kaza sonrası tecrübe

patates

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
311
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
aracım opel astra g arabama çok güveniyorum ve sonuna kadar desteklerdim ki
bilmediğim bir yolda hızım 100 iken yarı keskin bir viraja girdim açıkcası çok az bir şekilde frene de basdım karşı sağ şeritten yüklü kamyon geliyordu frene basdığımda aracın kıç tarafı hemen savruldu yavaş basmama rağmen frene kamyona vurdum allah korudu 5 kişiydik kimseye bir şey olmadı yanlız benim anlamadığım

araç zaten ağır ve 5 kişiydik virajda bu kadar basit bir araçmı bu opeller hani konforu iyi değildide süspansiyonları dandikdi bu da yol tutuşunu iyi yapıyordu

2 - araca çok az frene basmama rağmen neden araç kıç attı ve hemen kaymaya başladı bu arabada abs yokmu önceden frene bastığımda ayağımı iten bir sistem devreye giriyordu benim bildiğim bunun ismi abs

3 - opellerin kaportaları sağlam derlerdi ben de inanırdım ama çok mükemmel diyemezdim resimlere bakın bence 100 le kamyona vurduk direk

son olarak dahada virajlara 50 den yukarı girersem 50 bile fazla bir abinin sözü kulaklarımda yankılanıyor teknoloji vız gelir önce tedbiri almak lazım

resimler
http://www.opelim.net/forums/attachment.php?attachmentid=15632&stc=1&d=1377520023

http://www.opelim.net/forums/newattachment.php?do=manageattach&p=
 

Ekli dosyalar

  • WP_20130825_002.jpg
    WP_20130825_002.jpg
    87.2 KB · Görüntüleme: 172
  • WP_20130825_003.jpg
    WP_20130825_003.jpg
    87.1 KB · Görüntüleme: 110

kayıboyu11

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
24 May 2010
Mesajlar
1,480
Tepki puanı
34
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
büyük geçmiş olsun. lastiklerin ne marka ne durumda ve kaç yıllık( üzerlerinde üretim tarihleri mevcuttur)
 

Mahir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
172
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Oncelikle cok gecmis olsun. Yol tutusunda arkadasin dedigi gibi lastikler cok buyuk bir etken. Ayrica yolun durumuda cok onemli ters egim, mucur vs.

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Opelin sorunları vardır yok demem ama opelde kaporta başka markalarda ara bulamazsın oda kesin... bu kaza bir başka Japon aracı ile yapılması durumunda o kamyon o aracın içine kadar girerdi... bununla geçmiş olsun... yaradan beterinden korusun önce tedbir sonra takdir...
 

Rotweiler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
262
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.azmiallusoglu.com
Ben bile burdan uygun jant takmadığınızı ve lastiklerinizin diş derinliklerinin hiç de yol tutuşun müsait olmadığını görebiliyorum.

ABS mevzuuna gelecek olursak ABS fren disklerinin lastiği kitlemesini engeller, aracın kıç atmasını ya da savrulmanızı değil. Siz düz giderken aracın ağırlığı ve sizin ağırlığınız öne yığılır ve ABS gerekeni yapar, ama yana savulma için; ESP var. O da sizin aracınızda yok.

Aracınızın dolu olması salınım sırasında merkezkaç'daki ağırlığı arttıracağı için yere basmasını sağlamakla beraber daha çok savrulmasını da sağlayacaktır. Su dolu bir akvaryumu taşımaya benzer, içindeki su ne kadar hareket ederse siz ne kadar dikkat ederseniz edin içindeki suyun(burda su içindeki yolcular oluyor) taşması ve akvaryumu elinizde suyun dalgalanma yönüne doğru itip çekmesi an meselesidir.

Aracınızda ya da opelde sıkıntı yok. Sıkıntı sizin şöförlüğünüzde. Euro NCAP testleri bile 60 KM ile yapılırken 100 il girdiğiniz keskin virajda espsiz arabanızın savrulmamasını sağlamak sizin yeteneğinizle veya ÖNLEM ALMANIZLA doğru orantılı.

Kazadan sonra gelip "Yeaaa bu OPEL de sağlam sanırdık..." başlıklarından bana gına geldi açıkcası.

Ama her şeyden sonra Allah daha beterlerinden saklasın. Aracınızda lastik, süspansiyon ve jant üçlemesine çok dikkat edin. Desen farkı bile olsa lastikte, çok çok çok büyük sonuçlar doğurabilir. Ki bence bahsettiğiniz hızlarda aldığınız hasar mükemmel derece az.
 
Son düzenleme:

patates

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
311
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
valla allah kimseye kaza bela vermesin yol tutuşunda araca laf ettik eyvallah ama şimdi yiğidi öldür hakkını yeme benim ön ve arka lastiklerim farklı ve eski lastikler burdada sıkıntı mesela ben 140 150 leri gördüğümde araba titremeye başlıyor lastiklerimi değiştirmemi söyleyen ustam var ama ben değiştirmedim burda hatalı benim de anlayamadığım frenlemede abs nereye kayboldu
allah kimseye kaza bela vermesin herkezi korusun yorumlarınız için allah razı olsun
 

patates

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
311
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Ben bile burdan uygun jant takmadığınızı ve lastiklerinizin diş derinliklerinin hiç de yol tutuşun müsait olmadığını görebiliyorum.

