Chip Tuning ' in araca verebileceği zararlar !

EWGIN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2008
Mesajlar
154
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar motor ömrü dizel arabalarda çok uzundur benzinlilere göre fakat gerekli bakımların doğru şekilde yapıldığında.Chip olması motor ömrünü kısaltmaz motor ömrü sizin elinizde olan birşey 10.000 km de chip yaptırıp 350.000 km gelen çok arkadaşım var örneğin:

1-İlk çalıştırmada min 30 sn çalıştıkdan sonra yola çıkacaksın
2-Araba ısınmadan fazla zorlamayacaksın motoru
3-Tam sentetik yağ kullanıcaksın 15000 km beklemeden max 10000 km de yağ deişimi yapıcaksın
4-Diğer bakım ürünleride aynı şekilde max 10000 de değiştireceksin
5-mazot filtresini max 30000 de bir değiştireceksin
6-EGR iptali yapacaksın
7-İlk 40000 km de daha sonra 20000 km de bir carbon clenear yaptıracaksın
8-Arada bir uzun yola çıkaçaksın...
9-90.000-100.000 km yapmış araçlarda bor power kullanıcaksın
11-Arabayı stop etmeden min 30 sn rolantide çalıştırıp bekledikten sonra kapatıcaksın

BU ŞEKİLDE BAKILAN BİR ARAÇ KOLAY KOLAY ARIZA VERMEZ MOTOR ÖMRÜ ÇOK ÇOK UZUN OLUR.
 
Son düzenleme:

gkozcan

Kayıtlı Kullanıcı
01-Adana
Katılım
4 Nis 2010
Mesajlar
101
Tepki puanı
4
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Merhaba dostlarım ;
Benim motor bilgim fazla olmadığı için iddialı konuşmak istemiyorum ancak tahminlerimden yola çıkarak yorum yapmak istiyorum . Dünyada herkes kendi bilgi ve tecrübesi doğrutultusun iş yapmakta ve uzmanlaşmaya çalışmakta . Çok özel arabalar hariç genelde arabaların motorlarının cc değerleri belli ölçülere oturtulmuş. 1.0 , 1.2 , 1.4 , 1.5 , 1.6 , 1.7 , 1.8 , ... diyerek gitmiş . Araba lastiklerinin çap , yanak kalınlığı , genişlikleri , arabaların hızları bunlar hep belli düzen içinde yapılmış araştırmalar sonucu belli bir standarda oturtuluyor . Hadi araba yapalım bugün 1. gün 5. gün tamam arabamız hazır olmuyor. Çok basit tabirle size birşey söyleyeyim. Eğer hız herşeyin çözümü olsaydı adam ferrarinin motor kısmına savaş uçağının motorunu koyardı hadi yallah git hız 2500 km. İyimi hadi insan o hıza dayanabilsin herhalde damarımızdaki kan kururdu. Yolcu uçağındaki hız 800 - 900 km iken savaş uçağındaki hız 2500 - 3000 km . Bunu kullananan pilotların karşılaştıkları hava basıncı dolayısıyla kendilerini korumak için savaş pilotları kask kullanırken yolcu uçağı pilotu bunu kullanmıyor. İşin kısacası bir mühendis her yönü ile tasarım yapıp ona göre motor üretir . Sizin kullandığınız chiplerin zararının olmadığı iddia etmek yanlış muhakkak biryerlerden bunun sorunu ortaya çıkacaktır . Kazasız yolculuklar.
Saygılarımla
 

cagri1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
2,819
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.insigniateam.com
chip sonucu performans artışı ve yakıtta düşüşün olduğunu kim çıkarttı? ikisi bir arada mümkün olabilir mi?
TV'ye reklam veren uyduruk markalardan, uygulamalardan bahsetmiyorum.
chip'in performans sağladığı biliniyor sorun yokta, yakıt tüketimini her zaman düşürmez.
düşük güçlü motorda kalkışlarda zorlanma olduğu için hem cansız bir kalkış olur hemde gideceğim diye zorlamayla yakıt tüketir.
chip bu yetersiz gücü makul seviyeye getirir, aracın cansızlığını üzerinden atar.
yani yakıt tüketimi isteniyorsa 105 hp Vectra uygun ama 180 hp Insignia mantıksız olur. çünkü Insignia zaten yeterli güce sahip. yani Insignia'da yakıt tasarrufu adına birşey görülmez.
Vectra'ya chip uygulanınca düşük devirli kullanımlarda yakıt tüketimi sağlar ama basınca da hakkını verir bence.

bu zamana kadar da chip yüzünden arızalanan, sorun çıkaran, motor bitiren bir araç görmedim. örnekleri verilen sorunlu araçlarda bakalım chip yüzünden mi arızalandı?

