
Motor aynı motor da eski serideki motor bileşenleri ile yeni motorların bileşenleri AYNI malzeme yapısına mı sahip? Birindeki piston,subap alaşımı diğerindeki ile birebir aynı mı? Burasını tam olarak bilemeyince herzaman risk faktörü var. Ve eski araçlarda 100bin yaptı demek havada kalan bir söylem oluyor.

- abi bi seyin yenisi herhalde en azindan eskisinden saglamdir
Ki eskisiyle arasinda 10 hp guc artisi bile var
1.6 atmosferik motorun...
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: LPG DE SON DURUM NEDİR??

Yenisi sağlamdır diye düşünmemek lazım. ևünkü fabrika bu aracı 95 oktan benzin için üretiyor. Bu üretim amacına göre de tüm üst değerler hesaplanıp ona göre alaşım kullanır çeşitli etkenleri hesap ederek. ( Performans olsun, hafiflik olsun, emisyon normlarını yakalamak olsun) Bu durumda fabrika bizim çakma diyeceğimiz lpg uygulamasını kesinlikle hesaba katmaz, umurunda da olmaz.  Zaten fabrika LPG li araç olarak ayrı bir üretim sunuyor ki bu üretim seçeneğinde motorda bazı parçaların değişik alaşım ile üretilmiş olması da kuvvetle muhtemel.
 

onur1982

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2012
Mesajlar
112
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: LPG DE SON DURUM NEDİR??

Fabrikasyon lpg liye ayrı uygulama yapılıyor olablir.firma kendi lpg takıp sorun yaşamak istemiyorsa alaşım değişikliği yapabilir.bir element karışımıyla bile rakamlar acaip değişiyor.
 

sallierim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
4,513
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: LPG DE SON DURUM NEDİR??

REİS38 link' Alıntı:
LPG Yİ  ben taktırmadım aracı aldığımda takılı idi evet deposu simit çekişte çok dik bayırda belki hiisedersin güç kaybı yaşanmıyor denecek kadar azdır.muhtemelende 1500 tl civarıdır fiyatı
teşekkürler
 
Üst