ABS mevzuuna gelecek olursak ABS fren disklerinin lastiği kitlemesini engeller, aracın kıç atmasını ya da savrulmanızı değil. Siz düz giderken aracın ağırlığı ve sizin ağırlığınız öne yığılır ve ABS gerekeni yapar, ama yana savulma için; ESP var. O da sizin aracınızda yok.

Aracınızın dolu olması salınım sırasında merkezkaç'daki ağırlığı arttıracağı için yere basmasını sağlamakla beraber daha çok savrulmasını da sağlayacaktır. Su dolu bir akvaryumu taşımaya benzer, içindeki su ne kadar hareket ederse siz ne kadar dikkat ederseniz edin içindeki suyun(burda su içindeki yolcular oluyor) taşması ve akvaryumu elinizde suyun dalgalanma yönüne doğru itip çekmesi an meselesidir.

Aracınızda ya da opelde sıkıntı yok. Sıkıntı sizin şöförlüğünüzde. Euro NCAP testleri bile 60 KM ile yapılırken 100 il girdiğiniz keskin virajda espsiz arabanızın savrulmamasını sağlamak sizin yeteneğinizle veya ÖNLEM ALMANIZLA doğru orantılı.

Kazadan sonra gelip "Yeaaa bu OPEL de sağlam sanırdık..." başlıklarından bana gına geldi açıkcası.


valla yorumunu koltuğuma yaslanarak ve gülerek okudum ama neredeyse ağlayacakdım çok fırçaladın şakası bir yana burada en büyük suç zaten diğer yorumumda da yazdım tekerleklerim dandik di ve bana bunu dediler ben değiştirmedim bu konuda ben zaten haksızım ki kaldıki can taşırken nedeno kadar hız yapıyorsun yine haksız olan benim zaten bu konuyu açmamdaki sebepde o birşeyleri görerek ve yaşayarak öğrenicez yaşayanlar herkeze gösterirse böyle olaylar azalır die açtım opele laf etme konusunda ben de senin yorumlarına yakın yorumlarım var Çok laf eden var ama bazı durumlarda haklı olunan şeyler var kaportamı en iyisi gördüğünüz kaza 100 km hız kamyona çarpıldı ve o kadar şey oldu
motormu ecotec uzun yılların kaliteli ve güvenilir motoru ama o kadar çokda abartmayın diyorum yol tutuş pek iyi değil frenler iyi değil konfor zaten konuşmaya gerek yok ölüyosunuz o kadar opel sahibiyim ben yıllardır yalan söyleyecek halim yok
 

patates

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
311
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
hasara karşılık 300 tl gibi bir masraf çıktı buna lamba felan dahil değil düzeltme olucak macun çekilecek ve boyanacak hayret ediyorumm nasılda bu kadar hasarla yırttık hamd olsun şükür olsun
 

omero72

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2013
Mesajlar
658
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Resimden lastiğin diş kalınlığına bakmaya çalıştım, diş kalınlığı çok az görünüyor.

Ancak 100 gibi çok aşırı yüksek olmayan bir hızda o kadar kıç atması biraz tedirginlik verici. Onu sadece düzlenmiş lastiğe bağlamak biraz zor. Belki frene biraz fazla yüklenmiş olabilir misiniz? Virajdayken frene fazla yüklenince en kral araba bile sağa sola yalpalar cunku. Virajda frene ancak dokunulur, çok basılmaz. Aslında spor motosiklet kullanma merağınız olsa (benim gibi) o zaman şu viraj işini çok daha iyi bilirdik (kalkıp herkes motosiklet kullanmalı demiyorum tabi ki)

Onun dışıdan kamyon darbesi çok başarılı atlatılmış. Astraların o arka tarafı çok sağlam bir görüntü veriyordu ve onun hakkını vermiş.
 

uploader

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
1,219
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Usta şöyle anlatayım Abs nin durumu farklı ABS dediğin olay frene basınca diski kilitlemez yani vururur çeker pabucu vurur çeker kat kat kat kat kat. Sende bu arada direksiyon kilitlenmediği için direksiyonu sağ sola hareket ettirebilirsin araca yön verebilirsin. Bunun dışında durma mesafesi ondan sonra arkadan itme felan bi alakası yok abs nin. Sonra senin lastiklerin en büyük unsur lastik bitmişse veya üretim tarihi geçmişse yani bozuk yiyecek yiyip zehirlenmek gibi birşey. En son olarak da aracın diğer ön ve arka takımı ne kadar sağlam rot rot başları z kolları amortisörler ne kadar yeni bunlar da çok büyük etki eder.

Sonuç olarak Çok büyük geçmiş olsun. Allah düşmanımın başına kaza vermesin. Verilmiş sadakan varmış.
 
Üst