Acil fikir beyan edermisiniz. Opel corsa 1.4 enjoy active...

arif06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2013
Mesajlar
1,290
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Otomatik şanzumanı yokuşa çıkmadan önce kaptırmak için 1 vites düşürün ve öyle deneyin. Ben 1.2 aracımla öyle yapıyorum ve yokuşların çoğunda solu hiç bırakmıyorum. Eğer yokuşu çıkmaya başladıysanız hızlanma beklemeyin. İllaki yokuşta dururken bile kalkıp diğer arçları arkanıza almak istiyorsanız 1.6 dizel araçlara bakının. Gerçekten yokuşta bile yüklü olsa aşırı kalkınıp gidiyorlar(Ör: 1.6 focus dizel).
 

tersaneci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ocak 2015
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tesekkur ederim herkese. Belkide araci daha acmadigimdan bu sorun. eger motor acma gibi bi durum soz konusu ise bu motor kac km ve ne zaman acilir.Yada devirsiz kullanma olabilir diyecem ama 2500 devire geldiginde vites degistiriyorum. Zaten arac 3000 devirde 90 95 km arasinda biraz basinca 3000 deviri geciyor. Sanirim arac hakkinda biraz bilgi toplamam gerek.
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Araciniz rodaj süresi içerisinde fazla zorlamayin fakat ilk yağ değişiminden sonra vites degisimlerini 3500 -4000 gibi yapabilirsiniz .Ayrıca aracınız bu dönemde yakıt sarfiyati yüksek olacaktir..
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
motorunuzu güç bandına uygun şekilde yokuş çıkmalısınız.yani 3000 devir ve üzeri muhtemelen işinizi görecektir...
 

tersaneci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ocak 2015
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
motorunuzu güç bandına uygun şekilde yokuş çıkmalısınız.yani 3000 devir ve üzeri muhtemelen işinizi görecektir...

Arac rampada yada yokusta vites dusurdugumde bile ne devir saatinde nede hizinda yukselme olmuyor. Bugun yine denedim 300 metrelik bi yokusu 4 viteste seyir halinde cikmayi denedim suratim 80 den 60 a dustu ve devir saati 2000 devir civarindaydi vites dusurdum 3 te bile ne hizi nede devir saati yukselmedi yokusu cikktim duzluge geldiginde surat ve devir saati yukselmeye basladi teknik bi ariza olabilirmi daha 1 haftalik arac... ve sunu ogrendim eskisi gibi motor acma gibi bi konu soz konusu degilmis zaten butun araclarin motorlari deneniyormus ve oyle satisa cikiyormus... o zaman ben bu araci aldigim bayiinin onune koyup satin demeliyim. Sanirim. Sizce ne yapmaliyim...
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Arac rampada yada yokusta vites dusurdugumde bile ne devir saatinde nede hizinda yukselme olmuyor. Bugun yine denedim 300 metrelik bi yokusu 4 viteste seyir halinde cikmayi denedim suratim 80 den 60 a dustu ve devir saati 2000 devir civarindaydi vites dusurdum 3 te bile ne hizi nede devir saati yukselmedi yokusu cikktim duzluge geldiginde surat ve devir saati yukselmeye basladi teknik bi ariza olabilirmi daha 1 haftalik arac... ve sunu ogrendim eskisi gibi motor acma gibi bi konu soz konusu degilmis zaten butun araclarin motorlari deneniyormus ve oyle satisa cikiyormus... o zaman ben bu araci aldigim bayiinin onune koyup satin demeliyim. Sanirim. Sizce ne yapmaliyim...

yokuş başlangıcında vites küçültmeyi deneyin.malum ekonomi üzerine dizayn edilmiş bir araç. bildiğiniz üzere motor max gücünü 6000 devir civarında (motora göre değişir) üretir. 2000 devir civarında düşük güç üretir buda yokuşta size yetmez... tabiri caizse verin kırbacı acımayın hiç bir şey olmaz... 3000 devir yetmiyorsa 4000 devirle çıkın... motorunuzun alt devirleri maalesef güçsüz....
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Arac rampada yada yokusta vites dusurdugumde bile ne devir saatinde nede hizinda yukselme olmuyor. Bugun yine denedim 300 metrelik bi yokusu 4 viteste seyir halinde cikmayi denedim suratim 80 den 60 a dustu ve devir saati 2000 devir civarindaydi vites dusurdum 3 te bile ne hizi nede devir saati yukselmedi yokusu cikktim duzluge geldiginde surat ve devir saati yukselmeye basladi teknik bi ariza olabilirmi daha 1 haftalik arac... ve sunu ogrendim eskisi gibi motor acma gibi bi konu soz konusu degilmis zaten butun araclarin motorlari deneniyormus ve oyle satisa cikiyormus... o zaman ben bu araci aldigim bayiinin onune koyup satin demeliyim. Sanirim. Sizce ne yapmaliyim...

