Astra J 1.4T ESP Hatası Motor Arıza Lambası ve Çekişten Düşme

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
96
Tepki puanı
34
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Merhaba, öncelikle geçmiş olsun. Durumunuzu en iyi anlayanlardan birisiyim dersem yalan olmaz. Aracım 1.4 T 2016 Astra J Sport AT. Sizden birkaç gün önce bayramdan önceki pazar günü İzmir'den İstanbul'a yola çıktım ve Menemen'i geçtikten biraz sonra araçta tekleme, aynı zamanda hata kodu olarak da siboplardan birinde ateşleme sorunu var diye uyarı çıktı. Ustayı aradığımda ateşleme bobini arızası olabilir, geriye dönün bakalım dediler. Yavaş yavaş geriye döndüm.

Ertesi gün servise gittiğimde ilk önce bobini değiştirdiler, teste çıkınca tekleme ve hata uyarısı devam etti. Daha sonra açıp bujileri değiştirdiler. Buji sonrası teste çıkıldığında yine aynı arızalar devam etti ve beyaz duman atma olayı az bir miktar da olsa baş gösterdi. Bu sırada aracın ön kısmından bir yerlerden birkaç damla da olsa yağ aktı. Daha sonra motor külbütör kapağında problem olabilir diyerek açıldı ve külbütör hasarlandığı ve yağ sızdırdığı için değiştirildi. Bunlar yapıldıktan sonra teste çıkıldı ve arıza kodu ve tekleme olayı var mı diye kontrol edildi ve arıza kodu devam edince bu sefer daha alta inmek gerektiği ve sibop ve pistonlarda problem olabileceği ona bakılacağını söylediler.

Ertesi gün açıldığında piston kafasının kırıldığı görülerek arızanın kaynağının bulunduğu söylendi. Yarım motor tabir edilen rektefiye işlemi yapılması gerektiği söylenerek, piston takımı, sibop takımı, triger seti değişimi (Araç 95 bin km.), yağ radyatörü değişimi yapıldı. Toplam maliyet 52 bin TL oldu. Daha önceki ateşleme bobini ve buji değişimi de 4850 TL ye mal olmuştu. Toplamda 57 bin TL gibi bir rakam ortaya çıktı. Bin km sonrası bir kere daha yağ değişimi yapılacağını söylediler.

Araçtan o kadar korktum ve soğudum ki ilk günlerde 90 km üstüne bile çıkmadım desem yeridir. Üstüne İstanbul'a gittim ve döndüm. Şimdilik bir şey yok ama, sanki her an araçtan bir ses gelecek, titreme olacak diye kulaklarımı ve gözlerimi dört açıyorum aracı kullanırken.

Bir de bu arızadan çok önceleri P0171 fakir yakıt karışım hata kodu alıyordum. Servisimde bir şeye kızdığım için bir senedir gitmediğim ustaya değil de farklı yerlerde İki üç ustaya durumu anlattım ama kimse arıza şuradadır diyemedi. Oksijen sensöründen tutun da bayağı bir yerlerden olabilir diye söylendi. Başıma bu tekleme arızası geldiğinde servise gittiğimde bu arıza kodunu söyler söylemez Benzin Buharlaştırma Valfi arızası olduğunu ve değiştirilince herhangi bir problem kalmayacağını tek seferde söyleyince doğru yerde olduğuma bir kere daha sevindim. Kafamda bir yerlerde hala soru işaretleri var bilemiyorum ama, bu piston kırma olayında yanlış yağ veya sahte yağ olayı mutlaka tek neden midir? Bilemiyorum, 7 buçuk senelik sıfır aldığım aracımı tek servis iki şubeden başka bir yere götürmedim, sahte veya yanlış yağ kullansalar, daha önce başıma gelmiş olmaz mıydı? Bunlar da bende kalan soru işaretleri, kafamda deli sorular. Aracımı ne zaman olursa olsun, devir düşmeden kaldırmam, gereksiz yüksek devire çıkmam, soğutma sıvısını devamlı kontrol ederim, cam silecek suyuna bile antifrizli saf su veya arıtma su koyarım, bakım zamanını geçirmem, en ufak arıza durumunda servise giderim. Demek ki ne yaparsan yap bir şekilde kronik arıza olması nedeniyle bir çok etken bir araya geliyor ve bunlar meydana geliyor. Aracımı satsam diye düşünüyorum, arkadaşlar da şimdi hazır sorun çözüldü seni daha beş sene idare eder diyorlar, inanasım gelmiyor.
Geçmiş olsun hocam.. 52 bin lira yine uygun bir maliyet çıkmış. Ocak ayında ben de piston yeniledim 72 bin lira tutmuştu.

