Corsa C (2004) Essentia CDTi Cruise Control

Alicilik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar,

Foruma bir süre önce üye oldum ama çok fazla takip imkanım olmadı.

Çalışmanın başında özel mesaj yoluyla veridği destek için "cihanakdemir" hocama çok teşekkür edeirm. Onun yardımı ile bu noktalara gelebildim.

2004 de sıfır aldığımız Corsa C için hız sabitleme uygulamasını başlattım.


Kendim Peugeot ve Citroenlerin hız sabitleme işlerini yapıyorum. 2004 ve sonrası araçların çoğunda çalışıyor. Opel de debriyaj müşürü eksikliği varken Pejoda fren müşüründe eksiklik oluyor. Fren pedali ECU ve BSi(opeldeki BCM) farklı sinyaller gönderiyor. Fren müşürü Pejolarda, pedal basılı değil iken müşür içeri konumda yani basılı oluyor. Bu halde iken ECU ya sürekli 12v akım gönderiyor BSi a akım göndermiyor. Frene bastığınızda müşür sertbest kalıyor ve BSi a akım gönderip fren lambalarının yanamsını sağlıyor aynı zamanda ECu ya giden 12v akımı kesiyor bu şekidle ecu frene basılı algılıyor. Pejoların bir kısımlarında ECU ya giden tesisat olmadığı için 12v akım gelmiyor ve beyin sürekli frene basılı algılıyor.

Neyse gelelim opele,

Geçenlerde sipariş verdiğim OP-com geldi. Diyagnostik için kullandığım bilgisayarda iki iletim sistemi var. Sağlama almak için opcom u xp de çalıştırdım. Aktivasyon v.s. hallettim ve araca bağlandım.

ilk ECu ya (enjection) bağlandım burada aktivasyonu yaptım.

BCM ye girdiğimde varyant konfigurasyona tıkladıktan sonra benden aracın kodunu istiyor doğru kodu giriyorum ama açılan pencere de değiştirecek bir parametre açılmıyor. İleri yapınca da bişi değişmiyor geri yapınca hata verip o küçük pencereyi kapatıyor. Bu konu hakkında düşünceleriniz nedir ? BCM den aktif etmek gerekiyor mu ?





Gelelim alt yapıya,

Müşürler tamam ECu dan kontrol ettiğimde baskıyı algılıyorlar.

Kolu sanayide parçacıdan sıfır aldım. Maalesef 4. pin boşta. Onun için gerekli kablo terminalini buldum. sadece kaboyu çekip terminalleri takıp soketlere takmak kaldı.
Öğrendiğim kadarı ile BCM 2 numaralı pin aşağıdaki fotoğraftaki yerde. O kısmı nasıl çıkarıp terminali takacağım bilmiyorum.

DSCF0456.jpg






Sonrasında geriye göstergedeki smd direnç ve led kalıyor. Onun içinde direç değerini buldum ama ledin boyutu hakkında fikir sahibi olamadım.
5050 mi 3528 mi çözemedim. Galiba göstergeyi söküp öyle anlayacağım.

tempomat-corsac-1358893197694248909-4416464509450287297.JPG



Aşamaları çok detaylı olmasada fotoğraflamaya çalışacağım ki yapmak isteyenler rahatça bilgiye ulaşabilip yapabilsin. Okumaya çalıştığım çoğu konuda resimler uçmuş yada tam teknik detaylar yok.

Teşekkürler.


(alt bir iki yazıyı reserve ediyorum çünkü gelişmeleri ilk sayfadan paylaşacağım aralarda kayboluyor. teşekkürler)
 
Son düzenleme:

Alicilik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Kol montajı - Kol tesisatı
 
Son düzenleme:

Alicilik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Hız Sabitleme (Cruise Control) Beyinler Üzerinden Aktivasyonu

Op-Com hakkında çok bir bilgim yok. Çinden 20dolara getirttim. İçinden çıkan yazılımla işleri halettim.