Vectra chip ile mesela 120 hp'ye ulaşıyorsa Opel'in bunu baştan 120 olarak piyasaya sürmemesinin motor ömrüyle birlikte başka sabepleri de var, yakıt tüketimi ve emisyon değerleri gibi.
yoksa VW'nin 170'lik TSI'ları 160 yada 122'ye düşürmesi gibi araç piyasadayken böyle bir değişiklik yapmak zorunda kalırlardı.

bunlar %100 doğru demiyorum ama benim düşüncelerim bu yönde. turbolu aracım olsun chip yaptırırım. turbo olmadan 1.6'da pek fark olmuyor :D
 
Son düzenleme:

BlackWhite

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Mar 2010
Mesajlar
28
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
üreticiler neden direk ekstra gücü araçlara ekleyip piyasaya sürmüyorların cevabını bir yerden duyduğum şekilde ileteyim araçları ithal ederken tamamen masrafları düşürmek için bu şekilde ithal ediliyor diye biliyorum hatta bazı 1.9 araçların 1.5 diyuerek içeri sokulduğunuda duymuştum,

Şimdi ben 1.3 ctdi 4000 kmdeki astra sesdanımla ciddi bir performans sorunu yaşarken chip taktırma fikrine tam alıştım derken ve hafta sonu bu chip taktırma işlemini uygulamaya alacakken kafamda soru işaretleri oluştu, yukarıdaki bazı arkadaşların dediği gibi motorun ömrü araca bakım yapmadan, hor kullanımla daha çabuk biteceği bariz, mesela her 30.000 de baskı balata yakanla bile karşılaştım, chip olayana gelince 90 bg aracımı 115 bg'e çıkarabilirmiş, benim asıl sorum bu chip motoru olmayan bir güce çıkmayamı zorluyor yoksa motor gerçekten bu güce sahip ama fabrika yazılımıyla 90 bg sınırındaki motorun bu kilidini açarak aslında var olan güce eriştirmeyemi yarıyor?

eğer benim arabam berçekten 90 bg gücündeyse 115 bg çıkarmak tabiki motorda sorun çıakaraktır diye düşünüyorum?

bu işin aslı tam olarak nedir üstadlarım?
 

petro

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ara 2009
Mesajlar
834
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar motor ömrü dizel arabalarda çok uzundur benzinlilere göre fakat gerekli bakımların doğru şekilde yapıldığında.Chip olması motor ömrünü kısaltmaz motor ömrü sizin elinizde olan birşey 10.000 km de chip yaptırıp 350.000 km gelen çok arkadaşım var örneğin:

1-İlk çalıştırmada min 30 sn çalıştıkdan sonra yola çıkacaksın
2-Araba ısınmadan fazla zorlamayacaksın motoru
3-Tam sentetik yağ kullanıcaksın 15000 km beklemeden max 10000 km de yağ deişimi yapıcaksın
4-Diğer bakım ürünleride aynı şekilde max 10000 de değiştireceksin
5-mazot filtresini max 30000 de bir değiştireceksin
6-EGR iptali yapacaksın
7-İlk 40000 km de daha sonra 20000 km de bir carbon clenear yaptıracaksın
8-Arada bir uzun yola çıkaçaksın...
9-90.000-100.000 km yapmış araçlarda bor power kullanıcaksın
11-Arabayı stop etmeden min 30 sn rolantide çalıştırıp bekledikten sonra kapatıcaksın

BU ŞEKİLDE BAKILAN BİR ARAÇ KOLAY KOLAY ARIZA VERMEZ MOTOR ÖMRÜ ÇOK ÇOK UZUN OLUR.


6.maddede egr iptali denmiş...mekanik mi yoksa aracın beyninden mi? mekanikte forumda bulduğum kadarıyla egr nin oraya tornacıdan kesilen parça monte ediliyor...bu basit işlemin beygir gücü olarak motora artısı var mı? ...diğer bilgiler güzel...elinize sağlık....
 

EWGIN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2008
Mesajlar
154
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar EGR motor katili çevrenin dostudur.EGR Bazı araçlarda mekanik (206 hdi motorda olduğu gibi),bazı araçlarda ise elektironik (CORSA D CDTİ olduğu gibi)iptal ediliyor.
mekanik:Saç keslip EGR kapatılarak yapılıyor...
elektironik:10 dk sadece proglamla kapatılıyor...
Bu EGR nin kapatılış çekilleri araçdan araca değişmektedir ve EGR nin motor performansına azda olsa bir etkisi oldunu biliyoruz (2-3 ps kadar)fakat EGR nin kapatılmasında ki asıl amaç motor ömrünün uzun olmasıdır...
 

alperd

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben de uygun ölçüde bir chip yaptırmayı düşünen ama motor ömründen de yemek istemeyen biriyim. mehmet gazihan bey olaya bir el atarsa iyi olacak :)
 

baymustang

Organizasyon Sorumlusu
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eki 2006
Mesajlar
3,426
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar benim aracım 1.5 sene oldu yazılımla kullanıyorum he problem var mı derseniz bilmiyorum çünkü bi yere net bişey söyleyemeyiz yıllardır yazılım kullanılıyor. almanyada neredeyse yazılımsız araba yok.

egzoz emisyon değerleri çok önemli olduğunu söylüyorlar ondna dolayı bgler düşük çıkıyor diye biliyorum
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,512
Tepki puanı
242
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar EGR motor katili çevrenin dostudur.EGR Bazı araçlarda mekanik (206 hdi motorda olduğu gibi),bazı araçlarda ise elektironik (CORSA D CDTİ olduğu gibi)iptal ediliyor.
mekanik:Saç keslip EGR kapatılarak yapılıyor...
elektironik:10 dk sadece proglamla kapatılıyor...
Bu EGR nin kapatılış çekilleri araçdan araca değişmektedir ve EGR nin motor performansına azda olsa bir etkisi oldunu biliyoruz (2-3 ps kadar)fakat EGR nin kapatılmasında ki asıl amaç motor ömrünün uzun olmasıdır...
Bu görüşe katılmıyorum.
 
Üst