cdti 1500 devirlerde kullanmak sorun olurmu

fluminense

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ara 2009
Mesajlar
1,310
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
aracınızı turbonun devreye girdiği (1750 sonrası) aralıkta kullanmazsanız mazottan bir traktörün aldığı verimi alırsınız,performans düşer,çok yakar aracınız.
 

zamazingo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ocak 2011
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
herkesin yazılarını dikkatlice okudum ve çok arkadaşın devirli kullanılması yönünde fikir beyan ettiğine şahit oluyorum. açıkçası ben devirsiz kullanılmasının motora bir zarar verdiğini kesinlikle düşünmüyorum. lakin kendi arabam 1.3 cdti easytronic astra ve çalıştığım kurumun bana tahsis ettiği araç 1.6 tdi dsg şansıman jetta. her iki araçta turbo devreye girmeden olabildiğince düşük devir ve yüksek vitesde gidiyor. jetta 70km'de 7. vitesde, astra 75km 'de 6 vitesde gidiyor ve devir 1500 rpm civarında. yani turbo devri başlamadan. acaba diyorum koskoca OPEL ve VOLKSWAGEN şansımanı turbo başlangıç seviyesine ayarlıyamıyor mu? devirsiz gitmek zarar veriyorsa niye otomatik şanzımanlarını turbo seviyesine göre ayarlamıyor.
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
turbo açmayınca neden fazla yaksın onu anlamış değilim yol bilgisayarı olan arkadaşlar denesinler bakalım vitesleri 2000 devirin altında değiştirdikleri zaman anlık tüketim değerleri ne oluyor ? yolun durumuna göre ne kadar büyük viteste ve düşük devirde kullanırsak aracın yakıtı o kadar düşüyor. 2500 devirde gidildiği zaman corsa'da anlık tüketim 7-10 lt arası olurken 1500 devir civarında 3-5 lt civarında oluyor;)
 

fluminense

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ara 2009
Mesajlar
1,310
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
araç çok düşük devirde yada çok yüksek devirlerde kullanıldığı zaman fazla yakar benim bildiğim. 6.vites cdti astraların en ekonomik gittiği devir 6.vites 2000 devirdir.isteyen yakıt ekonomisi için aracını turbonun açılmadığı 1700 devirden aşağı kullansın,ama o zaman turbo gibi bir teknolojiye neden ihtiyaç var.Sökün atın,1500 devirde 80 ile seyredin:D
 

schumici

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2011
Mesajlar
650
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
düz bir yolda stabil bi şekilde giderseniz düşük devirlerde gitmek mantıklı. şehiriçinde bu stabilliği yakalamak zor olduğundan şehirler arası örnek vermek istiyorum; 6. vites 90km/s hızda sabitledim, ortalama 4.4 lt /100km. 120 civarlarında gittiğimde daha çok yakıyor çünkü devir daha fazla
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
turbonun hortumu çıkarıp öyle dene istersen ne kadar yakıyor.uygun devir 2500 bence.
 

schumici

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2011
Mesajlar
650
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
iyide turbo her devirde devrede ki zaten. turboyu çıkarırsan zaten gitmez. en etkin olduğu devirler başka az etkin olduğu devirler başka
 

patriot1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Tem 2007
Mesajlar
2,529
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Turbo açma kapama diye bişey yok. Turbo her zaman devrededir. Sadece turbo basıncı düşüktür .Turbo basıncı gaz pedalıyla doğru orantılıdır. Değişken geometrili ... 1500 devirde de gazı köklersen turbo basıncı maximuma çıkar . 3000de de gazı bırakırsan minumuma düşer.

Yani düz bir yol için 1500 devirdeki tork aracı rahat hareket ettirmeye yetiyorsa kullanılır vede en az yakılmış olunur ama o devirde karşına hafif bir eğim gelse araç zorlanır burdada fazla gaza basıp devrin düşmesini engellersen gene fazla yakmış olursun.Doğrusu vites küçültüp devam etmektir. Ancak düz bir yol içinde 1500 devir kullanılabilir, 2500 devire çıkmanın hiç bir mantığı yoktur. Ancak hızlanmak istediğinizde vitesi küçültmek yeterlidir.
 
Üst