İlk önce kabloyu araca bağlayıp bilgisayar ile bağlantısını sağlayın. Bilgisayarı açın. İşlemler esnasında bilgisayarın kapanmaması ve kabloda temassızlık olmaması lazım. Aksi halde kodlama esnasında aracın beyinleri zarar görebilir. Aşağıda gösterilen resimler bilgilendirme amaçlıdır. Yapılacak işlemlerden araç sahibi sorumludur benimle ilgisi yoktur. Lütfen bilgisine sahip olmadığınız durumlarda uzmana danışın.

İngilizce ile ilgili sorunum olmadığı için programı ingilizce kurdum çünkü Türkçeleştirmesi çok saçma olabiliyor.

Op-Com uygulamasını çalıştırın.

Açılan ekranda "Diagnostics" sekmesine tıklayın.


001.png



Aracın yıl olarak modelini seçin.


002.png



Aracın kasa olarak modelini seçin.


003.png



Önce ECu yani motor beynini kodlayacağız. Bunun için açılan sayfada "Engine" sekmesine tıklayın.


004.png



Motor yapısını seçin.


005.png



Bu esnada diyagnostik cihaz beyinle ileitşim kurmaya çalışacak. Motor beyni için "7. Pin"den bağlanmasına dikkat edin.


İlk önce fren ve debriyaj müşürlerinin testi için "Measuring Blocks" sekmesine tıklayın.


006.png



Test sayfası açılacak. Burada 6. sayfaya kadar "Next Block" ile gelin.


test001.png

test002.png

test003.png

test004.png

test005.png

test006.png



Burada "Brake Switch 1", "Brake Switch 2" ve "Clutch Switch" sekmeleirni göreceksiniz. Eğer pedallere dokunmuyorsanız ve müşür varsa "Inactive" olarak görünecekler.


test006.png



Frene bastığınızda "Brake Switch 1" ve "Brake Switch 2" "Inactive" den "Active" e dönecek.


test007.png



Aynı şekilde debriyaja bastığınızda "Clutch Switch" sekmesi "Inactive" den "Active" e dönecek.


test008.png



Eğer bu şekilde testte başarılı bir sonuç alınabiliyorsa müşürler tamam gerisi yazılımsal aktivasyon olacaktır.


Aktivasyonun ilk ayağı olan "Engine"e dönüp devam ediyoruz. Ekranda sağ altta "Programming" sekmesine tıklayın.



006.png



Orada "Program Variant Configuration" sekmesine tıklayın.


007.png



Açılan pencerede "Cruise Control" sekmesini göreceksiniz. Parametre "Not Present" olarak görünecek.


008.png



Parametresye tıklayıp seçenekler arasında "Present" seçin ve sonrasında "Perform Coding" e tıklayın.


009.png



Kodlama başarılı olduğunda böyle bir ekranla karşılacaksınız. Onaylayıp "Engine" seçtiğimiz kısma geri gelin.


010.png



Bu sefer BCM (Body Control Unit) kodlayacağız. O yüzden "Body" seçiyoruz.


011.png



"Body Control Unit" e tıklıyoruz. Bu esnada aracın beynine bağlanmaya çalışacak. BCM beyni için "12. pin"in seçilmiş olduğundan emin olun.


012.png



"Programming" sekmesine tıklayın.


013.png



"Program Variant Configuration" sekmesine tıklayın.


014.png



Bu esnada sizden arabanın 4 haneli güvenlik kodunu isteyecek. Kodu doğru bir şekilde girmeniz lazım.


015.png



Doğru kodu girip onayladıktan sonra bağlanmasını bekleyin.


016.png



İlk açılan ekranda istediğimiz parametreler yok bu yüzden "Next" ile ikinci sayfaya geçin.


017.png



Burada en altta "Cruise Control" parametresi göreceksiniz. "Not Present" olarak görünecek.


018.png



Bu parametreyi açıp "Present" seçeceksiniz.