1.4 t yine de rektefe olabiliyor ve parçası ucuz. Eğer bu durum 1.0 ecoboost motorda yaşansa komple sandık motor konulurdu. Maliyet 150 bin altına çıkmazdı.

Servisler dahi Dexos 2 yağ koyabiliyor malesef. Yağın buharlaşıp benzinle karışarak aynı dizel benzeri kendi kendine tutuşması sonucu zamansız patlama gerçekleşmekte.

Oluşan vuruntu nedeniyle piston sekman kanalını kırmakta.

Genelde LPG hiç takılmamış Benzinli araçlarda daha sık rastlanır. Çünkü Benzin çözücüdür yağı çözer. LPG çözücü değildir.

Benzer sorun 160 HP 1.4 TSİ motorlarda daha sık görülmektedir. 150 HP Astra K 1.4 turbolarda yine çok daha sık görülür.

1.0 tce LPG'siz Renault Taliant da dahi piston kırma olayını gördüm. En azından Astra j 1.4 t bu motorlar gibi değil rektefe olabilmekte.

Kendi aracımda Yerli King marka Güçlendirilmiş Piston taktım. Orjinal üretici Nüral markaya güvenemedim.

İnşallah tekrar yaşanmaz bu durum kazasız belasız arızasız sürüşler dilerim..
 

kshuseyin

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
21 Eki 2010
Mesajlar
35
Tepki puanı
17
Puanları
8
Yaş
57
Siteyi ziyaret et
Geçmiş olsun hocam.. 52 bin lira yine uygun bir maliyet çıkmış. Ocak ayında ben de piston yeniledim 72 bin lira tutmuştu.

1.4 t yine de rektefe olabiliyor ve parçası ucuz. Eğer bu durum 1.0 ecoboost motorda yaşansa komple sandık motor konulurdu. Maliyet 150 bin altına çıkmazdı.

Servisler dahi Dexos 2 yağ koyabiliyor malesef. Yağın buharlaşıp benzinle karışarak aynı dizel benzeri kendi kendine tutuşması sonucu zamansız patlama gerçekleşmekte.

Oluşan vuruntu nedeniyle piston sekman kanalını kırmakta.

Genelde LPG hiç takılmamış Benzinli araçlarda daha sık rastlanır. Çünkü Benzin çözücüdür yağı çözer. LPG çözücü değildir.

Benzer sorun 160 HP 1.4 TSİ motorlarda daha sık görülmektedir. 150 HP Astra K 1.4 turbolarda yine çok daha sık görülür.

1.0 tce LPG'siz Renault Taliant da dahi piston kırma olayını gördüm. En azından Astra j 1.4 t bu motorlar gibi değil rektefe olabilmekte.

Kendi aracımda Yerli King marka Güçlendirilmiş Piston taktım. Orjinal üretici Nüral markaya güvenemedim.

