Astra 1.4t Turbo Sorunu

sedat33

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2016
Mesajlar
66
Tepki puanı
10
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
O kadari inan anlamiyorum ben ama yaktirdigim yer bu islerin piri olmus artik turkiyenin heryerinden araclar geliyor
 

arif2225

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2019
Mesajlar
14
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
2011 astra j 1.4t zavoli kit olan aracimda yaklasik 130 kmlik bir yola ciktigimda arac 4.5 ve 6. Viteste surekli silkelemesi rampada gucten dusmesi asiri rahatsiz etti..lpg ustasina goturdugumde pcye bagladi 2.2 olan nozulun 1.8 capinda nozul ile degismesi gerektigini ve bu sekilde ayni sorunu olan astra j 1.4t araclardaki sorunun ortadan kalktigini soyledi.fakat forumlara baktigimda 2.4 nozulla degistirende olmus.gerekli islemlerin yapilmasi icin aracin 1 gun kalmasi gerektigini soyledi.
 

volkan1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2019
Mesajlar
191
Tepki puanı
78
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2011 astra j 1.4t zavoli kit olan aracimda yaklasik 130 kmlik bir yola ciktigimda arac 4.5 ve 6. Viteste surekli silkelemesi rampada gucten dusmesi asiri rahatsiz etti..lpg ustasina goturdugumde pcye bagladi 2.2 olan nozulun 1.8 capinda nozul ile degismesi gerektigini ve bu sekilde ayni sorunu olan astra j 1.4t araclardaki sorunun ortadan kalktigini soyledi.fakat forumlara baktigimda 2.4 nozulla degistirende olmus.gerekli islemlerin yapilmasi icin aracin 1 gun kalmasi gerektigini soyledi.
Aracımda Lovato kit bulunmakta, çapı tam olarak neye karşılık gelir bilemiyorum ama belki işinize yarar, C tipi nozul bulunmakta (kuvvetle muhtemel 2mm) ve regülatör basıncım 1.15.
 

arif2225

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2019
Mesajlar
14
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Volkan bey tesekkurler lpg isini yapan arkadas sanirim bir ayar yapip verecek araci.2.2 olan nozulu 1.8 ile degistirmek zaten mumkun degil.forumlarin cogunda 2.4 ile degistirilmis.kucultmek cok iyi bir sonuc getirmez tahminim.afr ayar yapip verecegini dusunuyorum.bu arada baska gazciya goturecegim aracimi.
 

