astra gsi c20let -honda lara karsı

OnUr_SofiA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eki 2007
Mesajlar
294
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bugün hala opel bir otomobil üretse euro normlarına uymak zorunda kalıyor ve serbest beygirlerden faydalanamıyor

Honda ise hala avrupa dışında satacağı ve gaz normlarına uymak zorunda kalmayacağı bir pazar olduğunda performans makineleri üretmeye devam ediyor

Şimdi tutup performans için üretilmiş bir makineyi alırda modifiye ederseniz zaten performans için üretildiğinden sonuç alırsınız

performans için üretilmemiş bir makineden ise modifiye sonucunda istediğiniz performansı doğal olarak alamazsınız


durum böyle olunca da

hala opelin en son 1995 lerde ürettiği performans makinelerini alır hondanın 2010 ları ile kapıştırmaya kalkarsınız

sonrada honda vay be dersiniz

bunlar yanlış bakış açılarıdır başka birşey değildir
Yalnız şu konuda katılmıyorum size Honda zaten 2009 yılı sonunda type-r ve s2000 üretimini durdurdu. 2010 modelleri ülkemize gelen son type-r ve s2000ler. Hatta Honda Ceo'sunun açıklamasına göre bu etkenle beraber gelen kriz dolayısıyla bu araçlara ek olarak yeniden üretimi planlanan NSX projesininde rafa kalktığını söyledi. He derseniz Honda'nın son modelleriyle karşılaştırmayın o yıllardaki bir honda modeliyle karşılaştırın o zaman, civic type-r ile değil 1.6 vti ile karşılaştıralım. Bilindiği gibi Honda o zamanlarda 1.6 motordan stock 160 hp güç elde etmişti. Opeli seviyorum ama bazı gerçekleride gözardı edemeyiz değilmi?
 

LND

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2006
Mesajlar
8,672
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
opel'in 94 yılında emisyona geçtiği bu yüzden motorlarda-daha dogrusu güçlerde kısıtlama yaptığı bence yanlış.
96 model SFİ lar 94 lerde daha yürüdüğü standartta kesin.(şanzuman oranı)
bunun yanında honda 96 yılında (yani gsi ın üretiminin--ve ne yazıkki çok çok sayılı) 1.6 motordan arkadaşın da dediği gibi 160 hp leri çıkarttı.
şimdi işin aslına bakarsak eski sistem kara düzen motorda bu güçleri opel hiç bir zaman alamadı.

mevzuumuz 94 yılında(96 yada) yapılmış bir araçla 2010 yılının aracını kıyaslama değil...

alalım elimize bir gsi komple sıfır olarak toplayalım?istenilen ekzantrik istenilen ayna mahruti kullanılsın,sonuç?yüklü vti la kafa kafaya gidicez diye aferdersiniz bir tarafımızı yırtıyorduk 5 yıl önce...şuanda taypar lara şapka cıkartıyoruz.
o yüzden opel fanatikliğine bence gerek yok..
 

coldekiadam

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ağu 2006
Mesajlar
2,155
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Bu forumda en çok tartışılan konulardan biridir..

Samet'te iyi bilir :)

Öyle veya böyle..

Emisyon değeri veya başka bir şey,

sonuç olarak Honda bu işi gerçekten çok iyi yapıyor.

HOnda'nın ne kadar sorunsuz bir araç olduğu ortada. Keza öyle olmasa 98 model bir vti'yi 20 bin tl lerden aşağı bulamıyor olmazdık kaldıki donanım olarak 10 milyarlık bi gsi kadar bile donanımı yok. Ama gerçekler ortada...kronik problemleri vs gibi bir sürü derdi var Opel'in.

bunları 6 yıllık bir gsi kullanıcısı olarak yazdım.
 

hasankaplan35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
1,067
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Bu forumda en çok tartışılan konulardan biridir..

Samet'te iyi bilir :)

Öyle veya böyle..

Emisyon değeri veya başka bir şey,

sonuç olarak Honda bu işi gerçekten çok iyi yapıyor.

HOnda'nın ne kadar sorunsuz bir araç olduğu ortada. Keza öyle olmasa 98 model bir vti'yi 20 bin tl lerden aşağı bulamıyor olmazdık kaldıki donanım olarak 10 milyarlık bi gsi kadar bile donanımı yok. Ama gerçekler ortada...kronik problemleri vs gibi bir sürü derdi var Opel'in.

bunları 6 yıllık bir gsi kullanıcısı olarak yazdım.