Yokuştan yokusa fark vardır belki bahsettiginiz çok dik yokuşdur. Birde benzin istasyonunuzu degistirin mümkün ise shelldn alın yakıtta kötü olabilir
 

Astrag2005

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eyl 2013
Mesajlar
707
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benzinli araçlar için normal birşey şirket aracımız dizel onun 1500 devirde çıktığı yokuşları ben 3000 3500 civarı çıkabiliyorum önceden dizel araç kullandıysanız belki onunla kıyaslıyosunuzdur aracın 1.4 olduğunu varsayarsak bence aracınızdan soğumayın
 

tersaneci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ocak 2015
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yokuş başlangıcında vites küçültmeyi deneyin.malum ekonomi üzerine dizayn edilmiş bir araç. bildiğiniz üzere motor max gücünü 6000 devir civarında (motora göre değişir) üretir. 2000 devir civarında düşük güç üretir buda yokuşta size yetmez... tabiri caizse verin kırbacı acımayın hiç bir şey olmaz... 3000 devir yetmiyorsa 4000 devirle çıkın... motorunuzun alt devirleri maalesef güçsüz....

Yener bey devir saati yukselse ben 5000 devirde bile cikarim.ama yokusa sarmaya basladigimda hizim kac olursa olsun ciddi bi dusus ve ne devir saati nede km artis olmuyor. Yokusta devir ve km nindusup sabit kalmasi sanki arac belli bi km ye sabitlenmis gibi gitmesi yokusta cekmedi 4 attin yine cekmedi 3 e attin bu arabanin saha kalkmasi gerekmezmi profilinize baktim izmir antalya arasi surekli gelip gittiginiz kasinimdayim dusunun aydindan muglaya giderken cine rampasina 120 ile giriyoruz ve suratiniz 80 km dusuyor sonra vites kucultuyorsunuz gaza yukleniyorsunuz ne devir saati nede km de yukselme olmuyor yeri geldiginde 3 vites yine durum ayni rampa cikarken vites dusurup gaza yukleniyorum ama artis yok benim sorunum tam olarak bu. Ve arac 0 km alinmis 130 torku 101 beygiri olan 1.4 motor secenekligi olan. Normalmi degilmi emin olamadim. Ama dediginizi denedim bi daha deniyecegim.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Yener bey devir saati yukselse ben 5000 devirde bile cikarim.ama yokusa sarmaya basladigimda hizim kac olursa olsun ciddi bi dusus ve ne devir saati nede km artis olmuyor. Yokusta devir ve km nindusup sabit kalmasi sanki arac belli bi km ye sabitlenmis gibi gitmesi yokusta cekmedi 4 attin yine cekmedi 3 e attin bu arabanin saha kalkmasi gerekmezmi profilinize baktim izmir antalya arasi surekli gelip gittiginiz kasinimdayim dusunun aydindan muglaya giderken cine rampasina 120 ile giriyoruz ve suratiniz 80 km dusuyor sonra vites kucultuyorsunuz gaza yukleniyorsunuz ne devir saati nede km de yukselme olmuyor yeri geldiginde 3 vites yine durum ayni rampa cikarken vites dusurup gaza yukleniyorum ama artis yok benim sorunum tam olarak bu. Ve arac 0 km alinmis 130 torku 101 beygiri olan 1.4 motor secenekligi olan. Normalmi degilmi emin olamadim. Ama dediginizi denedim bi daha deniyecegim.

motor hacmi ve euro normları gereği performansı düşük tamam ama anlattığınız kadarda olması sıfır araç olmasına bağlamak istiyorum zira sıfır arabada çekiş sorununa sebep olacak arıza çıkması düşük bir ihtimal.
tavsiyem bin km ye kadar sabredin. birde bence mümkün mertebe motor sıcakken ara ara yüksek devirde kullanın aracı mesela 2de 5000 devire kadar basıp 3e atın. her ne kadar yeni araçlarda motor açılması yok densede bana göre var... birde ben ticari araçlarda yük ağırken yokuşu gördümmü bir vites düşürür yokuşa öyle sararım devir düşmeye başladımı hemen bir vites daha düşürürüm... bunu motor gücü düşük olduğunda yani aynı hızda yokuşu çıkamadığım arabalarda yapıyorum...mesela ömrümü yiyen kia bongo k2700 :D 80 beygirlik 1980 yılının teknolojisine sahip bir motor vardı araçta yokuşta ömür törpüsüdür...
birde öyle deneyin derim....
 
Üst