volkan1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2019
Mesajlar
191
Tepki puanı
78
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Volkan bey tesekkurler lpg isini yapan arkadas sanirim bir ayar yapip verecek araci.2.2 olan nozulu 1.8 ile degistirmek zaten mumkun degil.forumlarin cogunda 2.4 ile degistirilmis.kucultmek cok iyi bir sonuc getirmez tahminim.afr ayar yapip verecegini dusunuyorum.bu arada baska gazciya goturecegim aracimi.
Son 2-3haftadir bu LPG işiyle baya bir zorunlu olarak haşır neşir oldum, evet kucultmenin bir faydası yok ama imkanı var, LPG enjektorunun ucundaki nozullari çıkarıp istenilen ölçüyle değiştiriyorlar en azından Lovato böyle, kucultunce ms artıyor gaz ayarı mecburen artırmak gerekiyor, fazla yakiyor, isi artıyor vs vs en kısa zamanda cozersiniz inşallah sorununuzu
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Merhabalar, sorun hakkında yazmak için bilerek bekledim biraz. Aracı test etmek istedim. lgpgayari.com ile iletişime geçip İzmir'de ayar yaptırdım. Yolda sürüş esnasında, 1,5 saat kadar süren bir ayarlama yapıldı. Yaklaşımdan, iletişimden gayet memnun kaldım. Aracı test ettik, hata kodu ya da turbo sorunu olmadan, güvenli bir yolda, 200km hızlara kadar geldik. Turbo'nun devreye girme sorunu ve hata ekranı düzeldi. Usta tekrar etme şansının olduğunu, tüpteki nozzle uçlarının bir boy büyüğünün gerekli olabileceğini özellikle söyledi. 24 saat hiç sorun olmadı. 1 gün sonra İstanbul'a uzun yola çıktım. Yolda yeniden aynı hatayı vermeye başladı. Önceden kontak kapatıp açtığınızda sorun düzeliyor, ekranda hatayı görünce yeniden başlıyordu sorun. Aynısını yaptım, 40km sonra yine hata verdi. Yine kontak kapatıp benzine geçtim ve turbo düzeldi. Yüksek hızda aracı tekrar tüpe aldım. Ne oldu bilmiyorum sonra bir daha aynı hatayı vermedi. Üstünden 2 hafta kadar geçti, bu arada aracı çok kullanmadım. 3-4 defa kısa mesafeler yaptım ama sorun tekrarlanmadı. Şu an bir sorun görünmüyor. Yakıt tüketimim sanırım azaldı. Uzun yolsa hız sabitleyiciyi de kullanarak geldim, bazen test etmek için yüklendim de araca ama tüpte 23-24 kr. civarında yaktı. AFR ayarı araca gayet iyi geldi.
Umarım faydalı olmuştur bu bilgiler. Bu hafta sonu uzun yolda yine deneyeceğim, tekrar bilgi vermeye çalışacağım.
Araciniz 1.4 t ise uzun yolda yakmasi gerek yakit 27 28 kurus olmasi gerekir. max 30 kurus lpg 3.66 tl degerine gore eger bunun altinda yakiyosa araciniz fakirde fazla yakiyosa zenginde calisiyordur. Anlasildivi kadariyla sizinki fakirde kaliyor buda turboya yeterli guc gelmediginden turbo koruma moduna aliyor. kontagi acip kapattiginiz,zaman bu moddan cikiyor
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
2011 astra j 1.4t zavoli kit olan aracimda yaklasik 130 kmlik bir yola ciktigimda arac 4.5 ve 6. Viteste surekli silkelemesi rampada gucten dusmesi asiri rahatsiz etti..lpg ustasina goturdugumde pcye bagladi 2.2 olan nozulun 1.8 capinda nozul ile degismesi gerektigini ve bu sekilde ayni sorunu olan astra j 1.4t araclardaki sorunun ortadan kalktigini soyledi.fakat forumlara baktigimda 2.4 nozulla degistirende olmus.gerekli islemlerin yapilmasi icin aracin 1 gun kalmasi gerektigini soyledi.
Aracinizin bujileri iridyummu? Yoksa gm bujimi? Bilindigi kadariyla normal bujiler belirli sn lerde atis yapmakta iken iridyum bujiler surekli atis yapmakta. Oncelikle araciniz lpg li ise bujileriniz iridyum olmali. Bir diger yokusta yigilma 4 5 6 viteslerde bana lpg ayarindan gibi geldi afr ayari yaptirdinizmi. Bilindigi uzere atesleme,bobini 50 60 bin km de,degisiyor boniniz omrunu doldurmus,olabilir. Yeterli atesleme yapilamiyordur
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et

arif2225

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2019
Mesajlar
14
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Bujiler gm iridyumdu degistirirken bosch iridyum ile yeniledim sorun duzeldi ama kisa sureli.sorun duzelince bobinin saglam oldugunu gormus olduk.bujiler yenilenince yuksek hizlarda epey sıkıştırdım silkeleme olmadi.fakat bujilerin anahtar agzi kisminda kararma oluyor.muhtemelen govdeye elektrik atlatma yapiyor.silindirin biri bosa dusunce silkeleme yigilma oluyor.opel servisine gittigimde benzinin yanma isisi 98° lpg yanma isisi 106 ° bujiler catlama yapiyor yada porselen yuksek isidan ozelligini yitiriyor dediler.cozum olarak aracinizi benzinde kullanin deyip yolladilar.j kasa 1.4t arabadan lpgli yuzlerce araba var banami denk geldi boyle bir sorun diye dusunmeden edemiyorum.aractan cok memnunum fakat bu sorun iyice biktirdi.
 

volkan1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2019
Mesajlar
191
Tepki puanı
78
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bujiler gm iridyumdu degistirirken bosch iridyum ile yeniledim sorun duzeldi ama kisa sureli.sorun duzelince bobinin saglam oldugunu gormus olduk.bujiler yenilenince yuksek hizlarda epey sıkıştırdım silkeleme olmadi.fakat bujilerin anahtar agzi kisminda kararma oluyor.muhtemelen govdeye elektrik atlatma yapiyor.silindirin biri bosa dusunce silkeleme yigilma oluyor.opel servisine gittigimde benzinin yanma isisi 98° lpg yanma isisi 106 ° bujiler catlama yapiyor yada porselen yuksek isidan ozelligini yitiriyor dediler.cozum olarak aracinizi benzinde kullanin deyip yolladilar.j kasa 1.4t arabadan lpgli yuzlerce araba var banami denk geldi boyle bir sorun diye dusunmeden edemiyorum.aractan cok memnunum fakat bu sorun iyice biktirdi.
Benzinin yanma ısısı 98 derecemimiymis :) Peki birde keşke şunu sorsaydınız, bu 1.4Tler neden Avrupa'da fabrikasyon lpgli olarak satılıyor diye.
 
Üst