Komik bir soru: dizel araç nasıl kullanılır?

haydut25

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
2,235
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Değişeli daha 1600 1700 km oldu abi. Tavsiye edeceğin fltre var mı?

Açıkçası şu anki aracım ilk dizel aracım.Aslında aynı marka ve model ikinci.Daha önceki bir önceki kasası bu son çıkan kasa.Ben bu işlemleri garanti kapsamında olduğu için serviste yaptırıyorum.Bu nedenle ne filitre uygularlar bilmiyorum.Bu nedenle sana hiç bir marka bilmediğim için tavsiyede bulunmam yanlış olur.Yaşadığın bölgede nasıldır bilmem ama, açıkçası taklit ürün çok olduğu için bilsem bile tavsiye ederken çekinirim :)
 

OPEL33

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 May 2011
Mesajlar
35
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
arabanın harareti 90 ın üzerinde ise biraz bekleyip stop et ..

3000 devire kadar idealdir..

mazota zam geldiğinden dolayı yakması normaldir :)
 

23022010a

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
282
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Açıkçası şu anki aracım ilk dizel aracım.Aslında aynı marka ve model ikinci.Daha önceki bir önceki kasası bu son çıkan kasa.Ben bu işlemleri garanti kapsamında olduğu için serviste yaptırıyorum.Bu nedenle ne filitre uygularlar bilmiyorum.Bu nedenle sana hiç bir marka bilmediğim için tavsiyede bulunmam yanlış olur.Yaşadığın bölgede nasıldır bilmem ama, açıkçası taklit ürün çok olduğu için bilsem bile tavsiye ederken çekinirim :)

Eyw. abi sağolasın yine de :D
 

cagri1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
2,819
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.insigniateam.com
dizel 3000de vites atılırsa çok yakar. bizde 2005'de Corsa C 1.3 CDTI vardı, aldığımız adam (o günün mazot parasıyla) km'de 90bin yakıyor dedi, biz aldık araba 180bin'in altını görmedi. çünkü 2500 devir civarı vites değiştiriyoduk genelde. anlaşılan adam arabayı ölü gibi kullanmış :)
bence dizel için 2000-2500 devir arası vites atmak için yeterli. araba zaten kendini topluyor. (turbosuz dizeli bilemem)

bu arada siyah duman deyince aklıma geldi, sizin arabayı bilemem ama CDTI için hep eurodizel kullandık araba çok iyiydi, birgün birine emanet verdik adam normal dizel koymuş, araba gitmiyordu motor yerlerde sürünüyor, egzozdan simsiyah duman çıkıyor, 2depo yeni mazotta kendini zor toparladı. bunada dikkat edin isterseniz.
 

ErdalKesgin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar araştırma yaptım herkes farklı şeyler söylemiş. İlk defa dizel araç kullanıyorum hatta ailede ilk defa dizel araç aldık.
Şimdi, araç 2003 corsa 1.7 DI (turbosuz).

1. Stop ederken de beklemek şart mı? Turbo yok diye durunca hemen kapatıyorum kontağı :D
2. Vites değişimi ne zaman yapılır? 2000 diyen var 3000 diyen var... Kafam iyice karıştı. Genelde 2500 de atıyorum ben. 1. vitesi hiç zorlamıyorum, 2. vitesi az zorluyorum, 3e vurunca artık basıyorum.
3. depo full olduğu zaman ilk çeyrek depoyla 220 250 km yol yapıyor. Fakat ondan sonra yaptığım 120 150 km yolda yine çeyreğe yakın yakıt gidiyor.

3 kere yakıt aldığım için 2 değer yazabilecem ancak: 6,26 litre ve 7,21 litre (bu değerin sebebi havaların -24lere kadar ulaşması ve aracın durduğu yerde bayaa bi çalışması)

Dostum hic korkma böle şeyleri kafaya takma derim akışına bırak.. Dizel arabalarda bence en önemlisi mazotu ceyrek depodan aşağıya düşürmemeye calış.. diğerleri yok 3000 devir yok 4000 devir zaten o dediklerin benzinlide gecerli dizel araba belli eder ne zaman vites değiştirceğini ve sende değiştirirsin biraz kibar kullan.. yakıta gelincede kışın daha cok yakıyor dizeller benimki 1.3 ortalama tüketim 7.00 ona göre hesap et:)

Hayırlı kazasız belasız sürüşler..
 

23022010a

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
282
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
3000 devire gelince araba parçalancak gibi oluyor hatta o çıkarttığı sesten dolayı içim acıyor. Sanki ata kırbaçla vurmuş gibi :D Bence de 2000 2500 arası iyidir. Turbo yok arabamda fakat 2000 2100 devirden sonra turbo varmış gibi atıyor araba kendisini.

Herkese teşekkür ederim yorumlarınız için :D
 

scorpion49hgc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
237
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
68
Siteyi ziyaret et
Şimdi sana bunu nasıl anlatmalı bilmiyorum.

Dizel arabalarda vites değişimi tamamen aktarma organlarına ,torka,difransiyele ,yüke bir çok etkene sahiptir.Vs vs dersem vites dişli oranları bile var.Ama bu işin esas kuralı motorun sesini dinlemek,kullanım alışkanlığı edinmek.Otomatik viteste bile bu iş böyle.Pedala yaptığın basınç aynı olursa,Araban ağırken farklı gider,boşken farklı gider.Fazla kafana takmadan stabil bir şekilde sürer ve 2000-2500 civarlarında değiştirirsen sanırım tasarruf edersin yakıttan.Esas değiştirme oranı sürüş alışkanlığında.Arabanda patlamanın havanın içine birden dizel püskürtülerek olduğunu unutma .Bu yüzden tork alınır dizelden.Eurodizel dışında başka bir yakıt kullanma.Tüm ayarlar buna göre arabada.
 

23022010a

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
282
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Dizel arabalarda vites değişimi tamamen aktarma organlarına ,torka,difransiyele ,yüke bir çok etkene sahiptir.Vs vs dersem vites dişli oranları bile var.Ama bu işin esas kuralı motorun sesini dinlemek,kullanım alışkanlığı edinmek.Otomatik viteste bile bu iş böyle.Pedala yaptığın basınç aynı olursa,Araban ağırken farklı gider,boşken farklı gider.Fazla kafana takmadan stabil bir şekilde sürer ve 2000-2500 civarlarında değiştirirsen sanırım tasarruf edersin yakıttan.Esas değiştirme oranı sürüş alışkanlığında.Arabanda patlamanın havanın içine birden dizel püskürtülerek olduğunu unutma .Bu yüzden tork alınır dizelden.Eurodizel dışında başka bir yakıt kullanma.Tüm ayarlar buna göre arabada.

Daha 2 saat önce otomatik araba kullandım :) bizim lacetti'yi. 2 aydır kullanmıyordum, özlemişim otomatik benzinlinin tadını, rahatlığını ve konforunu :)
Dediğiniz gibi 2000-2500 arası ideal, hem araba için hem yakıt tasarrufu için.
 
Üst