2007 Corsa 1.3CDTİ düzelmeyen motor uğultusu,Opel Erdemir'i mahkemeye mi vermeliyim?

sevildi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracımı Temmuz 2007 de aldım. ilk başlarda şehir içi içi kısa mesaf yaptığım için çok önemsemediğim ama bu yaz uzun yola çıktığımda illallah getirden durumu paylaşmak istiyorum.

Geçen ayın başında (Temmuz 2008) Avcılar Erdemire aracımı şiyayetime binaen götürdüm. Uzun yola çıkmadan emin olayım istedim. Şikayetim 5. viteste 2700-3400 devirleri arasında motor sesine hiçte benzemeyen rahatsız edici bir uğultunun gelişiydi. ayağınızı gazdan çektiğinizde devir saati 2700e düşene kadar yine devam eden bi uğuldu. Servisin teşhisi debriyaj balatası oldu. ve benden 950 ytl talep etti. neyse kavga döğüş 850ye bağladık. (ilerleyen zamanda öğrenecektim ki luk marka alman menşeyli opel d.balatası 150 ytl hemde bilyesiyle, işçilikle 300-400 arası mal oluyormuş. Avcılar erdemirin attığı kazık iz bıraktı inanın). neyse değiştirdiler. bende o hafta sonu antalyaya gittim. yıllık izini orda bitirdik.

fakat herşey aynı tas aynı hamamdı. zaten ben servisi kavramayla ilgili bi sıkıntımın olmadığını söylememe rağmen debriyaj balatası teşhiside ilginçti. birde tamir sonrası aracın altından egzos bağlantısından yağ sızıntısı izi sürekli olmaya başladı. bariz akıntı yokta ama durmadan bi taze yağ yayılması oluyordu motorun altına.

vardım izin bitimi sonrası ikinci defa avcılar opel erdemire. dedim boyle böyle. bu seferde teşhisleri demekki o normal motor sesiymiş siz aşırı hassassınız demesinler mi. ee noldu bizim 850 havaya mı verdik şimdi deyince de debriyaj balatanız da aşınmıştı ama, hem değiştirdik bikere denildi.... iyide siz onu ses gidecek diye değiştirmediniz mi? cevap yok... bide çok ilginçtir sisteme yani opelin ana otomasyonuna farklı şekilde ifadeler kullanmaları. ilginç yüzeysel ifadeler, sanki farklı bir arıza için oraya ikinci kez gelmişim. neden böyle yazdınız diyence garanti durumundaki araçlarda servis prensiplerimiz gereği bazı cümlelerimiz var standart onları yazıyoruz dediler. birde misal egzosdan sızıntı şikayetimi kayda geçirmediler, başka üstün körü bi cümle kullandılar. onunla ilgilide teşhisleri balata değişimi sonrasında kaynaklanan bişey yokmuş, aks körüğü patlamış. sormadan da aks körüğünü değiştirmişler. işçilik dahil 120 talep etmesinler mi. ben şoktayım. neyse onuda 90na bağladık. çıkan parçayıda vermediler/ yada unuttular... yağ lekesi egzosun orda devam ediyor gibi geliyor, tam emin değlim bakalım zaman geçsin, emin olmayı bekliyorum sızıntı için...

uğultu geliyor diye gittim, cebimdeki maaşım elimden alınarak birde üzerine soğuk su içirilerek avcılar opel erdemirden, 30 milyar ödediği arabadaki sesi fazla kafaya takan bir saf olarak, tokatlanarak uğarlandım... bu durumda ben yasal olarak ne yapabilirim? yada olayı sineye mi çekmeliyim?

Not:
Aracım Corsa 1.3 CDTİ Essentia Şuan 25.500 de

Saygılarımla,
İbrahim
 
Son düzenleme:

selcukakinci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,095
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
yasal bir işlem başlatmak istiyorsan bilirkişi raporu alman gerek diye biliyorum. sonra mahkeme yolu. bence önce iyi bir ustaya göster aracı. birçok kişi yetkili servisin çözemediği sorunları dışarda özel servislerdeki ustalara yaptırıyor. bu tip sorunlarda bence tabiri caizze opel motorlarla pişmiş bir usta gerekli.
 
Son düzenleme:

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
servis fiyatları konusunda bir yorum yapmaya gerek yok ama aracınızda tam anlamıyla ne tür bir ses olduğunu anlayamadım, pek bi sorun varmış gibi görünmüyor, garanti kapsamında servise götürmüyorsanız başka bir servise göstermeniz daha mantıklı olurdu en azından 2. gidişiniz için...
 

sevildi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yasal bir işlem başlatmak istiyorsan bilirkişi raporu alman gerek diye biliyorum. sonra mahkeme yolu. bence önce iyi bir ustaya göster aracı. birçok kişi yetkili servisin çözemediği sorunları dışarda özel servislerdeki ustalara yaptırıyor. bu tip sorunlarda bence tabiri caizze opel motorlarla pişmiş bir usta gerekli.

selçuk bey teşekkür ederim ilginiz için, bunuda araştırdım itu ye gidiliyormuş sanırm. oda nerden baksanız 300-400 arası masraf tutar diyorlar... ama madden taksitler sebebiyle çöktüğüm için bu yol bana uymuyor.
 

sevildi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
servis fiyatları konusunda bir yorum yapmaya gerek yok ama aracınızda tam anlamıyla ne tür bir ses olduğunu anlayamadım, pek bi sorun varmış gibi görünmüyor, garanti kapsamında servise götürmüyorsanız başka bir servise göstermeniz daha mantıklı olurdu en azından 2. gidişiniz için...

haklısınız, memur olduğumdan gün içerisinde fazla uzak mesafelere gidemiyorum, işyerime en yakın servis burası olmasından bi bakıma mecbur kaldım erdemir için:(
 