019.png



Altta "Program" sekmesine tıklayıp değişikliğin beyine kaydolmasını sağlayın. Açılan pencereyi onaylayın.


020.png



Değişikliğin beyne kaydolmasını bekleyin.


021.png



Başarılı olduğunu yazan pencere gelince onaylayın.


022.png



Bu aşamada yazılımsal olarak aracın alt yapısı tamamlanmış oluyor. İşlemlerin geçerliliğini garantilemek için aracı çalıştırın 1 dk sonra stop edip kitleyin ve 5 dk bekleyip geri açın.
 
Son düzenleme:

Alicilik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Gösterge paneli - Lamba
 

cihanakdemir

Kayıtlı Kullanıcı
41-Kocaeli
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
701
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
bcm'den çekilecek olan kablonun illaki alt taraftaki dişi sokete bağlanması şart değil. elinizde dişi pin yoksa eğer bcmnin içini açın, 2 numaralı erkek pinin bacağına kabloyu lehimleyin. bcm kapağına da kablonun geçebileceği kadar delik açın ve kabloyu içinden geçirip sinyal koluna doğru uzatın.

sinyal kolu için de dişi pininiz yoksa eğer kolun soket kısmında arkada açıkta göreceğiniz kırmızı ve siyah kablolar var. yanlış hatırlamıyorsam kırmızının üzerine lehimlerseniz tesisat tamamlanır.

denizci olduğumdan internete zaman zaman girebiliyorum. elimde şu anda resimler yok, dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım.

Kolay gelsin.
 

Alicilik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
bcm'den çekilecek olan kablonun illaki alt taraftaki dişi sokete bağlanması şart değil. elinizde dişi pin yoksa eğer bcmnin içini açın, 2 numaralı erkek pinin bacağına kabloyu lehimleyin. bcm kapağına da kablonun geçebileceği kadar delik açın ve kabloyu içinden geçirip sinyal koluna doğru uzatın.

sinyal kolu için de dişi pininiz yoksa eğer kolun soket kısmında arkada açıkta göreceğiniz kırmızı ve siyah kablolar var. yanlış hatırlamıyorsam kırmızının üzerine lehimlerseniz tesisat tamamlanır.

denizci olduğumdan internete zaman zaman girebiliyorum. elimde şu anda resimler yok, dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım.

Kolay gelsin.

hocam hic onemli degil ben hallettim pin isini. Terminal deniyormus ben pin diyordum. Terminalleri buldum ve sistemi uyguladim. 2. viteste bile devreye giriyor.


Yalniz gostergeye cikartayim dedim. Ciakrttim incelemek icin ama geri taktigimda ne yaparsam yapayim motor suyu sicaklik ve hiz ibresini aktif edemedim. Diger hersey caliiyor ama o iki ibre hareket etmiyor. Bununla ugrasirken seffaf ust palstigi hafif catlattim tam motor sicaklik gostergesinin orada 2 cm kadar. Acaba ne yaptim boyle oldu ?
 

cihanakdemir

Kayıtlı Kullanıcı
41-Kocaeli
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
701
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
genelde kadran içindeki motorların dişlileri yerinden çıkıyor. Kolay kolay bozulmaz, söküp dişlileri yerine oturtun.
 

cihanakdemir

Kayıtlı Kullanıcı
41-Kocaeli
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
701
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
ledleri piyasada her yerde bulunabilen şerit ledler üzerinden söküp kullanabilirsiniz. dirençler de aynı şekilde piyasada bolca var. eliniz lehim tutuyorsa kendiniz yapabilirsiniz.
 

Alicilik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Gosterge motorlari (motor suyu sicakligi ve hiz kadrani) zarar gormus nasil olmus anlamadim. Pamuk ipliginden mi acaba bunlar 200tl dedi tamirine arastiriyorum.

Nasil sokulur cozemedim daha da zarar vermek istemiyorum


100Tlye cikma kadran var onun da kodlamasi beni korkutuyor. Opcom ile insintrument e baglanamadim bir turlu her pini denedim.
 
Üst