İnşallah tekrar yaşanmaz bu durum kazasız belasız arızasız sürüşler dilerim..
Teşekkür ederim. Servis uzun yıllardır tanıdık olduğu için bu kadar maliyet ucuza çıktı, başka bir yere gitseydim çok farklı olurdu. Herkes için tekrarlamasız, kazasız, sürüşler dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
340
Tepki puanı
106
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Merhaba, öncelikle geçmiş olsun. Durumunuzu en iyi anlayanlardan birisiyim dersem yalan olmaz. Aracım 1.4 T 2016 Astra J Sport AT. Sizden birkaç gün önce bayramdan önceki pazar günü İzmir'den İstanbul'a yola çıktım ve Menemen'i geçtikten biraz sonra araçta tekleme, aynı zamanda hata kodu olarak da siboplardan birinde ateşleme sorunu var diye uyarı çıktı. Ustayı aradığımda ateşleme bobini arızası olabilir, geriye dönün bakalım dediler. Yavaş yavaş geriye döndüm.

Ertesi gün servise gittiğimde ilk önce bobini değiştirdiler, teste çıkınca tekleme ve hata uyarısı devam etti. Daha sonra açıp bujileri değiştirdiler. Buji sonrası teste çıkıldığında yine aynı arızalar devam etti ve beyaz duman atma olayı az bir miktar da olsa baş gösterdi. Bu sırada aracın ön kısmından bir yerlerden birkaç damla da olsa yağ aktı. Daha sonra motor külbütör kapağında problem olabilir diyerek açıldı ve külbütör hasarlandığı ve yağ sızdırdığı için değiştirildi. Bunlar yapıldıktan sonra teste çıkıldı ve arıza kodu ve tekleme olayı var mı diye kontrol edildi ve arıza kodu devam edince bu sefer daha alta inmek gerektiği ve sibop ve pistonlarda problem olabileceği ona bakılacağını söylediler.

Ertesi gün açıldığında piston kafasının kırıldığı görülerek arızanın kaynağının bulunduğu söylendi. Yarım motor tabir edilen rektefiye işlemi yapılması gerektiği söylenerek, piston takımı, sibop takımı, triger seti değişimi (Araç 95 bin km.), yağ radyatörü değişimi yapıldı. Toplam maliyet 52 bin TL oldu. Daha önceki ateşleme bobini ve buji değişimi de 4850 TL ye mal olmuştu. Toplamda 57 bin TL gibi bir rakam ortaya çıktı. Bin km sonrası bir kere daha yağ değişimi yapılacağını söylediler.

Araçtan o kadar korktum ve soğudum ki ilk günlerde 90 km üstüne bile çıkmadım desem yeridir. Üstüne İstanbul'a gittim ve döndüm. Şimdilik bir şey yok ama, sanki her an araçtan bir ses gelecek, titreme olacak diye kulaklarımı ve gözlerimi dört açıyorum aracı kullanırken.

Bir de bu arızadan çok önceleri P0171 fakir yakıt karışım hata kodu alıyordum. Servisimde bir şeye kızdığım için bir senedir gitmediğim ustaya değil de farklı yerlerde İki üç ustaya durumu anlattım ama kimse arıza şuradadır diyemedi. Oksijen sensöründen tutun da bayağı bir yerlerden olabilir diye söylendi. Başıma bu tekleme arızası geldiğinde servise gittiğimde bu arıza kodunu söyler söylemez Benzin Buharlaştırma Valfi arızası olduğunu ve değiştirilince herhangi bir problem kalmayacağını tek seferde söyleyince doğru yerde olduğuma bir kere daha sevindim. Kafamda bir yerlerde hala soru işaretleri var bilemiyorum ama, bu piston kırma olayında yanlış yağ veya sahte yağ olayı mutlaka tek neden midir? Bilemiyorum, 7 buçuk senelik sıfır aldığım aracımı tek servis iki şubeden başka bir yere götürmedim, sahte veya yanlış yağ kullansalar, daha önce başıma gelmiş olmaz mıydı? Bunlar da bende kalan soru işaretleri, kafamda deli sorular. Aracımı ne zaman olursa olsun, devir düşmeden kaldırmam, gereksiz yüksek devire çıkmam, soğutma sıvısını devamlı kontrol ederim, cam silecek suyuna bile antifrizli saf su veya arıtma su koyarım, bakım zamanını geçirmem, en ufak arıza durumunda servise giderim. Demek ki ne yaparsan yap bir şekilde kronik arıza olması nedeniyle bir çok etken bir araya geliyor ve bunlar meydana geliyor. Aracımı satsam diye düşünüyorum, arkadaşlar da şimdi hazır sorun çözüldü seni daha beş sene idare eder diyorlar, inanasım gelmiyor.

