gsi lpg kaçbasar merak eden varmı

onur_arslan_59

Kayıtlı Kullanıcı
17-Çanakkale
Katılım
25 Eyl 2006
Mesajlar
2,226
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
bende tüpe karsı olanlardan biriydim. ne zaman ki benzin 4 lirayı gecti kontagı çevirmeye korkar oldum taktırdım. şimdiki düsüncem keske daha once taktırsaydım. aracım astra g 1.6. arabayla gezemedikten sonra neye yarar. suanda km de 25 kr yakıyo. rahatla geziyorum. deseniz ki gsı olsa naparsın? ikinci bir araba olarak gsı tarzı bi araba alırsam taktırmam tabiki de onun zevki benzinle çıkar...
 

tayfunzafer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ara 2010
Mesajlar
104
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
devlete yeterince vergi ödüyoruz bari yakıttan biraz kağrımız olsun
 

tayfunzafer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ara 2010
Mesajlar
104
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
onur kardeş önce bi gsi olsun.neyin nasıl zevkinin çıkıcanı bırakta biz bilelim.sen benzinde sürersin
 

berataktepe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Ağu 2010
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
lpg ye karşı degilim ama performans amacı taşıyan araçlarda lpg olması biraz degişik bi durum tabiki.. eski arabam vectra cdx 2.0 motor ilk sahibinden aldım hep benzinle kullanılmıştı.bende bi süre kullandım bütçemi zorlamaya başladı uzunca araştırdıktan sonra güvendigim biyerde saatlerce başında bekleyip en düzgün şekilde taktırdım.hiç bir sorunda yaşatmadı.

şuan calibra turbo kullanıyorum..hem maddi durumumdaki sıkışıklık hem benzin fiyatlarının hızlı yükselişi birarada olduğu için malesef haftada 100 kmden fazla binemiyorum arabama..ama tutup calibra turboya da lpg taktırmak olmaz yani
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Keşke F-1'de de LPG kullansalar :).
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
konuda arkadasımız lpg ile yaptığı sürati yazmıs hala lpg olmaz diye diretmek manasız lpg kötü ve güvensiz birşey olsa amerikada kullanılmazdı yıllardır orada kullanılıyor cocukluğumdan hatırlıyorum sene 1975 falan bizim mahallede tüpçü zeki amca vardı aygaz bayii ,tüp dağıtımı yaptığı kamyonda da bildiğimiz aygaz tüpü kullanıyordu o yüklü kamyonda sorun cıkmadıysa binek de ne sorunu olacak, varsın üst devirlerde ani sıkıştırmalarda pek randıman vermesin son sürati etkilemedikten sonra, buradaki tek handikap artık lpg nin de ucuz olmaması şayet ülkemizde ilk yaygınlaştığı zamanlardaki fiyatlar gibi olsa antika mustangım olsun ona bile takardım lpg şimdi lpg ye uygulanan kitler ve karışımlar var yanma odasını koruma,nemlendirme maksatlı millet dizelinde solvent yakıyor koca otobüslerin mazotlarına yağ karıştırıyor biz hala lpg iyi mi değil mi tartışıyoruz o da enteresan...he su da cok onemlı motoru,elektrik tesisatı sağlıksız,bakımsız yıkık araclara lpg uygulatıyorlar haliyle o araçlar da bırakın yürümeyi çalışmakda bile zorlanıyor arac benzinde sorunsuz calısacak kıvamda olmalı ki lpg de sıkıntı cıkarmasın.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Cengiz geçenlerde bir akrabam LPG den dolayı epeyce yandı, araba kül oldu. Buradaki olay hatalı montaj veya özensiz bir işçilik, sizler ne derseniz deyin, sonuçta adam yandı, ölebilirdi de. Ama içimizde kaç kişi bu tür uygulamalarda kalitesiz malzeme kullanıldığını veya hatalı montaj yapıldığını bilebilir ki? Malüm ekmek aslanın midesinde diyerek piyasayı kalitesiz, ucuz işçilik yapanlar ele geçiriyor, Benim LPG' karşı olmamın en önemli nedeni bu. Ben çok kilometre yapan biri olsam dizel aracı herzaman LPG'ye tercih ederim. Benim tercihim bu yönde.
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Cengiz geçenlerde bir akrabam LPG den dolayı epeyce yandı, araba kül oldu. Buradaki olay hatalı montaj veya özensiz bir işçilik, sizler ne derseniz deyin, sonuçta adam yandı, ölebilirdi de. Ama içimizde kaç kişi bu tür uygulamalarda kalitesiz malzeme kullanıldığını veya hatalı montaj yapıldığını bilebilir ki? Malüm ekmek aslanın midesinde diyerek piyasayı kalitesiz, ucuz işçilik yapanlar ele geçiriyor, Benim LPG' karşı olmamın en önemli nedeni bu. Ben çok kilometre yapan biri olsam dizel aracı herzaman LPG'ye tercih ederim. Benim tercihim bu yönde.
üzüldüm geçmiş olsu abi, çeşitli testlerle ıspatlanmıs, montajı standartlara uygun ve kaliteli bir kit benzinli araçdan daha güvenliymiş ama maalesef ülkemizde herşeyin üçkağıdına kaçıldığı için bu tür sorunlar olusuyor gelişmiş ülkede o montajı yapan adamı doğduğuna pişman ederler amerika da bir sektör oluşmuş geçenlerde belgeselde izledim, adamlar düzgün giden işleyişin ne yapsak da acıklarını bulsak zarar görüp yüklü tazminat davaları açsak diye haliyle bu konularda tecrübeli elemanlar da yetiştirilmiş anti tim olarak misal adam gazinonun tavandaki aynasını kafasına düşürmeye cabalarken işletme yetkilisi tarafından yakalandı ve hakkında sahtekarlıktan ıslem baslatıldı onların dunyası bambaska lpg yi uygunsuz montajlayıp birine zarar verseler ne olur var sen düşün...
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
LPG Benzine Göre Ucuzdur.
Temiz Bir Yanma Sağlar.
LPG pistonların, segmanların, valflerin ve bujilerin aİınmasından meydana gelebilecek kurşun, vernik ya da karbon atığı çıkarmaz. Motor karterini yada motorun yanma odalarını kirletmez. Motoru temiz tutar, karbon ve kurum oluşturmaz dolayısıyla motor ömrünü uzatır.

