Astra J Klima Kullanımı (Gıcık Bir Durum)

kaderaniz

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
4,293
Tepki puanı
2
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Çok gıcık bir sorun yaşıyorum, sonuç nasıl olacak çok merak ediyorum.

Aracım Astra J 1.3 Enjoy Active...

Analog klima var...

Sorunum şu:

Aracın klima (soğutma) tuşuna basmadığım halde yani ışığı sönük haldeyken dahi fanı açtığımda klima kompresörü devreye giriyor ve içeriye dışarıdakinden çok daha soğuk bir hava veriyor. Anlık tüketim normalde 0.3-0.4 lt/s'lerde gezinirken fanı açtığımda bu değerler 0.9-1.0 lt/s'lere çıkıyor ve klimanın devreye girdiğini hissedebiliyorum.

Aracın ayarlar kısmında "klima kontrolü" şeklinde bir bölüm var. Onun içinde "Açık" "Kapalı" "Son Ayar" şeklinde üç seçenek var. Hepsini denedim, sorun hepsinde devam ediyor. Klima (soğutma) tuşuna basmadığım halde fanı açınca klima devreye giriyor.

Bu gece yine karıştırırken şunu net olarak fark ettim. Aracın klima (soğutma) tuşuna basmadığım halde fanı açtığımda havanın çıkış kanallarının konumuna göre klima devreye otomatik olarak giriyor ya da çıkıyor. Üç adet havalandırma konumum var. Birisi yukarı ok işareti, birisi sağa ok işareti, diğeri aşağı ok işareti... Bunlardan yukarı ok işareti seçili olduğu zaman klima otomatik olarak devreye giriyor. Rölantideki anlık tüketim 1 lt'lere çıkıyor. Yukarı ok işaretini kapatıp söz gelimi aşağı ok işaretine ya da sağa ok işaretine bastığımda ise klima devreden çıkıyor ve normal fan çalışıyor. Bunu da yine anlık tüketimin 0.4 lt'lere düşmesinden anlıyorum.

Önceki aracım Cruze'da da aynı sorunu yaşıyordum. Fakat o, 3 yaşındaydı ve klima sisteminin bozulmuş olabileceğini düşünmüştüm. Oysa bu aracım daha 2 haftalık...

Bunun bir arıza olmadığını düşünüyorum. Fakat hangi Opel mühendisi bunu böyle yaptıysa, hangi mantıkla yaptıysa buradan selamlarımı, sevgilerimi ve dahi bilumum iyi dileklerimi gönderiyorum. :)

Aklıma yalnızca içerinin buğusunu gidermek amacıyla klimanın otomatik olarak devreye girmesi geliyor. Ama o durumda klimanın tuşuna basmamız gerektiği kitapçıkta yazıyor zaten. Yani onu kullanıcıya bırakmış durumda olmaları lazım.

Yahu gerçekten kafayı yemek üzereyim. Arkadaşlar bir deneyin ya da fikir verin. Ben mi hatalı kullanıyorum klima sistemini? Kullanım kılavuzunu iki kere okudum. Aracın üstünde defalardır deniyorum ancak sonuç bu!

Düşünsenize motor sıcak olduğu halde havayı ön cama vermeniz halinde klima kompresörü devreye giriyor ve yakıt artıyor. Bu sorunun nasıl çözüleceğini gerçekten merak ediyorum. Yardım edin gari... :)
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Amaç ön camdaki buğuyu cabucak tahliye etmek dediğiniz gibi. Bizdeki J de öyleydi herhalde, bakarım. Astra H da da hangi kademe de stop edersen et. Ön camda ise konum, tekrar kontak açtığında fan 6. derece çıkar.
 

kaderaniz

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
4,293
Tepki puanı
2
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Amaç ön camdaki buğuyu cabucak tahliye etmek dediğiniz gibi. Bizdeki J de öyleydi herhalde, bakarım. Astra H da da hangi kademe de stop edersen et. Ön camda ise konum, tekrar kontak açtığında fan 6. derece çıkar.

Tamam, güzel ama bunun motor soğukken olması gerekiyor. 1.5 saatlik yoldan geldim ve denedim bu gece. Motor sıcaklığının fazlasıyla o işi görmesi gerekiyor. Hele de hararet 90'ı gösterirken klimanın devreye sokulmasını aklım almıyor.

Bu özellik benim aracıma özgü bir durum değilse bu kadar Astra J ve Cruze kullanıcısı nasıl fark etmemiş bunu şaşırıyorum. Netten konuyla ilgili olarak deli gibi bir şeyler okuyorum. Benim sorunumla ilgili net bir şey bulamadım henüz...