Bu mantıkla baktığımızda Şahinlerde çok sorunsuz.. Hiç bir donanımı olmayan motor üzerine giydirilmiş bir tenekeden problem çıkmasını beklemek yanlış olur. Hondanın Motor konusunda sağlamlığını tartışmıyorum.. Ama herşey motordan ibaret değil.. Sen bomboş araba satıp problem çıkarmıyor diye reklam yapamazsın. Aynı model BMW lere bak 96- 97 opel onlardan çok daha masrafsız.. Bu BMW nin dandik olduğunu göstermez.. Üzerindeki donanımlar illaki motor gibi belli bir süre sonra bakım isteyecek. Bana tarfikte 94 model 10 tane GSI dan 3 tanesi turşu gibi denk geliyor. 10 tane hondanın 8 tanesinin haşatı çıkmış. 80 küsür model kadetler hala diri duruyor.. 90lı yılların crx leri al Allah canımı diye yalvarıyor...

Ayrıca aynı yıllarda 94 senesi için honda 1.6 dan 160 değil. 125 hp güç alıyordu. 97den sonra 160 hp vti lar çıktı. Onlarında yakıt tüketimlerine bakılırsa aynı motor hacmi için, Opelin emisyon değeri için performansı kıstığını görürsünüz.


94 senesinde Opel 2.0 SFI iler ile 150 hp 8.5 sn değerinde iken

Honda Prelude 2.0 133hp 9.5 sn değerini ancak tuturuyordu..
 

LND

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2006
Mesajlar
8,672
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
honda prelude nerden cıktı yahu?
onun karşılıgı opel gsi mıdır?böylemi karşılaştırma yapıyorsunuz?
vti 1.6 nın 0-100 üne bakmanız gerekiyor bence.
 

hasankaplan35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
1,067
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
GSI olarak düşünmedim.
1990 yılından 1994 e kadar calibra da sfı 2.0 150hp idi
Aynı segment ve motor hacmi için Prelude 2.0 ile karşılaştırdım.

VTİ 97 den itibaren var. 94 den sonra opelin motor güçlerini düşürdüğünü bu nedenle performansı yüksek bir araç üretmediği yazılmıştı. Ona istinaden 94 öncesinden örnek verdim. Ama istersen günümüzden de örnek verebiliriz, speedstar ın hızlanma değerli ile s2000 i karşılaştırabilirz, yada GTC OPC ile hondanın TYP R larını.

Opel 97 speedstar 200hp 0-100 5sn
Opel 2000 speedstar 147 hp 0-100 5,8sn,
Opel 2007 GT 2,0 264hp 0-100 5,7sn

Honda 2000 s2000 240hp 6.2sn


Astra 2007 GTC OPC 240hp 0-100 6.4sn
Civic 2007 Typ-R 201hp 0-100 6,6sn


Şimdi dicen opel turbo, ozman Honda da turbo yapsın, 8000-9000 devir ceviremeden bakalım nasıl gidecek o düşük tork değerleri ile..


Yani kısacası opel perfomansı düşük bir araç değil. Performans isteyen parayı vermeli. Belirli bir satış politikaları var.Aracını avrupada satmak için emsiyona yakıt tüketimine dikkat etmek zorunda. Hondanın kendi iç piyasası haricinde ABD içinde bile çok büyük pazarı var.

Ama tuning olarak dersen ona hiç birşey diyemem.. Hondanın, Nissanın eline su dökemez hiç bir alman. Oda japonların başka bir ticari politikası..
 

LND

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2006
Mesajlar
8,672
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu fanatikliğe sayfalarca yazsam yine opel iyi dersin-iz

çünkü speed star gibi özel ülkede sınırlı sayıda bulunan bir araç(lotus tan alınan desteği saymıyorum bile)
diğer tarafta seri üretime geçilmiş bir araç,
üstü acık diye aynı sınıfa koymak gereksiz.
çünkü yine turbosu var o speedstarların.
yanii atmosferik olarak,yok emisyon şu bu gibi şeyleri bir kenara bıraktıktan sonra honda daha başarılı.bunuda kabul etmek erdemdir.
 
Üst