Astra J Plaka Ampül

mzffrcvsglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et

mzffrcvsglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Sistem şöyle çalışıyor. Akor ampüllerin çektiği toplam akım değerine göre bir amper değeri belirlenmiş ve BCM ye bu değer girilmiş oluyor. Lüks markalarda her bir ampül için ayrı kontrol ünitesi var ve ampül patladığında direk o ampülü söylüyor ön sağ far yada arka sol stop arızalı şeklinde. Ancak opelde, en azından benim aracımda, sadece iç ve dış aydınlatma için ayrı ayrı kontrol ediliyor yani verilen hataya bakarak aracın içinde mi dışında mı ampül patlamış onu haber veriyor arayıp bulmak sürücüye kalıyor. Yani dışarıda bir ampül patlamış ise onu haber veriyor ama dışarıda olmasına rağmen hangisinin arızalı olduğunu kendiniz tespit edeceksiniz. Devam edeyim, sistem şöyle çalışıyor atıyorum ilgili aydınlatma sisteminde toplam 10 ampül var her birisi 10 amper olsa tesisat 100 amperlik sigorta ile güvenlik altına alınmış oluyor hem de sistemde 1 ampül patlarsa akım değeri normal olarak 90 ampere düşeceğinden BCM 100 değil de 90 amperi fark ettiğinde "hmm demek lambalardan en az biri arızalı" diyor ve arıza ışığını yakıyor. Ledlere paralel direnç koymanın amacı işte o 100 amperi tutturabilmek çünkü led akor ampüle göre daha az akım çektiği için direk takılan ledler arıza ışığının yanmasına sebep olur. Led ampulle beraber paralel bağlanan cihazın adı ne olursa olsun ister dekoder ister modül ister arıza ışığı yakmayan sistem vs fark etmez içinde sadece bir direnç vardır ve o direnç mutlaka ısınacaktır çünkü diğer türlü az akım çektiği müddetçe arıza verecektir, amaç o akım değerinde akım çektirip arıza yaktırmamak ve böyle uygulamalarda soğutmalı direnç bu yüzden elzemdir. Üzeri kanatlı pasif soğutma yapmak için tasarlanırlar ve bir tarafından kaportaya vidalanmak için (kaportanın sacına bağlayarak ekstra soğuması ve sallanıp bir yere temas ederek orayı yakmaması için sabitleme amacıyla) vida delikleri bulunur. Bazı ledlerde bu direnç ledin kendi devresi üzerinde minik bir direnç olarak bulunuyor ya tutarsa misali yapmışlar ama genellikle o ledlerin de kendisi ısındığı için de takıldığı duyu eritiyor. En iyi ihtimalle de direnç soğuması sağlanamadığı için direnç kömür oluyor.
Benim aracimda arka plakalik lamba ariza,diyo lambasi patlayinca
 

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Benim aracimda arka plakalik lamba ariza,diyo lambasi patlayinca


Aracınızda demek ki iki plaka lambası birlikte kontrol ediliyor, Mesela benim Corsa'da da sadece inps2 yazar far mı patlak stop mu patlak plaka mı patlak anlamak için şöyle bir tur atıp bakmak gerekir ama Mercedesin benim bildiğim son 2 3 yılda çıkardığı araçlarda (öncesini incelemedim bilmiyorum belki vardır) direkt o lambayı söylüyor sağ plaka lambası arızalı sol sinyal arızalı şeklinde.
 
Üst