Bu arada konuyla ilgili daha önce bir başlık açmıştım. Silinebilir ya da birleştirilebilir.

http://www.opelim.net/forums/laf-lafi-aciyor/99405-astra-j-klima-fan-sorunu.html#post1768041
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
aracınızın motoru ne kadar sıcak olursa olsun cam buğusu gidermede klima gibisi yoktur. klimanın ortamdaki nemi alma özelliğide olduğundan çok çabuk şekilde buğuyu açar.
benim aracımda bu özellik yok ama kışın birçok defa denemişimdir. ön camın buğusu klima açıkken (tabi kaloriferde sıcak konumda) sadece kalorifere göre yarı zamanda çözülür.
akrabamda 2008 ford focus var. onda da sizdeki gibi aynı. hava ön cama veriliyse sıcak soğuk farketmeksizin klimayıda otomatik açıyor ama ön camda değilse düğmeye basmadan açılmıyor. sizde hava yönünü değiştirerek otomatik açılmasını önleyebilirsiniz.
 

kaderaniz

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
4,293
Tepki puanı
2
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
aracınızın motoru ne kadar sıcak olursa olsun cam buğusu gidermede klima gibisi yoktur. klimanın ortamdaki nemi alma özelliğide olduğundan çok çabuk şekilde buğuyu açar.
benim aracımda bu özellik yok ama kışın birçok defa denemişimdir. ön camın buğusu klima açıkken (tabi kaloriferde sıcak konumda) sadece kalorifere göre yarı zamanda çözülür.
akrabamda 2008 ford focus var. onda da sizdeki gibi aynı. hava ön cama veriliyse sıcak soğuk farketmeksizin klimayıda otomatik açıyor ama ön camda değilse düğmeye basmadan açılmıyor. sizde hava yönünü değiştirerek otomatik açılmasını önleyebilirsiniz.

Bu bilgiden eminsiniz değil mi?

Aradığım buydu çünkü!

Eğer böyleyse ki böyle görünüyor bence çok ama çok saçma olmuş. Bunun kişiye bırakılması gerekirdi. Ön cam illa ki buğulanacak diye bir şey yok. Yahut sıcak havayı aracın içini ısıtma amacıyla kullandığımızda direkt olarak yüzümüze gelmesin diye açamayacak mıyız yani! Gerçekten saçma yapılmış.
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Bu bilgiden eminsiniz değil mi?

Aradığım buydu çünkü!

Eğer böyleyse ki böyle görünüyor bence çok ama çok saçma olmuş. Bunun kişiye bırakılması gerekirdi. Ön cam illa ki buğulanacak diye bir şey yok. Yahut sıcak havayı aracın içini ısıtma amacıyla kullandığımızda direkt olarak yüzümüze gelmesin diye açamayacak mıyız yani! Gerçekten saçma yapılmış.

Konfor için yapılmış bir özellik olsada aracın istediğiniz gibi davranmamasi can sikabilir fakat bu özellik klima sistemi için de sağlıklı aslında. Manuel klima olan araçlarda genelde kışın klima çalıştırılmaz. Kışın çalışmayan kompresorun kesesi bir iki sene içinde sertlesir ve gaz kaçar. Bu özellik hem buguyu çabuk alır hemde klima kompresörunun sağlığını sağlar. Açılınca yakıt sarfiyatini bir miktar arttirsada emin olun kompresör arıza yapsa bu yakıt kompresör fiyati yanında devede kulak kalır.
 

kaderaniz

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
4,293
Tepki puanı
2
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Konfor için yapılmış bir özellik olsada aracın istediğiniz gibi davranmamasi can sikabilir fakat bu özellik klima sistemi için de sağlıklı aslında. Manuel klima olan araçlarda genelde kışın klima çalıştırılmaz. Kışın çalışmayan kompresorun kesesi bir iki sene içinde sertlesir ve gaz kaçar. Bu özellik hem buguyu çabuk alır hemde klima kompresörunun sağlığını sağlar. Açılınca yakıt sarfiyatini bir miktar arttirsada emin olun kompresör arıza yapsa bu yakıt kompresör fiyati yanında devede kulak kalır.

Doğru diyorsunuz ancak ben dikkatli bir kullanıcıyım. Malım kıymetlidir yani! :)

Yaz-kış bütün araçlarımda en az 2 haftada bir mutlaka 5 dakika klima çalıştırırım. Kitapçıkları okurum. Söz gelimi bu araç benim ilk turbo aracım ve özellikle uzun yoldan sonra rolantide 1 dakika gibi bir süre çalıştırıyorum ondan sonra motoru durduruyorum. Arkadaşlar deliymişim muamelesi yapıyorlar fakat doğrusu bu. Turbonun sağlığı açısından böyle olması lazım. Gerçi turbolu araçlarda böyle olması gerektiğinden inanın büyük bir kesimin haberi yok. Araçları tam anlamıyla kullanmayı bilmiyoruz işin açığı. O nedenle firmalar bu yola gitmiş demek ki! Klimayı biz açmayız diye onlar açmış. Ne diyeyim, 31 yaşımdayım, 10 yıldır kendime ait aracım var ama yeni bir şey öğrenmiş oldum. Teşekkür ederim...
 
Üst