Ateşleme Bujisinin Ömrünü Uzatır.
Yanma odalarında ya da ateşleme bujilerinde tortu oluşmaz, çünkü LPG’nin farklı karışımlarındaki kuvvetlendiricilere ihtiyaç bulunmamaktadır. Ateşleme bujileri, diğer yakıtlardan, özellikle benzin kullanan araçların motorlarındaki bujilere göre daha uzun ömürlüdür.

LPG Dönüşüm Sisteminde Yakıt Pompası Kullanılmaz.

LPG basınç altında depolandığından benzin yakıt pompası devrede değildir, bu nedenle yakıt pompası, onarım ve değişim masrafı olmaz.

Karbüratör Masrafı Azdır.
LPG yakıtlı motorlardaki karbüratör, birkaç hareketli parça ve kirliliği engelleyecek havalandırmasız basit bir mekanizma olup, karbüratör servisi ve tamiri yok denecek kadar azdır.

Aşınma Süresi Düşüktür.
Yukarıda anlatılan nedenlerden dolayı LPG yakıtlı motorlar yıl içerisinde daha fazla gün ve saatte çalışabilirler. Üretim süresi kaybı, parça ve iİçi masraflarından daha az etkilenirler.

Yakıt Sistemi Kapalıdır.
Tamamen kapalı yakıt sistemi olması nedeni ile akıtma ve buharlaşma kayıpları yoktur.

Temiz ve Çevreci Bir Yakıttır.
Özellikle LPG yakıtı kullanan araçların motor yakıtının düşük kirlilik özellikleri kanıtlanmıştır. Yapılan araştırmalar sonucunda LPG kullanılan motorlarda karbon monoksit tesiri benzine göre %50-90 oranında, hidrokarbon tesiri ise %38-62 oranında daha düİüktür.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Biz de olsa adamların işleri çok kolaydı, ellerine her an, her yerde bol bol malzeme geçerdi, çünkü bizler zaten tesadüfen yaşıyoruz. Hayal mayal hatırlarım. Şu benim enkazın 1964 modelini 1968 yılında babam görev bitimi ülkeye dönerken getirmişti. O araçda da alternatif yakıt olarak bu türden (ne olduğunu tam olarak hatırlamıyorum) bir yakıt kullanılıyormuş. Düşünsene kaç sene evvel adamlar alternatif yakıt derdine düşmüşler, yıllarca emek verip, kafa patlatıp, paralar harcayıp bir sistem geliştirmişler biz ise hemen Çin'liler gibi işin kolayına kaçıp merdivenaltlarında sistemin imalatına başlamışız. Aslında elimizi vijdanımıza koysak Çin'den çok aşağı kalır yanımızın olmadığını görürüz ama nedense doğruları söylemeye dilimiz varmıyor.
 
Üst