Son düzenleme:

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
yani şu durumda özel servise gidip sorunu anlatmanız ve beraber bir test sürüşü yapmanız en mantıklısı. istanbuldaki arkadaşlar özel servisler konusunda size daha fazla yardımcı olacaklardır. ayrıca sürekli müşterisi oldukları yerlerden belki rica ederler ve herhangi bir ücret talep edilmeden bu test sürüşü ile sorun olup olmadığına bakabilirler sanıyorum, en azından motordaki uğultu sesi konusunda..
mümkün ise dış seslerin yoğun olmadığı bir alanda sesi kaydedip gönderirseniz duyduğumuz kadarıyla bu konuda bizler de daha fazla yardımcı olmaya çalışırız...
 

dgzorlu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selam,

Bu tip işlermlerde süreç şu şekilde işliyor yanılmıyorsam;

1. Bir avukat tutuyorsunuz
2. Mahkemeye başvuruluyor
3. Aracınız serviste bekliyor ve mahkeme size bir bilirkişi atıyor. Bazı servisler beklerken günlük 5 ytl alıyor park ücreti.
4. Mevcut durum bilirkişi tarafından tespit ediliyor. Bu arada biraz para ödüyorsunuz bu işlemler için
5. Sonra dava ile ilgili süreç çalışıyor. Artık ne kadar sürerse bu süre
6. Eğer davayı kazanırsanız - ki kazanamayacağınızı düşünüyorum - ödediğiniz para ve avukat ücretiniz karşıdan alınıyor ve davadaki talebinize göre ya ücretsiz onarım ya da ödenen paranın iadesi gerçekleşiyor. Şayet kaybederseniz yaklaşık 2.000-2.500 ytl gibi bir maliyet sizi bekliyor.

Hasılı kelam eğer avukat değilseniz ya da bir hukuk bürosunda falan çalışmıyorsanız çok zor iş. Bence Opel Türkiye web sitesinden firmaya durumu anlatan bir mesaj gönderin. Ardından da şikayetimvar.com a yazın. Büyük ihtimalle Opel'den size bir dönüş olacaktır.

Kanımca mahkeme en son seçenek olmalı, zira servis allem edip kallem edip bu işi başka böyuta getirebilir.

Bir de açılan servis formlarında her seferinde aynı sorunu yazdırmaya gayret gösterin sorun geçmediği sürece ve servis talep formlarını da mutlaka alın çıkarken.

Geçmiş olsun,
 

sevildi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selam,

Bu tip işlermlerde süreç şu şekilde işliyor yanılmıyorsam;

1. Bir avukat tutuyorsunuz
2. Mahkemeye başvuruluyor
3. Aracınız serviste bekliyor ve mahkeme size bir bilirkişi atıyor. Bazı servisler beklerken günlük 5 ytl alıyor park ücreti.
4. Mevcut durum bilirkişi tarafından tespit ediliyor. Bu arada biraz para ödüyorsunuz bu işlemler için
5. Sonra dava ile ilgili süreç çalışıyor. Artık ne kadar sürerse bu süre
6. Eğer davayı kazanırsanız - ki kazanamayacağınızı düşünüyorum - ödediğiniz para ve avukat ücretiniz karşıdan alınıyor ve davadaki talebinize göre ya ücretsiz onarım ya da ödenen paranın iadesi gerçekleşiyor. Şayet kaybederseniz yaklaşık 2.000-2.500 ytl gibi bir maliyet sizi bekliyor.

Hasılı kelam eğer avukat değilseniz ya da bir hukuk bürosunda falan çalışmıyorsanız çok zor iş. Bence Opel Türkiye web sitesinden firmaya durumu anlatan bir mesaj gönderin. Ardından da şikayetimvar.com a yazın. Büyük ihtimalle Opel'den size bir dönüş olacaktır.

Kanımca mahkeme en son seçenek olmalı, zira servis allem edip kallem edip bu işi başka böyuta getirebilir.

Bir de açılan servis formlarında her seferinde aynı sorunu yazdırmaya gayret gösterin sorun geçmediği sürece ve servis talep formlarını da mutlaka alın çıkarken.

Geçmiş olsun,

ilginiz için teşekkür ederim. dediğim gibi bu yol şuan için maddi sebeplerden bana uymuyor. sikayetvar.com'a yazdım mevzuyu. çıkacak neticeyi bekliycem artık...
 

GTC

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2006
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu yetkili servislerle sonuna kadar ugrasmak gerek. arabayı satarken guzel hos, sonra isleri bitiyor. garantide ya araba, sen mecbursun onlara, istedikleri gibi at kosturuyorlar. bence herkes bilincli davranıp sonuna kadar hakkını aramalı ve basından gecenleri enazından cevresindekilerle ve burası ve benzeri platformlarda paylasmalı ki insanlar bilinclensin. gerci bilinclense ne oluyor, garantisi devam eden yetkili servise gitmek zorunda, yetkili servisler arasında da duzgunu var mı bilemiyorum.
 

dgzorlu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selam,

Asıl sorun şurada ki servislerde olan biteni biz Opel Türkiye'ye bir şekilde iletmediğimiz sürece onların bu işlerden haberi olamıyor. Servis işi yapsa da yapmasa da paranızı alıyor. Parça parası kadar hatta ondan daha fazla işçilik ödüyorsunuz. Onlar oluşan olumsuz gelişmeleri sümen altı ediyorlar. Tüketiciye düşen üretici ya da ana distribütore bu işlerle ilgili sürekli bilgi akışı sağlamak. Böylece servislerde olup bitenden daha net haberleri olur ve servis puanları buna göre şekillenir diye düşünüyorum.

Kolay gelsin,
 
Üst