Debriyajı kaldırma

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Debriyajı kaldırma

efeyaya link' Alıntı:
Kafama bişey takıldı. yoğun trafikte dur kalklı giderken 1.ci viteste kalkıp duruyoruz sürekli.1.viteste kalkarken gaza basıp kaldırmamız mı daha iyi debriyaj baskı ömrü için yoksa debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basmadan torkla gitmesini mi sağlamak debriyaj baskı ömrü için iyi. tabi bu dizeller için geçerli.aracın motor hacmi ve kilosu debriyaj baskıyı çok zorladığından hangisi daha doğru bilemedim. lütfen konu hakkında net bilgisi olanlar cevaplandırsın. ömrünü uzatıcaz diye ömründen daha da yemiyelim:)

Aşınmaya sebep olan şey plakalar arasındaki hız farkı ve baskı kuvveti.

Plakalar arasındaki hız farkı nasıl olur?Araba geri geri giderken birinci viteste gaz verirseniz en çok aşınmayı burda elde edersiniz.Ya da araç dururken yüksek ivme ile kalkma amaçlı gaza yüklenirseniz yüksek hız farkı elde etmiş olursunuz.

Diğer parametrede iletilen tork miktarı, zaten anlık tork miktarlarında ani artmalar ani hız farkları yaratır.Dik yokuşta kalkışta araç duruyorken yüksek tork elde etmek amaçlı yüksek devir ile kalkmak da yüksek tork ile birlikte yüksek hız farklılıkları yaratır.

Sorunuza cevap olması bakımından aracı minimum gaz ile ve en düşük ivme ile yani yavaş yavaş hızlandırmak hem debriyaj hem de benzin tüketimi yönünden en mantıklısı.
 
Üst