Kalorifer düşük hızda üflüyor

harkad44

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2018
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar 2013 astra h aracının göğüs ızgaralarında kalorifer üfleme hızı çöm düşük. Son seviyede bile düşük hızda üflüyor. Fakat ön cama vr yan camlara üfleyen ızgaralarda baya hızlı üflüyor. Sorun ne olabilir sizce.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,947
Tepki puanı
6,174
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Hocam ön ızgaraların hepsini kapatin tek bir tanesini acik birakip üfleme şiddetine bakın. Diğerleri ile aynıysa güç dengeli dagiliyor demektir. Bu test ile tikanik veya sorunlu havalandirma ızgarası varmi çözebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: harkad44

ikra71

VIP Üye
18-Çankırı
Katılım
17 Ara 2017
Mesajlar
324
Tepki puanı
175
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Varsayımlardan yola çıkacak olursak; Üfleme ızgara kapaklarınız açık konumunda olduğu halde hava gelmiyorsa eğer gaz pedalının sağ tarafında kapak arkasında hava yönlendirme kapakçıklarından bir tanesi takılı kalmıştır. Yada bu kapakçıkları hareket ettiren motor arızalanmış veya motor dişlisi sıyırmıştır diye düşünüyorum. Bahsettigim motor siz kontağı açtığınızda yada kapattığınızda vınıltı şeklinde bir ses çıkartır. Duymuş olduğunuz o ses hava yönlendirme kapaklarının motoruna ait bir ses. Yüksek bir ihtimal hava yönlendirme kapağınız takılı kalmıştır.
 
  • Beğen
Tepkiler: harkad44 ve Hasip

harkad44

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2018
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Hocam ön ızgaraların hepsini kapatin tek bir tanesini acik birakip üfleme şiddetine bakın. Diğerleri ile aynıysa güç dengeli dagiliyor demektir. Bu test ile tikanik veya sorunlu havalandirma ızgarası varmi çözebilirsiniz.
Yarın dediğiniz yöntemi deneyeyim bi hocam.

---- Seri mesaj engellendi. Mesajlar birleştirildi. (Opel Forum) ----

Hocam ön ızgaraların hepsini kapatin tek bir tanesini acik birakip üfleme şiddetine bakın. Diğerleri ile aynıysa güç dengeli dagiliyor demektir. Bu test ile tikanik veya sorunlu havalandirma ızgarası varmi çözebilirsiniz.
Yarın dediğiniz yöntemi deneyeyim bi hoc
Varsayımlardan yola çıkacak olursak; Üfleme ızgara kapaklarınız açık konumunda olduğu halde hava gelmiyorsa eğer gaz pedalının sağ tarafında kapak arkasında hava yönlendirme kapakçıklarından bir tanesi takılı kalmıştır. Yada bu kapakçıkları hareket ettiren motor arızalanmış veya motor dişlisi sıyırmıştır diye düşünüyorum. Bahsettigim motor siz kontağı açtığınızda yada kapattığınızda vınıltı şeklinde bir ses çıkartır. Duymuş olduğunuz o ses hava yönlendirme kapaklarının motoruna ait bir ses. Yüksek bir ihtimal hava yönlendirme kapağınız takılı kalmıştır.
böyle bişey ise yapabileceğim bişey var mı. Ustaya mı götürmeliyim
 
Son düzenleme:

ikra71

VIP Üye
18-Çankırı
Katılım
17 Ara 2017
Mesajlar
324
Tepki puanı
175
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Mekanik işlerde yeteneğiniz varsa ve benim gibi böyle işlerle uğraşmaktan zevk alıyorsanız ;) kendiniz yapabilirsiniz. Yok bununla kim uğraşacak diyorsanız oto elektrikçisine gitmeniz yeterli olacaktır. Gideceğiniz elektrikçi tanıdık olursa iyi olur çünkü bunu bilmeyen biri size abi bunun bir sürü işi var sen aracı bırak 2 saat sonra gel al derse bilinki kendisi de ilk defa sökecek ve bi dünya işçilik isteyecektir. (Bunlar sadece bir ihtimal)

Bu arada bahsettiğim motor aşağıdaki resimde ki gibi. Kolay gelsin.
Astra H.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,482
Tepki puanı
1,263
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Fanı açtığınızda buğu çözücü de aktif oluyor mu?
20180226_084329.jpg
Eğer öyleyse, Buğu çözücü aktifken sadece camlara hava gönderileceğinden, buğu çözücüyü pasif konuma getirmeniz gerekir. Değilse zaten arkadaşların da dediği gibi... kolay gelsin...
 
  • Beğen
Tepkiler: ikra71

harkad44

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2018
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Hocam ön ızgaraların hepsini kapatin tek bir tanesini acik birakip üfleme şiddetine bakın. Diğerleri ile aynıysa güç dengeli dagiliyor demektir. Bu test ile tikanik veya sorunlu havalandirma ızgarası varmi çözebilirsiniz.
Yarın dediğiniz yöntemi deneyeyim bi hoc
Varsayımlardan yola çıkacak olursak; Üfleme ızgara kapaklarınız açık konumunda olduğu halde hava gelmiyorsa eğer gaz pedalının sağ tarafında kapak arkasında hava yönlendirme kapakçıklarından bir tanesi takılı kalmıştır. Yada bu kapakçıkları hareket ettiren motor arızalanmış veya motor dişlisi sıyırmıştır diye düşünüyorum. Bahsettigim motor siz kontağı açtığınızda yada kapattığınızda vınıltı şeklinde bir ses çıkartır. Duymuş olduğunuz o ses hava yönlendirme kapaklarının motoruna ait bir ses. Yüksek bir ihtimal hava yönlendirme kapağınız takılı kalmıştır.
böyle bişey ise yapabileceğim bişey var mı.
Fanı açtığınızda buğu çözücü de aktif oluyor mu?
Ekli dosyayı görüntüle 533
Eğer öyleyse, Buğu çözücü aktifken sadece camlara hava gönderileceğinden, buğu çözücüyü pasif konuma getirmeniz gerekir. Değilse zaten arkadaşların da dediği gibi... kolay gelsin...
yok hocam buğu çözücü kapalı oluyo.

