Astra EGR Problemi

carthorian

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2013
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba,
2005 model aracımda önceki hafta Egzoz gazı kontrol lambası yandı.
attachment.php

Aracın vermiş olduğu kodu (Ecn40061) internette araştırdığımda EGR valfinden kaynaklandığını öğrendim.
EGR'nin temizlenebileceğini, hatta devre dışı bırakılabileceğini yazan yazılar okudum. Bunun üzerine temizletmek için Şaşmazın yolunu tuttum.
Aracı gösterdiğim usta EGR'nin sıkıştığını söyleyip temizledi, aracın verdiği hata kodunu sildi. Doğal olarak arıza ışığı söndü. Fakat aracı şaşmazdan alıp, eve dönerken ışığın tekrar yandığını gördüm ve arabayı tekrar ustaya götürdüm.
Bana EGR'nin daha önce temizlenmiş olabileceğini bu nedenle tekrar temizlemenin işe yaramayacağını, yeni EGR almam gerektiğini söyledi.

Geçen hafta orjinal yeni bir EGR alıp tekrar ustanın yolunu tuttum. Bütün gün uğraştıktan sonra EGR'yi değiştirdi ve hata kodunu sildi. Fakat daha önce olduğu gibi daha eve gelmeden arıza ışığı tekrar yandı.
Arıza kodunu kontrol ettiğimde yine aynı hata kodunu gördüm. (Ecn40061) :(

Ertesi gün aracı tekrar Şaşmaz'a götürdüm. İşlerim nedeniyle aracın başında bulunamadım. Akşam aracı almaya gittiğimde; "EGR'de bir sorun olmadığını, kanallarda kurum olduğunu ve bu nedenle arıza ışığı yaktığını" söyledi.
Çözüm olarak birkaç gün aracı yüksek devirde kullanmamı yada Carbon Clean yaptırmamı" tavsiye etti.
Ustanın söylemiş olduğu öneri kafamda soru işaretleri bıraktı. Yeni değiştirilen bir parçada böyle bir durum olması normal mi? :confused:
Bu konuda ne yapmam lazım?
 

Ekli dosyalar

  • egr.jpg
    egr.jpg
    1.1 KB · Görüntüleme: 100

tasmaniandevil

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2011
Mesajlar
6,055
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selamlar, öncelikle ilk mesajınızda kendinizi tanıtmanız gerekmektedir.

Daha önceki iki aracımda da benzer sorunlar ile karşılaştım, EGR temizliği yapılıp hala sorun yaşandığında Carbon clean da yaptırdım, sıkıntım düzeldi (rolanti düzensizliği vardı, araç gaz kesiyordu). İkinci aracımda sadece EGR temizlenince sıkıntı bitti (araç durduğu yerde sallanıyordu ve aynı ışığı yakıyordu). Bu gibi arızalarda usta faktörü çok önemli, devamlı gittiğiniz bir ustanız yoksa forum sponsoru Opel Garaj - Hakan bey i tavsiye ederim.
 

omero72

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2013
Mesajlar
658
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Son haftalarda EGR problemi çok görmeye başladım. Dün akşam otomobil tamiri yapan bir müşterimin bilgisayarının bakımına gittiğimde, oraya gelen bir Skoda (3 silindirli model) sahibi de EGR uyarı ışığı yandığını söyledi. Tamirci arkadaş Skoda'nın kullanıcısına "hep düşük devirde mi kullanıyorsun" diye sordu,kullanıcı evet dedi. Sürekli düşük devir motora iyi gelmez, bazen arada sırada tam devir verdirerek karbonları dışarı atılmasını sağlamak gerek.
 

algoritma16

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2013
Mesajlar
73
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bugun bende shell den 95 oktan benzin aldım eve dönerken ışığın yandıgını gördüm. aracım aynı zamanda lpg li. gazla kullanıyorum aracı. bunun kesin çözümü nedir acaba
 

multispace

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Kas 2012
Mesajlar
1,166
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
arıza kodu lazım. tahminim fakir yada zengin karısım hatası .. sadece tahmin bu
 

carthorian

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2013
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Anladığım kadarıyla "Kanalların kurumlu olması konusu doğrudur" diyorsunuz?
2 Gündür aracı 3-4K devirde kullanmaya çalışıyorum. Işıkla ilgili bir değişiklik olmadı. Hala arıza ışığı yanıyor. Bir süre daha yüksek devirde kullanmaya devam sanırım.
Peki yüksek devirde kullanmak çözüm oluyor mu? Yoksa mutlaka Carbon Clean yaptırmam mı gerek? Malum yeni EGR için biraz masrafa girdik.

Bu arada Ümit hocam için kendimizi tanıtmakla ilgili mesajı yaklaşık 3ay kadar önce yazmıştım. (http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=94532)

Teşekkürler.
 

tasmaniandevil

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2011
Mesajlar
6,055
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu arada Ümit hocam için kendimizi tanıtmakla ilgili mesajı yaklaşık 3ay kadar önce yazmıştım. (http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=94532)

Teşekkürler.
Kusura bakmayın, görmedim.

İlk aracım Palio idi, kurum yüzünden bir kaç depo benzin + temizleyici katkı maddesi ile gezdim, cidden katkı maddesini atınca egzosdan kara duman atıyordu, hataa söyle söyliyim, aracı park ettiğim yerdeki egzosun geldiği yere sanki yanmış yag dökülmüş gibi idi.
Sonra H kasa cdti aldım, rolanti düzensizliği vardı, başlığı bulabilirsiniz forumda, Carbon Clean ve düzenli katkı maddesi kullanarak devam ettim.

Şu anda F kasa Astra var, geçenlerde aynı arıza lambası yandı, egr temizlenince düzeldi, buna da benzin aldıkça katkı maddesi koyduracağım.
Sanırım LPG ucuz ama kurum sorunu var.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Egr original olarak değiştiğine emin misiniz? Bütün gün uğraşılacak bir şey yok, basit değişir aslen. Araçta güç kaybı hissediyor musunuz?
 

carthorian

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2013
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Parçayı kendim aldım.(PIERBURG marka)
Belki dediğiniz gibi kolay takılabilir, ama burada ustanın el becerisi de önemli.
Değiştirirken yanında bulundum. Takması 4-5 saat sürdü.
Aracımda parça değişmeden önce ve sonrasında herhangi bir titreme vs. yoktu.
Parçadan sonra herhangi bir güç kaybı falanda olmadı. Sadece parça değişiminden önce 3 ve 4üncü viteslerde araç hemen ivmelenmiyordu. Gaz vermeme rağmen 4-5 sn bekleyip öyle ivmeleniyordu. Şuan hala aynı durumda.

Teşekkürler.
 

tasmaniandevil

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2011
Mesajlar
6,055
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Eski modelli araçlarda yeri biraz zor ama yeni araçlarda kolay olması gerekir. Ve öyle 4-5 saati bulmaz.
 
Üst