geçmiş olsun. üzücü bir durum. bazen el üstünde tutsanız da olacak olan oluyor malesef. 57bin az para değil ancak yapılan işleme göre fiyat çok iyi geldi bana da. motoru çöpe atıp yeni sandık motor takmaktan çok daha iyidir. zaten şu an sadece subap değişimine 35-40bin istiyor ustalar, triger,bakım vs. de işin içine girince 50 binlere dayanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: kshuseyin

kshuseyin

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
21 Eki 2010
Mesajlar
35
Tepki puanı
17
Puanları
8
Yaş
57
Siteyi ziyaret et
geçmiş olsun. üzücü bir durum. bazen el üstünde tutsanız da olacak olan oluyor malesef. 57bin az para değil ancak yapılan işleme göre fiyat çok iyi geldi bana da. motoru çöpe atıp yeni sandık motor takmaktan çok daha iyidir. zaten şu an sadece subap değişimine 35-40bin istiyor ustalar, triger,bakım vs. de işin içine girince 50 binlere dayanıyor.
Teşekkür ederim.
 

Kömürkentli

Kayıtlı Kullanıcı
67-Zonguldak
Katılım
22 Haz 2024
Mesajlar
5
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar cümleten selamunaleyküm
Aracım astra j 1.4t 2020 model 75 binde yaklaşık. 2 ay evvel istanbul otobanda ortamala 80.90 km hızı geçiş sırasında tekleme sorunu ile karşılaşıp özel bir opel servisine gittim aracın bobin ve buji konteollerinde bujilerin gidik olduğu söylendi akabinde kompresör testi yapıldı araca, 2 gözde güç kaybı olduğu tespit edildi bujiler hella marka buji ili değişip test ettik tekleme sorunu cözülmüştü (esp ve motor arıza )ışığıda artık yanmıyordu. Taki bayramdan önceki son gün rampa çıkışın da tekrar tekleme esp motor arıza ısığı yanıp sönme oldu sonra gaz kesince normale döndü ama gaza yüklenince tekrar oluyor sakin olarak kullanıyorum. Aracın çalışmasın da egzoz dumanın da bir sorun yok pazartesi günü randevu aldım bir ıstamızdan. Bu arada istanbul da uzman bir usta ile görüştüm buji olarak GM veya NGK kullanacaksın dedi komperösör testini videoya çek bana at dedi. Lütfen bana bir akıl verin sorun ne olabilir piston sekman kırığı falan deniyor, sübap 2020 lerde sorun çözülmüş deniyor hadi buji desem neden ilk baktırdığımda 2. Gözde komprasör düşük çıktı buji değişimden sonra her nekadar hella marka taksamda tekleme sorunu çöcüldü piston kırık olsa ben 10 bin km daha yol nasıl yaptım aklım da deli sorular. Hikayeyi uzun tuttum ki anlayan bir arkadaşım doğru bir yorum ve önerisi olsun
Şimdiden çok teşekkürederim
 