---- Seri mesaj engellendi. Mesajlar birleştirildi. (Opel Forum) ----

Mekanik işlerde yeteneğiniz varsa ve benim gibi böyle işlerle uğraşmaktan zevk alıyorsanız ;) kendiniz yapabilirsiniz. Yok bununla kim uğraşacak diyorsanız oto elektrikçisine gitmeniz yeterli olacaktır. Gideceğiniz elektrikçi tanıdık olursa iyi olur çünkü bunu bilmeyen biri size abi bunun bir sürü işi var sen aracı bırak 2 saat sonra gel al derse bilinki kendisi de ilk defa sökecek ve bi dünya işçilik isteyecektir. (Bunlar sadece bir ihtimal)

Bu arada bahsettiğim motor aşağıdaki resimde ki gibi. Kolay gelsin.
Ekli dosyayı görüntüle 532
Sorun aynen dediğiniz gibi hocam. Zaten ayar düğmesini çevirince de ses geliyor. Esasında vaktin olsa açıp bakabilirim ama hem vaktim Yok hem ekipmanım. Sanırım sanayi YÖK'ü gözüküyor bana 🙂

---- Seri mesaj engellendi. Mesajlar birleştirildi. (Opel Forum) ----

Mekanik işlerde yeteneğiniz varsa ve benim gibi böyle işlerle uğraşmaktan zevk alıyorsanız ;) kendiniz yapabilirsiniz. Yok bununla kim uğraşacak diyorsanız oto elektrikçisine gitmeniz yeterli olacaktır. Gideceğiniz elektrikçi tanıdık olursa iyi olur çünkü bunu bilmeyen biri size abi bunun bir sürü işi var sen aracı bırak 2 saat sonra gel al derse bilinki kendisi de ilk defa sökecek ve bi dünya işçilik isteyecektir. (Bunlar sadece bir ihtimal)

Bu arada bahsettiğim motor aşağıdaki resimde ki gibi. Kolay gelsin.
Ekli dosyayı görüntüle 532
Sorun aynen dediğiniz gibi hocam. Zaten ayar düğmesini çevirince de ses geliyor. Esasında vaktin olsa

---- Seri mesaj engellendi. Mesajlar birleştirildi. (Opel Forum) ----

Aracı aldım bir haftadır sürekli sorun biliyorum araçta. Valla nerdeyse soğumak üzereyim. Direksiyonum sert havalandırma ızgara motoru sorunlu ve araç çok tavsiyen bile birinci vitese atamıyorum. Bakalım başka ne problemler çıkaracak bana 🙂
 
Son düzenleme:

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,947
Tepki puanı
6,174
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Aracı aldım bir haftadır sürekli sorun biliyorum araçta. Valla nerdeyse soğumak üzereyim. Direksiyonum sert havalandırma ızgara motoru sorunlu ve araç çok tavsiyen bile birinci vitese atamıyorum. Bakalım başka ne problemler çıkaracak bana

Hocam ilk başta size herşeyde sorun varmış gibi gelecektir... sakin olmak lazım araca alıştıkça kafanızda herşey daha net oturur. 1. vitese neden atamıyorsunuz onu çözemedim.
 

harkad44

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2018
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Aracı aldım bir haftadır sürekli sorun biliyorum araçta. Valla nerdeyse soğumak üzereyim. Direksiyonum sert havalandırma ızgara motoru sorunlu ve araç çok tavsiyen bile birinci vitese atamıyorum. Bakalım başka ne p
Hocam ilk başta size herşeyde sorun varmış gibi gelecektir... sakin olmak lazım araca alıştıkça kafanızda herşey daha net oturur. 1. vitese neden atamıyorsunuz onu çözemedim.
Hocam hareket halindeyken hızım baya yavaşken birinci vitese geçmiyo. İkinci viteste yarım debriyaj ile hızlanıyorum. Araç durduğu zaman birinci vitese geçiyor sadece.
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,482
Tepki puanı
1,263
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Hareket halinde 1. Vitese geçmeme tek senkromeç çift senkromeç olayından kaynaklanıyor olmalı. Bazı araçlarda 1 ve geri vitesler tek senkromeçli, diğer vitesler çift senkromeçli olur. Astra j geçiyordu, ama geçmeyen en az 10 başka model araç sayabilirim. Bu araçlarda hareket halinde geriye atarsanız carrrrr , 1 e atarsanız vınvınvınnn diye bir ses duyarsınız öyle kolay da geçmez bu viteslere... böyle bir durum olmasın? Bir de hareket halinde 1 e atmak çok ta gerekli birşey değil bence... 2yle yarım debriyaj daha iyidir. 1 e alırsanız hızınız kesilir, durmaya yakın olursunuz zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: harkad44
Üst