Buji temizlenmesine temizlenir fakat çok özel ve az bulunan bir buji kullanmadığınız sürece ne gerek var ki bunun için uğraşmaya ?
Buji eskidiği zaman araç hantallaşmaz iyi ateşleme yapamadığı için tekler geç çalışır stop eder. Aracın zamanla hantallaştığını düşünüyorsanız egzoz yakıt hava ve ateşleme sistemini komple elden geçirmeniz gerekebilir, buna rağmen bir düzelme yoksa aktarma organlarına özellikle debriyaja bakılması gerekir.
Referans değerleriniz olsun. Araç ısındıktan sonra rölantide kaç devirde çalışıyor (benimki 660-690 arası değerlerde) 5. vites 3000 devirde araç hızı kaç (benimki tam 110km)
Bunların hepsi gözlemlerim sonucunda gördüğüm şeyler ve bu değerlerde bir değişiklik görürsem ona göre bir yol çizerim kendime.
Araç hantal fakat belki hava filtresi eskidi, belki enjektörlerde bir sıkıntı var, belki bir yerden hava alıyor ya da kaçırıyor, yani sadece buji değişimi ile kurtaramazsınız.
Motor temizleyicisi ilk başta zahmetsiz yapılan bir uygulama, yarım dolu depoya büyük boy ürünü boşalttıktan sonra üzerini yakıtla doldurup Mehmet abinin de dediği gibi en az 50km gitmeniz gerekiyor ki ilk etkilerini gösterebilsin. Fakat benim tavsiyem uzun yola çıkarken kullanmanız gerektiği. En az 600 700km lik bir hat boyunca bu ürün deponuzda olursa etkisini daha iyi gözlemleyebilir dönüş yolunda gene depoya konarak sonuca varabilirsiniz.
Bunun yerine 20-25km boyunca durmadan 5. viteste gitmek yerine 4. viteste giderseniz yüksek devir ve sıcaklık içerde kurum bırakmayacaktır, bunu yaparsanız aracın soğutma sisteminin düzgün çalışıyor olması gerekir tabiki.
Buji eskidiği zaman araç hantallaşmaz iyi ateşleme yapamadığı için tekler geç çalışır stop eder. Aracın zamanla hantallaştığını düşünüyorsanız egzoz yakıt hava ve ateşleme sistemini komple elden geçirmeniz gerekebilir, buna rağmen bir düzelme yoksa aktarma organlarına özellikle debriyaja bakılması gerekir.
Referans değerleriniz olsun. Araç ısındıktan sonra rölantide kaç devirde çalışıyor (benimki 660-690 arası değerlerde) 5. vites 3000 devirde araç hızı kaç (benimki tam 110km)
Bunların hepsi gözlemlerim sonucunda gördüğüm şeyler ve bu değerlerde bir değişiklik görürsem ona göre bir yol çizerim kendime.
Araç hantal fakat belki hava filtresi eskidi, belki enjektörlerde bir sıkıntı var, belki bir yerden hava alıyor ya da kaçırıyor, yani sadece buji değişimi ile kurtaramazsınız.
Motor temizleyicisi ilk başta zahmetsiz yapılan bir uygulama, yarım dolu depoya büyük boy ürünü boşalttıktan sonra üzerini yakıtla doldurup Mehmet abinin de dediği gibi en az 50km gitmeniz gerekiyor ki ilk etkilerini gösterebilsin. Fakat benim tavsiyem uzun yola çıkarken kullanmanız gerektiği. En az 600 700km lik bir hat boyunca bu ürün deponuzda olursa etkisini daha iyi gözlemleyebilir dönüş yolunda gene depoya konarak sonuca varabilirsiniz.
Bunun yerine 20-25km boyunca durmadan 5. viteste gitmek yerine 4. viteste giderseniz yüksek devir ve sıcaklık içerde kurum bırakmayacaktır, bunu yaparsanız aracın soğutma sisteminin düzgün çalışıyor olması gerekir tabiki.