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
96
Tepki puanı
34
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar cümleten selamunaleyküm
Aracım astra j 1.4t 2020 model 75 binde yaklaşık. 2 ay evvel istanbul otobanda ortamala 80.90 km hızı geçiş sırasında tekleme sorunu ile karşılaşıp özel bir opel servisine gittim aracın bobin ve buji konteollerinde bujilerin gidik olduğu söylendi akabinde kompresör testi yapıldı araca, 2 gözde güç kaybı olduğu tespit edildi bujiler hella marka buji ili değişip test ettik tekleme sorunu cözülmüştü (esp ve motor arıza )ışığıda artık yanmıyordu. Taki bayramdan önceki son gün rampa çıkışın da tekrar tekleme esp motor arıza ısığı yanıp sönme oldu sonra gaz kesince normale döndü ama gaza yüklenince tekrar oluyor sakin olarak kullanıyorum. Aracın çalışmasın da egzoz dumanın da bir sorun yok pazartesi günü randevu aldım bir ıstamızdan. Bu arada istanbul da uzman bir usta ile görüştüm buji olarak GM veya NGK kullanacaksın dedi komperösör testini videoya çek bana at dedi. Lütfen bana bir akıl verin sorun ne olabilir piston sekman kırığı falan deniyor, sübap 2020 lerde sorun çözülmüş deniyor hadi buji desem neden ilk baktırdığımda 2. Gözde komprasör düşük çıktı buji değişimden sonra her nekadar hella marka taksamda tekleme sorunu çöcüldü piston kırık olsa ben 10 bin km daha yol nasıl yaptım aklım da deli sorular. Hikayeyi uzun tuttum ki anlayan bir arkadaşım doğru bir yorum ve önerisi olsun
Şimdiden çok teşekkürederim
Üstadım buji sahte olabilir bu ihtimal de var. Bobin orjinalse onu da değiştirin ömrü dolmuştur. Bir de turbo selenoidini kontrol edin N75 valfi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kömürkentli

Kömürkentli

Kayıtlı Kullanıcı
67-Zonguldak
Katılım
22 Haz 2024
Mesajlar
5
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Üstadım buji sahte olabilir bu ihtimal de var. Bobin orjinalse onu da değiştirin ömrü dolmuştur. Bir de turbo selenoidini kontrol edin N75

Üstadım buji sahte olabilir bu ihtimal de var. Bobin orjinalse onu da değiştirin ömrü dolmuştur. Bir de turbo selenoidini kontrol edin N75 valfi.
Cümleden selamunaleyküm sabah erken saatlerde Zonguldak’ta özel serviste kompresör testi yapıldı değerler her pistonda normal çıktı hella marka bujileri söküp ngk marka bujiler takılıp test için yola çıktık ve sonuç tekleme kalmadı çok şükür bu araçlarda GM veya NGK buji olmazsa olmazmış tüm forum arkadaşlarımıza kazasız belasız sürüşler dilerim
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j

melih66

Kayıtlı Kullanıcı
66-Yozgat
Katılım
13 Şub 2020
Mesajlar
42
Tepki puanı
12
Puanları
8
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Cümleden selamunaleyküm sabah erken saatlerde Zonguldak’ta özel serviste kompresör testi yapıldı değerler her pistonda normal çıktı hella marka bujileri söküp ngk marka bujiler takılıp test için yola çıktık ve sonuç tekleme kalmadı çok şükür bu araçlarda GM veya NGK buji olmazsa olmazmış tüm forum arkadaşlarımıza kazasız belasız sürüşler dilerim
peki takılan ngk bujiler orijinalmi piyasada çok sahtesi var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kömürkentli

Kömürkentli

Kayıtlı Kullanıcı
67-Zonguldak
Katılım
22 Haz 2024
Mesajlar
5
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
peki takılan ngk bujiler orijinalmi piyasada çok sahtesi var.
Hocam 2 binlira para verdim taktırdığım servis bu konuda güvendiğim bir firma bu arada 3250₺ bobin de değiştirdik. Delphi marka. Aracım 1.4t lovato gazlı dedim yaptırmışken gaz bakımını da filtre ve depo katkı maddeleri ile bakım yaptırdım firma sahibi mustafa abi bu bujiler 60 bin km yapar dedi. Pahalı buji sadece taktıkça 1 set sipariş verdiğini hatta yanım da hemen 1 set sipariş geçti. Şuan güvenmekten başka seçenek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Üst